С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
24 юли 2018, 9:11, 3266 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)

КЗК спря сделката за "Нова телевизия"; "Свободна Европа" се завръща в България, но като мултимедийна платформа; All Channels стана PR агенция на "Huawei Consumer България"; Кампания на "Крадецът на ябълки" спечели награда на фестивала Heineken Global Commerce Awards и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


КЗК спря сделката за "Нова телевизия"

По планираната покупка от водената от Петр Келнер група PPF на "Нова броудкастинг груп" КЗК обяснява отказа си основно с големия пазарен дял на медията. Макар Келнер да е един от най-богатите хора в Централна и Източна Европа, a PPF да е многомилиарден холдинг, той няма медийни инвестиции, така че механично влиянието на "Нова" няма как да се увеличи. Въпреки това КЗК вижда проблем в това, че "придобиваната група разполага със значителен финансов и организационен ресурс, възможност за реализиране на икономии от мащаба и обхвата, и утвърден имидж" и в "значителния опит на придобиващото дружество и неговите инвестиционни намерения".

Досега в историята си практически КЗК не е спирала концентрация. Решението е и безпрецедентно кратко - извън общите данни за продавач и купувач и законови обяснения реално позицията на комисията е застъпена само в няколко параграфа.



Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Свободна Европа" се завръща в България, но като мултимедийна платформа

Централата на радио "Свободна Европа" съобщи официално, че медията се завръща в България. По информация на "Капитал" страната ни е част от по-обширен проект за завръщането на "Свободна Европа" в региона. Освен в България радиото ще разкрие и своя редакция в Румъния.

От началото на декември т.г. "Свободна Европа" ще предлага мултимедийна продукция - коментари и анализи - на български и румънски език и ще си партнира с местни медии, за да засили съществуващи проекти, които залагат на публична отчетност и разкриват "фалшиви новини", пише в прессъобщението.

Повече по темата може да прочетете тук>>

All Channels стана PR агенция на "Huawei Consumer България"

[Reuters]

PR звеното на българската комуникационна група All Channels Communication спечели обслужването на подразделението "Huawei Consumer България", което осъществява дейност в областта на мобилните и софтуерните устройства. Екипът на агенцията ще работи с новия клиент в посока управление на локални и глобални PR кампании, адаптирани за българския пазар, което включва и стратегическо консултиране, кризисни комуникации и събитиен мениджмънт. All Channels | PR ще управлява корпоративните и продуктовите комуникации с медиите за мобилната дивизия на компанията. "В основата на философията на Huawei стои удовлетворяването на нуждите на потребителите. Затова комуникацията с тях, с помощта на медиите, е от първостепенна важност за нас", казва за медиите Емилия Кирилова, PR мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Македония.

Кампания на "Крадецът на ябълки" спечели награда на фестивала Heineken Global Commerce Awards

Кампанията "Крадецът на ябълки вече краде и вишни" спечели награда в категорията Breakthrough Communication в състезанието Heineken Global Commerce Awards. Кампанията, изготвена от All Channels Communication за "Загорка", е минала през няколко етапа на журиране. В първата фаза журито от глобалния екип на Heineken определя по трима финалисти от категория, след което всеки от тях презентира кампанията си пред широката публика от 600 човека. В нея се намират представители на отдел "Маркетинг и продажби", както и управляващи мениджъри от Heineken на глобално ниво.

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват през второто тримесечие

Най-голямата медийна група в България отчита ръст от 7% в приходите си за второто тримесечие на годината, показва официалният отчет на шведската компания Modern Times Group (MTG). В отчета пише още, че делът на аудиторията е нараснал, както и телевизионният рекламен пазар.

Към момента финансовите резултати на българското дружество в отчета на MTG са представени в групата на международния им развлекателен бизнес, в която влиза също и френският канал Trace. Общите приходи за периода април - юни се равняват на 315 млн. шведски крони, или 30.4 млн. евро, което представлява малко над 2% ръст. Оперативна печалба за второто тримесечие на 2018 г. пък е 72 млн. шведски крони в сравнение с 50 млн. шведски крони година по-рано.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Шампионската лига попадна споделено в каналите на "БТВ медиа груп" и А1

Мачовете от Шампионската лига през новия сезон ще се излъчват по каналите на "БТВ медиа груп" и А1, пише "Дневник". Всички срещи от програмата във вторник ще са в ефира на каналите от платения пакет "Макс спорт". Мачовете, които са в сряда, ще се излъчват по "Би Ти Ви екшън" и "Ринг". Двете компании получават и финала, който през сезон 2018-2019 г. ще се играе на "Уанда метрополитано" в Мадрид.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Coca-Cola лансира първия си уеб сериал в България

Coca-Cola започна да излъчва в България онлайн сериала за тийнейджъри Seen. Той е вертикално заснет с цел да бъде гледан през мобилни устройства, а епизодите се публикуват всеки петък в мобилното приложение на компанията MySparx, както и във Facebook страницата на бранда. Сюжетът на сериала показва отношенията между група 16-годишни приятели, които прекарват голяма част от дните си в мрежата, където общуват със собствени онлайн кръгове. Сериалът Seen се излъчва също в Полша, Сърбия, Италия, Румъния и Унгария и тази година беше сред номинираните за надпреварата в категория "Медии" на филмовия фестивал в Кан.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)



"Репортери без граници": разследващата журналистика в България е мисия възможна

Международната организация "Репортери без граници" публикува доклад за състоянието на журналистиката в България, в който се казва, че може и да е парадоксално, но за мотивирани журналисти в България е лесно да открият, разследват и събират доказателства за корупция и злоупотреба с власт. Проблемът идва в момента на публикуването на разкритията, когато журналистите почти сигурно се сблъскват със стена от мълчание или по-лошо - биват тормозени и обезсърчавани чрез кампании за очернянето им. Причините са класическите - корумпирани редактори и издатели, автоцензура, натиск от властите и от собственици на медиите, концентрирана в ръцете на олигарси.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Министерството на туризма ще иска 15 млн. лв. за реклама през 2019 г.

Mинистерството на туризма ще поиска сумата за националната програма за реклама за следващата година да е от порядъка на до 15 млн. лв., пише "Дневник".

След заседание на Националния съвет по туризъм, ресорният министър Николина Ангелкова обясни, че програмата за национална реклама се одобрява година по-рано преди започване на изпълнението й и поясни, че това се прави с цел постигане на устойчиво развитие на сектора, което се доказва и от статистиката за туристически посещения. Тя добави, че основната цел на Министерството на туризма е превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Европейската комисия глоби Google с 4.3 млрд. евро

Европейската комисия обяви официално, че ще глоби с 4.3 млрд. евро (5 млрд. долара). Google заради монополни практики на компанията на пазара на мобилни операционни системи, пише Bloomberg. Конкретната причина за глобата е операционната система Android, която се използва от практически почти всички производители на смартфони в света, с изключение на Apple. Android се разработва от Google и е безплатна за всички компании в сектора, които искат да я ползват. Условието е всички телефони да са с неизтриваем софтуер на Google, което на практика прави компанията монополист на пазара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Snapchat увеличава таргетираните си реклами след сделка с Nielsen

Новото партньорство между Snapchat и мониторинговата агенция Nielsen вече ще позволява на рекламодатели да таргетират потребители на базата на "офлайн" активности. Тази практика от години вече се ползва в Google, Facebook и Instagram.

Това значи, че компаниите ще могат да таргетират рекламите си например към потребител, който е закупил конкретна дреха от физически магазин. Nielsen предлага над 30 хил. сегмента за категоризиране на потребителите, като сделката включва услугите Nielsen Buyer Insights и Nielsen Catalina Solution, чрез които се извлича информация за потребителското поведение в определени пунктове.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Netflix забави растежа си и разочарова инвеститори

Акциите на компанията за видеострийминг Netflix отбелязаха спад от 14%, след като инвеститорите не останаха доволни от резултатите на фирмата за второто тримесечие. Netflix е добавила 5.2 млн. нови абонаменти от април до юни – с 1 млн. по-малко, отколкото бяха средните очаквания на инвеститорите.

Страховете за забавяне в растежа на Netflix отключиха отдавна сдържан песимизъм за "видеобалон", след като през последните години компанията преобърна почти изцяло телевизионния сектор и донякъде филмовия, а след нея се появиха още редица конкуренти в стрийминга, като Amazon Prime Video. Спадът с 14% изтри 24.2 млрд. долара от пазарната капитализация на фирмата. Преди доклада акциите на Netflix бяха нагоре с общо 109% от началото на годината.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

"Ювентус" направи 60 млн. долара за 24 часа след трансфера на Роналдо
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)


В първите 24 часа след обявяването на трансфера на Кристиано Роналдо в "Юветнус" от италианския клуб съобщиха, че са продали 520 хил. екипа с името на Роналдо, които добавиха 60 млн. долара в приходи към клуба. Освен това дни след трансфера акциите на клуба се вдигнаха с 43%. И въпреки че футболният екип е под бранда на Adidas, Роналдо има доживотен договор с Nike за 1 млрд. долара.

Пристигането на португалеца може да се окаже огромен рекламен удар и за Fiat, тъй като логото на Jeep стои на черно-белите фланелки на Juventus. Ако Роналдо успее да изведе отбора до финал в Шампионската лига, медийното присъствие ще бъде на стойност 50 млн. евро според Ерик Смолууд, президент на Apex Marketing Group, цитиран от Bloomberg. По този начин Fiat с лекота ще си върне 20-те млн. долара, които плаща ежегодно на Juventus за спонсорство.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Корицата на Time отново упреква Тръмп

От началото на юни до сега това е четвъртият път, в който образът на Тръмп е на корицата на американското издание Time. В последния брой лицата на президентите Доналд Тръмп и Владимир Путин са обединени в едно, като все пак ясно се разграничават специфичните черти на всеки от тях. Поводът е срещата на двамата лидери и последвалата пресконференция в Хелзинки, след която Тръмп посрещна остра критика относно мекото му отношение към Путин.

Повече по темата може да прочетете тук>>



Publicis Groupe с по-ниски приходи и печалба от очакванията

Френската комуникационна група Publicis Groupe отчете по-ниски финансови резултати от очакваното за първото полугодие. Спадът в приходите и печалбата на холдинга се дължи на по-слабото представяне на звеното Publicis Health, което обслужва компании в сферата на здравеопазването, както и на влизането в сила на регламента за защита на личните данни GDPR, който е повлиял на постъпленията от Европа.

Дружеството отчете консолидирани приходи от 2.2 млрд. евро за периода април-юни 2017 г., което е с 2.1% по-малко в сравнение със същия период година по-рано. Лек спад от 0.4% има и в приходите за полугодието, които се равняват на 4.3 млрд. евро.

Оперативната печалба за първите шест месеца от годината на Publicis Groupe е 452 млн. евро, което е с повече от 25% по-малко в сравнение със същия период 2017 г. Публикуваната нетна печалба за второто тримесечие на годината пък е 313 млн. евро в сравнение с 387 млн. евро през изминалата година.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Агенцията Havas обяви вакантна позиция за Digital media planner.

Агенцията Xplora обяви вакантна позиция за Project manager.

MARS обяви вакантна позиция за Customer marketing professional за продуктовата гама от храна и грижа за домашни любимци.

Агенцията Chapter 4 обяви вакантна позиция за Public and media relations expert.

"Бизнес институт" обяви вакантна позиция за Marketing communication executive с дигитален профил.

Агенцията Saatchi&Saatchi Sofia търси стажант копирайтър.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 913 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 2050 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пеевски посъветва bTV да се "прочисти" от журналисти като Светослав Иванов

Водещият си позоли да задава в ефир въпроси за депутата от ДПС на евентуалния му бизнес партньор от "Ню имидж България"

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов