Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама
Промените се правят с цел ограничаване на дискриминацията при достигане на потребителите


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Facebook предприе поредна стъпка с цел да ограничи дискриминацията в социалната мрежа. Този път компанията премахна 5 хил. критерия за таргеритане на аудитории, сред които са изрази като Пасха, евангелизъм, ислямска култура, будизъм и др. В публикация от компанията обясняват, че стъпката е предприета с цел минимализиране на рисковете от злоупотреби и ограничаване на възможността рекламодателите да изключват аудитории, определени по етническа принадлежност или религия.
Най-голямата социална мрежа не категоризира потребителите спрямо тяхната раса или етнос, но може да ги раздели според интересите им и така да бъдат таргетирани от рекламодателите. В общия случай компаниите използват различни критерии като пол, локация, професия, хобита, интереси и много други, за да показват рекламните си съобщения само на потребители, които биха се интересували от тях. Според изданието AdAge обаче би могло да има и случаи, в които умишлено да се изключват определени етноси от таргет аудиториите с цел дискриминация и да не достига до тях определена информация.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове