С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 юли 2018, 15:59, 3386 прочитания

Publicis Groupe с по-ниски приходи и печалба от очакванията

Рекламната група в България отчита над 4% ръст в приходите за 2017 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френската комуникационна група Publicis Groupe отчете по-ниски финансови резултати от очакваното за първото полугодие. Спадът в приходите и печалбата на холдинга се дължи на по-слабото представяне на звеното Publicis Health, което обслужва компании в сферата на здравеопазването, както и на влизането в сила на регламента за защита на личните данни GDPR, който е повлиял на постъпленията от Европа. Това пишат в публикувания официален отчет на Publicis Groupe.

Спад през полугодието


Една от най-големите комуникационни групи в света, в чието портфолио влизат над 20 агенции, сред които Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, MSL и Zenith, отчете консолидирани приходи от 2.2 млрд. евро за периода април-юни 2017 г., което е с 2.1% по-малко в сравнение със същия период година по-рано. Лек спад от 0.4% има и в приходите за полугодието, които се равняват на 4.3 млрд. евро.

Оперативната печалба за първите шест месеца от годината на Publicis Groupe е 452 млн. евро, което е с повече от 25% по-малко в сравнение със същия период 2017 г. Публикуваната нетна печалба за второто тримесечие на годината пък е 313 млн. евро в сравнение с 387 млн. евро през изминалата година.

Френското дружество разделя финансовите си показатели по региони, в които влизат Европа, САЩ, Азия, Латинска Америка и Африка и Близкият изток. Най-голяма част от приходите на Publicis Groupe идват от САЩ, или общо 1.2 млрд. евро, като в сравнение с второто тримесечие на миналата година те намаляват с 2.3%. Вторият по големина пазар и този с най-голям спад в приходите от 3.6% е европейският, който носи на групата 641 млн. евро за периода април – юни. "Ръстът в Европа беше засегнат от прилагането на GDPR регламента, което доведе до временно спиране на няколко кампании по инициатива на клиентите и на Publicis поради несигурност относно получаването на потребителско съгласие чрез уебсайтовете, на които се провеждат тези кампании", пише още в отчета.



Разделени по индустрии, най-голяма част от приходите (16%) на Publicis Groupe идва от финансовия сектор, следван от дял от по 13% на хранително-вкусовата промишленост, автомобилите, технологичния и телекомуникационния сектор и нехранителни потребителски стоки. А с 12% дял от приходите е секторът на здравеопазването.

В средата на миналата година комуникационната група взе решение агенциите на глобано ниво да не участват в рекламни конкурси и фестивали до края на юни 2018 г. Оттеглянето на компаниите от Publicis Group имаше за цел да спести пари, които да инвестира в разработването на новата платформа за вътрешна комуникация Marcel, която цели да свърже всички над 80 хил. служители от 130 различни пазара, където оперира холдингът. В края на май платформата беше официално представена, но не стана ясно дали стратегията за спестяване на разходи е оказала влияние.

Групата в България

В България комуникационната група оперира под бранда Publicis One като част от глобалното преструктуриране на холдинга с цел обособяване на агенциите в отделни клъстери и споделяне на експертиза помежду им според нуждите на клиентите им. Българската група е сред най-големите на пазара ни, а портфолиото й включва общо 10 творчески, медийни, дигитални, BTL и PR агенции.

За 2017 г. дружеството отчита приходи от общо 43.7 млн. лв., което представлява ръст от 4.3% в сравнение с предходната година. Годишната печалба на Publicis One в България пък намалява през 2017 г. с малко над 16%, достигайки 1.5 млн. лв. в сравнение с 1.8 млн. лв. през 2016 г.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май)

Компаниите за медиен мониторинг и анализ Perceptica и Media Monitor обединиха екипите си; All Channels е най-добрата PR агенция на годината; Агенция APRA Porter Novelli стана член на БАКА; Ръстът на рекламния пазар ще се забави; Πлaтфopмaтa YоuТubе Мuѕіс вeчe e дocтъпнa нa бългapcĸия пaзap

21 май 2019, 875 прочитания

All Channels е най-добрата PR агенция на годината All Channels е най-добрата PR агенция на годината

БДВО връчи 44 отличия, като в състезанието участваха 93 проекта

18 май 2019, 2356 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)

КЗК спря сделката за "Нова телевизия"; "Свободна Европа" се завръща в България, но като мултимедийна платформа; All Channels стана PR агенция на "Huawei Consumer България"; Кампания на "Крадецът на ябълки" спечели награда на фестивала Heineken Global Commerce Awards и др.

Aéroport de Sofia

Френският кандидат Aéroports de Paris Group излетя към победата в концесията на софийското летище с изключително високо ценово и инвестиционно предложение

Game-Changer* на газовия пазар

Междусистемната връзка с Гърция е първият реален проект за намаляване на газовата зависимост от Русия

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Хладнокръвни истории

Нови стари срещи с прозата и документалистиката на Труман Капоти

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше