С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 юли 2018, 15:59, 1830 прочитания

Publicis Groupe с по-ниски приходи и печалба от очакванията

Рекламната група в България отчита над 4% ръст в приходите за 2017 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 юли)

GDPR променя работата на дигиталните агенции; Печалбата на "БТВ медиа груп" е скочила над 79% през второто тримесечие; Търсят се най-ефективните рекламни кампании през годината; Пеевски посъветва bTV да се "прочисти" от журналисти като Светослав Иванов; Акциите на Facebook се сринаха и др.

31 юли 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 юли)

"Престиж 96" избра Xplora за своя дигитална агенция; Local Planet International основа нова агенция на българския пазар; Facebook спечели правата за излъчване на Висшата лига в четири страни в Азия; ПСЖ подписа рекламен договор за три години с Renault и др.

17 юли 2018

Рекламната агенция Red Lion стана част от Publicis One

Екипът на Happy End се влива в новия бранд

22 яну 2018
Френската комуникационна група Publicis Groupe отчете по-ниски финансови резултати от очакваното за първото полугодие. Спадът в приходите и печалбата на холдинга се дължи на по-слабото представяне на звеното Publicis Health, което обслужва компании в сферата на здравеопазването, както и на влизането в сила на регламента за защита на личните данни GDPR, който е повлиял на постъпленията от Европа. Това пишат в публикувания официален отчет на Publicis Groupe.

Спад през полугодието

Една от най-големите комуникационни групи в света, в чието портфолио влизат над 20 агенции, сред които Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, MSL и Zenith, отчете консолидирани приходи от 2.2 млрд. евро за периода април-юни 2017 г., което е с 2.1% по-малко в сравнение със същия период година по-рано. Лек спад от 0.4% има и в приходите за полугодието, които се равняват на 4.3 млрд. евро.

Оперативната печалба за първите шест месеца от годината на Publicis Groupe е 452 млн. евро, което е с повече от 25% по-малко в сравнение със същия период 2017 г. Публикуваната нетна печалба за второто тримесечие на годината пък е 313 млн. евро в сравнение с 387 млн. евро през изминалата година.

Френското дружество разделя финансовите си показатели по региони, в които влизат Европа, САЩ, Азия, Латинска Америка и Африка и Близкият изток. Най-голяма част от приходите на Publicis Groupe идват от САЩ, или общо 1.2 млрд. евро, като в сравнение с второто тримесечие на миналата година те намаляват с 2.3%. Вторият по големина пазар и този с най-голям спад в приходите от 3.6% е европейският, който носи на групата 641 млн. евро за периода април – юни. "Ръстът в Европа беше засегнат от прилагането на GDPR регламента, което доведе до временно спиране на няколко кампании по инициатива на клиентите и на Publicis поради несигурност относно получаването на потребителско съгласие чрез уебсайтовете, на които се провеждат тези кампании", пише още в отчета.



Разделени по индустрии, най-голяма част от приходите (16%) на Publicis Groupe идва от финансовия сектор, следван от дял от по 13% на хранително-вкусовата промишленост, автомобилите, технологичния и телекомуникационния сектор и нехранителни потребителски стоки. А с 12% дял от приходите е секторът на здравеопазването.

В средата на миналата година комуникационната група взе решение агенциите на глобано ниво да не участват в рекламни конкурси и фестивали до края на юни 2018 г. Оттеглянето на компаниите от Publicis Group имаше за цел да спести пари, които да инвестира в разработването на новата платформа за вътрешна комуникация Marcel, която цели да свърже всички над 80 хил. служители от 130 различни пазара, където оперира холдингът. В края на май платформата беше официално представена, но не стана ясно дали стратегията за спестяване на разходи е оказала влияние.

Групата в България

В България комуникационната група оперира под бранда Publicis One като част от глобалното преструктуриране на холдинга с цел обособяване на агенциите в отделни клъстери и споделяне на експертиза помежду им според нуждите на клиентите им. Българската група е сред най-големите на пазара ни, а портфолиото й включва общо 10 творчески, медийни, дигитални, BTL и PR агенции.

За 2017 г. дружеството отчита приходи от общо 43.7 млн. лв., което представлява ръст от 4.3% в сравнение с предходната година. Годишната печалба на Publicis One в България пък намалява през 2017 г. с малко над 16%, достигайки 1.5 млн. лв. в сравнение с 1.8 млн. лв. през 2016 г.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Рекламната тирада на Nike Рекламната тирада на Nike

Новото рекламно лице, състезателят по американски футбол Колин Каперник, заплаши репутацията на спортния бранд

21 сеп 2018, 208 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември)

Нов телевизионен сезон без изненади; Интернет платформите ще трябва да плащат повече на медиите и артистите; Спортните канали на А1 ще излъчват и испанското първенство; Обучение за подготвяне на успешни заявки за конкурса Effie 2018

18 сеп 2018, 953 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)

КЗК спря сделката за "Нова телевизия"; "Свободна Европа" се завръща в България, но като мултимедийна платформа; All Channels стана PR агенция на "Huawei Consumer България"; Кампания на "Крадецът на ябълки" спечели награда на фестивала Heineken Global Commerce Awards и др.

Няма дим без огън

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

Семейството с каменната мелница

"Екосем" произвежда 21 вида брашна, а най-новото им предложение е полезната вафла "Лимецка"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, АВВ строи пети завод в България, 353 млн. лв. ще разпределят за общински проекти ОББ и Сосиете Женерал

Емисия

DAILY @7AM // 21.09.2018 Прочетете