С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 24 юли 2018, 17:48, 46002 прочитания

Пеевски посъветва bTV да се "прочисти" от журналисти като Светослав Иванов

Водещият си позоли да задава в ефир въпроси за депутата от ДПС на евентуалния му бизнес партньор от "Ню имидж България"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Когато Пеевски реши да страхува телевизиите

Защо един въпрос на bTV към кандидат-съдружник на депутата предизвика толкова силна реакция от медийната му машина

27 юли 2018

Ярив Лернер: Границата е премината, когато журналистът е атакуван директно

Изпълнителният директор на "Ню имидж България" отговори на въпроси на "Капитал"

25 юли 2018

Наглият подарък за Домусчиев и Пеевски

Комбинация между двама патриоти и депутат от ГЕРБ спестява милиони на собствениците на БМФ, "Булгартабак", купувача на киноцентъра и още шепа приватизатори

19 юли 2018

Нов имидж за Пеевски

Филмовата компания "Ню имидж" може да придобие половината от вестникарския бизнес на депутата от ДПС

26 апр 2018

Как беше счупена Комисията за защита на конкуренцията

Засега няма основание да очакваме бухалките в КЗК да станат лостове за ефективна антимонополна защита

4 юни 2016
От няколко години международните организации, следящи за свободата на словото, маркират една притеснителна тенденция в България — срещу журналисти и издатели, позволяващи си критики срещу управляващите, да се водят клеветнически кампании. Това се случва основно в изданията, които стоят зад всеки, който е на власт.

Поредният нагледен пример тази седмица отново е атаката срещу журналиста от bTV Светослав Иванов. Причината е, че в последното си предаване "120 минути" спомена името на депутата от ДПС Делян Пеевски във въпрос, отправен към негов гост - изпълнителния директор на "Ню имидж България" Ярив Лернер.

Във вторник във флагманите на Пеевски - всекидневниците "Телеграф" и "Монитор", публикуваха една и съща анонимна статия, насочена срещу Иванов. Двете отявлено проправителствени издания посвещават на журналиста цяла страница, в която изсипват познатите изтъркани твърдения за мрежи и връзки с Цветан Василев, Иво Прокопиев, Сорос и т.н. без нито едно доказателство.

Ключов е финалът на публикацията, оформен като препоръка, която може да се тълкува и като заплаха: "...Добре е най-после телевизията (bTV - бел. ред.) да бъде прочистена от "журналисти" като Светослав Иванов, използващи националния ефир за осъществяването на елементарни манипулации в услуга на менторите му."

Публично даденият съвет за прочистване дава и поредното потвърждение на предположенията кой може да е "прочистил" и Анна Цолова като водеща на сутрешното предаване на "Нова тв". Тя и колегата й Виктор Николаев също станаха прицел на обидни текстове в изданията на Пеевски. Срещу тях започна и данъчна проверка, а депутатът от ДПС Йордан Цонев им пращаше в ефир поздрави от Пеевски.



Показателно е, че освен в медиите, официално свързани с депутата от ДПС, тези атаки се появяват 1 към 1 и в жълти сайтове, които са флагмани на руската пропаганда в България и същевременно обслужват бизнес интересите на Пеевски.

Няколко уместни въпроса

В неделя водещият на "120 минути" по bTV Светослав Иванов зададе на госта си Ярив Лернер въпроси относно обявената през април сделка за придобиване на 50% от вестникарския бизнес на депутата Делян Пеевски от "Ню имидж медия", собственост на "Ню имидж България", която придоби киноцентъра в Бояна.

Именно в тази връзка Иванов попита Лернер откъде идва интересът му към придобиване на медии и дали се притеснява, че "някои от тези издания са натоварени с доста негативи през годините, подозирани са в доста политически зависимости, в това, че са служели за средство за саморазправа с много неудобни и политически, и икономически опоненти". Журналистът допълни, че "това е нещо, което е констатирано от големи международни организации, а и от българското общество".

Ярив Лернер отговори с "да" (т.е., че се притеснява) и обясни, че сделката все още е на етап "предпроектно проучване". "Няма да бъде финализирана сделката скоро, имаме още много работа", допълни той, като в края на участието си в предаването повтори твърдението си.

Този фрагмент от разговора най-вероятно е предизвикал последвалата атака срещу Светослав Иванов.

Водещият отговори на публикацията с фейсбук статус:

"Ще им повторя отново – когато един журналист си върши работата и го калят, той обикновено се къпе. До следващото цапане. И до следващото измиване. И прочее – калташки ми ти работи, толкова характерни за българската реалност в момента.

Пожелавам Ви да не правите компромиси с Вашата лична хигиена и почтеността си. Вярвам в свободния избор на хората. И в техния интелект и критичност. Вярвам във Вас! Хубаво лято! Хранете се правилно."


По информация на "Капитал" от bTV са решили да не отговарят на атаките в медиите на Пеевски. И на свой ред уточниха на страницата на телевизията в социалната мрежа, че предаването на Иванов "120 минути" отново ще е в ефир на 9 септември, след лятната ваканция.

Случаят потвърждава цитираните и от Иванов констатации в докладите на международни организации, че все по-трудно става за българските журналисти да отстояват професионалните стандарти срещу тенденцията за засилване на натиска върху тях от страна на политически и икономически кръгове. Очевидно целта на този натиск е установяване на пълен контрол върху медиите и отказ от стандартите на професията.

"Капитал" изпрати въпроси до изпълнителния директор на "Ню имидж България" Ярив Лернер:

1. Как оценявате тези публикации в контекста на констатациите на международни организации (OCCPR, Freedom house, RSF и др.), че клеветническите кампании срещу журналисти, неудобни за статуквото, са се превърнали в средство за натиск?

2. В случай че се стигне до финализиране на сделка между "Ню имидж медия" ЕООД и "ИНТРЪСТ" ЕАД за придобиването на 50% от "Телеграф медиа" ЕООД, ще поддържате ли подобна медийна политика на саморазправа с журналисти? Ако не - по какъв начин бихте й се противопоставили предвид бъдещата структура на собствеността?

До редакционното приключване на изданието не получихме коментара на г-н Лернер, но в момента, в който ни го изпрати, той ще бъде публикуван на сайта на "Капитал".

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Историите на успeха не са точно приказки 1 Историите на успeха не са точно приказки

Coca Cola&Noble Graphics, кампания "Бутилка заВръщане"

21 сеп 2018, 1706 прочитания

Рекламната тирада на Nike Рекламната тирада на Nike

Новото рекламно лице, състезателят по американски футбол Колин Каперник, заплаши репутацията на спортния бранд

21 сеп 2018, 1373 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Търсят се най-ефективните рекламни кампании през годината

Агенции и рекламодатели вече могат да подават заявки за конкурса "Effie България"

А ти в кой фонд отиваш?

Близо 93 хил. лица са сменили пенсионното си дружество през първото полугодие

Този филм е заснет с част от вашите данъци

Кино индустрията почти сигурно ще получи исканите от години финансови стимули от държавата

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Капитал Градове: Приказка за два града

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.09.2018 Прочетете