В един и същ ден Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) излезе с решение, че забранява придобиването на "Нова броудкастинг груп" от чешката PPF Group, а собственикът към момента шведската компания Modern Times Group (MTG) публикува официалния си финансов отчет за второто тримесечие. В него пише, че най-голямата медийна група в България отчита ръст от 7% в приходите си за периода. Въпреки традиционно оскъдната информация, представена за българското дружество, в отчета пише още, че делът на аудиторията е нараснал, както и телевизионният рекламен пазар.
След като през февруари беше подписано споразумението за продажба на "Нова броудкастинг груп" за 185 млн. евро, чак в края на май КЗК образува производство за разглеждане на сделката, като само дни по-късно реши да започне задълбочено проучване на намерението на PPF да придобие "Нова" и "Нетинфо". Днес КЗК е установила проблем в това, че придобиваната група разполага със значителен финансов и организационен ресурс, възможност за реализиране на икономии от мащаба и обхвата и утвърден имидж. Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.
В отчета на MTG от по-рано днес пише, че очакванията на компанията са решение за придобиване да има през четвъртото тримесечие.
По-високи резултати в България
През 2017 г. "Нова броудкастинг груп" отчита приходи от 180.5 млн. лв., което представлява ръст от 15% на годишна база, показват данните в Търговския регистър. Положителният финансов резултат пък е 31.3 млн. лв., или скок от 17%.
Към момента финансовите резултати на българското дружество в отчета на MTG са представени в групата на международния им развлекателен бизнес, в която влиза също и френският канал Trace. В средата на януари обаче шведската група започна процедура по продажба на дела си от 75% в Trace Partners S.A.S. на фонда TPG Growth. Затова и в отчета е отбелязано, че влизат финансовите резултати на френския канал само до май.
Общите приходи за периода април - юни се равняват на 315 млн. шведски крони, или 30.4 млн. евро, което представлява малко над 2% ръст. За полугодието международният развлекателен бизнес на MTG отчита приходи от 630 млн. шведски крони, или с 10% повече, отколкото през 2017 г. Оперативна печалба за второто тримесечие на 2018 г. пък е 72 млн. шведски крони в сравнение с 50 млн. шведски крони година по-рано. От януари до юни финансовият резултат е 112 млн. шведски крони, или с близо 58% повече от 2017 г.
"Капитал" изпрати запитване към "Нова броудкастинг груп" за по-подробна информация и коментар на финансовите им резултати, но все още няма отговор от българската компания.
В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали от групата на "Нова" и "Диема". Комуникационните канали се допълват от радиото Nova News, както и издателската медийна група AtticaEVA. "Лента" пък е кинодистрибуторската компания, с която "Нова броудкастинг груп" навлезе на пазара на киноразпространение в България.
Представяне на групата
От публикувания годишен отчет на шведската компанията се вижда, че общите приходи на MTG за второто тримесечие на 2018 г. нарастват с 18% на годишна база, достигайки малко над 5 млрд. шведски крони, или около 482.7 млн. евро. Отчетените приходи за полугодието са в размер на 9.8 млрд. шведски крони в сравнение със 7.9 млрд. за същия период през 2017 г.
Оперативната печалба на MTG за април - юни е 426 млн. шведски крони, или с 15% повече, а за полугодието се равнява на 645 млн. шведски крони, което представлява ръст от 27%.
Поредицата от продажби, включително и тази на българския бизнес, MTG аргументира с промяна на бизнеса, защото иска изцяло да се фокусира върху развитието си от разпространител изцяло в създател на различни видове медийно и дигитално съдържание. Затова и компанията отделя дейността си в две юридическа лица. Това ще бъдат MTG AB, който ще обединява платформите за електронни спортове, онлайн игри и дигиталното видеосъдържание. В компанията Nordic Entertainment Group ще остане скандинавският развлекателен бизнес на шведската група, както и MTG Studios и фирмата за заснемане на съдържание през лидери на мнение Splay Networks.
В един и същ ден Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) излезе с решение, че забранява придобиването на "Нова броудкастинг груп" от чешката PPF Group, а собственикът към момента шведската компания Modern Times Group (MTG) публикува официалния си финансов отчет за второто тримесечие. В него пише, че най-голямата медийна група в България отчита ръст от 7% в приходите си за периода. Въпреки традиционно оскъдната информация, представена за българското дружество, в отчета пише още, че делът на аудиторията е нараснал, както и телевизионният рекламен пазар.
След като през февруари беше подписано споразумението за продажба на "Нова броудкастинг груп" за 185 млн. евро, чак в края на май КЗК образува производство за разглеждане на сделката, като само дни по-късно реши да започне задълбочено проучване на намерението на PPF да придобие "Нова" и "Нетинфо". Днес КЗК е установила проблем в това, че придобиваната група разполага със значителен финансов и организационен ресурс, възможност за реализиране на икономии от мащаба и обхвата и утвърден имидж. Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.
0 коментара