С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 25 юли 2018, 18:23, 6843 прочитания

Ярив Лернер: Границата е премината, когато журналистът е атакуван директно

Изпълнителният директор на "Ню имидж България" отговори на въпроси на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Във вторник (24.07.2018) "Капитал" изпрати въпроси до изпълнителния директор на "Ню имидж България" Ярив Лернер. Повод за тях бе участието му в предаването "120 минути" по bTV. В него водещият Светослав Иванов му зададе въпроси относно обявената сделка за придобиване от "Ню имидж България" на 50% от вестникарския бизнес на депутата Делян Пеевски. Във вторник в изданията му "Монитор" и "Телеграф" се появиха анонимни публикации, които съдържат лични нападки и клевети срещу водещия именно заради зададените от него въпроси (предисторията може да прочетете тук).

Въпросите до Ярив Лернер:


1. Как оценявате тези публикации в контекста на констатациите на международни организации (OCCPR, Freedom house, RSF и др.), че клеветническите кампании срещу журналисти, неудобни за статуквото, са се превърнали в средство за натиск?

2. В случай че се стигне до финализиране на сделка между "Ню Имидж Медия" ЕООД и "ИНТРЪСТ" ЕАД за придобиването на 50% от "Телеграф Медиа" ЕООД ще поддържате ли подобна медийна политика на саморазправа с журналисти? Ако не - по какъв начин бихте и се противопоставили предвид бъдещата структура на собствеността?


Отговорите:



"В отговор на вашите два въпроса бих искал да бъда цитиран точно. Ваше право е да изразявате каквото и да е мнение, стига да цитирате думите ми.

1) Не съм съгласен с политиката на клеветнически кампании срещу журналистиката. Уважавам журналистиката като занаят и наистина вярвам, че журналистиката, основаваща се на факти, е стълб на демокрацията. Мога да посоча примера на CNN и FOX в сегашния ни политически дискурс, в който има две противоположни новинарски организации с различни гледни точки, разглеждащи едно и също събитие. Но границата е премината, когато журналистът е атакуван директно. Не е честно за самия журналист. Аз бях удовлетворен от участието ми в предаването ("120 минути" - бел. ред.). Водещият се държеше професионално и с уважение. Той зададе някои трудни въпроси, но не водеше разговора в определена от него посока и ми позволи да отговоря на въпросите възможно най-добре.

2) Едно от условията при сделката, за които ще настояваме, е свободната преса. Пресата служи на хората, когато съобщава факти и им позволява да вземат решения на базата на тези факти. Трябва да се прави разлика между преса, която определя мнението (на читателите), и такава, която позволява (на читателите) да си изградят мнение. Мисля, че човек трябва да разбере как се случва това. Едно от най-големите влияния в личното ми разбиране за пресата е оказала книгата на Едуард С. Херман и Ноам Чомски "Фабрикуване на съгласие". Независимо дали ще се съгласи с написаното или не, бих предложил на всеки сериозен студент по журналистика да я прочете. Ноам Чомски беше професор по лингвистика, но стана известен с откритата си критика към американската външна политика. Книгата много добре описва начина, по който думите, използвани от медиите, формират мнението, и как сме способни да вярваме в дадени неща заради начина, по който са ни представени.

И накрая смятам, че е изключително важно двете медийни групи да спрат да се фокусират върху другия. Всяка от страните е съучастник и еднакво отговорна за настоящото разделение. Акцентът трябва да бъде върху образоването на хората за предизвикателствата в сегашната ситуация и предоставянето на знания как да ги преодолеем. Ние избираме правителствата и от нас зависи да ги държим отговорни, за да изпълнят обещанията, заради които ги избираме.

(Оригиналa на отговора можете да видите в прикачения файл вляво)

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 293 прочитания

Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена) 3 Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена)

През януари СЕМ трябва да избере нов генерален директор на радиото, дотогава временно изпълняващ длъжността ще бъде Антон Митов

17 окт 2019, 1273 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Реклама по време на GDPR

С новите европейски правила за защита на личните данни отговорностите на дигиталните агенции се увеличават

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10