С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 авг 2018, 9:15, 2099 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 август)

Рекламисти vs. консултанти; Георги Лозанов оглави дирекция "Културни комуникации" в БТА; Предстоящи обучения; Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама; Google Ads с малки подобрения в текстовите реклами и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Рекламисти vs. консултанти

Бюджетите на рекламодателите нарастват, но бавно започват отново да се отдръпват от тях и да се насочват към новите им конкуренти на пазара - консултантските компании. В развитите държави тази тенденция се наблюдава през последните две години, като всичко започна с няколко придобивания на рекламни агенции от големи консултантски компании с цел да разширят услугите си.
На глобалния рекламен пазар се появиха нови играчи, които вече предлагат на клиентите си бизнес решения с творчески привкус и дори успяха да заемат челните места в класациите на най-големите комуникационни компании в света. Агенциите в отговор също разширяват портфолиото си от услуги със стратегически и технологични решения, бизнес трансформация и дори консултантски услуги. Наемат все повече служители с бизнес експертиза, а в случая на големите комуникационни групи с големи ресурси дори се придобиват по-малки консултантски агенции или технологични компании.
Повече за промените и новата конкурентна среда може да прочетете тук>>

Георги Лозанов оглави дирекция "Културни комуникации" в БТА

Фотограф: Надежда Чипева

Доц. Георги Лозанов ще застане начело на новосъздадената дирекция "Културни комуникации" в Българската телеграфна агенция (БТА), пише "Дневник". "С новосъздадената структура най-старата българска медия ще започне вече и да генерира културни новини, не само да ги отразява", съобщават от агенцията.
Пред "Дневник" той обясни, че в БТА ще бъде открита специална зала с големи технически възможности, в която ще се осъществяват разнообразни културни събития като изложби и театрални спектакли.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Обучения:

Семинар на Google за изграждане на ефективно онлайн присъствие

На 4 септември в София Google организира семинар на тема "Изграждане на ефективно онлайн присъствие", който е подходящ както за представители на малък и среден бизнес, така и за специалисти, които имат интерес към позиционирането на бранда им онлайн. Обучението ще се проведе и в още 8 града в България, сред които Пловдив и Плевен. Сесията ще бъде 60 минути и ще бъдат засегнати въпроси като защо е важно бизнесът да бъде онлайн и кои са 5-те стъпки за ефективно онлайн присъствиe.
Повече за семинара може да прочетете тук>>

Майсторски клас по графичен дизайн на Велина Мавродинова

Платформата Praktika на рекламната агенция The Smarts организира майсторски клас по графичен дизайн, воден от Велина Мавродинова, съосновател и творчески директор на брандинг компанията Studio Enthusiasm. Към нея ще се присъединят и четирима гост-лектори, професионалисти в сферата. Програмата започва на 20 септември и е структурирана в 8 сесии – 4 вечерни в четвъртък и 4 целодневни съботни сесии, по време на които ще бъдат покрити теми като бранд идентичност, шрифт, книга, уеб, рекламни кампании.

Цената за участие е 350 лв., а
преминалите успешно майсторския клас ще получат сертификат за завършен курс към Praktika и препоръки от страна на преподавателския състав. Желаещите да се включат могат да кандидатстват, като изпратят свое портфолио на praktika@thesmarts.eu, а Велина Мавродинова ще подбере лично всички участници.

Повече за майсторския клас може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама

Facebook премахна 5 хил. критерия за таргеритане на аудитории, сред които са изрази като Пасха, евангелизъм, ислямска култура, будизъм и др. В публикация от компанията обясняват, че стъпката е предприета с цел минимизиране на рисковете от злоупотреби и ограничаване на възможността рекламодателите да изключват аудитории, определени по етническа принадлежност или религия. Според изданието AdAge обаче би могло да има и случаи, в които умишлено да се изключват определени етноси от таргет аудиториите с цел дискриминация и да не достига до тях определена информация.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Google може да следи активността ви в режим "инкогнито"

Според ново проучване от Vanderbilt University браузърът Google Chrome събира и следи чувствителни данни като "прекарано време и дейност в режим инкогнито". Въпреки че компанията твърди, че тези данни са недостъпни за самите тях, проучването сочи, че данните все пак биват складирани. Това се извършва с "пасивни" приложения, за които потребителите невинаги знаят.

Данните които Google събира от анонимното сърфиране се складират с анонимен таг. Въпреки това според проучването само чрез анализа на данните от сърфирането, Google може да свърже анонимните данни с вече запазения профил на даден потребител.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Все повече брандове избират Twitter за представяне на нов продукт

Фотограф: Kacper Pempel

Социалната мрежа цели да се превърне в предпочитано място, където компаниите да представят първо новите си продукти. Сред големите брандове, избрали платформата да запознаят потребителите с новите си предложения, са Heinz и Samsung.

За да привлече още рекламодатели, Twitter представи свое проучване, според което 54% от кампаниите за лансиране на нов продукт са увеличили средно
с 10% т.нар. brand awareness, или "спонтанна познатост на марката", а при 24% от кампаниите се е повишило с 8% харесването на бранда от потребителите. Според Twitter платформата е подходяща за представяне на нов продукт, защото може да покрие широк спектър от съдържание - от продукти и услуги до филмови премиери или нов бранд.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Google Ads с малки подобрения в текстовите реклами

Малко след ребрандинга на AdWords, вече се виждат и първите подобрения по платформата. Google въвежда нови "разширени текстови реклами", които да дадат повече пространство за реклама в search и display мрежите на интернет гиганта.

Главните разлики между нормалните текстови реклами и новите разширени такива са в обема на текста, който може да съдържат. Потребителите ще могат да въведат и трето заглавие на рекламата, като също ще разполагат с две полета от 90 знака, с които могат да опишат своя бизнес, промоции или продукт.
Повече за промените може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Рекламите в Netflix се задават

Много анализатори вече сочат Netflix, като една от най-желаните платформи за реклама. Въпреки това един от отличителните й белези е именно липсата на реклами. В последните дни обаче платформата се подготвя за навлизането им. Причината за подобна промяна е възможността за рекламиране на оригинално Netflix съдържание, като по този начин ще може да се увеличи и прекараното време на потребителите в платформата. Подобен модел съществува от години в платени канали като HBO, където има рекламни блокове, чиято цел е да промотират гледането на още HBO съдържание.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Pepsi купува израелската SodaStream за 3.2 млрд. долара

Американската компания Pepsi обяви, че планира да придобие израелската компания за домашно производство на газирани напитки SodaStream за 3.2 млрд. долара. По този начин марката се отваря към нови възможности, като става по-достъпна за клиентите, които през последните години предпочитат да пазаруват онлайн.

Придобиването е едно от най-значимите решения, които бившият изпълнителен директор Индра Нуйи взе по време на управлението си с цел да ориентира компанията към предлагането на по-здравословни алтернативи.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Новата кампания на Ikea за Близкия изток

Шведската компания за мебели лансира новия си каталог в Близкия изток с рекламна кампания, която представя хората като роботи без емоции. Главният персонаж в клипа отива на работа в корпорация, където всички хора наподобяват восъчни фигури със замръзнали изражения и роботизирани действия. Картината се променя, когато мъжът се прибира у дома, докосва мебелите, отпуска се на дивана и семейството му идва при него, а той моментално се съживява. Затова и слоганът на кампанията на Ikea, изготвена от агенцията Ogilvy Dubai, е "Домът е там, където се чувстваш отново жив".



Новата реклама на Snickers пита заблудени потребители "дали всичко е наред"

На пръв поглед новите рекламни банери на Snickers са напълно нелогични: "Купи един Snickers на цената на два!". По-невнимателен прочит обаче оставя погрешно впечатление за добра отстъпка, а когато някой кликне върху линка от рекламата, той вижда видео в което загрижено бива попитан : "Всичко наред ли е?", след което герой, наподобяващ психолог, спокойно му обяснява какъв е проблемът.

Рекламата е идея на BBDO New York и действа като продължение на слогана "Не си ти когато си гладен."
Повече по темата може да прочетете тук>>



Свободни позиции:

Агенцията Brand new ideas обяви вакантна позиция за Digital copywriter.

Сдружение "Образование без граници" обяви вакантна позиция за мениджър "Маркетинг и партньорства".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май)

Компаниите за медиен мониторинг и анализ Perceptica и Media Monitor обединиха екипите си; All Channels е най-добрата PR агенция на годината; Агенция APRA Porter Novelli стана член на БАКА; Ръстът на рекламния пазар ще се забави; Πлaтфopмaтa YоuТubе Мuѕіс вeчe e дocтъпнa нa бългapcĸия пaзap

21 май 2019, 875 прочитания

All Channels е най-добрата PR агенция на годината All Channels е най-добрата PR агенция на годината

БДВО връчи 44 отличия, като в състезанието участваха 93 проекта

18 май 2019, 2356 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Huawei в света на рекламата

За комуникационната стратегията на Huawei по света разказва глобалният маркетинг директор Йонганг Цу пред "Капитал"

Aéroport de Sofia

Френският кандидат Aéroports de Paris Group излетя към победата в концесията на софийското летище с изключително високо ценово и инвестиционно предложение

В режим на готовност

Очакването за следваща криза внася доза предпазливост в инвестиционните стратегии

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Селото се оказа тъкмо в града

Няколко стопанства с доставка, които предлагат чиста, разнообразна и вкусна храна

Кино: "Щастливия Лазаро"

С фантазия и щедро сърце срещу неправдите в света