За 11-а поредна година агенции и рекламодатели могат да участват в най-големия рекламен конкурс, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации – "Effie България". В надпреварата, организирана от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) се оценяват целите и постигнатите резултати от проведените рекламни кампании през изминалата година.
Конкурсът ще се проведе в края на ноември, но вече е отворена формата за кандидатстване. За втора поредна година от БАКА са определили три срока за подаване на заявки – 8, 15 и 23 октомври, като разликата между тях е таксата за участие – колкото по-рано се подадат заявките, толкова по-евтини са те.
Оценяване на заявките
Традиционно проектите могат да бъдат подавани в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания". Сред условията за участие е кампаниите да бъдат реализирани в периода 1 януари 2017 г. и 30 септември 2018 г.
Всички заявки ще бъдат оценявани в два кръга от независимо жури, съставено от доказали се специалисти в различни области на бизнеса. В първия кръг всяка кампания ще бъде журирана самостоятелно, без да се сравнява с останалите в категорията. През втория кръг от оценяването заявките ще бъдат разглеждани и съпоставяни по групи, като при формирането на оценките най-голяма тежест ще имат показаните резултати от рекламните кампании. Допълнително ще бъдат разглеждани и пазарната среда, стратегическата идея и реализацията й.
Финалистите и победителите в конкурса ще получат точки, с които ще бъдат класирани в международната класацията на ефективните компании и брандове The Effie Effectiveness Index. Най-добрите кампании ще бъдат отличени и със златна, сребърна или бронзова статуетка.
Едно от важните изисквания за това да продължи напред дадена заявка в "Effie България" и да получи награда е качественото й изпълнение, така че да отговаря на всички изисквания за оформянето й. През годините това обаче представлява задълбочаващ се проблем, особено при агенциите, които по-рядко се явяват на конкурси. Именно заради това в средата на септември от БАКА ще организират специален уъркшоп на тема "Как да подготвим успешна заявка за Effie", по време на който специалисти от пазара и награждавани агенции ще споделят насоки и съвети за изготвянето на проектите за кандидатстване.
Победителите от 2017 г.
В миналогодишното юбилейно издание на "Effie България" Noble Graphics беше отличена за най-ефективната рекламна агенция. На второ и трето място бяха отличени съответно агенциите Graffiti BBDO и Proximity BBDO, част от групата BBDO Group. Сред рекламодателите първото място спечелиха Carlsberg Bulgaria, следвани от Пощенска банка и "Загорка".
За 11-а поредна година агенции и рекламодатели могат да участват в най-големия рекламен конкурс, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации – "Effie България". В надпреварата, организирана от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) се оценяват целите и постигнатите резултати от проведените рекламни кампании през изминалата година.
Конкурсът ще се проведе в края на ноември, но вече е отворена формата за кандидатстване. За втора поредна година от БАКА са определили три срока за подаване на заявки – 8, 15 и 23 октомври, като разликата между тях е таксата за участие – колкото по-рано се подадат заявките, толкова по-евтини са те.
0 коментара