Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 август)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 август)

Телевизиите вече търсят партньори за закупуването на спортни права; Петя Кертикова става част от сутрешния блок на Bulgaria ON AIR; Витомир Саръиванов е новият главен спортен продуцент в БНТ; Apple ще се бори с Google и Facebook за дигитални реклами; Condé Nast продава три от изданията си и др.

3550 прочитания

На българския пазар

Повишаващата се цена на спортните права ще заставя телевизиите да търсят партньори за закупуването им

На пазара излязоха цели четири важни спортни продукта – Шампионската лига и Лига Европа на УЕФА, италианската Серия А и испанската Ла Лига. Докато БНТ излъчваше мачовете от световното първенство, зад кулисите се разпределяха част от най-гледаемите футболни програми.

Към днешна дата А1 успя да отнеме половината Шампионска лига и цялата италианска Серия А от "БТВ медиа груп", които от своя страна запазват другата половина от Шампионската лига. Излъчването на Лига Европа остава както досега – БНТ ще има първи избор, а "БТВ медиа груп" - втори, като официалното потвърждение се очаква до дни. Ситуацията около испанската Ла Лига остава неясна заради проблемите на продаващата агенция MP&Silva. Необичайно пасивни пък са представителите на "Нова броудкастинг груп", които държат каналите Diema Sport

Повече по темата и промените в спортните телевизионни права може да прочетете тук>>

Петя Кертикова става част от сутрешния блок на Bulgaria ON AIR

Петя Кертикова и Златимир Йочев
Фотограф: Bulgaria ON AIR

Петя Кертикова заедно със Златимир Йочев, са новите екранни партньори в сутрешния делничен блок "България сутрин" на Bulgaria ON AIR. В рамките на предаването новата водеща ще води и авторската й рубрика "Завърналите се с Петя Кертикова", която представя историите на българи, които се прибират в страната.

Кертикова завършва "Тв журналистика" в Далас, където и стартира кариерата си в бранша. Преди да стане част от екипа на Bulgaria ON AIR, тя е водещ на новините по телевизията BiT в Чикаго, а от 2016 г. се присъединява към българското студио.

Витомир Саръиванов е новият главен спортен продуцент в БНТ

Журналистът Витомир Саръиванов става част от екипа на БНТ, заемайки длъжността главен продуцент на център "Спорт" към дирекция "Информация" в телевизията. Той има над 20 години опит в телевизионната журналистика, като започва кариерата си именно в БНТ, където повече от 10 години е спортен коментатор и водещ. След това става част от българския филиал на "Евроспорт".

Дигитален бизнес

Getty Images ще интегрира изкуствен интелект в услугите си

Целта на проекта е да се изгради система, която да доставя изображения за новинарски агенции. За момента Getty Images си партнира с 20 от най-големите медии в света, на които ще предлага новата си услуга. Платформата ще се казва Panels и ще преглежда съдържанието на всяка нова статия, след това на базата на ключови думи ще предлага снимки от своите бази данни.

Повече по темата може да прочетете тук>>

H&M създаде нови продукти с помощта на последователите си в Instagram

След период на изключително ниски продажби шведската компания H&M започна да търси всякакви методи за ускоряване на поточната си линия, докато адекватно отразява новите тенденции.

Миналата седмица последователите на 10 лидери на мнение в модата имаха възможност да изберат кои стилове, материи и декорации на бранда им харесват и какво биха искали да променят. След гласуването H&M предаде данните към дъщерната си компания Nyden, която изработи две рокли под ръководството на хиляди Instagram последователи.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Apple ще се бори с Google и Facebook за дигитални реклами

Програмата на Apple за реклами на приложения в App Store ще бъде разширена до още шест ключови страни: Франция, Германия, Италия, Япония, Южна Корея и Испания. Компанията навлезе в пазара на платени реклами в търсачката преди едва две години, но за по-малко от година достигна седмо място, а сега се намира на трето - след Google и Facebook.

Apple Search Ads ще бъдат реклами, които поставят дадени приложения сред първите резултати в тъсачката по ключови думи. Според Apple около 70% от потребителите им ползват App Store, за да намират нови приложения, а последните данни сочат, че тези реклами дават около 50% conversion rate.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Френският медиен гигант Vivendi продава половината от Universal Music

Френският медиен конгломерат Vivendi обяви, че ще продаде половината от най-голямата музикална компания в света - Universal Music Group (UMG). От фирмата се надяват сделката да се осъществи до есента и да бъде приключена окончателно през следващата година и половина. Новината за продажбата на 50% дял от UMG съвпада с отдавнашното намерение на Vivendi да направи компанията публична. Тя обаче все още не е определила минимална цена за участие на партньори.

Анализаторите я оценяват на 20 млрд. долара и смятат, че може да надмине Spotify на пазара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Condé Nast продава три от изданията си

След дълъг кризисен период издателството Conde Nast отчита загуба от 120 млн. долара, което ще доведе до продажбата на три от големите заглавия в групата. Булчинското списание Brides, изданието, насочено към любителите на голф - Golf Digest, и модното списание W ще бъдат продадени с цел да се намалят издателските разходи. Condé Nast е една от най-големите издателски компании, като в портфолиото влизат списанията Vanity Fair, The New Yorker, Glamour, GQ, GQ Style, Condé Nast Traveller, Allure, Architectural Digest, Bon Appetit и Wired.

След обявяването на финансовите резултати двама от главните мениджъри в Condé Nast напуснаха и заеха позиции в Spotify и Dow Jones.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Mars изтегли рекламите си от YouTube заради репутационен риск

Американският производител на захарни изделия изтегли всичките си реклами от платформата YouTube, собственост на Google. Причината е, че видеореклама на Mars е попаднала в клип на хип-хоп групата Moscow17, който подстрекава към насилие. Нещо повече, един от членовете на британската група Сидик Камара беше убит миналата седмица в Лондон, което повдигна редица въпроси за войната между бандите в града. От Mars коментираха, цитирани от BBC, че е неприемливо брандът им да попада в подобно съдържание и затова изтеглят рекламите си от YouTube, като междувременно работят с Google и медийните си агенции, за да разберат какво се е случило при лансирането на рекламата, така че да влезе в разрез с правилата за сигурност на бранда.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Burberry представи новото си лого

Британският моден бранд смени логото си за първи път от 20 години. Компанията реши да заложи на по-изчистен и минималистичен шрифт, като премахва и иконичния за бранда конник от логото. Друга промяна е, че за да локализират произхода си, от Burberry вече освен Лондон пишат и Великобритания. Промяната идва след стъпването в длъжност на новия дизайнер Рикардо Тици, чиято цел е да подобри имиджа на бранда, който наскоро обяви, че се е наложило да изгори непродадени дрехи на склад на стойност 28 млн. евро, което повлия негативно на репутацията на компанията. По новото лого на Burberry е работил и графичният дизайнер Питър Севил.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

"Дневник" търси репортер, който да отговаря за рубриката "Зелен Дневник".

iGaming.com обяви вакантна позиция за старши SEO специалист и Junior content editor с немски език.

Top Forma обяви вакантна позиция за Digital marketing specialist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK