С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 юли 2018, 9:17, 2293 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 юли)

GDPR променя работата на дигиталните агенции; Печалбата на "БТВ медиа груп" е скочила над 79% през второто тримесечие; Търсят се най-ефективните рекламни кампании през годината; Пеевски посъветва bTV да се "прочисти" от журналисти като Светослав Иванов; Акциите на Facebook се сринаха и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 август)

Златната ера да си зрител; Unicredit спира рекламите във Facebook; Snapchat загуби 3 милиона потребители; Facebook иска да събира банкови данни за потребителите си и др.

14 авг 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 август)

Телевизиите вече търсят партньори за закупуването на спортни права; Петя Кертикова става част от сутрешния блок на Bulgaria ON AIR; Витомир Саръиванов е новият главен спортен продуцент в БНТ; Apple ще се бори с Google и Facebook за дигитални реклами; Condé Nast продава три от изданията си и др.

7 авг 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 юли)

КЗК спря сделката за "Нова телевизия"; "Свободна Европа" се завръща в България, но като мултимедийна платформа; All Channels стана PR агенция на "Huawei Consumer България"; Кампания на "Крадецът на ябълки" спечели награда на фестивала Heineken Global Commerce Awards и др.

24 юли 2018

Publicis Groupe с по-ниски приходи и печалба от очакванията

Рекламната група в България отчита над 4% ръст в приходите за 2017 г.

22 юли 2018

"Престиж 96" избра Xplora за своя дигитална агенция

Тя ще обслужва всички брандове на компанията на българския и румънския пазар

12 юли 2018
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

GDPR променя работата на дигиталните агенции

Европейският регламент за защита на личните данни постави дигиталните агенции в позицията и на GDPR консултанти на своите клиенти, включително и в изготвянето и на стратегия за всеки техен конкретен бизнес. Въпреки регулацията все още няма сериозни отражения върху цялостната рекламна стратегия на компаниите, тя повлия директно на някои рекламни формати и начините на събиране на данни.

Най-засегнат от промените е имейл маркетингът заради драстично намаленото количество бази данни на рекламодателите. Очертава се тенденция и агенциите вече да събират възможно най-малко информация при провеждането на онлайн игри, а такива, при които се изисква потребителят да споделя снимка с неговото лице и продукта, скоро ще изчезнат. Агенциите трябва да залагат и на все по-добър творчески продукт, за да достигат таргет аудиторията си.
Повече за промените в работата на дигиталните агенции и събирането на данни може да прочетете тук>>



Печалбата на "БТВ медиа груп" е скочила над 79% през второто тримесечие

Според финансовия отчет на компанията майка на българската група - Central European Media Enterprises (CME), приходите за второто тримесечие на "БТВ медиа груп" са достигнали 23.4 млн. долара, повишение от почти 5% спрямо същия период на миналата година. За цялото първо полугодие растежът на българския бизнес е 7.2% до 42.9 млн. долара, т.е. ръстът се забавя.

И през второто тримесечие продължава бурният растеж на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) на българската медийна група. След скока от 137% през предишния отчетен период сега тя е нараснала със 79.2% до 5.622 млн. долара и общо 8.603 млн. долара за полугодието, също скок от 87.5%.
Повече по темата, както и информация за представянето на другите бизнеси на CME може да прочетете тук>>

Търсят се най-ефективните рекламни кампании през годината

Започна кандидатстването за най-големия рекламен конкурс, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации – "Effie България". Конкурсът ще се проведе в края на ноември, но вече е отворена формата за кандидатстване с три срока за подаване на заявки – 8, 15 и 23 октомври, като разликата между тях е таксата за участие – колкото по-рано се подадат заявките, толкова по-евтини са те.
Традиционно проектите на агенции и рекламодатели могат да бъдат подавани в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания". Сред условията за участие е кампаниите да бъдат реализирани в периода 1 януари 2017 г. и 30 септември 2018 г.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Пеевски посъветва bTV да се "прочисти" от журналисти като Светослав Иванов

Фотограф: Цветелина Белутова

През изминалата седмица бяхме свидетели на пореден нагледен пример за атака срещу журналист. Този път това беше Светослав Иванов от bTV, причината, че в последното си предаване "120 минути" спомена името на депутата от ДПС Делян Пеевски във въпрос, отправен към негов гост - изпълнителния директор на "Ню имидж България" Ярив Лернер.

Малко след това във флагманите на Пеевски - всекидневниците "Телеграф" и "Монитор", публикуваха една и съща анонимна статия, насочена срещу Иванов.

Ключов е финалът на публикацията, оформен като препоръка, която може да се тълкува и като заплаха: "...Добре е най-после телевизията (bTV - бел. ред.) да бъде прочистена от "журналисти" като Светослав Иванов, използващи националния ефир за осъществяването на елементарни манипулации в услуга на менторите му."
Повече по темата може да прочетете тук>>

Започна оценяването на студентските проекти в конкурса на БАР

Общо 11 проекта от 4 университета ще бъдат оценявани в тазгодишното издание на конкурса на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). Студентите трябваше да представят разработки на тема "Пускане на пазара на нов брандиран продукт или услуга в съществуваща категория", като най-много проекта (общо 4) има в сектора "Храни, вода и безалкохолни напитки", следван от категорията "Банки и небанкови финансови услуги", пишат от асоциацията. Заявките ще се оценяват до 28 август, като в състава на журито влизат 9 български специалисти в областта на комуникациите. Студентският проект победител ще бъде представен на всички членове на БАР, както и в каналите на конкурса.

Дигитален бизнес

Приходите от реклама на Amazon надминаха 2 млрд. долара

Amazon надмина очакванията на финансовите анализатори и прекрачи за първи път прага от 2 мрлд. долара печалба за тримесечие. Приходите на компанията на Джеф Безос пък са се увеличили с 39% до 52.9 млрд. долара.

От реклама компанията си осигурява приходи от 2.2 млрд. долара, което представлява голям скок от 129% на годишна база. Прогнозите са годишните постъпления от дигитална реклама на компанията да бъдат между 4 и 5 млрд. долара. Финансовият директор на Amazon Брайън Олсавски коментира при представянето на данните, че сред приоритетите на компанията са предоставянето на по-добри инструменти за покупка на рекламна площ от рекламодателите, както и подобрени методи за измерване на ефективността им.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Snapchat отново увеличава броя на таргетирани реклами

Snapchat ще въведе частна платформа за рекламодатели, в която ще се наддава за съдържание. Целта е всяка марка на платформата да се сдобие с таргетирано съдържание на по-ниска цена.

Заедно с това компанията обяви, че платформата ще позволява на рекламодатели да поставят рекламите си пред съдържание от партньорите на Snap, сред които са Hearst, Vice, BuzzFeed, ESPN. Всяка година Snapchat споделя все повече приходи с тези партньори (100 млн. евро за 2017 г.), като в замяна те произвеждат съдържание специално за платформата.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Акциите на Facebook се сринаха и изтриха рекордните 151 млрд. долара от пазарната й оценка

[Reuters]

Акциите на Facebook се сринаха с 24% през миналата седмица, след като резултатите на компанията не отговориха на очакванията на анализаторите от Уолстрийт. Спадът е осезаемо по-голям от този през март, когато компанията беше в центъра на политически скандал с личните данни на свои потребители. Инвеститорският шок изтри 151 млрд. долара от пазарната капитализация на компанията на Марк Зукърбърг.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Twitter последва съдбата на Facebook

Социалната мрежа Twitter последва борсовата съдба на по-големия си конкурент Facebook, след като компанията обяви резултатите си за второто тримесечие, които разкриха спад в броя на потребителите на тримесечна база. Това накара инвеститорите да се отдръпнат и да доведат до 15% спад в цената на акциите.

От мрежата обявиха, че понижението се дължи на масово триене на автоматизирани и спам акаунти, както и акаунти, които публикуват слово на омразата и друго обидно съдържание. Целта на чистката е платформата да стане по-привлекателна за останалите потребители. Twitter наред с Facebook е под натиск от регулатори в Северна Америка и Европа за изчистването на обидни съдържание.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Nestle загуби битката за патента над формата на Kit Kat

След 16 години съдебни битки с Европейския съд желанието на Nestle да патентова формата на десерта Kit Kat беше отхвърлена. Според производителя на Kit Kat формата с четири реда шоколадови блокчета е маркова за техния продукт и трябва да бъде защитена от съда.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Greenpeace с кампания срещу пластмасовите отпадъци

"Не изсмуквай живота от нашите океани." Това в посланието на новата кампания на природозащитната организация Greenpeace, която цели да ограничи използването на пластмасови сламки и да повдигне въпроса за замърсяването на океаните с пластмасови отпадъци като цяло. Проектът е осъществен в партньорство с канадската творческа агенция Rethink Canada и представя снимки на различни морски животни, които се давят в чаша с лед докато от устите им се показват сламки.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 юли)



Pepsi ще засили производството на вътрешното си рекламно студио

Вместо да заложат на партньорство с външни рекламни агенции, от Pepsi разчитат на вътрешното си рекламно студио за производство на клипове. До момента то им е спечелило над 15 награди и е спестило над 15 млн. долара рекламни разходи.

През последните няколко години съдържание му се появява във фестивали като Sundance Film Festival, Tribeca Film Festival и др., а негово дело са редица кампании на бранда за Superbowl, както и противоречивия клип, събрал редица негативни реакции, в който моделът Кендъл Дженър се присъединява към уличен протест и "сдобрява" протестиращи и полицаи с кенче пепси кола.

В момента студиото работи по над 250 проекта из целия свят, а от компанията целят да продължават да увеличават производството си.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

WWF Bulgaria търси стажант "Маркетинг и комуникации".

MP Studio обяви вакантна позиция за After effects artist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Историите на успeха не са точно приказки Историите на успeха не са точно приказки

Coca Cola&Noble Graphics, кампания "Бутилка заВръщане"

21 сеп 2018, 1008 прочитания

Рекламната тирада на Nike Рекламната тирада на Nike

Новото рекламно лице, състезателят по американски футбол Колин Каперник, заплаши репутацията на спортния бранд

21 сеп 2018, 848 прочитания

24 часа 7 дни

21 сеп 2018, 9851 прочитания

21 сеп 2018, 6605 прочитания

21 сеп 2018, 6317 прочитания

21 сеп 2018, 4536 прочитания

21 сеп 2018, 4400 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Футболна жега на екрана

Повишаващата се цена на спортните права ще заставя телевизиите да търсят партньори за закупуването им

Няма дим без огън

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

В какво се превърна КРИБ

Най-голямата организация на бизнеса стана казионна проправителствена структура, която работи за интересите на властта, председателя си и избрана част от членовете си

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете