С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 25 юли 2018, 18:23, 5143 прочитания

Ярив Лернер: Границата е премината, когато журналистът е атакуван директно

Изпълнителният директор на "Ню имидж България" отговори на въпроси на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Ние ли ще сме последните журналисти

Не новинарските организации взимат печалбите, а интернет платформи, които се възползват от нашата работа, без да плащат стотинка

31 авг 2018

Когато Пеевски реши да страхува телевизиите

Защо един въпрос на bTV към кандидат-съдружник на депутата предизвика толкова силна реакция от медийната му машина

27 юли 2018

Пеевски посъветва bTV да се "прочисти" от журналисти като Светослав Иванов

Водещият си позоли да задава в ефир въпроси за депутата от ДПС на евентуалния му бизнес партньор от "Ню имидж България"

24 юли 2018

Кой страхува журналистите

Депутатът от ДПС Делян Пеевски системно използва медиите си за атака срещу независими издания, телевизии и журналисти. Тази седмица си набеляза Светослав Иванов от bTV

16 яну 2018
Във вторник (24.07.2018) "Капитал" изпрати въпроси до изпълнителния директор на "Ню имидж България" Ярив Лернер. Повод за тях бе участието му в предаването "120 минути" по bTV. В него водещият Светослав Иванов му зададе въпроси относно обявената сделка за придобиване от "Ню имидж България" на 50% от вестникарския бизнес на депутата Делян Пеевски. Във вторник в изданията му "Монитор" и "Телеграф" се появиха анонимни публикации, които съдържат лични нападки и клевети срещу водещия именно заради зададените от него въпроси (предисторията може да прочетете тук).

Въпросите до Ярив Лернер:

1. Как оценявате тези публикации в контекста на констатациите на международни организации (OCCPR, Freedom house, RSF и др.), че клеветническите кампании срещу журналисти, неудобни за статуквото, са се превърнали в средство за натиск?

2. В случай че се стигне до финализиране на сделка между "Ню Имидж Медия" ЕООД и "ИНТРЪСТ" ЕАД за придобиването на 50% от "Телеграф Медиа" ЕООД ще поддържате ли подобна медийна политика на саморазправа с журналисти? Ако не - по какъв начин бихте и се противопоставили предвид бъдещата структура на собствеността?


Отговорите:



"В отговор на вашите два въпроса бих искал да бъда цитиран точно. Ваше право е да изразявате каквото и да е мнение, стига да цитирате думите ми.

1) Не съм съгласен с политиката на клеветнически кампании срещу журналистиката. Уважавам журналистиката като занаят и наистина вярвам, че журналистиката, основаваща се на факти, е стълб на демокрацията. Мога да посоча примера на CNN и FOX в сегашния ни политически дискурс, в който има две противоположни новинарски организации с различни гледни точки, разглеждащи едно и също събитие. Но границата е премината, когато журналистът е атакуван директно. Не е честно за самия журналист. Аз бях удовлетворен от участието ми в предаването ("120 минути" - бел. ред.). Водещият се държеше професионално и с уважение. Той зададе някои трудни въпроси, но не водеше разговора в определена от него посока и ми позволи да отговоря на въпросите възможно най-добре.

2) Едно от условията при сделката, за които ще настояваме, е свободната преса. Пресата служи на хората, когато съобщава факти и им позволява да вземат решения на базата на тези факти. Трябва да се прави разлика между преса, която определя мнението (на читателите), и такава, която позволява (на читателите) да си изградят мнение. Мисля, че човек трябва да разбере как се случва това. Едно от най-големите влияния в личното ми разбиране за пресата е оказала книгата на Едуард С. Херман и Ноам Чомски "Фабрикуване на съгласие". Независимо дали ще се съгласи с написаното или не, бих предложил на всеки сериозен студент по журналистика да я прочете. Ноам Чомски беше професор по лингвистика, но стана известен с откритата си критика към американската външна политика. Книгата много добре описва начина, по който думите, използвани от медиите, формират мнението, и как сме способни да вярваме в дадени неща заради начина, по който са ни представени.

И накрая смятам, че е изключително важно двете медийни групи да спрат да се фокусират върху другия. Всяка от страните е съучастник и еднакво отговорна за настоящото разделение. Акцентът трябва да бъде върху образоването на хората за предизвикателствата в сегашната ситуация и предоставянето на знания как да ги преодолеем. Ние избираме правителствата и от нас зависи да ги държим отговорни, за да изпълнят обещанията, заради които ги избираме.

(Оригиналa на отговора можете да видите в прикачения файл вляво)

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 септември)

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир; Coca-Cola за първи път лансира реклама, заснета в България; Amazon се нарежда в топ 3 на най-големите рекламни гиганти през 2018; TripAdvisor може да се превърне в социална платформата и др.

25 сеп 2018, 371 прочитания

(Само) за най-добрите в организирането на събития (Само) за най-добрите в организирането на събития

Разкажете за фирмата си чрез реклама в Капитал Events Kit

21 сеп 2018, 105 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Реклама по време на GDPR

С новите европейски правила за защита на личните данни отговорностите на дигиталните агенции се увеличават

Няма дим без огън

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Арест в САЩ за пране на 400 млн. долара от OneCoin, шведската Stillfront купува "Империя онлайн" за 10 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 25.09.2018 Прочетете