С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 юли 2018, 16:24, 2466 прочитания

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват през второто тримесечие

Отчетът на компанията майка MTG излезе броени часове преди КЗК да забрани покупката на медийната група в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Защо решенията на КЗК за ЧЕЗ и "Нова телевизия" са неубедителни

В двете решения е налице безусловна забрана, без да са налице сериозни хоризонтални или вертикални ефекти

20 юли 2018

Безпрецедентно КЗК спря сделките за "Нова телевизия" и ЧЕЗ

Антимонополният регулатор аргументира решенията си основно с това, че придобиваните компании са много големи

19 юли 2018

Сделката за Нова – за Нова година

Комисията за защита на конкуренцията започна задълбочена проверка на покупката на Нова тв от фонда на Петр Келнер PPF

31 май 2018
В един и същ ден Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) излезе с решение, че забранява придобиването на "Нова броудкастинг груп" от чешката PPF Group, а собственикът към момента шведската компания Modern Times Group (MTG) публикува официалния си финансов отчет за второто тримесечие. В него пише, че най-голямата медийна група в България отчита ръст от 7% в приходите си за периода. Въпреки традиционно оскъдната информация, представена за българското дружество, в отчета пише още, че делът на аудиторията е нараснал, както и телевизионният рекламен пазар.

След като през февруари беше подписано споразумението за продажба на "Нова броудкастинг груп" за 185 млн. евро, чак в края на май КЗК образува производство за разглеждане на сделката, като само дни по-късно реши да започне задълбочено проучване на намерението на PPF да придобие "Нова" и "Нетинфо". Днес КЗК е установила проблем в това, че придобиваната група разполага със значителен финансов и организационен ресурс, възможност за реализиране на икономии от мащаба и обхвата и утвърден имидж. Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.

В отчета на MTG от по-рано днес пише, че очакванията на компанията са решение за придобиване да има през четвъртото тримесечие.

По-високи резултати в България

През 2017 г. "Нова броудкастинг груп" отчита приходи от 180.5 млн. лв., което представлява ръст от 15% на годишна база, показват данните в Търговския регистър. Положителният финансов резултат пък е 31.3 млн. лв., или скок от 17%.



Към момента финансовите резултати на българското дружество в отчета на MTG са представени в групата на международния им развлекателен бизнес, в която влиза също и френският канал Trace. В средата на януари обаче шведската група започна процедура по продажба на дела си от 75% в Trace Partners S.A.S. на фонда TPG Growth. Затова и в отчета е отбелязано, че влизат финансовите резултати на френския канал само до май.

Общите приходи за периода април - юни се равняват на 315 млн. шведски крони, или 30.4 млн. евро, което представлява малко над 2% ръст. За полугодието международният развлекателен бизнес на MTG отчита приходи от 630 млн. шведски крони, или с 10% повече, отколкото през 2017 г. Оперативна печалба за второто тримесечие на 2018 г. пък е 72 млн. шведски крони в сравнение с 50 млн. шведски крони година по-рано. От януари до юни финансовият резултат е 112 млн. шведски крони, или с близо 58% повече от 2017 г.

"Капитал" изпрати запитване към "Нова броудкастинг груп" за по-подробна информация и коментар на финансовите им резултати, но все още няма отговор от българската компания.

В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали от групата на "Нова" и "Диема". Комуникационните канали се допълват от радиото Nova News, както и издателската медийна група AtticaEVA. "Лента" пък е кинодистрибуторската компания, с която "Нова броудкастинг груп" навлезе на пазара на киноразпространение в България.

Представяне на групата

От публикувания годишен отчет на шведската компанията се вижда, че общите приходи на MTG за второто тримесечие на 2018 г. нарастват с 18% на годишна база, достигайки малко над 5 млрд. шведски крони, или около 482.7 млн. евро. Отчетените приходи за полугодието са в размер на 9.8 млрд. шведски крони в сравнение със 7.9 млрд. за същия период през 2017 г.

Оперативната печалба на MTG за април - юни е 426 млн. шведски крони, или с 15% повече, а за полугодието се равнява на 645 млн. шведски крони, което представлява ръст от 27%.

Поредицата от продажби, включително и тази на българския бизнес, MTG аргументира с промяна на бизнеса, защото иска изцяло да се фокусира върху развитието си от разпространител изцяло в създател на различни видове медийно и дигитално съдържание. Затова и компанията отделя дейността си в две юридическа лица. Това ще бъдат MTG AB, който ще обединява платформите за електронни спортове, онлайн игри и дигиталното видеосъдържание. В компанията Nordic Entertainment Group ще остане скандинавският развлекателен бизнес на шведската група, както и MTG Studios и фирмата за заснемане на съдържание през лидери на мнение Splay Networks.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Историите на успeха не са точно приказки Историите на успeха не са точно приказки

Coca Cola&Noble Graphics, кампания "Бутилка заВръщане"

21 сеп 2018, 1350 прочитания

Рекламната тирада на Nike Рекламната тирада на Nike

Новото рекламно лице, състезателят по американски футбол Колин Каперник, заплаши репутацията на спортния бранд

21 сеп 2018, 1077 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пикът на телевизионния бизнес

И "БТВ медиа груп", и "Нова броудкастинг груп" отчитат увеличение на приходите и печалбата

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

В какво се превърна КРИБ

Най-голямата организация на бизнеса стана казионна проправителствена структура, която работи за интересите на властта, председателя си и избрана част от членовете си

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.09.2018 Прочетете