С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 авг 2018, 16:47, 21026 прочитания

Трите рекламни стълба на L'Oréal

Главният дигитален директор, българката Любомира Роше, разказва пред "Капитал" за новата рекламна стратегия на козметичния гигант

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Родената в българско семейство Любомира Роше започва работа в L'Oréal Paris през 2014 г., заемайки поста главен дигитален директор и член на изпълнителния комитет на компанията. Преди да започне кариерата си в козметичния гигант, тя е управляващ директор в дигиталната агенция Valtech, където отговаря за пазарите в Южна Европа. До 2010 г. пък управлява стартъп екосистемата на Microsoft, установявайки връзки с млади компании.

Роше завършва икономика и социални науки в един от най-престижните университети във Франция, т.нар. École normale supérieure (ENS), а след това и магистър по икономика в College of Europe. Тя има също и магистърска степен по връзки с обществеността от френския университет Sciences Po, както и икономическа степен от University of California, Berkeley.

Още по темата

Браян Солис: Технологиите еволюират и ние трябва да ги последваме

Дигиталният анализатор в Altimeter Group и футурист пред "Капитал"

26 окт 2018

Плащанията с карта остават в бъдеще време

SumUp опитва да направи ПОС плащанията по-лесни за малките търговци

24 авг 2018

Рекламисти vs. консултанти

Големи консултантски компании придобиват по-малки рекламни агенции, превръщайки се в сериозна конкуренция на рекламния пазар

24 авг 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 август)

Златната ера да си зрител; Unicredit спира рекламите във Facebook; Snapchat загуби 3 милиона потребители; Facebook иска да събира банкови данни за потребителите си и др.

14 авг 2018

Реклама по време на GDPR

С новите европейски правила за защита на личните данни отговорностите на дигиталните агенции се увеличават

27 юли 2018

Къде попадна тази реклама

В България все още малко компании имат ясни критерии за сайтовете и темите, където искат да се рекламират

29 юни 2018
Малко хора знаят, че глобалното дигитално звено на най-големия козметичен концерн в света L'Oréal Paris се управлява от българка. Това е Любомира Роше, която заема позицията главен дигитален директор и член на изпълнителния комитет на компанията. Под нейно управление са някои от най-големите козметични брандове, сред които Lancôme, Yves Saint Laurent, Garnier, La Roche-Posay, Vichy, The Body Shop и Maybelline. За вече четирите години, в които Роше оглавява дигиталната иновация в L'Oréal, групата значително увеличава инвестициите си в сферата и променя целия си маркетинг модел, фокусирайки се върху електронната търговия, комуникациите през лидери на мнение, мобилни рекламни формати и придобиване на технологични стартъпи.

Родената в българско семейство Любомира Роше беше сред лекторите в тазгодишната дигитална конференция DigitalK, организирана от "Капитал" в партньорство с NEVEQ и LAUNCHub.


Дигитална трансформация

В стремежа си L'Oréal Paris да отговори на новите навици на потребителите в дигитална среда компанията променя изцяло онлайн стратегията си, основавайки я на три стълба. Първият от тях е засилване на електронната търговия, като по думите на Любомира Роше това се случва основно през партньори като Amazon, Alibaba и други онлайн платформи. "Към момента 8% от приходите ни са от електронна търговия, а скоро очакваме да достигнат 10%", казва тя пред "Капитал".

Втората важна стъпка към промяната е дигиталната реклама, като за изминалата година делът й в медийния микс достига 38%. Очакванията са през 2018 г. L'Oréal да инвестира над 40% от бюджета си в онлайн комуникация, като над 65% от нея е закупена през програматик технологията.



Третият стълб в рекламната стратегия на козметичната компания е маркетингът през съдържание и през лидери на мнение. "Знаем, че хората вярват на лидерите на мнение, те са много авторитетни в нашата индустрия. Смятаме, че успяхме добре да внедрим дигиталните модели в компанията, а сега вече сме на втората фаза от трансформацията, фокус в която е измислянето на нови начини за подобряване на потребителското преживяване, през технологии като добавена реалност", обяснява Роше.

В дигиталната си трансформация от козметичния гигант обръщат голямо внимание на сигурността на брандовете и запазване на репутацията им. "Много сме предпазливи, когато използваме програматик. Плюсовете са, че може много прецизно да таргетираме аудиториите, за да сме сигурни, че изпращаме точното рекламно съобщение към точния потребител. Недостатъците са, че може да попаднете на инвентар с лошо качество, на измамни сайтове или изкуствени импресии", казва Любомира Роше. За да подсигури рекламите си, компанията работи основно с инвентар на Google и Facebook, намалявайки количеството рекламни позиции за сметка на по-добро качество. "Целта ни не е да платим по-малко, а да имаме добро позициониране и таргетиране, затова и понякога плащаме повече. Доверяваме се и на трети независими компании, които да измерват нивото на измама", уточнява още тя.

Формати за бърза консумация

Промените в L'Oréal идват основно заради новите навици на клиентите им, които вече търсят информация за продуктите основно онлайн, разглеждат множество мнения и така взимат информирано решение. "В нашата индустрия между момента, в който искаш да си купиш крем за лице, и момента, в който го купуваш, правиш средно 32 действия, повечето от тях онлайн", казва главният дигитален директор на компанията. Тя разказва, че началото на потребителския път започва през Google, минава през клипове в YouTube, профили на лидери на мнение в Instagram и ревюта. "През цялото това време нашият бранд и продукти трябва да бъдат навсякъде по пътя. Затова има огромно увеличение в количеството съдържание, което трябва да произведем, както и в броя формати според социалната мрежа или сайт, в които се позиционираме", уточнява Роше.

Според нея онлайн съдържанието е за бърза консумация от потребителите, които не се задържат дълго време върху конкретна публикация. "В компанията казваме, че 2 секунди е нашият пич (рекламен жаргон за конкурс - бел. авт.) във Facebook към потребителя, а 6 секунди е новият дълъг формат - не рекламираме повече от това време. В Google пък използваме много т.нар bumper ads (6-секунден видеоформат – бел. ред.)", казва дигиталният директор.

Брандовете на L'Oréal залагат също на нейтив формати, gif, boomerang, истории в Instagram и Facebook, добавена реалност през филтри във Facebook и Snapchat. Важно правило за компанията е продуктът и брандът да бъдат позиционирани в първите 3 секунди от рекламата, за да са сигурни, че дори да я превключат, потребителите ще са видели поне тях.

Роше уточнява, че видеото е основна част от инвестициите на L'Oréal в онлайн реклама и имат добра възвращаемост. Същевременно повече от половината (55%) от трафика на сайта на L'Oréal идва от мобилни устройства навсякъде по света. В Азия пък надвишава 85%.

Новите технологии

Френският гигант е ориентиран към новите технологии и иновации в сферата на козметиката, а фокус в развитието му е използването на технологията за добавена реалност (AR). За целта в началото на тази година L'Oréal купи технологичния стартъп МodiFace, който разработва 3D виртуални технологии за разкрасяване и продукти за диагностика на състоянието на кожата с изкуствен интелект. Съвместно с ModiFace групата разработи мобилното приложение Style My Hair, което позволява на потребителите да се видят с различен цвят на косата.

През януари L'Oréal също така стана и официален спонсор на Station F – най-големия стартъп кампус в света. Целта на групата е да подпомага 20 стартъпа от областта на козметиката годишно.

"За нас са много важни и CRM активностите (управление на връзката с клиенти – бел. ред.), защото искаме да имаме персонализирана връзка с всеки потребител. Machine learning (машинно самообучение) също е важна технология за компанията, за да оптимизираме процесите особено когато купуваме инвентар в медиите", добавя тя.

Медийни прогнози

Въпреки постоянно увеличаващия се бюджет на L'Oréal в онлайн реклама, който в Азия е над 56% от медийния микс, а в САЩ близо 50%, Роше не смята, че най-големият конкурентен канал - телевизията - ще изчезне. Тя прогнозира, че телевизионната реклама също ще се дигитализира, а програматик технологията ще навлезе и там, за да може да се извършва много по-прецизно таргетиране.

"Amazon вероятно също много ще промени пазара. Глобално 55% от онлайн търсенето на продукти вече започва в Amazon. В момента Amazon Media Group е най-печелившото звено на компанията", обяснява Любомира Роше. Според нея все пак каквито и промени да се случват на пазара, те ще бъдат продиктувани от навиците на потребителите, защото брандовете повече от всякога трябва да се стремят да бъдат близо до тях.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 870 прочитания

АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски 1 АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски

Днес обаче документът бе публикуван в Държавен вестник и очевидно президентът го е подписал още миналата седмица

13 ное 2018, 918 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Земеделие и бизнес

Включете се в специалното издание на Капитал до 24 август

Кои са банките с най-ниски такси

БНБ вече прави сравнение между офертите на всички институции на пазара

Бюджетният излишък: Милиард и едно излишни желания

За трета поредна година държавните финанси са на огромен плюс, а дебат как тези пари да се упарвляват смислено липсва

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Всички сме обидени

Мартин Роусън, карикатуристът на The Guardian за политкоректността, смелостта да осмива в епохата след Charlie Hebdo, за Брекзит и изложбата си в Габрово

Книга: Саймън Синек - "Лидерите винаги обядват последни"

Според Синек е важно един ръководител да избяга от статистиката

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Икономиките на ЕС и България се забавят, Brexit пред финал

Емисия

DAILY @7PM // 14.11.2018 Прочетете