С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 22 авг 2018, 14:55, 2759 прочитания

Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама

Промените се правят с цел ограничаване на дискриминацията при достигане на потребителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Facebook предприе поредна стъпка с цел да ограничи дискриминацията в социалната мрежа. Този път компанията премахна 5 хил. критерия за таргеритане на аудитории, сред които са изрази като Пасха, евангелизъм, ислямска култура, будизъм и др. В публикация от компанията обясняват, че стъпката е предприета с цел минимализиране на рисковете от злоупотреби и ограничаване на възможността рекламодателите да изключват аудитории, определени по етническа принадлежност или религия.

Най-голямата социална мрежа не категоризира потребителите спрямо тяхната раса или етнос, но може да ги раздели според интересите им и така да бъдат таргетирани от рекламодателите. В общия случай компаниите използват различни критерии като пол, локация, професия, хобита, интереси и много други, за да показват рекламните си съобщения само на потребители, които биха се интересували от тях. Според изданието AdAge обаче би могло да има и случаи, в които умишлено да се изключват определени етноси от таргет аудиториите с цел дискриминация и да не достига до тях определена информация.


Все още не е ясно дали премахването на тези 5 хил. критерия за таргетиране ще повлияе на работата на брандовете в мрежата, но според рекламодатели на българския пазар това няма да окаже голямо влияние при лансирането на кампании. "В България, на нашия сравнително малък пазар, много от възможностите за таргетиране са с прекалено малък потенциален досег до потребители, което ги прави безсмислени за използване – малък или почти никакъв бюджет не може да се инвестира в аудитории с по-малко от 1000 потребители", коментира пред "Капитал" Михаил Калотов, специалист "Дигитален маркетинг" във 4Finance.

През последните две години от Facebook работят в посока ограничаване на дискриминацията при таргетирането на потребители, след като американската неправителствена журналистическа организация ProPublica публикува поредица разследвания, в които показва как могат да бъдат изключени определени типове хора. От таргет аудиториите на спонсорирани съобщения за продажба или отдаване на жилища под наем могат да се изключат например афроамериканци, майки или хора с увреждания. В края на миналата година ProPublica пък представи, че рекламодателите могат да достигат чрез своите реклами до хора, които имат интерес към теми като "Омраза към евреите" и др. Тогава Facebook премахна от системата си антисемитските категории.


Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката

Сумата ще бъде насочена основно към американски медийни организации

16 яну 2019, 500 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 декември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 декември)

Спас Русев и Кирил Домусчиев се конкурират за "Нова тв"; Започна записването за рекламния конкурс Young Lions Bulgaria 2019; Платформата IMDb вече и с безплатни филми и др.

15 яну 2019, 1087 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Капитал Events KIT - всичко, което трябва да знаете при организирането и провеждането на събития

Разкажете как вашият бизнес е подходящ партньор при организирането и провеждането на събития

Новият бизнес квартал "Младост 5"

Зад комплекса на БАН на "Цариградско шосе" може да се появи нов офис и технологичен парк

Скопие се отказа от плоския данък

Въвеждането на нова данъчна ставка с нисък обсег е предимно политически ход без особено финансово изражение

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Непознатата Лика Янко

Изложба проследява рядко разказваната история на репресираната по време на социализма българска художничка от албански произход

Всичко за Роки

Taschen публикува книга с историята на най-емблематичния герой на Силвестър Сталоун

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 12.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Mей се изправя пред вот на недоверие, съдът спря плановете за втори лифт в Пирин

Емисия

DAILY @7PM // 16.01.2019 Прочетете