С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 юли 2018, 16:24, 4719 прочитания

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват през второто тримесечие

Отчетът на компанията майка MTG излезе броени часове преди КЗК да забрани покупката на медийната група в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В един и същ ден Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) излезе с решение, че забранява придобиването на "Нова броудкастинг груп" от чешката PPF Group, а собственикът към момента шведската компания Modern Times Group (MTG) публикува официалния си финансов отчет за второто тримесечие. В него пише, че най-голямата медийна група в България отчита ръст от 7% в приходите си за периода. Въпреки традиционно оскъдната информация, представена за българското дружество, в отчета пише още, че делът на аудиторията е нараснал, както и телевизионният рекламен пазар.

След като през февруари беше подписано споразумението за продажба на "Нова броудкастинг груп" за 185 млн. евро, чак в края на май КЗК образува производство за разглеждане на сделката, като само дни по-късно реши да започне задълбочено проучване на намерението на PPF да придобие "Нова" и "Нетинфо". Днес КЗК е установила проблем в това, че придобиваната група разполага със значителен финансов и организационен ресурс, възможност за реализиране на икономии от мащаба и обхвата и утвърден имидж. Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.


В отчета на MTG от по-рано днес пише, че очакванията на компанията са решение за придобиване да има през четвъртото тримесечие.

По-високи резултати в България

През 2017 г. "Нова броудкастинг груп" отчита приходи от 180.5 млн. лв., което представлява ръст от 15% на годишна база, показват данните в Търговския регистър. Положителният финансов резултат пък е 31.3 млн. лв., или скок от 17%.



Към момента финансовите резултати на българското дружество в отчета на MTG са представени в групата на международния им развлекателен бизнес, в която влиза също и френският канал Trace. В средата на януари обаче шведската група започна процедура по продажба на дела си от 75% в Trace Partners S.A.S. на фонда TPG Growth. Затова и в отчета е отбелязано, че влизат финансовите резултати на френския канал само до май.

Общите приходи за периода април - юни се равняват на 315 млн. шведски крони, или 30.4 млн. евро, което представлява малко над 2% ръст. За полугодието международният развлекателен бизнес на MTG отчита приходи от 630 млн. шведски крони, или с 10% повече, отколкото през 2017 г. Оперативна печалба за второто тримесечие на 2018 г. пък е 72 млн. шведски крони в сравнение с 50 млн. шведски крони година по-рано. От януари до юни финансовият резултат е 112 млн. шведски крони, или с близо 58% повече от 2017 г.

"Капитал" изпрати запитване към "Нова броудкастинг груп" за по-подробна информация и коментар на финансовите им резултати, но все още няма отговор от българската компания.

В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали от групата на "Нова" и "Диема". Комуникационните канали се допълват от радиото Nova News, както и издателската медийна група AtticaEVA. "Лента" пък е кинодистрибуторската компания, с която "Нова броудкастинг груп" навлезе на пазара на киноразпространение в България.

Представяне на групата

От публикувания годишен отчет на шведската компанията се вижда, че общите приходи на MTG за второто тримесечие на 2018 г. нарастват с 18% на годишна база, достигайки малко над 5 млрд. шведски крони, или около 482.7 млн. евро. Отчетените приходи за полугодието са в размер на 9.8 млрд. шведски крони в сравнение със 7.9 млрд. за същия период през 2017 г.

Оперативната печалба на MTG за април - юни е 426 млн. шведски крони, или с 15% повече, а за полугодието се равнява на 645 млн. шведски крони, което представлява ръст от 27%.

Поредицата от продажби, включително и тази на българския бизнес, MTG аргументира с промяна на бизнеса, защото иска изцяло да се фокусира върху развитието си от разпространител изцяло в създател на различни видове медийно и дигитално съдържание. Затова и компанията отделя дейността си в две юридическа лица. Това ще бъдат MTG AB, който ще обединява платформите за електронни спортове, онлайн игри и дигиталното видеосъдържание. В компанията Nordic Entertainment Group ще остане скандинавският развлекателен бизнес на шведската група, както и MTG Studios и фирмата за заснемане на съдържание през лидери на мнение Splay Networks.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри 1 Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 1391 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1408 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 18478 прочитания

28 фев 2020, 6259 прочитания

28 фев 2020, 3259 прочитания

28 фев 2020, 3248 прочитания

28 фев 2020, 2539 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пикът на телевизионния бизнес

И "БТВ медиа груп", и "Нова броудкастинг груп" отчитат увеличение на приходите и печалбата

Още от Капитал
"Белите" петна на София

Главният архитект посочи 684 ха свободни терени в София в потвърждение на идеята си за компактно развитие на столицата

Сбогом, Lafka

Очакването на пазара е веригата да заработи като място за продажба на продуктите на държавния тотализатор

Борсовата оферта на Eleven

Анализатори смятат, че ще има интерес към акциите на "Илевън кепитъл", но и посочват някои особености заради специфичната й дейност

Къде изчезна вносът

Данните от статистиката за 2019 г. се оказаха непълни, но вместо НСИ да реагира навреме, остави поле за политически спекулации

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10