С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 авг 2018, 10:02, 3700 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 август)

"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"; "Нова телевизия" сваля от ефир "Часът на Милен Цветков"; Трите рекламни стълба на L'Oréal; Представиха клипа за Пловдив - Европейска столица на културата, и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"

"А1 България" вече освен рекламодател ще бъде и в позицията на продавач на рекламно време. За целта обаче най-големият мобилен оператор по брой абонати ще си партнира с "Нова броудкастинг груп". Трите спортни канала MAX Sport 1, MAX Sport 2 и EDGEsport стават част от портфолиото на медийната група и за пръв път ще излъчват реклами.

Партньорството между двете компании се сключва в момент, когато новият собственик на "Теленор България" - чешката PPF Group, се опитва да придобие и "Нова броудкастинг груп".
Повече за разширеното партньорство може да прочетете тук>>



"Нова телевизия" сваля от ефир "Часът на Милен Цветков"

Предаването "Часът на Милен Цветков" няма да бъде излъчвано по "Нова телевизия" от есента, пише "Дневник". Това става известно от официално прессъобщение на телевизията, в което са изброени предаванията, които ще излъчва телевизията през новия сезон.

"В късния часови пояс на мястото на "Часът на Милен Цветков" телевизията ще продължи излъчването на забавно съдържание, филми и сериали съобразно предпочитанията на зрителите, посочени в актуалните проучвания на аудиторията", пише в него. "Компанията отправи към водещия алтернатива за участие в друго предаване, но той избра да се раздели с телевизията", заявиха от "Нова телевизия"
Повече по темата може да прочетете тук>>

Трите рекламни стълба на L'Oréal

В стремежа си L'Oréal Paris да отговори на новите навици на потребителите в дигитална среда компанията променя изцяло онлайн стратегията си, основавайки я на три стълба. Първият от тях е засилване на електронната търговия, основно през партньори като Amazon, Alibaba и други онлайн платформи.

Втората важна стъпка към промяната е дигиталната реклама, като за изминалата година делът й в медийния микс достига 38%. Очакванията са през 2018 г. L'Oréal да инвестира над 40% от бюджета си в онлайн комуникация, като над 65% от нея е закупена през програматик технологията.

Третият стълб в рекламната стратегия на козметичната компания е маркетингът през съдържание и през лидери на мнение.
Повече за рекламната стратегия на козметичния гигант може да прочетете в интервюто с главния дигитален директор, българката Любомира Роше>>

Представиха клипа за Пловдив - Европейска столица на културата

В 30-секунден клип със слоган "Всичко се случва #заедно" представиха някои от забележителностите в Пловдив по повод обявяването на града за Европейска столица на културата през 2019 г. Видеото цели да представи града като интригуваща туристическа дестинация, която обединява на едно място различни култури, изкуства и традиции. В клипа се акцентира и на новото лого, избрано в края на миналата година, което замени стария графичен знак Plovdiv Together 2019 и изобразява седем графични линии под формата на буквата П, събиращи в себе си препратки към кирилицата и символи на Пловдив като Античния театър и Римския стадион.

Продукцията е дело на комуникационната група Publicis One и е част от по-голяма медийна кампания, която разработва за представяне на Пловдив като Европейска столица на културата за 2019 г.



Jameson лансира нова рекламна кампания

Ирландското уиски Jameson лансира нова рекламна кампания със слоган "Сподели града си. С Jameson", реализирана от екипа на агенцията All Channels Advertising. Идеята зад кампанията е, че можеш да изживееш пълноценно един град само ако местен го сподели с теб и по този начин те превърне от турист в желан гост.
За целта са снимани пет кратки филма, в които посланикът на Jameson в България Ина Синджорзан гостува в София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе, където местни "гидове" ще споделят тайните на градовете си. All Channels залагат на местната комуникация, като ще използват празника на всеки град за споделянето на съответния филм, свързан с него. Комуникацията ще е изцяло през дигитални канали и поощрява потребителите също да споделят интересни места от своите градове в социалните мрежи.



Дигитален бизнес

Spotify ще позволи пропускането на реклами в приложението

Шведската платформа за стрийминг на музика ще тества версия, при която потребителите без абонамент ще могат да пропускат аудио- и видеорекламите колкото пъти и когато поискат. До момента това не беше възможно. Новата версия ще бъде тествана първо в Австралия, като според Spotify по този начин потребителите ще могат да слушат и гледат само рекламите, които са наистина интересни и полезни за тях, а платформата ще разбира какви са техните навици и предпочитания. Така и рекламодателите ще достигат до аудитория, които наистина се интересува от продукта или услугата им.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Apple, Google и Verizon ще си партнират в предлагането на 5G стрийминг

Навлизането на 5G технологията е все по-близо, а състезанието за създаване на услуги около нея отдавна е започнало. Сега най-големият американски телеком - Verizon, ще обедини сили с две от най-големите технологични компании в света - Google и Apple, за да доставя повече видеосъдържание заедно с услугите си. За целта Verizon безплатно ще добави абонамент към Apple TV или YouTube TV към бъдещите си 5G пакети. Офертите ще важат само за потребители в избраните от Verizon тестови локации, но има планове за по-широко предлагане.

Партньорството идва месец след като Verizon спря платформата си за оригинално видеосъдържание Go90. Фокусът на телекомуникационния лидер вече ще е задействането на повече партньорства с доставчици на съдържание като Apple TV и YouTube TV. Съвсем скоро главния конкурент на Verizon - AT&T, успя да закупи Time Warner за 85 млрд долара. Това застраши позицията на Verizon като лидер на пазара и направи битката за 5G мрежата решаваща за близкото бъдеще на сектора.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Арета Франклин e на корицата на New Yorker

Американското списание New Yorker отдаде почит на легендарната певица Арета Франклин, поставяйки неин портрет на корицата на броя, който ще излезе на 27 август. Певицата почина миналата седмица в дома си в Детройт на 76-годишна възраст, а малко след това художникът Кадир Нелсън е скицирал портрета й. "Исках да я нарисувам в хор. Тя беше дъщеря на проповедник и толкова много от това, което ни даде, дойде от църквата", казва той пред AdAge.



ComScore разработва нови инструменти за измерване гледаемостта на реклами

Американската компания за проучвания разработва инструмент, чрез който рекламодателите ще могат да измерват гледаемостта на рекламите им на различни устройства. Разработката има за цел да премахне дублирането, т.е. ще брои само веднъж потребител, който може да вижда рекламно съобщение и по телевизията, и на мобилния си телефон. Новият инструмент за измерване ще бъде пуснат през септември и ще бъде използван от редица медии, сред които ABC, CBS, Fox, Viacom и Hulu, като ще е се конкурира с другата голяма мониторингова агенция Nielsen.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

MSL продължава партньорството си с фестивала Golden drum

PR агенцията MSL, част от комуникационната група Publicis One, ще си партнира за трета поредна година с международния рекламен фестивал Golden Drum, който отличава творческите идеи на агенции от Централна и Източна Европа.

Golden Drum и MSL ще работят съвместно за популяризирането на събитието на 17 пазара, сред които и България. Сред отговорностите на PR агенцията е управлението на цялостните медийни дейности, както и за създаването и популяризирането на положителния имидж на фестивала. 25-ото издание на надпреварата ще се проведе от 17 до 19 октомври 2018 г. в Порторож.

Принт реклама в помощ на момичета в неравностойно положение

Брандът Hey girls подвига въпроса, че едно от всеки 10 момичета във Великобритания няма възможност да си позволи дамски превръзки, заради което й се налага да използва подръчни материали. Същевременно за всеки продаден пакет дамски превръзки компанията подарява един на момичета в неравностойно положение. Всичко това е представено в новата провокативна печатна реклама на бранда, позиционирана в безплатния вестник Metro, и изобразява дамска превръзка, която може да бъде изрязана от страницата с надпис "Направи си сам дамска превръзка". Кампанията е дело на агенцията Adam&Eve/DDB и медиа агенцията 7stars, които работят про боно за проекта.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Fruit of the Loom бродира възглавници с цитати от деца


Често най-забавните цитати идват от малки деца, които се опитват да разберат случващото се около тях. Това дава шанс на родителите да се похвалят със забавните въпроси и цитати, които сега стават част от новата кампания за първия учебен ден на бранда за дрехи Fruit of the Loom.

В нея компанията ще събира цитати от родители в социалните мрежи, които после ще бродира върху възглавници. Част от представените възглавници включват цитати като "Ти имаш мустак, затова ще си легна рано" и "Мамо, ти правиш ли ми пари?". Кампанията е идея на Crispin Porter & Bogusky. Всеки, който иска да се включи, може да остави коментар във Facebook страницата на компанията.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Progress обяви вакантна позиция за PR стажант.

All Channels Communication обяви вакантна позиция за акаунт.

HR компанията Bulwork търси Digital marketing specialist за свой клиент от областта на онлайн търгуването.

Discovery Communications обяви вакантна позиция за MC Office coord & Research assist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май)

Компаниите за медиен мониторинг и анализ Perceptica и Media Monitor обединиха екипите си; All Channels е най-добрата PR агенция на годината; Агенция APRA Porter Novelli стана член на БАКА; Ръстът на рекламния пазар ще се забави; Πлaтфopмaтa YоuТubе Мuѕіс вeчe e дocтъпнa нa бългapcĸия пaзap

21 май 2019, 1012 прочитания

All Channels е най-добрата PR агенция на годината All Channels е най-добрата PR агенция на годината

БДВО връчи 44 отличия, като в състезанието участваха 93 проекта

18 май 2019, 2409 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама

Промените се правят с цел ограничаване на дискриминацията при достигане на потребителите

Бай Ганьо - европейски прокурор

Европейската прокуратура е уникална възможност за България да получи независим разследващ орган по корупцията

Каквото поиска падишахът

Ролята на ГЕРБ за "изпирането" Ахмед Доган и държавните подаръци за бизнеса му нареждат премиера Борисов до всички управлявали след 2001 г. по наложения от "сараите" модел

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше

Кино: "Щастливия Лазаро"

С фантазия и щедро сърце срещу неправдите в света