С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 юли 2018, 9:11, 2397 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)

КЗК спря сделката за "Нова телевизия"; "Свободна Европа" се завръща в България, но като мултимедийна платформа; All Channels стана PR агенция на "Huawei Consumer България"; Кампания на "Крадецът на ябълки" спечели награда на фестивала Heineken Global Commerce Awards и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 юли)

GDPR променя работата на дигиталните агенции; Печалбата на "БТВ медиа груп" е скочила над 79% през второто тримесечие; Търсят се най-ефективните рекламни кампании през годината; Пеевски посъветва bTV да се "прочисти" от журналисти като Светослав Иванов; Акциите на Facebook се сринаха и др.

31 юли 2018

Търсят се най-ефективните рекламни кампании през годината

Агенции и рекламодатели вече могат да подават заявки за конкурса "Effie България"

25 юли 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 юли)

"Престиж 96" избра Xplora за своя дигитална агенция; Local Planet International основа нова агенция на българския пазар; Facebook спечели правата за излъчване на Висшата лига в четири страни в Азия; ПСЖ подписа рекламен договор за три години с Renault и др.

17 юли 2018

"Престиж 96" избра Xplora за своя дигитална агенция

Тя ще обслужва всички брандове на компанията на българския и румънския пазар

12 юли 2018
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

КЗК спря сделката за "Нова телевизия"

По планираната покупка от водената от Петр Келнер група PPF на "Нова броудкастинг груп" КЗК обяснява отказа си основно с големия пазарен дял на медията. Макар Келнер да е един от най-богатите хора в Централна и Източна Европа, a PPF да е многомилиарден холдинг, той няма медийни инвестиции, така че механично влиянието на "Нова" няма как да се увеличи. Въпреки това КЗК вижда проблем в това, че "придобиваната група разполага със значителен финансов и организационен ресурс, възможност за реализиране на икономии от мащаба и обхвата, и утвърден имидж" и в "значителния опит на придобиващото дружество и неговите инвестиционни намерения".

Досега в историята си практически КЗК не е спирала концентрация. Решението е и безпрецедентно кратко - извън общите данни за продавач и купувач и законови обяснения реално позицията на комисията е застъпена само в няколко параграфа.



Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Свободна Европа" се завръща в България, но като мултимедийна платформа

Централата на радио "Свободна Европа" съобщи официално, че медията се завръща в България. По информация на "Капитал" страната ни е част от по-обширен проект за завръщането на "Свободна Европа" в региона. Освен в България радиото ще разкрие и своя редакция в Румъния.

От началото на декември т.г. "Свободна Европа" ще предлага мултимедийна продукция - коментари и анализи - на български и румънски език и ще си партнира с местни медии, за да засили съществуващи проекти, които залагат на публична отчетност и разкриват "фалшиви новини", пише в прессъобщението.

Повече по темата може да прочетете тук>>

All Channels стана PR агенция на "Huawei Consumer България"

[Reuters]

PR звеното на българската комуникационна група All Channels Communication спечели обслужването на подразделението "Huawei Consumer България", което осъществява дейност в областта на мобилните и софтуерните устройства. Екипът на агенцията ще работи с новия клиент в посока управление на локални и глобални PR кампании, адаптирани за българския пазар, което включва и стратегическо консултиране, кризисни комуникации и събитиен мениджмънт. All Channels | PR ще управлява корпоративните и продуктовите комуникации с медиите за мобилната дивизия на компанията. "В основата на философията на Huawei стои удовлетворяването на нуждите на потребителите. Затова комуникацията с тях, с помощта на медиите, е от първостепенна важност за нас", казва за медиите Емилия Кирилова, PR мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Македония.

Кампания на "Крадецът на ябълки" спечели награда на фестивала Heineken Global Commerce Awards

Кампанията "Крадецът на ябълки вече краде и вишни" спечели награда в категорията Breakthrough Communication в състезанието Heineken Global Commerce Awards. Кампанията, изготвена от All Channels Communication за "Загорка", е минала през няколко етапа на журиране. В първата фаза журито от глобалния екип на Heineken определя по трима финалисти от категория, след което всеки от тях презентира кампанията си пред широката публика от 600 човека. В нея се намират представители на отдел "Маркетинг и продажби", както и управляващи мениджъри от Heineken на глобално ниво.

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват през второто тримесечие

Най-голямата медийна група в България отчита ръст от 7% в приходите си за второто тримесечие на годината, показва официалният отчет на шведската компания Modern Times Group (MTG). В отчета пише още, че делът на аудиторията е нараснал, както и телевизионният рекламен пазар.

Към момента финансовите резултати на българското дружество в отчета на MTG са представени в групата на международния им развлекателен бизнес, в която влиза също и френският канал Trace. Общите приходи за периода април - юни се равняват на 315 млн. шведски крони, или 30.4 млн. евро, което представлява малко над 2% ръст. Оперативна печалба за второто тримесечие на 2018 г. пък е 72 млн. шведски крони в сравнение с 50 млн. шведски крони година по-рано.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Шампионската лига попадна споделено в каналите на "БТВ медиа груп" и А1

Мачовете от Шампионската лига през новия сезон ще се излъчват по каналите на "БТВ медиа груп" и А1, пише "Дневник". Всички срещи от програмата във вторник ще са в ефира на каналите от платения пакет "Макс спорт". Мачовете, които са в сряда, ще се излъчват по "Би Ти Ви екшън" и "Ринг". Двете компании получават и финала, който през сезон 2018-2019 г. ще се играе на "Уанда метрополитано" в Мадрид.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Coca-Cola лансира първия си уеб сериал в България

Coca-Cola започна да излъчва в България онлайн сериала за тийнейджъри Seen. Той е вертикално заснет с цел да бъде гледан през мобилни устройства, а епизодите се публикуват всеки петък в мобилното приложение на компанията MySparx, както и във Facebook страницата на бранда. Сюжетът на сериала показва отношенията между група 16-годишни приятели, които прекарват голяма част от дните си в мрежата, където общуват със собствени онлайн кръгове. Сериалът Seen се излъчва също в Полша, Сърбия, Италия, Румъния и Унгария и тази година беше сред номинираните за надпреварата в категория "Медии" на филмовия фестивал в Кан.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)



"Репортери без граници": разследващата журналистика в България е мисия възможна

Международната организация "Репортери без граници" публикува доклад за състоянието на журналистиката в България, в който се казва, че може и да е парадоксално, но за мотивирани журналисти в България е лесно да открият, разследват и събират доказателства за корупция и злоупотреба с власт. Проблемът идва в момента на публикуването на разкритията, когато журналистите почти сигурно се сблъскват със стена от мълчание или по-лошо - биват тормозени и обезсърчавани чрез кампании за очернянето им. Причините са класическите - корумпирани редактори и издатели, автоцензура, натиск от властите и от собственици на медиите, концентрирана в ръцете на олигарси.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Министерството на туризма ще иска 15 млн. лв. за реклама през 2019 г.

Mинистерството на туризма ще поиска сумата за националната програма за реклама за следващата година да е от порядъка на до 15 млн. лв., пише "Дневник".

След заседание на Националния съвет по туризъм, ресорният министър Николина Ангелкова обясни, че програмата за национална реклама се одобрява година по-рано преди започване на изпълнението й и поясни, че това се прави с цел постигане на устойчиво развитие на сектора, което се доказва и от статистиката за туристически посещения. Тя добави, че основната цел на Министерството на туризма е превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Европейската комисия глоби Google с 4.3 млрд. евро

Европейската комисия обяви официално, че ще глоби с 4.3 млрд. евро (5 млрд. долара). Google заради монополни практики на компанията на пазара на мобилни операционни системи, пише Bloomberg. Конкретната причина за глобата е операционната система Android, която се използва от практически почти всички производители на смартфони в света, с изключение на Apple. Android се разработва от Google и е безплатна за всички компании в сектора, които искат да я ползват. Условието е всички телефони да са с неизтриваем софтуер на Google, което на практика прави компанията монополист на пазара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Snapchat увеличава таргетираните си реклами след сделка с Nielsen

Новото партньорство между Snapchat и мониторинговата агенция Nielsen вече ще позволява на рекламодатели да таргетират потребители на базата на "офлайн" активности. Тази практика от години вече се ползва в Google, Facebook и Instagram.

Това значи, че компаниите ще могат да таргетират рекламите си например към потребител, който е закупил конкретна дреха от физически магазин. Nielsen предлага над 30 хил. сегмента за категоризиране на потребителите, като сделката включва услугите Nielsen Buyer Insights и Nielsen Catalina Solution, чрез които се извлича информация за потребителското поведение в определени пунктове.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Netflix забави растежа си и разочарова инвеститори

Акциите на компанията за видеострийминг Netflix отбелязаха спад от 14%, след като инвеститорите не останаха доволни от резултатите на фирмата за второто тримесечие. Netflix е добавила 5.2 млн. нови абонаменти от април до юни – с 1 млн. по-малко, отколкото бяха средните очаквания на инвеститорите.

Страховете за забавяне в растежа на Netflix отключиха отдавна сдържан песимизъм за "видеобалон", след като през последните години компанията преобърна почти изцяло телевизионния сектор и донякъде филмовия, а след нея се появиха още редица конкуренти в стрийминга, като Amazon Prime Video. Спадът с 14% изтри 24.2 млрд. долара от пазарната капитализация на фирмата. Преди доклада акциите на Netflix бяха нагоре с общо 109% от началото на годината.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

"Ювентус" направи 60 млн. долара за 24 часа след трансфера на Роналдо
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)


В първите 24 часа след обявяването на трансфера на Кристиано Роналдо в "Юветнус" от италианския клуб съобщиха, че са продали 520 хил. екипа с името на Роналдо, които добавиха 60 млн. долара в приходи към клуба. Освен това дни след трансфера акциите на клуба се вдигнаха с 43%. И въпреки че футболният екип е под бранда на Adidas, Роналдо има доживотен договор с Nike за 1 млрд. долара.

Пристигането на португалеца може да се окаже огромен рекламен удар и за Fiat, тъй като логото на Jeep стои на черно-белите фланелки на Juventus. Ако Роналдо успее да изведе отбора до финал в Шампионската лига, медийното присъствие ще бъде на стойност 50 млн. евро според Ерик Смолууд, президент на Apex Marketing Group, цитиран от Bloomberg. По този начин Fiat с лекота ще си върне 20-те млн. долара, които плаща ежегодно на Juventus за спонсорство.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Корицата на Time отново упреква Тръмп

От началото на юни до сега това е четвъртият път, в който образът на Тръмп е на корицата на американското издание Time. В последния брой лицата на президентите Доналд Тръмп и Владимир Путин са обединени в едно, като все пак ясно се разграничават специфичните черти на всеки от тях. Поводът е срещата на двамата лидери и последвалата пресконференция в Хелзинки, след която Тръмп посрещна остра критика относно мекото му отношение към Путин.

Повече по темата може да прочетете тук>>



Publicis Groupe с по-ниски приходи и печалба от очакванията

Френската комуникационна група Publicis Groupe отчете по-ниски финансови резултати от очакваното за първото полугодие. Спадът в приходите и печалбата на холдинга се дължи на по-слабото представяне на звеното Publicis Health, което обслужва компании в сферата на здравеопазването, както и на влизането в сила на регламента за защита на личните данни GDPR, който е повлиял на постъпленията от Европа.

Дружеството отчете консолидирани приходи от 2.2 млрд. евро за периода април-юни 2017 г., което е с 2.1% по-малко в сравнение със същия период година по-рано. Лек спад от 0.4% има и в приходите за полугодието, които се равняват на 4.3 млрд. евро.

Оперативната печалба за първите шест месеца от годината на Publicis Groupe е 452 млн. евро, което е с повече от 25% по-малко в сравнение със същия период 2017 г. Публикуваната нетна печалба за второто тримесечие на годината пък е 313 млн. евро в сравнение с 387 млн. евро през изминалата година.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Агенцията Havas обяви вакантна позиция за Digital media planner.

Агенцията Xplora обяви вакантна позиция за Project manager.

MARS обяви вакантна позиция за Customer marketing professional за продуктовата гама от храна и грижа за домашни любимци.

Агенцията Chapter 4 обяви вакантна позиция за Public and media relations expert.

"Бизнес институт" обяви вакантна позиция за Marketing communication executive с дигитален профил.

Агенцията Saatchi&Saatchi Sofia търси стажант копирайтър.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Ами ако Ами ако

Достигнете до правилните хора от ритейл сектора

25 сеп 2018, 1 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 септември)

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир; Coca-Cola за първи път лансира реклама, заснета в България; Amazon се нарежда в топ 3 на най-големите рекламни гиганти през 2018; TripAdvisor може да се превърне в социална платформата и др.

25 сеп 2018, 715 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пеевски посъветва bTV да се "прочисти" от журналисти като Светослав Иванов

Водещият си позоли да задава в ефир въпроси за депутата от ДПС на евентуалния му бизнес партньор от "Ню имидж България"

Какво иска Румен Радев

С няколко хода президентът показа, че вече работи за собствения си политически образ

Този филм е заснет с част от вашите данъци

Кино индустрията почти сигурно ще получи исканите от години финансови стимули от държавата

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Германската Leoni започва инвестиция за 32 млн. евро в Плевен, нова фабрика за ловно оръжие в Габрово, кои са най-големите търговци на дрехи и обувки

Емисия

DAILY @7AM // 26.09.2018 Прочетете