"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"

Каналите на А1 ще излъчват половината мачове от Шампионска лига и цялата италианска Серия А

"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"

Спортните канали на телекома за първи път се отварят за рекламодатели

8842 прочитания

Каналите на А1 ще излъчват половината мачове от Шампионска лига и цялата италианска Серия А

© Reuters


"Нова броудкастинг груп" продава рекламното време на следните канали: Nova, KinoNova, Diema, Diema Family, Diema Sport, Diema Sport 2, Trace Sport Stars, Nova Sport, Max Sport 1, Max Sport 2 ,EDGE, FOX, FOX Life, FOX Crime, 24 Kitchen, NationalGeographic, Nat Geo Wild, Food network, Travel Channel, Fine Living, Nickelodeon, Nickjr., Disney Channel, AXN, City TV.

"А1 България" вече освен рекламодател ще бъде и в позицията на продавач на рекламно време. За целта обаче най-големият мобилен оператор по брой абонати ще си партнира с "Нова броудкастинг груп". Трите спортни канала MAX Sport 1, MAX Sport 2 и EDGEsport стават част от портфолиото на медийната група и за първи път ще излъчват реклами.

Партньорството между двете компании се сключва в момент, когато новият собственик на "Теленор България" - чешката PPF Group, се опитва да придобие и "Нова броудкастинг груп". След като Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) спря сделката за "Нова", както продавачът - шведската Modern Times Group (MTG), така и купувачът PPF Group обжалваха решението. Така в случай че в бъдеще се стигне до придобиване, е възможно телекомът A1 да бъде в портфолиото на медийна група с еднаква собственост като конкурентния му Telenor.

Партньорство с продължение

Още от навлизането си на медийния пазар в началото на 2017 г. телекомът започна партньорство с "Нова", като екипът от "Диема" се грижеше за продукцията на спортните канали.

За година и половина "А1 България" успя да развие каналите и да разшири съдържанието си, превръщайки се в силен конкурент на пазара за спортни права. И ако до момента каналите излъчваха реклами на собствените си предавания, то сега те се отварят и към други рекламодатели. Това разрасна и партньорството им с "Нова", които прибавиха към портфолиото си MAX Sport 1, MAX Sport 2 и EDGEsport.

"Нова" продава рекламното време на над 20 канала извън собственото си портфолио (виж карето), което дава възможност на рекламодателите да купуват рекламни пакети в канали с разнообразно съдържание.

"Търсихме партньор, който да има опит в продажбата на спортно съдържание, което изисква специализирана експертиза. Рекламодателите ще имат възможност да работят с познат партньор, който отдавна се е наложил на пазара като експерт в продажбата на телевизионно рекламно време", коментира за "Капитал" Петя Стоянова, директор "Маркетинг комуникации" в "А1 България". Тя допълва, че спортните канали на телекома могат да дадат възможност на рекламодателите да достигнат до аудитория със специфични интереси в среда с по-малък рекламен шум, а зрителите от своя страна да получат полезно рекламно съдържание.

Каналите MAX Sport 1 и MAX Sport 2 са насочени към хора на възраст 18-49 години, предимно мъже, но по думите на Стоянова аудиторията варира и в зависимост от спортното съдържание. "Тенисът например, който е сред основните ни продукти, е много популярен и сред дамите, като същото може да кажем и за най-силния ни колективен спорт – волейбола. Достигаме във все по-голяма степен и до футболните фенове", казва тя.

Разпределени спортни права

Спортните права за големите първенства вече са разпределени и въпреки че "Нова" също излъчва спортно съдържание през каналите Diema Sport, от "А1 България" не смятат, че се намират в конкурентна позиция, а напротив – каналите се допълват. "Да вземем за пример УЕФА Шампионска лига (мачовете от Шампионската лига са разделени между каналите на "А1 България" и "БТВ медиа груп"– бел. ред.) и италианската Серия А, които се излъчват от каналите на А1, и английската Висша лига, която върви по Diema Sport. И в двата случая говорим за премиум съдържание, което от години е "задължително" за спортните фенове. А1 и "Нова" предлагат продукт, който има своя сериозна аудитория, и не се разглеждаме като конкуренти, а като съмишленици с една обща цел – да осигурим най-доброто от света на спорта за милионите фенове у нас", обяснява маркетинг директорът на "А1 България".

Цените на двете компании също се различават. За пакета Max Sport Plus, който включва каналите Max Sport 1, Max Sport 2 и EDGE, цената е 3.99 лв. на месец с двугодишен абонамент и 7.99 лв. на месец с безсрочен абонамент. От "Нова" пък увеличиха цената на пакета Diema Extra с 1 лев с обяснението за "повишаващите се цени на спортно съдържание". В него влизат каналите Diema Sport, Diema Sport 2 и Trace Sports за 6.99 лв. на месец.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK