С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 юли 2018, 16:13, 2853 прочитания

Търсят се най-ефективните рекламни кампании през годината

Агенции и рекламодатели вече могат да подават заявки за конкурса "Effie България"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За 11-а поредна година агенции и рекламодатели могат да участват в най-големия рекламен конкурс, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации – "Effie България". В надпреварата, организирана от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) се оценяват целите и постигнатите резултати от проведените рекламни кампании през изминалата година.

Конкурсът ще се проведе в края на ноември, но вече е отворена формата за кандидатстване. За втора поредна година от БАКА са определили три срока за подаване на заявки – 8, 15 и 23 октомври, като разликата между тях е таксата за участие – колкото по-рано се подадат заявките, толкова по-евтини са те.


Оценяване на заявките

Традиционно проектите могат да бъдат подавани в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания". Сред условията за участие е кампаниите да бъдат реализирани в периода 1 януари 2017 г. и 30 септември 2018 г.

Всички заявки ще бъдат оценявани в два кръга от независимо жури, съставено от доказали се специалисти в различни области на бизнеса. В първия кръг всяка кампания ще бъде журирана самостоятелно, без да се сравнява с останалите в категорията. През втория кръг от оценяването заявките ще бъдат разглеждани и съпоставяни по групи, като при формирането на оценките най-голяма тежест ще имат показаните резултати от рекламните кампании. Допълнително ще бъдат разглеждани и пазарната среда, стратегическата идея и реализацията й.



Финалистите и победителите в конкурса ще получат точки, с които ще бъдат класирани в международната класацията на ефективните компании и брандове The Effie Effectiveness Index. Най-добрите кампании ще бъдат отличени и със златна, сребърна или бронзова статуетка.

Едно от важните изисквания за това да продължи напред дадена заявка в "Effie България" и да получи награда е качественото й изпълнение, така че да отговаря на всички изисквания за оформянето й. През годините това обаче представлява задълбочаващ се проблем, особено при агенциите, които по-рядко се явяват на конкурси. Именно заради това в средата на септември от БАКА ще организират специален уъркшоп на тема "Как да подготвим успешна заявка за Effie", по време на който специалисти от пазара и награждавани агенции ще споделят насоки и съвети за изготвянето на проектите за кандидатстване.

Победителите от 2017 г.

В миналогодишното юбилейно издание на "Effie България" Noble Graphics беше отличена за най-ефективната рекламна агенция. На второ и трето място бяха отличени съответно агенциите Graffiti BBDO и Proximity BBDO, част от групата BBDO Group. Сред рекламодателите първото място спечелиха Carlsberg Bulgaria, следвани от Пощенска банка и "Загорка".
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Не на скучната реклама Не на скучната реклама

Техническият директор на рекламната агенция 72andSunny Тобин Нажот разказва как се създава и запазва доверие в дигиталната среда

19 апр 2019, 342 прочитания

Рекламните инвестиции в България продължават да растат Рекламните инвестиции в България продължават да растат

През 2021 г. вложенията ще достигнат 604 млн. лв., прогнозират от Zenith

18 апр 2019, 934 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ярив Лернер: Границата е премината, когато журналистът е атакуван директно

Изпълнителният директор на "Ню имидж България" отговори на въпроси на "Капитал"

В България ALSO*

Първи голям чужд инвеститор навлиза в българския сектор за дистрибуция на IT техника - швейцарската милиардна компания ALSO Holding купува "Солитрон"

Как да победим системата

Съветите на "Капитал" как потребителите сами да влияят на алгоритмите в интернет

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София