С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 юли 2018, 15:59, 2847 прочитания

Publicis Groupe с по-ниски приходи и печалба от очакванията

Рекламната група в България отчита над 4% ръст в приходите за 2017 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френската комуникационна група Publicis Groupe отчете по-ниски финансови резултати от очакваното за първото полугодие. Спадът в приходите и печалбата на холдинга се дължи на по-слабото представяне на звеното Publicis Health, което обслужва компании в сферата на здравеопазването, както и на влизането в сила на регламента за защита на личните данни GDPR, който е повлиял на постъпленията от Европа. Това пишат в публикувания официален отчет на Publicis Groupe.

Спад през полугодието


Една от най-големите комуникационни групи в света, в чието портфолио влизат над 20 агенции, сред които Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, MSL и Zenith, отчете консолидирани приходи от 2.2 млрд. евро за периода април-юни 2017 г., което е с 2.1% по-малко в сравнение със същия период година по-рано. Лек спад от 0.4% има и в приходите за полугодието, които се равняват на 4.3 млрд. евро.

Оперативната печалба за първите шест месеца от годината на Publicis Groupe е 452 млн. евро, което е с повече от 25% по-малко в сравнение със същия период 2017 г. Публикуваната нетна печалба за второто тримесечие на годината пък е 313 млн. евро в сравнение с 387 млн. евро през изминалата година.

Френското дружество разделя финансовите си показатели по региони, в които влизат Европа, САЩ, Азия, Латинска Америка и Африка и Близкият изток. Най-голяма част от приходите на Publicis Groupe идват от САЩ, или общо 1.2 млрд. евро, като в сравнение с второто тримесечие на миналата година те намаляват с 2.3%. Вторият по големина пазар и този с най-голям спад в приходите от 3.6% е европейският, който носи на групата 641 млн. евро за периода април – юни. "Ръстът в Европа беше засегнат от прилагането на GDPR регламента, което доведе до временно спиране на няколко кампании по инициатива на клиентите и на Publicis поради несигурност относно получаването на потребителско съгласие чрез уебсайтовете, на които се провеждат тези кампании", пише още в отчета.



Разделени по индустрии, най-голяма част от приходите (16%) на Publicis Groupe идва от финансовия сектор, следван от дял от по 13% на хранително-вкусовата промишленост, автомобилите, технологичния и телекомуникационния сектор и нехранителни потребителски стоки. А с 12% дял от приходите е секторът на здравеопазването.

В средата на миналата година комуникационната група взе решение агенциите на глобано ниво да не участват в рекламни конкурси и фестивали до края на юни 2018 г. Оттеглянето на компаниите от Publicis Group имаше за цел да спести пари, които да инвестира в разработването на новата платформа за вътрешна комуникация Marcel, която цели да свърже всички над 80 хил. служители от 130 различни пазара, където оперира холдингът. В края на май платформата беше официално представена, но не стана ясно дали стратегията за спестяване на разходи е оказала влияние.

Групата в България

В България комуникационната група оперира под бранда Publicis One като част от глобалното преструктуриране на холдинга с цел обособяване на агенциите в отделни клъстери и споделяне на експертиза помежду им според нуждите на клиентите им. Българската група е сред най-големите на пазара ни, а портфолиото й включва общо 10 творчески, медийни, дигитални, BTL и PR агенции.

За 2017 г. дружеството отчита приходи от общо 43.7 млн. лв., което представлява ръст от 4.3% в сравнение с предходната година. Годишната печалба на Publicis One в България пък намалява през 2017 г. с малко над 16%, достигайки 1.5 млн. лв. в сравнение с 1.8 млн. лв. през 2016 г.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Сложното уравнение - пари за обществени медии Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

15 фев 2019, 1533 прочитания

Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения

13 фев 2019, 2757 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)

КЗК спря сделката за "Нова телевизия"; "Свободна Европа" се завръща в България, но като мултимедийна платформа; All Channels стана PR агенция на "Huawei Consumer България"; Кампания на "Крадецът на ябълки" спечели награда на фестивала Heineken Global Commerce Awards и др.

Има ли шофьор в автобуса

Центърът за градска мобилност расте непрекъснато като функции и пари, но управлението на градския транспорт в София остава все така хаотично

Къде са ви енергийните спестявания

Крайните потребители може да получат допълнителни такси в сметките си за ток заради целите за енергийна ефективност

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Всички местни строители искат "Кресна", инфлацията леко расте, американска инвестиция в Добрич

Емисия

DAILY @7AM // 18.02.2019 Прочетете