С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 25 юли 2018, 18:23, 6147 прочитания

Ярив Лернер: Границата е премината, когато журналистът е атакуван директно

Изпълнителният директор на "Ню имидж България" отговори на въпроси на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Във вторник (24.07.2018) "Капитал" изпрати въпроси до изпълнителния директор на "Ню имидж България" Ярив Лернер. Повод за тях бе участието му в предаването "120 минути" по bTV. В него водещият Светослав Иванов му зададе въпроси относно обявената сделка за придобиване от "Ню имидж България" на 50% от вестникарския бизнес на депутата Делян Пеевски. Във вторник в изданията му "Монитор" и "Телеграф" се появиха анонимни публикации, които съдържат лични нападки и клевети срещу водещия именно заради зададените от него въпроси (предисторията може да прочетете тук).

Въпросите до Ярив Лернер:


1. Как оценявате тези публикации в контекста на констатациите на международни организации (OCCPR, Freedom house, RSF и др.), че клеветническите кампании срещу журналисти, неудобни за статуквото, са се превърнали в средство за натиск?

2. В случай че се стигне до финализиране на сделка между "Ню Имидж Медия" ЕООД и "ИНТРЪСТ" ЕАД за придобиването на 50% от "Телеграф Медиа" ЕООД ще поддържате ли подобна медийна политика на саморазправа с журналисти? Ако не - по какъв начин бихте и се противопоставили предвид бъдещата структура на собствеността?


Отговорите:



"В отговор на вашите два въпроса бих искал да бъда цитиран точно. Ваше право е да изразявате каквото и да е мнение, стига да цитирате думите ми.

1) Не съм съгласен с политиката на клеветнически кампании срещу журналистиката. Уважавам журналистиката като занаят и наистина вярвам, че журналистиката, основаваща се на факти, е стълб на демокрацията. Мога да посоча примера на CNN и FOX в сегашния ни политически дискурс, в който има две противоположни новинарски организации с различни гледни точки, разглеждащи едно и също събитие. Но границата е премината, когато журналистът е атакуван директно. Не е честно за самия журналист. Аз бях удовлетворен от участието ми в предаването ("120 минути" - бел. ред.). Водещият се държеше професионално и с уважение. Той зададе някои трудни въпроси, но не водеше разговора в определена от него посока и ми позволи да отговоря на въпросите възможно най-добре.

2) Едно от условията при сделката, за които ще настояваме, е свободната преса. Пресата служи на хората, когато съобщава факти и им позволява да вземат решения на базата на тези факти. Трябва да се прави разлика между преса, която определя мнението (на читателите), и такава, която позволява (на читателите) да си изградят мнение. Мисля, че човек трябва да разбере как се случва това. Едно от най-големите влияния в личното ми разбиране за пресата е оказала книгата на Едуард С. Херман и Ноам Чомски "Фабрикуване на съгласие". Независимо дали ще се съгласи с написаното или не, бих предложил на всеки сериозен студент по журналистика да я прочете. Ноам Чомски беше професор по лингвистика, но стана известен с откритата си критика към американската външна политика. Книгата много добре описва начина, по който думите, използвани от медиите, формират мнението, и как сме способни да вярваме в дадени неща заради начина, по който са ни представени.

И накрая смятам, че е изключително важно двете медийни групи да спрат да се фокусират върху другия. Всяка от страните е съучастник и еднакво отговорна за настоящото разделение. Акцентът трябва да бъде върху образоването на хората за предизвикателствата в сегашната ситуация и предоставянето на знания как да ги преодолеем. Ние избираме правителствата и от нас зависи да ги държим отговорни, за да изпълнят обещанията, заради които ги избираме.

(Оригиналa на отговора можете да видите в прикачения файл вляво)

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Тенденции при онлайн пазаруването и нови бизнес модели в ерата на онлайн търговията
  • Иновативни услуги и ритейл стратегии
  • Бъдещето на физическите магазини и кои са най-добрите магазини в Европа
  • Как компаниите да предоставят най-доброто дигитално и физическо преживяване на своите клиенти
  • Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
  • Нови форми на електронни разплащания
  • Иновации в логистиката при електронната търговия
  • Нарастващата значимост на маркетплейс платформите и какво следва за тях

Към регистрацията

Прочетете и това

Сложното уравнение - пари за обществени медии Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

15 фев 2019, 1531 прочитания

Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения

13 фев 2019, 2755 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Реклама по време на GDPR

С новите европейски правила за защита на личните данни отговорностите на дигиталните агенции се увеличават

Касов трилър. От НАП

Стотици хиляди фирми няма как да спазят новите правила навреме, а държавата мисли да даде само малка отсрочка

Задава ли се нова ядрена надпревара

Оттеглянето на САЩ и Русия от договора за ракетите със среден и малък обсег ще подкопае най-вече сигурността на Европа

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Всички местни строители искат "Кресна", инфлацията леко расте, американска инвестиция в Добрич

Емисия

DAILY @7AM // 18.02.2019 Прочетете