С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 22 авг 2018, 14:55, 2878 прочитания

Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама

Промените се правят с цел ограничаване на дискриминацията при достигане на потребителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Facebook предприе поредна стъпка с цел да ограничи дискриминацията в социалната мрежа. Този път компанията премахна 5 хил. критерия за таргеритане на аудитории, сред които са изрази като Пасха, евангелизъм, ислямска култура, будизъм и др. В публикация от компанията обясняват, че стъпката е предприета с цел минимализиране на рисковете от злоупотреби и ограничаване на възможността рекламодателите да изключват аудитории, определени по етническа принадлежност или религия.

Най-голямата социална мрежа не категоризира потребителите спрямо тяхната раса или етнос, но може да ги раздели според интересите им и така да бъдат таргетирани от рекламодателите. В общия случай компаниите използват различни критерии като пол, локация, професия, хобита, интереси и много други, за да показват рекламните си съобщения само на потребители, които биха се интересували от тях. Според изданието AdAge обаче би могло да има и случаи, в които умишлено да се изключват определени етноси от таргет аудиториите с цел дискриминация и да не достига до тях определена информация.


Все още не е ясно дали премахването на тези 5 хил. критерия за таргетиране ще повлияе на работата на брандовете в мрежата, но според рекламодатели на българския пазар това няма да окаже голямо влияние при лансирането на кампании. "В България, на нашия сравнително малък пазар, много от възможностите за таргетиране са с прекалено малък потенциален досег до потребители, което ги прави безсмислени за използване – малък или почти никакъв бюджет не може да се инвестира в аудитории с по-малко от 1000 потребители", коментира пред "Капитал" Михаил Калотов, специалист "Дигитален маркетинг" във 4Finance.

През последните две години от Facebook работят в посока ограничаване на дискриминацията при таргетирането на потребители, след като американската неправителствена журналистическа организация ProPublica публикува поредица разследвания, в които показва как могат да бъдат изключени определени типове хора. От таргет аудиториите на спонсорирани съобщения за продажба или отдаване на жилища под наем могат да се изключат например афроамериканци, майки или хора с увреждания. В края на миналата година ProPublica пък представи, че рекламодателите могат да достигат чрез своите реклами до хора, които имат интерес към теми като "Омраза към евреите" и др. Тогава Facebook премахна от системата си антисемитските категории.


Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 февруари)

КЗК наложи 2.6 млн. лева глоби за имитация на кафе Nova Brasilia; Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти; Xplora поема дигиталното обслужване на Aladin Foods; IKEA празнува Св. Валентин и др.

19 фев 2019, 960 прочитания

Кампания за маргарин спечели "Рекламна академия 2019" Кампания за маргарин спечели "Рекламна академия 2019"

Всички участници разработиха проекти за лансирането на нови продукти и услуги на пазара

18 фев 2019, 1945 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Капитал Events KIT - всичко, което трябва да знаете при организирането и провеждането на събития

Разкажете как вашият бизнес е подходящ партньор при организирането и провеждането на събития

Касов трилър. От НАП

Стотици хиляди фирми няма как да спазят новите правила навреме, а държавата мисли да даде само малка отсрочка

Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Чуждите инвестиции скочиха временно заради банкова сделка, Карина Караиванова напуска КФН

Емисия

DAILY @7AM // 20.02.2019 Прочетете