С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 25 юли 2018, 18:23, 5623 прочитания

Ярив Лернер: Границата е премината, когато журналистът е атакуван директно

Изпълнителният директор на "Ню имидж България" отговори на въпроси на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Пеевски: No Image

Делян Пеевски се отказа да продава половината от вестникарския си бизнес на филмовата компания и се обяви за жертва на КЗК

11 окт 2018

Ние ли ще сме последните журналисти

Не новинарските организации взимат печалбите, а интернет платформи, които се възползват от нашата работа, без да плащат стотинка

31 авг 2018

Когато Пеевски реши да страхува телевизиите

Защо един въпрос на bTV към кандидат-съдружник на депутата предизвика толкова силна реакция от медийната му машина

27 юли 2018

Пеевски посъветва bTV да се "прочисти" от журналисти като Светослав Иванов

Водещият си позоли да задава в ефир въпроси за депутата от ДПС на евентуалния му бизнес партньор от "Ню имидж България"

24 юли 2018

Кой страхува журналистите

Депутатът от ДПС Делян Пеевски системно използва медиите си за атака срещу независими издания, телевизии и журналисти. Тази седмица си набеляза Светослав Иванов от bTV

16 яну 2018
Във вторник (24.07.2018) "Капитал" изпрати въпроси до изпълнителния директор на "Ню имидж България" Ярив Лернер. Повод за тях бе участието му в предаването "120 минути" по bTV. В него водещият Светослав Иванов му зададе въпроси относно обявената сделка за придобиване от "Ню имидж България" на 50% от вестникарския бизнес на депутата Делян Пеевски. Във вторник в изданията му "Монитор" и "Телеграф" се появиха анонимни публикации, които съдържат лични нападки и клевети срещу водещия именно заради зададените от него въпроси (предисторията може да прочетете тук).

Въпросите до Ярив Лернер:


1. Как оценявате тези публикации в контекста на констатациите на международни организации (OCCPR, Freedom house, RSF и др.), че клеветническите кампании срещу журналисти, неудобни за статуквото, са се превърнали в средство за натиск?

2. В случай че се стигне до финализиране на сделка между "Ню Имидж Медия" ЕООД и "ИНТРЪСТ" ЕАД за придобиването на 50% от "Телеграф Медиа" ЕООД ще поддържате ли подобна медийна политика на саморазправа с журналисти? Ако не - по какъв начин бихте и се противопоставили предвид бъдещата структура на собствеността?


Отговорите:



"В отговор на вашите два въпроса бих искал да бъда цитиран точно. Ваше право е да изразявате каквото и да е мнение, стига да цитирате думите ми.

1) Не съм съгласен с политиката на клеветнически кампании срещу журналистиката. Уважавам журналистиката като занаят и наистина вярвам, че журналистиката, основаваща се на факти, е стълб на демокрацията. Мога да посоча примера на CNN и FOX в сегашния ни политически дискурс, в който има две противоположни новинарски организации с различни гледни точки, разглеждащи едно и също събитие. Но границата е премината, когато журналистът е атакуван директно. Не е честно за самия журналист. Аз бях удовлетворен от участието ми в предаването ("120 минути" - бел. ред.). Водещият се държеше професионално и с уважение. Той зададе някои трудни въпроси, но не водеше разговора в определена от него посока и ми позволи да отговоря на въпросите възможно най-добре.

2) Едно от условията при сделката, за които ще настояваме, е свободната преса. Пресата служи на хората, когато съобщава факти и им позволява да вземат решения на базата на тези факти. Трябва да се прави разлика между преса, която определя мнението (на читателите), и такава, която позволява (на читателите) да си изградят мнение. Мисля, че човек трябва да разбере как се случва това. Едно от най-големите влияния в личното ми разбиране за пресата е оказала книгата на Едуард С. Херман и Ноам Чомски "Фабрикуване на съгласие". Независимо дали ще се съгласи с написаното или не, бих предложил на всеки сериозен студент по журналистика да я прочете. Ноам Чомски беше професор по лингвистика, но стана известен с откритата си критика към американската външна политика. Книгата много добре описва начина, по който думите, използвани от медиите, формират мнението, и как сме способни да вярваме в дадени неща заради начина, по който са ни представени.

И накрая смятам, че е изключително важно двете медийни групи да спрат да се фокусират върху другия. Всяка от страните е съучастник и еднакво отговорна за настоящото разделение. Акцентът трябва да бъде върху образоването на хората за предизвикателствата в сегашната ситуация и предоставянето на знания как да ги преодолеем. Ние избираме правителствата и от нас зависи да ги държим отговорни, за да изпълнят обещанията, заради които ги избираме.

(Оригиналa на отговора можете да видите в прикачения файл вляво)

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 1371 прочитания

АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски 1 АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски

Днес обаче документът бе публикуван в Държавен вестник и очевидно президентът го е подписал още миналата седмица

13 ное 2018, 1179 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Реклама по време на GDPR

С новите европейски правила за защита на личните данни отговорностите на дигиталните агенции се увеличават

Догодина - нов главен прокурор и 10 млрд. лв.

Който управлява през 2019 г., ще участва в избора на заместник на Цацаров и разпределянето на скъпи поръчки

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Живот след живота

Режисьорката Петя Накова за новия си роман, в който документира битката с рака на гърдата

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Ще удържи ли Борисов властта

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 16.11.2018 Прочетете