С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 авг 2018, 10:02, 3998 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 август)

"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"; "Нова телевизия" сваля от ефир "Часът на Милен Цветков"; Трите рекламни стълба на L'Oréal; Представиха клипа за Пловдив - Европейска столица на културата, и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"

"А1 България" вече освен рекламодател ще бъде и в позицията на продавач на рекламно време. За целта обаче най-големият мобилен оператор по брой абонати ще си партнира с "Нова броудкастинг груп". Трите спортни канала MAX Sport 1, MAX Sport 2 и EDGEsport стават част от портфолиото на медийната група и за пръв път ще излъчват реклами.

Партньорството между двете компании се сключва в момент, когато новият собственик на "Теленор България" - чешката PPF Group, се опитва да придобие и "Нова броудкастинг груп".
Повече за разширеното партньорство може да прочетете тук>>



"Нова телевизия" сваля от ефир "Часът на Милен Цветков"

Предаването "Часът на Милен Цветков" няма да бъде излъчвано по "Нова телевизия" от есента, пише "Дневник". Това става известно от официално прессъобщение на телевизията, в което са изброени предаванията, които ще излъчва телевизията през новия сезон.

"В късния часови пояс на мястото на "Часът на Милен Цветков" телевизията ще продължи излъчването на забавно съдържание, филми и сериали съобразно предпочитанията на зрителите, посочени в актуалните проучвания на аудиторията", пише в него. "Компанията отправи към водещия алтернатива за участие в друго предаване, но той избра да се раздели с телевизията", заявиха от "Нова телевизия"
Повече по темата може да прочетете тук>>

Трите рекламни стълба на L'Oréal

В стремежа си L'Oréal Paris да отговори на новите навици на потребителите в дигитална среда компанията променя изцяло онлайн стратегията си, основавайки я на три стълба. Първият от тях е засилване на електронната търговия, основно през партньори като Amazon, Alibaba и други онлайн платформи.

Втората важна стъпка към промяната е дигиталната реклама, като за изминалата година делът й в медийния микс достига 38%. Очакванията са през 2018 г. L'Oréal да инвестира над 40% от бюджета си в онлайн комуникация, като над 65% от нея е закупена през програматик технологията.

Третият стълб в рекламната стратегия на козметичната компания е маркетингът през съдържание и през лидери на мнение.
Повече за рекламната стратегия на козметичния гигант може да прочетете в интервюто с главния дигитален директор, българката Любомира Роше>>

Представиха клипа за Пловдив - Европейска столица на културата

В 30-секунден клип със слоган "Всичко се случва #заедно" представиха някои от забележителностите в Пловдив по повод обявяването на града за Европейска столица на културата през 2019 г. Видеото цели да представи града като интригуваща туристическа дестинация, която обединява на едно място различни култури, изкуства и традиции. В клипа се акцентира и на новото лого, избрано в края на миналата година, което замени стария графичен знак Plovdiv Together 2019 и изобразява седем графични линии под формата на буквата П, събиращи в себе си препратки към кирилицата и символи на Пловдив като Античния театър и Римския стадион.

Продукцията е дело на комуникационната група Publicis One и е част от по-голяма медийна кампания, която разработва за представяне на Пловдив като Европейска столица на културата за 2019 г.



Jameson лансира нова рекламна кампания

Ирландското уиски Jameson лансира нова рекламна кампания със слоган "Сподели града си. С Jameson", реализирана от екипа на агенцията All Channels Advertising. Идеята зад кампанията е, че можеш да изживееш пълноценно един град само ако местен го сподели с теб и по този начин те превърне от турист в желан гост.
За целта са снимани пет кратки филма, в които посланикът на Jameson в България Ина Синджорзан гостува в София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе, където местни "гидове" ще споделят тайните на градовете си. All Channels залагат на местната комуникация, като ще използват празника на всеки град за споделянето на съответния филм, свързан с него. Комуникацията ще е изцяло през дигитални канали и поощрява потребителите също да споделят интересни места от своите градове в социалните мрежи.



Дигитален бизнес

Spotify ще позволи пропускането на реклами в приложението

Шведската платформа за стрийминг на музика ще тества версия, при която потребителите без абонамент ще могат да пропускат аудио- и видеорекламите колкото пъти и когато поискат. До момента това не беше възможно. Новата версия ще бъде тествана първо в Австралия, като според Spotify по този начин потребителите ще могат да слушат и гледат само рекламите, които са наистина интересни и полезни за тях, а платформата ще разбира какви са техните навици и предпочитания. Така и рекламодателите ще достигат до аудитория, които наистина се интересува от продукта или услугата им.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Apple, Google и Verizon ще си партнират в предлагането на 5G стрийминг

Навлизането на 5G технологията е все по-близо, а състезанието за създаване на услуги около нея отдавна е започнало. Сега най-големият американски телеком - Verizon, ще обедини сили с две от най-големите технологични компании в света - Google и Apple, за да доставя повече видеосъдържание заедно с услугите си. За целта Verizon безплатно ще добави абонамент към Apple TV или YouTube TV към бъдещите си 5G пакети. Офертите ще важат само за потребители в избраните от Verizon тестови локации, но има планове за по-широко предлагане.

Партньорството идва месец след като Verizon спря платформата си за оригинално видеосъдържание Go90. Фокусът на телекомуникационния лидер вече ще е задействането на повече партньорства с доставчици на съдържание като Apple TV и YouTube TV. Съвсем скоро главния конкурент на Verizon - AT&T, успя да закупи Time Warner за 85 млрд долара. Това застраши позицията на Verizon като лидер на пазара и направи битката за 5G мрежата решаваща за близкото бъдеще на сектора.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Арета Франклин e на корицата на New Yorker

Американското списание New Yorker отдаде почит на легендарната певица Арета Франклин, поставяйки неин портрет на корицата на броя, който ще излезе на 27 август. Певицата почина миналата седмица в дома си в Детройт на 76-годишна възраст, а малко след това художникът Кадир Нелсън е скицирал портрета й. "Исках да я нарисувам в хор. Тя беше дъщеря на проповедник и толкова много от това, което ни даде, дойде от църквата", казва той пред AdAge.



ComScore разработва нови инструменти за измерване гледаемостта на реклами

Американската компания за проучвания разработва инструмент, чрез който рекламодателите ще могат да измерват гледаемостта на рекламите им на различни устройства. Разработката има за цел да премахне дублирането, т.е. ще брои само веднъж потребител, който може да вижда рекламно съобщение и по телевизията, и на мобилния си телефон. Новият инструмент за измерване ще бъде пуснат през септември и ще бъде използван от редица медии, сред които ABC, CBS, Fox, Viacom и Hulu, като ще е се конкурира с другата голяма мониторингова агенция Nielsen.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

MSL продължава партньорството си с фестивала Golden drum

PR агенцията MSL, част от комуникационната група Publicis One, ще си партнира за трета поредна година с международния рекламен фестивал Golden Drum, който отличава творческите идеи на агенции от Централна и Източна Европа.

Golden Drum и MSL ще работят съвместно за популяризирането на събитието на 17 пазара, сред които и България. Сред отговорностите на PR агенцията е управлението на цялостните медийни дейности, както и за създаването и популяризирането на положителния имидж на фестивала. 25-ото издание на надпреварата ще се проведе от 17 до 19 октомври 2018 г. в Порторож.

Принт реклама в помощ на момичета в неравностойно положение

Брандът Hey girls подвига въпроса, че едно от всеки 10 момичета във Великобритания няма възможност да си позволи дамски превръзки, заради което й се налага да използва подръчни материали. Същевременно за всеки продаден пакет дамски превръзки компанията подарява един на момичета в неравностойно положение. Всичко това е представено в новата провокативна печатна реклама на бранда, позиционирана в безплатния вестник Metro, и изобразява дамска превръзка, която може да бъде изрязана от страницата с надпис "Направи си сам дамска превръзка". Кампанията е дело на агенцията Adam&Eve/DDB и медиа агенцията 7stars, които работят про боно за проекта.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Fruit of the Loom бродира възглавници с цитати от деца


Често най-забавните цитати идват от малки деца, които се опитват да разберат случващото се около тях. Това дава шанс на родителите да се похвалят със забавните въпроси и цитати, които сега стават част от новата кампания за първия учебен ден на бранда за дрехи Fruit of the Loom.

В нея компанията ще събира цитати от родители в социалните мрежи, които после ще бродира върху възглавници. Част от представените възглавници включват цитати като "Ти имаш мустак, затова ще си легна рано" и "Мамо, ти правиш ли ми пари?". Кампанията е идея на Crispin Porter & Bogusky. Всеки, който иска да се включи, може да остави коментар във Facebook страницата на компанията.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Progress обяви вакантна позиция за PR стажант.

All Channels Communication обяви вакантна позиция за акаунт.

HR компанията Bulwork търси Digital marketing specialist за свой клиент от областта на онлайн търгуването.

Discovery Communications обяви вакантна позиция за MC Office coord & Research assist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1933 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1262 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама

Промените се правят с цел ограничаване на дискриминацията при достигане на потребителите

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10