С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 юли 2018, 9:17, 2879 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 юли)

Швейцарската Ringier и sportal.bg придобиват водеща спортна медия в Румъния; Xplora поема дигиталното обслужване на Tavex; Какви са навиците на българите по време на Световното първенство по футбол; Instagram расте по-бързо от Facebook; Wired пуска свой стрийминг канал и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Швейцарската Ringier и sportal.bg придобиват водеща спортна медия в Румъния

Швейцарската Ringier и българската Sportal Media Group са постигнали споразумение с Intact Media Group за придобиването на румънската Gazeta Sporturilor. То включва дигиталната платформа GSP.ro и хартиеното издание на Gazeta. Стойността на сделката е търговска тайна и не се споменава. Чрез това придобиване Ringier Romania ще се превърне в лидер в дигиталните медии в страната.

Сделката се осъществява чрез съвместно дружество между Ringier Romania и Sportal Media (50:50), което е създадено през март тази година, уточни за "Капитал" изпълнителният директор на sportal Стилиян Шишков. Той коментира още, че дружеството Ringier Sportal има планове за разрастване на глобално ниво и засега не се интересува от придобиването на други медии в България.
Повече по темата може да прочетете тук



Агенцията Media Club развива безплатна платформа за медия планиране за малки и средни рекламодатели

Българската медия агенция Media Club разработва платформата за медиа планиране Media Connection, насочена към малките и средните рекламодатели. Тя ще им дава възможност сами да направят безплатно цялостна комуникационна стратегия според бюджета и целевата им аудитория, която след това да изпратят директно към медии или агенции.

За да обхване пълния медиен микс, агенцията постепенно разширява рекламните канали, като към всяка медия в тях са публикувани данни за среднодневния рейтинг или аудитория, обхват и целева група, демографски профил на потребителите и контакт за връзка. В хода на планирането абонатите на Media Connection могат да видят и подадените от медиите цени за реклама според формата и продължителността й. Данните се актуализират всеки месец, предоставени от мониторинговите агенции ГАРБ и Nielsen Admosphere.
Повече за платформата може да прочетете тук

Xplora поема дигиталното обслужване на Tavex

Българската агенция за интегриран дигитален маркетинг Xplora поема дигиталния маркетинг на търговеца на злато Tavex. Новото партньори ще фокусират комуникациите върху микромоментите на крайните клиенти, които имат нужда да сключат най-добрата сделка по най-удобния начин.

Tavex е най-голямата компания за търговия на злато в Северна Европа, като работи на територията на 8 държави, където предлага покупка на злато и валути през онлайн платформа.

Какви са навиците на българите по време на Световното първенство по футбол

Над 98% от българите гледат Световното първенство по футбол, a 27.7% правят онлайн залози, показва проучване на маркетинговата агенция Pragmatica по поръчка на медия агенцията "Starcom България", част от комуникационната групa Publicis One. Изследването е базирано на представителната извадка от 400 човека, пълнолетни интернет потребители, и цели да представи навиците им по време на световни и европейски първенства по футбол, олимпиади или други глобални форуми със стратегическо значение.

Данните показват, че традиционно над 94% от зрителите в България гледат мачовете от първенството на живо по телевизията, докато 23.9% следят мачовете през лаптоп, следвани от смартфон устройствата. Интересен факт е, че над 11% от анкетираните посочват, че гледат мачовете на запис по телевизията, а 9% на запис през мобилно устройство, което е по-скоро рядкост за спортни надпревари, предвид че резултатите се разбират в реално време. Близо 80% от зрителите пък предпочитат да гледат мачовете в домовете си и едва 7.8% в заведение или при приятели. По време на мачовете най-предпочитаната напитка е бирата.

Водещата на "Плюс това" Милена Цветанска също напусна БНТ
Милена Цветанска


Във вторник миналата седмица дългогодишният журналист на БНТ Милена Цветанска публикува статус във Facebook: "Напуснах БНТ и някои от илюзиите си." Според източници на "Капитал" тя вероятно ще започне работа в "Нова тв" като отговорен редактор новини. През март новият генерален директор Константин Каменаров и екипът му свалиха предаването "Плюс това", водено от Цветанска и журналиста от "24 часа" Георги Милков, с аргумента, че то има нисък рейтинг.
Повече по темата може да прочетете тук

Съдът възстанови Лили Маринкова на работа в БНР

Върховният касационен съд (ВКС) отмени уволнението на Лили Маринкова от БНР със заповед на генералния директор на радиото Александър Велев от 6 юни 2016 г. и постанови тя да бъде възстановена на тогавашната си длъжност в ръководството на радиото – директор на програма "Хоризонт". Освен това Маринкова ще получи и обезщетение от 15 505,15 лв. за първите шест месеца на оставане без работа заедно с лихвата върху тази сума за двегодишния период от подаване на иска в началото на август 2014 г.

Уволнението на журналистката през 2016 г. предизвика обществен скандал, след като Маринкова обяви, че е жертва на чистка заради нежеланието си да прави компромис с позициите си.
Повече по темата може да прочетете тук

Медийният закон на Пеевски и ДПС беше подкрепен от ГЕРБ и патриотите

Промените в Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения, внесени от депутати от ДПС, сред които Делян Пеевски, минаха на първо четене в Народното събрание с подкрепата на ГЕРБ и патриотите. Представителите на БСП гласуваха с "против" и "въздържали се".

Парламентаристите от ДПС предлагат да се задължат доставчиците на медийни услуги, в т.ч. печатни, електронни и онлайн медии, да посочват на сайтовете си информация за действителния си собственик и да декларират всяко получено финансиране в предходната календарна година, неговия размер и основание, както и данни за лицата, които са го предоставили. От дадената дефиниция за финансиране обаче се разбира, че няма да се декларира информация за банковите кредити, доходите от реклама и договорите по комуникационни програми от европейски фондове, които от години се използват за скрито финансиране.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Instagram расте по-бързо от Facebook

Социалната платформа Instagram, собственост на Facebook, обяви, че всеки месец достига до 1 млрд. активни потребители. Според доклад на Bloomberg Intelligence индивидуалната стойност на платформата надвишава 100 млрд. долара, без да се има предвид връзката с Facebook. В анализа се кава още, че до 5 години Instagram ще достигне 2 млрд. активни потребители.
Повече по темата може да прочетете тук

Verizon спря услугата Go90

Go90 беше опит от Verizon Communications да привлече младите любители на сериали и комедийни скечове в YouTube. Пет години по-късно платформата вече не съществува. С края й комуникационният отдел на Verizon - Oath, ще поеме контрол над AOL, Yahoo и всички видеопрограми на Verizon.

След идването си на поста изпълнителният директор на Verizon задейства проекта с цел да намери приходи извън настоящата демография (от предимно възрастни хора). Силна конкуренция от Instagram и Snapchat оставиха Go90 без пазарен дял, което доведе до евентуалното затваряне на проекта.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Facebook премахна реклами на P&G и Walmart заради "политическо съдържание"

След въвеждането на новите инструменти за прозрачност на рекламите Facebook активно започна да затяга мерките около "политическо съдържание" на платформата си. Дори реклами на едни от най-големите рекламодатели в света Procter&Gamble (P&G) и Walmart са били свалени, съобщава Facebook в официално съобщение. Причината е, че над рекламите е липсвало пояснение за поръчителя, което вече строго се изисква от всички рекламодатели във Facebook.

Говорител от Walmart коментира пред изданието Adage, че рекламата им за "връщане на работните места обратно в САЩ" не е от политическо естество и не заслужава подобно третиране. Рекламата на P&G е съдържала зов за подкрепа на ЛГБТ движението, заради което е била свалена.
Повече по темата може да прочетете тук

Wired пуска свой стрийминг канал

От 1 юли всеки фен на изданието Wired ще може да получава тяхното видеосъдържание през своя Apple TV, Amazon Fire TV или Android TV. Компанията, майка на Wired, Condé Nast обяви че до 2019 г. ще добави и канали от GQ и Bon Appétit.

Според доклад на Video Advertising Bureau за 2017 г. в САЩ има над 14 млн. семейства, които получават съдържанието си само чрез интернет. Това включва и телевизионно съдържание, което се излъчва онлайн. Чрез този свой ход Condé Nast цели да прехвърли поне част от своите 2.3 млн. абоната от YouTube към новия телевизионен канал. Съдържанието, което досега е събрало над 680 млн. гледания в YouTube, постепенно ще бъде прехвърлено в платформите за онлайн телевизия.
Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Роджър Федерер замени Nike с Uniqlo


Японската компания за спортно облекло Uniqlo се цели към европейските пазари. Част от стратегията за силно навлизане в пазара е привличането на осемкратния шампион на Уимбълдън Роджър Федерер като новото лице на марката. Дългогодишният договор на тенисиста с Nike изтече на 1 март 2018 г., когато и Uniqlo обявиха преговорите си с него. По неофициални данни от ESPN договорът е за десетгодишно партньорство, което осигурява на Федерер общо 300 млн. долара.
Повече по темата може да прочетете тук

Как Toyota печели от инвестирането в музикални фестивали

Музикалните фестивали могат да съберат над 50 хил. души на едно място, което е рай за рекламодателите, защото чрез тях брандовете могат да се фокусират върху аудитория с конкретен профил. През 2017 г. Toyota беше официален партньор на редица музикални фестивали, които излъчваше на живо. Според данни на комуникационната агенция Oath през 2017 г. партньорството им с Toyota е довело до 83 млн. гледания между 4 различни фестивала. Средното време, за което някой гледа прякото излъчване, е било 15 минути, което е с 26% повече от 2016 г.
Повече по темата може да прочетете тук

Паданията на Неймар вдъхновиха реклама на спешната помощ в Бразилия

Националният институт за спешна медицинска помощ в Бразилия се възползва от горещата тема за преувеличените падания на Неймар на терена. Организацията публикува реклама с призив хората да звънят за помощ само когато това е наистина наложително.

В страницата си във Facebook институтът публикува снимка на превиващия се Неймар. Тя беше придружена от текст: "75.2% от обажданията на 112 също не са спешни."

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 юли)



Брандове отпразнуваха световния ден на целувката

Традиционно международни събития и празници са повод рекламодателите да достигнат до своите настоящи или потенциални клиенти с атрактивно съдържание и маркетинг в реално време. На Световния ден на целувката на 6 юли брандове като Absolut, Jameson и Revlon публикуваха съдържание в социалните мрежи, провокирайки потребителите с послания като "Четете по устните", "Любов от първа база" или с публикации през популярни личности. Вижте някои от тях.




Свободни позиции:

All Channels Communication обяви вакантна позиция за специалист "Дигитално съдържание".

Стратегическото звено BrandWorks, част от групата Publicis One, търси стажант.

"Заедно в час" обяви вакантна позиция за специалист "Дигитален маркетинг".

inMusic Brands обяви вакантни позиции за Ecommerce campaign and strategy manager и Ecommerce content coordinator.


WWF Bulgaria обяви свободна позиция за стажант в областта на маркетинга и комуникациите.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Сложното уравнение - пари за обществени медии Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

15 фев 2019, 1492 прочитания

Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения

13 фев 2019, 2726 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
"Престиж 96" избра Xplora за своя дигитална агенция

Тя ще обслужва всички брандове на компанията на българския и румънския пазар

Има ли шофьор в автобуса

Центърът за градска мобилност расте непрекъснато като функции и пари, но управлението на градския транспорт в София остава все така хаотично

Жилищен живот за терена на безалкохолния завод в София

Пловдивската фирма за метали "Хъс" строи комплекс върху 50 дка до Ловния парк в София

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Всички местни строители искат "Кресна", инфлацията леко расте, американска инвестиция в Добрич

Емисия

DAILY @7AM // 18.02.2019 Прочетете