С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 юли 2018, 13:00, 4877 прочитания

Планирай сам рекламата си

Агенцията Media Club развива безплатна платформа за медиа планиране за малки и средни рекламодатели.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Целта е чрез платформата да запознаят повече компании за възможностите на различните канали и изготвянето на комуникационна стратегия.
Платформата в числа

- Media Connection включва информация за 47 телевизионни канала, 65 издания списания и 53 вестника, 28 радиостанции, 164 уеб сайта, 15 компании за външна реклама и една киноверига.

- Към юни системата има общо 1098 активни потребители или с 53% повече спрямо същия период миналата година.

- Средно рекламодателите правят планиране през платформата с бюджети около 117 хил. лв.

- Media Club получават средно между 5 и 10 запитвания на месец от рекламодатели през системата.
Приблизително 30% от рекламодателите на пазара са малки и средни компании. Част от тях нямат вътрешни маркетинг отдели и почти не работят с агенции, заради което често остават неглижирани от рекламния пазар. Те обаче могат да станат устойчива част от него, като за целта трябва да бъдат запознати с пълния спектър възможности на комуникациите и резултатите при правилното им планиране. Стъпка в тази посока предприемат от медиа агенцията Media Club, които разработват платформата за медиа планиране Media Connection. Тя е насочена към малките и средните рекламодатели, като им дава възможност сами да направят безплатно цялостна комуникационна стратегия според бюджета и целевата им аудитория, която след това да изпратят директно към медии или агенции.

Подробна информация за медийния пазар


От Media Club започват работа по платформата Media Connection преди три години като отговор на тенденцията, че по-малките компании не са сигурни как да инвестират рекламните си бюджети и често имат нереалистични представи за цените в медиите или аудиториите им, което основно се дължи на липса на данни. По думите на управляващия директор на агенцията Катерина Буюклиева проектът стартира с цел да създаде място, в което бизнесът може да намери актуална, структурирана и полезна информация за рекламата в медиите в България.

За да обхване пълния медиен микс, агенцията постепенно разширява рекламните канали, като към всяка медиа в тях са публикувани данни за среднодневния рейтинг или аудитория, обхват и целева група, демографски профил на потребителите и контакт за връзка. В хода на планирането пък абонатите на Media Connection могат да видят и подадените от медиите цени за реклама според формата и продължителността й. Данните се актуализират всеки месец, предоставени от мониторинговите агенции ГАРБ и Nielsen Admosphere. Според наблюденията на Media Club малките и средните компании често срещат трудности и с разбирането на терминологията на пазара, затова за тяхно улеснение са въвели в допълнение и медиен речник, в който са обяснени често употребявани рекламни термини.

Медиите могат да станат партньори на платформата, срещу 20 лв. месечна такса, като допълнително получават цветно лого в системата, както и възможност да качват промоционални оферти и да поставят свои контакт във визитката си. Засега таксите са основните директни приходи на Media Connection, които по думите на Буюклиева се инвестират в поддръжката й и в реклама, като все още системата не може да се издържа сама. От агенцията не коментираха на каква сума възлиза цялата инвестиция в платформата, но за момента по нея работят екип от 8 души.



Как работи

Платформата е безплатна за рекламодателите, като единствено е необходима регистрация за ползването й. Така в няколко стъпки компанията може да направи цялостен медиен план, като започне от избор на канал, а след това и на конкретни медии, в които да се позиционира, като те могат да бъдат групирани по тематика и региони. Следва избор на формата на рекламата и задаване на допълнителните параметри, които в зависимост от канала могат да бъдат часови диапазон или конкретно телевизионно предаване. Те определят и крайната цена на кампанията, като към нея традиционно за българския пазар може да бъде поставен и процент отстъпка според преценката на клиента, който не ангажира медиата да го приеме.

Крайният вариант на медиа планирането се запазва в профила на абоната, като впоследствие може да бъде изпратен на медиите, в които иска да рекламира, или на медиа агенция, с която да се консултира допълнително. По думите на Катерина Буюклиева най-често рекламодателите се допитват до агенцията, когато правят планиране през платформата в няколко медийни канали. Малките компании пък се чувстват сигурни директно да изпращат медиа плановете си най-вече за радиореклама.

Миналия месец от агенцията добавиха и нова функция в платформата, през която предлагат разработени от тях пакети готови рекламни планирания за 6 целеви групи с различни бюджети. В зависимост от зададени критерии от рекламодателя той в реално време получава план в кои канали да се позиционира, с каква продължителност и до колко човека максимално ще успее да достигне. "В пакетите предлагаме нишови телевизии с планирани конкретни предавания, защото често за по-малките компании с ограничен бюджет това е добър вариант да достигнат до конкретна аудитория", обяснява Десислава Танова, client service director (директор "Обслужване на клиенти" - бел.ред.) в Media Club. Тя допълва, че в пакетите не фигурират националните ефирни телевизии, защото за зададените бюджети не може да се направи качествено позициониране в тях.

Освен малки и средни рекламодатели платформата Media Connection ползват и малки рекламни агенции без медийни отдели, PR агенции, които остойностяват кампаниите си според тарифните цени, както и държавната администрация, която използва информацията при планирането на обществени поръчки. Системата е предоставена за работа и на студентите по реклама и маркетинг от Нов български университет и Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" с цел да им дадат по-ясна картина за пазара.

"Платформата цялостно има има три цели - първо, да развива малките и средни рекламодатели, второ, да им помогне да се ориентират коректно в цените за реклама на медиите и, трето, да възвърне уважението към труда на медиа агенциите, защото често нагласата е, че работата ни няма стойност", обяснява изпълнителният директор на Media Club.

С поглед към международни пазари

Целта на агенцията е да развият платформата с допълнителни проучвания и данни, така че да стане място, което да свързва директно рекламодателите с медиите, и през нея да се извършват дори плащанията. "За да се случи обаче, трябва медиите да станат интегриран партньор и също да използват система за планиране, а те все още в технологичен аспект изостават" казва Буюклиева.

Според Media Connection платформата има потенциала, да се развие до международна платформа. От агенцията разказват, че предложение за разработването на системата на английски език са получили от немската медийна компания Mediaplus, част от мрежата на Serviceplan, а от групата на Discovery Communication са поощрили идеята за подобна платформа и в Румъния. "Пускането й на чужди пазари ще даде информация на рекламодателите за цените и рекламните възможностите в чужбина, защото към момента такава трудно може да бъде намерена", обобщава Катерина Буюклиева.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 751 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 3974 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Local Planet International основа нова агенция на българския пазар

Глобалната медийна верига съвместно с "Аргент" създаде дружество Local Planet Bulgaria

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател