С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 авг 2018, 9:17, 2148 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 август)

Златната ера да си зрител; Unicredit спира рекламите във Facebook; Snapchat загуби 3 милиона потребители; Facebook иска да събира банкови данни за потребителите си и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Златната ера да си зрител

Баланс между качествено, сериозно и развлекателно съдържание. Все по-взискателна аудитория. Нови начини на дистрибуция на телевизионното съдържание до хората. Така накратко може да бъде описана посоката, в която ще продължава да се развива пазарът на телевизия. Гледането на видеосъдържание на всякакъв вид платформи бележи огромен ръст в цял свят.

Нишовите тв канали и онлайн базираните платформи като HBO, Netflix и Amazon се стараят все повече да създават продукции, достъпни навсякъде в дигитална среда.



Съдържанието обаче остава ключово и според данните от пазара качествено направените сериали печелят по-многобройна и вярна аудитория в сравнение с филмите, които много често искат и по-сериозна финансова инвестиция.

Повече за тенденциите във видеострийминга и интервю с мениджъра на НВО за България Димитър Нойков може да прочетете тук>>

Кампании, изготвени до края на юли т.г., могат да участват в рекламния конкурс на БАР

Българската асоциация на рекламодателите (БАР) обяви, че в петото издание на конкурса BaAwards могат да кандидатстват кампании, реализирани в периода 1 януари 2017 г. - 31 юли 2018 г., което е с два месеца повече от първоначално обявения срок. Промяната се прави с цел в надпреварата да могат да участват и проекти, изготвени във връзка със Световното първенство по футбол.

Кандидатите отново ще се състезават в 10 категории - "Нов продукт", "Нова услуга", "Нова корпоративна марка", "Ребрандинг на продукт", "Ребрандинг на услуга", "Корпоративен ребрандинг", "Нововъведение в продукт и повторно пускане на пазара", "Нововъведение в услуга и повторно пускане на пазара", "Активиране на марка" и "Корпоративна социална отговорност". Крайният срок за кандидатстване е 2 септември.

Повече може да научите тук>>

Lidl лансира рекламен клип за новата си продуктова линия Lupilu

Рекламният клип на продуктовата линия за бебета и малки деца Lupilu, която влезе на българския пазар в началото на годината, има за цел да представи по забавен начин трудностите, с които родителите се сблъскват при отглеждането на децата си. Чрез видеото от Lidl искат да повдигнат въпроса за предизвикателствата пред младите родители, като призовават потребителите да разкажат своите трудни и забавни истории. Който желае да се включи, може да напише своята история във Facebook страницата на веригата, като най-добрите от тях ще бъдат събрани и представени.



Дигитален бизнес

Unicredit спира рекламите си във Facebook

Италианската банкова група няма да провежда и маркетингови кампании в социалната мрежа, като решението ще е валидно, докато компанията на Марк Зукърбърг не подобри етичните си стандарти. Това обяви в разговор с анализатори главният изпълнителен директор Жан-Пиер Мюстие, цитиран от Reuters. "Facebook не действа етично... Няма да ги използваме, докато не проявят подходящо етично поведение", обясни той. Запитан дали решението е свързано със скандала за злоупотреба с лични данни от фирмата Cambridge Analytica, Мюстие отвърна с "да".

Спирането на рекламните активности във Facebook е валидно и за Unicredit в България.

Snapchat загуби 3 милиона потребители

[Reuters]

Въпреки че платформата е увеличила приходите си с 44% през второто тримесечие на годината, достигайки 262.3 млн. долара, потребителите й за пръв път започват да намаляват. Дневните активни потребители на Snapchat са 188 млн., или с 3 млн. по-малко в сравнение със същия период на миналата година. В началото на годината приложението претърпя визуална промяна на някои от по-големите пазари и оттогава бележи спад при дневните потребители. Според анализатори това е поредният период на застой и потенциален спад в развитието на компанията.

Повече по темата може да прочетете тук>>

WhatsApp трябва да започне да печели пари

След като през 2014 г. Facebook придоби чат приложението WhatsApp, компанията не е правила сериозни промени по него. Сега, няколко месеца след лансирането на WhatsApp за бизнес потребителите, от Facebook искат приложението да започне да печели. Освен че регистрираните бизнеси, които към момента са вече 3 милиона, скоро ще започнат да плащат такса за използване му, в него вече ще се показват и рекламни съобщения, които също ще бъдат свързани и към Facebook. Така целта е, когато потребител кликне на реклама, тя да го отвежда директно към чат в WhatsApp, през който да се свърже направо с бранда.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook иска да събира банкови данни за потребителите си

[Reuters]

Facebook прави опити да извлече данни за потребителите си от редица големи американски банки. Целта е да се засили рекламното присъствие в Messenger, както и в останалите платформи на социалната мрежа. Под прицел попадат всякакви движения по картите на потребители, както и техните текущи сметки.

Facebook поясни в официално съобщение, че събраните данни няма да бъдат използвани за таргетирани реклами и няма да бъдат предлагани на трети компании. "Не купуваме данни от банки и кредитни компании, за да правим реклами", казва говорител на Facebook пред WSJ.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Рекламните бюджети в електронните спортове продължават да растат

Общите приходи от електронните спортове се очаква да нараснат до 905 млн. долара до края на 2018 г. Това бележи ръст от близо 40% и добавя 250 млн. долара към оценката на пазара. И въпреки че електронните спортове успяват да задържат вниманието на десетки хиляди зрители, индустрията трудно намира рекламодатели.

"Индустрията трудно се регулира, което е най-големият проблем за рекламодателите, особено когато става въпрос за големи суми. Колкото и да голям да стане пазарът, подобна инвестиция си остава рискова", казва Джоди Фулагар, директор на M&C Saatchi Sport & Entertainment.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Omnicom придоби американска консултантска компания

Комуникационната група Omnicom купи базираната в Далас консултантска компания Credera, специализирана в технологични маркетинг решения и електронна търговия. Придобитата фирма има 19-годишна история на американския пазар, 300 служители и близо 80 млн. долара годишни приходи, пише WSJ, но цената на сделката не е обявена.

С тази стъпка от Omnicom целят да внедрят консултантска експертиза в групата си и да предлагат по-широка гама услуги на клиентите си. По този начин ще могат да отговорят и на засилващата се тенденция големите консултантски компании да навлизат в рекламния бизнес, придобивайки по-малки рекламни агенции.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Airbnb на Китайската стена - да, ама не

В началото на август Airbnb публикува нетрадиционна обява за настаняване в Китай. Гостите имаха възможност да спят под звездите в една от наблюдателниците на Китайската стена. Всеки можеше да участва за нощувка на историческата постройка след регистрация в сайта, което щеше да засили позициите на компанията в Китай, един от най-конкурентните пазари за подобни туристически услуги и фокус за развитие на Airbnb.

Няколко дни след обявеното предизвикателство обаче компанията отмени събитието заради редица негативни коментари, че по този начин се комерсиализира и дори разрушава историческата ценност. "Въпреки че имахме споразумение за провеждане на това събитие, ние дълбоко зачитаме дадената ни обратна връзка и взехме решение да не го развием, а да работим по други проекти", казват от компанията в изявление.



Свободни позиции:

guts&brainsDDB обяви вакантни позиции за дигитален творчески директор, копирайтър, акаунт и дигитален копирайтър.

Publicis One обяви стажантска позиция за медия планьор.

Imperial Tobacco обяви вакантна позиция за Key account manager.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Втори опит: Келнер взима bTV 3 Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

17 окт 2019, 2375 прочитания

Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие

Приходите на дружеството продължават плавно да растат

17 окт 2019, 543 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Трите рекламни стълба на L'Oréal

Главният дигитален директор, българката Любомира Роше, разказва пред "Капитал" за новата рекламна стратегия на козметичния гигант

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10