С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 юли 2018, 9:11, 3182 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)

КЗК спря сделката за "Нова телевизия"; "Свободна Европа" се завръща в България, но като мултимедийна платформа; All Channels стана PR агенция на "Huawei Consumer България"; Кампания на "Крадецът на ябълки" спечели награда на фестивала Heineken Global Commerce Awards и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


КЗК спря сделката за "Нова телевизия"

По планираната покупка от водената от Петр Келнер група PPF на "Нова броудкастинг груп" КЗК обяснява отказа си основно с големия пазарен дял на медията. Макар Келнер да е един от най-богатите хора в Централна и Източна Европа, a PPF да е многомилиарден холдинг, той няма медийни инвестиции, така че механично влиянието на "Нова" няма как да се увеличи. Въпреки това КЗК вижда проблем в това, че "придобиваната група разполага със значителен финансов и организационен ресурс, възможност за реализиране на икономии от мащаба и обхвата, и утвърден имидж" и в "значителния опит на придобиващото дружество и неговите инвестиционни намерения".

Досега в историята си практически КЗК не е спирала концентрация. Решението е и безпрецедентно кратко - извън общите данни за продавач и купувач и законови обяснения реално позицията на комисията е застъпена само в няколко параграфа.



Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Свободна Европа" се завръща в България, но като мултимедийна платформа

Централата на радио "Свободна Европа" съобщи официално, че медията се завръща в България. По информация на "Капитал" страната ни е част от по-обширен проект за завръщането на "Свободна Европа" в региона. Освен в България радиото ще разкрие и своя редакция в Румъния.

От началото на декември т.г. "Свободна Европа" ще предлага мултимедийна продукция - коментари и анализи - на български и румънски език и ще си партнира с местни медии, за да засили съществуващи проекти, които залагат на публична отчетност и разкриват "фалшиви новини", пише в прессъобщението.

Повече по темата може да прочетете тук>>

All Channels стана PR агенция на "Huawei Consumer България"

[Reuters]

PR звеното на българската комуникационна група All Channels Communication спечели обслужването на подразделението "Huawei Consumer България", което осъществява дейност в областта на мобилните и софтуерните устройства. Екипът на агенцията ще работи с новия клиент в посока управление на локални и глобални PR кампании, адаптирани за българския пазар, което включва и стратегическо консултиране, кризисни комуникации и събитиен мениджмънт. All Channels | PR ще управлява корпоративните и продуктовите комуникации с медиите за мобилната дивизия на компанията. "В основата на философията на Huawei стои удовлетворяването на нуждите на потребителите. Затова комуникацията с тях, с помощта на медиите, е от първостепенна важност за нас", казва за медиите Емилия Кирилова, PR мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Македония.

Кампания на "Крадецът на ябълки" спечели награда на фестивала Heineken Global Commerce Awards

Кампанията "Крадецът на ябълки вече краде и вишни" спечели награда в категорията Breakthrough Communication в състезанието Heineken Global Commerce Awards. Кампанията, изготвена от All Channels Communication за "Загорка", е минала през няколко етапа на журиране. В първата фаза журито от глобалния екип на Heineken определя по трима финалисти от категория, след което всеки от тях презентира кампанията си пред широката публика от 600 човека. В нея се намират представители на отдел "Маркетинг и продажби", както и управляващи мениджъри от Heineken на глобално ниво.

Приходите на "Нова броудкастинг груп" нарастват през второто тримесечие

Най-голямата медийна група в България отчита ръст от 7% в приходите си за второто тримесечие на годината, показва официалният отчет на шведската компания Modern Times Group (MTG). В отчета пише още, че делът на аудиторията е нараснал, както и телевизионният рекламен пазар.

Към момента финансовите резултати на българското дружество в отчета на MTG са представени в групата на международния им развлекателен бизнес, в която влиза също и френският канал Trace. Общите приходи за периода април - юни се равняват на 315 млн. шведски крони, или 30.4 млн. евро, което представлява малко над 2% ръст. Оперативна печалба за второто тримесечие на 2018 г. пък е 72 млн. шведски крони в сравнение с 50 млн. шведски крони година по-рано.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Шампионската лига попадна споделено в каналите на "БТВ медиа груп" и А1

Мачовете от Шампионската лига през новия сезон ще се излъчват по каналите на "БТВ медиа груп" и А1, пише "Дневник". Всички срещи от програмата във вторник ще са в ефира на каналите от платения пакет "Макс спорт". Мачовете, които са в сряда, ще се излъчват по "Би Ти Ви екшън" и "Ринг". Двете компании получават и финала, който през сезон 2018-2019 г. ще се играе на "Уанда метрополитано" в Мадрид.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Coca-Cola лансира първия си уеб сериал в България

Coca-Cola започна да излъчва в България онлайн сериала за тийнейджъри Seen. Той е вертикално заснет с цел да бъде гледан през мобилни устройства, а епизодите се публикуват всеки петък в мобилното приложение на компанията MySparx, както и във Facebook страницата на бранда. Сюжетът на сериала показва отношенията между група 16-годишни приятели, които прекарват голяма част от дните си в мрежата, където общуват със собствени онлайн кръгове. Сериалът Seen се излъчва също в Полша, Сърбия, Италия, Румъния и Унгария и тази година беше сред номинираните за надпреварата в категория "Медии" на филмовия фестивал в Кан.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)



"Репортери без граници": разследващата журналистика в България е мисия възможна

Международната организация "Репортери без граници" публикува доклад за състоянието на журналистиката в България, в който се казва, че може и да е парадоксално, но за мотивирани журналисти в България е лесно да открият, разследват и събират доказателства за корупция и злоупотреба с власт. Проблемът идва в момента на публикуването на разкритията, когато журналистите почти сигурно се сблъскват със стена от мълчание или по-лошо - биват тормозени и обезсърчавани чрез кампании за очернянето им. Причините са класическите - корумпирани редактори и издатели, автоцензура, натиск от властите и от собственици на медиите, концентрирана в ръцете на олигарси.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Министерството на туризма ще иска 15 млн. лв. за реклама през 2019 г.

Mинистерството на туризма ще поиска сумата за националната програма за реклама за следващата година да е от порядъка на до 15 млн. лв., пише "Дневник".

След заседание на Националния съвет по туризъм, ресорният министър Николина Ангелкова обясни, че програмата за национална реклама се одобрява година по-рано преди започване на изпълнението й и поясни, че това се прави с цел постигане на устойчиво развитие на сектора, което се доказва и от статистиката за туристически посещения. Тя добави, че основната цел на Министерството на туризма е превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Европейската комисия глоби Google с 4.3 млрд. евро

Европейската комисия обяви официално, че ще глоби с 4.3 млрд. евро (5 млрд. долара). Google заради монополни практики на компанията на пазара на мобилни операционни системи, пише Bloomberg. Конкретната причина за глобата е операционната система Android, която се използва от практически почти всички производители на смартфони в света, с изключение на Apple. Android се разработва от Google и е безплатна за всички компании в сектора, които искат да я ползват. Условието е всички телефони да са с неизтриваем софтуер на Google, което на практика прави компанията монополист на пазара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Snapchat увеличава таргетираните си реклами след сделка с Nielsen

Новото партньорство между Snapchat и мониторинговата агенция Nielsen вече ще позволява на рекламодатели да таргетират потребители на базата на "офлайн" активности. Тази практика от години вече се ползва в Google, Facebook и Instagram.

Това значи, че компаниите ще могат да таргетират рекламите си например към потребител, който е закупил конкретна дреха от физически магазин. Nielsen предлага над 30 хил. сегмента за категоризиране на потребителите, като сделката включва услугите Nielsen Buyer Insights и Nielsen Catalina Solution, чрез които се извлича информация за потребителското поведение в определени пунктове.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Netflix забави растежа си и разочарова инвеститори

Акциите на компанията за видеострийминг Netflix отбелязаха спад от 14%, след като инвеститорите не останаха доволни от резултатите на фирмата за второто тримесечие. Netflix е добавила 5.2 млн. нови абонаменти от април до юни – с 1 млн. по-малко, отколкото бяха средните очаквания на инвеститорите.

Страховете за забавяне в растежа на Netflix отключиха отдавна сдържан песимизъм за "видеобалон", след като през последните години компанията преобърна почти изцяло телевизионния сектор и донякъде филмовия, а след нея се появиха още редица конкуренти в стрийминга, като Amazon Prime Video. Спадът с 14% изтри 24.2 млрд. долара от пазарната капитализация на фирмата. Преди доклада акциите на Netflix бяха нагоре с общо 109% от началото на годината.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

"Ювентус" направи 60 млн. долара за 24 часа след трансфера на Роналдо
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)


В първите 24 часа след обявяването на трансфера на Кристиано Роналдо в "Юветнус" от италианския клуб съобщиха, че са продали 520 хил. екипа с името на Роналдо, които добавиха 60 млн. долара в приходи към клуба. Освен това дни след трансфера акциите на клуба се вдигнаха с 43%. И въпреки че футболният екип е под бранда на Adidas, Роналдо има доживотен договор с Nike за 1 млрд. долара.

Пристигането на португалеца може да се окаже огромен рекламен удар и за Fiat, тъй като логото на Jeep стои на черно-белите фланелки на Juventus. Ако Роналдо успее да изведе отбора до финал в Шампионската лига, медийното присъствие ще бъде на стойност 50 млн. евро според Ерик Смолууд, президент на Apex Marketing Group, цитиран от Bloomberg. По този начин Fiat с лекота ще си върне 20-те млн. долара, които плаща ежегодно на Juventus за спонсорство.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Корицата на Time отново упреква Тръмп

От началото на юни до сега това е четвъртият път, в който образът на Тръмп е на корицата на американското издание Time. В последния брой лицата на президентите Доналд Тръмп и Владимир Путин са обединени в едно, като все пак ясно се разграничават специфичните черти на всеки от тях. Поводът е срещата на двамата лидери и последвалата пресконференция в Хелзинки, след която Тръмп посрещна остра критика относно мекото му отношение към Путин.

Повече по темата може да прочетете тук>>



Publicis Groupe с по-ниски приходи и печалба от очакванията

Френската комуникационна група Publicis Groupe отчете по-ниски финансови резултати от очакваното за първото полугодие. Спадът в приходите и печалбата на холдинга се дължи на по-слабото представяне на звеното Publicis Health, което обслужва компании в сферата на здравеопазването, както и на влизането в сила на регламента за защита на личните данни GDPR, който е повлиял на постъпленията от Европа.

Дружеството отчете консолидирани приходи от 2.2 млрд. евро за периода април-юни 2017 г., което е с 2.1% по-малко в сравнение със същия период година по-рано. Лек спад от 0.4% има и в приходите за полугодието, които се равняват на 4.3 млрд. евро.

Оперативната печалба за първите шест месеца от годината на Publicis Groupe е 452 млн. евро, което е с повече от 25% по-малко в сравнение със същия период 2017 г. Публикуваната нетна печалба за второто тримесечие на годината пък е 313 млн. евро в сравнение с 387 млн. евро през изминалата година.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Агенцията Havas обяви вакантна позиция за Digital media planner.

Агенцията Xplora обяви вакантна позиция за Project manager.

MARS обяви вакантна позиция за Customer marketing professional за продуктовата гама от храна и грижа за домашни любимци.

Агенцията Chapter 4 обяви вакантна позиция за Public and media relations expert.

"Бизнес институт" обяви вакантна позиция за Marketing communication executive с дигитален профил.

Агенцията Saatchi&Saatchi Sofia търси стажант копирайтър.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни)

СЕМ определи финалистите в конкурса за генерални директори на БНР и БНТ; V+O Communication е новата PR и дигитална агенция на Adecco; "Загорка" с нови кенове на изкуството; Omnicom отново стана холдинг на годината на рекламния фестивал в Кан и др.

25 юни 2019, 555 прочитания

Две кандидатури за мястото на Иво Атанасов в СЕМ Две кандидатури за мястото на Иво Атанасов в СЕМ

ГЕРБ залага на служител на сдружението на изпълнители и продуценти ПРОФОН, а БСП - на човек от управата на НДК

21 юни 2019, 2667 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пеевски посъветва bTV да се "прочисти" от журналисти като Светослав Иванов

Водещият си позоли да задава в ефир въпроси за депутата от ДПС на евентуалния му бизнес партньор от "Ню имидж България"

Арабаджиеви: След арест - продажба

Арестуваните Ветко и Маринела Арабаджиеви са продали "Виктория палас" в Слънчев бряг. Фирмата купувач се свързва с Красимир и Николай Маринови, по-известни като братята Маргини.

Ръст, но все по-бавен

Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава нараства

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня

Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас