С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 авг 2018, 11:37, 5991 прочитания

"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"

Спортните канали на телекома за първи път се отварят за рекламодатели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Нова броудкастинг груп" продава рекламното време на следните канали: Nova, KinoNova, Diema, Diema Family, Diema Sport, Diema Sport 2, Trace Sport Stars, Nova Sport, Max Sport 1, Max Sport 2 ,EDGE, FOX, FOX Life, FOX Crime, 24 Kitchen, NationalGeographic, Nat Geo Wild, Food network, Travel Channel, Fine Living, Nickelodeon, Nickjr., Disney Channel, AXN, City TV.

"А1 България" вече освен рекламодател ще бъде и в позицията на продавач на рекламно време. За целта обаче най-големият мобилен оператор по брой абонати ще си партнира с "Нова броудкастинг груп". Трите спортни канала MAX Sport 1, MAX Sport 2 и EDGEsport стават част от портфолиото на медийната група и за първи път ще излъчват реклами.

Партньорството между двете компании се сключва в момент, когато новият собственик на "Теленор България" - чешката PPF Group, се опитва да придобие и "Нова броудкастинг груп". След като Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) спря сделката за "Нова", както продавачът - шведската Modern Times Group (MTG), така и купувачът PPF Group обжалваха решението. Така в случай че в бъдеще се стигне до придобиване, е възможно телекомът A1 да бъде в портфолиото на медийна група с еднаква собственост като конкурентния му Telenor.


Партньорство с продължение

Още от навлизането си на медийния пазар в началото на 2017 г. телекомът започна партньорство с "Нова", като екипът от "Диема" се грижеше за продукцията на спортните канали.

За година и половина "А1 България" успя да развие каналите и да разшири съдържанието си, превръщайки се в силен конкурент на пазара за спортни права. И ако до момента каналите излъчваха реклами на собствените си предавания, то сега те се отварят и към други рекламодатели. Това разрасна и партньорството им с "Нова", които прибавиха към портфолиото си MAX Sport 1, MAX Sport 2 и EDGEsport.



"Нова" продава рекламното време на над 20 канала извън собственото си портфолио (виж карето), което дава възможност на рекламодателите да купуват рекламни пакети в канали с разнообразно съдържание.

"Търсихме партньор, който да има опит в продажбата на спортно съдържание, което изисква специализирана експертиза. Рекламодателите ще имат възможност да работят с познат партньор, който отдавна се е наложил на пазара като експерт в продажбата на телевизионно рекламно време", коментира за "Капитал" Петя Стоянова, директор "Маркетинг комуникации" в "А1 България". Тя допълва, че спортните канали на телекома могат да дадат възможност на рекламодателите да достигнат до аудитория със специфични интереси в среда с по-малък рекламен шум, а зрителите от своя страна да получат полезно рекламно съдържание.

Каналите MAX Sport 1 и MAX Sport 2 са насочени към хора на възраст 18-49 години, предимно мъже, но по думите на Стоянова аудиторията варира и в зависимост от спортното съдържание. "Тенисът например, който е сред основните ни продукти, е много популярен и сред дамите, като същото може да кажем и за най-силния ни колективен спорт – волейбола. Достигаме във все по-голяма степен и до футболните фенове", казва тя.

Разпределени спортни права

Спортните права за големите първенства вече са разпределени и въпреки че "Нова" също излъчва спортно съдържание през каналите Diema Sport, от "А1 България" не смятат, че се намират в конкурентна позиция, а напротив – каналите се допълват. "Да вземем за пример УЕФА Шампионска лига (мачовете от Шампионската лига са разделени между каналите на "А1 България" и "БТВ медиа груп"– бел. ред.) и италианската Серия А, които се излъчват от каналите на А1, и английската Висша лига, която върви по Diema Sport. И в двата случая говорим за премиум съдържание, което от години е "задължително" за спортните фенове. А1 и "Нова" предлагат продукт, който има своя сериозна аудитория, и не се разглеждаме като конкуренти, а като съмишленици с една обща цел – да осигурим най-доброто от света на спорта за милионите фенове у нас", обяснява маркетинг директорът на "А1 България".

Цените на двете компании също се различават. За пакета Max Sport Plus, който включва каналите Max Sport 1, Max Sport 2 и EDGE, цената е 3.99 лв. на месец с двугодишен абонамент и 7.99 лв. на месец с безсрочен абонамент. От "Нова" пък увеличиха цената на пакета Diema Extra с 1 лев с обяснението за "повишаващите се цени на спортно съдържание". В него влизат каналите Diema Sport, Diema Sport 2 и Trace Sports за 6.99 лв. на месец.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Сложното уравнение - пари за обществени медии Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

15 фев 2019, 989 прочитания

Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти

Фокус в работата й остава разказването на истории през дигитални рекламни решения

13 фев 2019, 2439 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 август)

"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"; "Нова телевизия" сваля от ефир "Часът на Милен Цветков"; Трите рекламни стълба на L'Oréal; Представиха клипа за Пловдив - Европейска столица на културата, и др.

Обиколката на Помпео в Централна Европа: Газ, Huawei и демокрация

САЩ дават заявка за завръщане в региона. Спорно е какви резултати ще има новата политика на ангажиране

Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 16.02.2019 Прочетете