С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 авг 2018, 9:15, 1402 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 август)

Рекламисти vs. консултанти; Георги Лозанов оглави дирекция "Културни комуникации" в БТА; Предстоящи обучения; Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама; Google Ads с малки подобрения в текстовите реклами и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Рекламисти vs. консултанти

Бюджетите на рекламодателите нарастват, но бавно започват отново да се отдръпват от тях и да се насочват към новите им конкуренти на пазара - консултантските компании. В развитите държави тази тенденция се наблюдава през последните две години, като всичко започна с няколко придобивания на рекламни агенции от големи консултантски компании с цел да разширят услугите си.
На глобалния рекламен пазар се появиха нови играчи, които вече предлагат на клиентите си бизнес решения с творчески привкус и дори успяха да заемат челните места в класациите на най-големите комуникационни компании в света. Агенциите в отговор също разширяват портфолиото си от услуги със стратегически и технологични решения, бизнес трансформация и дори консултантски услуги. Наемат все повече служители с бизнес експертиза, а в случая на големите комуникационни групи с големи ресурси дори се придобиват по-малки консултантски агенции или технологични компании.
Повече за промените и новата конкурентна среда може да прочетете тук>>

Георги Лозанов оглави дирекция "Културни комуникации" в БТА

Фотограф: Надежда Чипева

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 септември)

bTV Media Group има нов финансов директор; БНТ с ново графично лого; Медийният фестивал MEDIAMIXX започва на 20 септември в Солун; PR специалисти представиха платформа за анализ на кризисни комуникации; Accella Digital е финалист на престижното състезание за Display иновации на Google Premier Partner Awards EMEA

11 сеп 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 септември)

Huawei в света на рекламата; Промени в програмната схема на сутрешния блок на БНТ; Министерството на туризма ще рекламира България с 60 хил. лв. по време на голф турнир; Удължиха срока за подаване на заявки в рекламния конкурс на БАР и др.

4 сеп 2018

Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Ще има ли сътресения в кабинета след оставките на трима министри, Ветко Арабаджиев и съпругата му издирвани с европейска заповед за арест, очаква се "горещо" първо заседание на парламента във вторник

2 сеп 2018

Huawei в света на рекламата

За комуникационната стратегията на Huawei по света разказва глобалният маркетинг директор Йонганг Цу пред "Капитал"

31 авг 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 август)

"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"; "Нова телевизия" сваля от ефир "Часът на Милен Цветков"; Трите рекламни стълба на L'Oréal; Представиха клипа за Пловдив - Европейска столица на културата, и др.

21 авг 2018

"Нова" ще продава рекламното време на каналите на "A1 България"

Спортните канали на телекома за първи път се отварят за рекламодатели

19 авг 2018

Доц. Георги Лозанов ще застане начело на новосъздадената дирекция "Културни комуникации" в Българската телеграфна агенция (БТА), пише "Дневник". "С новосъздадената структура най-старата българска медия ще започне вече и да генерира културни новини, не само да ги отразява", съобщават от агенцията.
Пред "Дневник" той обясни, че в БТА ще бъде открита специална зала с големи технически възможности, в която ще се осъществяват разнообразни културни събития като изложби и театрални спектакли.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Обучения:

Семинар на Google за изграждане на ефективно онлайн присъствие

На 4 септември в София Google организира семинар на тема "Изграждане на ефективно онлайн присъствие", който е подходящ както за представители на малък и среден бизнес, така и за специалисти, които имат интерес към позиционирането на бранда им онлайн. Обучението ще се проведе и в още 8 града в България, сред които Пловдив и Плевен. Сесията ще бъде 60 минути и ще бъдат засегнати въпроси като защо е важно бизнесът да бъде онлайн и кои са 5-те стъпки за ефективно онлайн присъствиe.
Повече за семинара може да прочетете тук>>

Майсторски клас по графичен дизайн на Велина Мавродинова

Платформата Praktika на рекламната агенция The Smarts организира майсторски клас по графичен дизайн, воден от Велина Мавродинова, съосновател и творчески директор на брандинг компанията Studio Enthusiasm. Към нея ще се присъединят и четирима гост-лектори, професионалисти в сферата. Програмата започва на 20 септември и е структурирана в 8 сесии – 4 вечерни в четвъртък и 4 целодневни съботни сесии, по време на които ще бъдат покрити теми като бранд идентичност, шрифт, книга, уеб, рекламни кампании.

Цената за участие е 350 лв., а
преминалите успешно майсторския клас ще получат сертификат за завършен курс към Praktika и препоръки от страна на преподавателския състав. Желаещите да се включат могат да кандидатстват, като изпратят свое портфолио на praktika@thesmarts.eu, а Велина Мавродинова ще подбере лично всички участници.

Повече за майсторския клас може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама

Facebook премахна 5 хил. критерия за таргеритане на аудитории, сред които са изрази като Пасха, евангелизъм, ислямска култура, будизъм и др. В публикация от компанията обясняват, че стъпката е предприета с цел минимизиране на рисковете от злоупотреби и ограничаване на възможността рекламодателите да изключват аудитории, определени по етническа принадлежност или религия. Според изданието AdAge обаче би могло да има и случаи, в които умишлено да се изключват определени етноси от таргет аудиториите с цел дискриминация и да не достига до тях определена информация.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Google може да следи активността ви в режим "инкогнито"

Според ново проучване от Vanderbilt University браузърът Google Chrome събира и следи чувствителни данни като "прекарано време и дейност в режим инкогнито". Въпреки че компанията твърди, че тези данни са недостъпни за самите тях, проучването сочи, че данните все пак биват складирани. Това се извършва с "пасивни" приложения, за които потребителите невинаги знаят.

Данните които Google събира от анонимното сърфиране се складират с анонимен таг. Въпреки това според проучването само чрез анализа на данните от сърфирането, Google може да свърже анонимните данни с вече запазения профил на даден потребител.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Все повече брандове избират Twitter за представяне на нов продукт

Фотограф: Kacper Pempel

Социалната мрежа цели да се превърне в предпочитано място, където компаниите да представят първо новите си продукти. Сред големите брандове, избрали платформата да запознаят потребителите с новите си предложения, са Heinz и Samsung.

За да привлече още рекламодатели, Twitter представи свое проучване, според което 54% от кампаниите за лансиране на нов продукт са увеличили средно
с 10% т.нар. brand awareness, или "спонтанна познатост на марката", а при 24% от кампаниите се е повишило с 8% харесването на бранда от потребителите. Според Twitter платформата е подходяща за представяне на нов продукт, защото може да покрие широк спектър от съдържание - от продукти и услуги до филмови премиери или нов бранд.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Google Ads с малки подобрения в текстовите реклами

Малко след ребрандинга на AdWords, вече се виждат и първите подобрения по платформата. Google въвежда нови "разширени текстови реклами", които да дадат повече пространство за реклама в search и display мрежите на интернет гиганта.

Главните разлики между нормалните текстови реклами и новите разширени такива са в обема на текста, който може да съдържат. Потребителите ще могат да въведат и трето заглавие на рекламата, като също ще разполагат с две полета от 90 знака, с които могат да опишат своя бизнес, промоции или продукт.
Повече за промените може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Рекламите в Netflix се задават

Много анализатори вече сочат Netflix, като една от най-желаните платформи за реклама. Въпреки това един от отличителните й белези е именно липсата на реклами. В последните дни обаче платформата се подготвя за навлизането им. Причината за подобна промяна е възможността за рекламиране на оригинално Netflix съдържание, като по този начин ще може да се увеличи и прекараното време на потребителите в платформата. Подобен модел съществува от години в платени канали като HBO, където има рекламни блокове, чиято цел е да промотират гледането на още HBO съдържание.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Pepsi купува израелската SodaStream за 3.2 млрд. долара

Американската компания Pepsi обяви, че планира да придобие израелската компания за домашно производство на газирани напитки SodaStream за 3.2 млрд. долара. По този начин марката се отваря към нови възможности, като става по-достъпна за клиентите, които през последните години предпочитат да пазаруват онлайн.

Придобиването е едно от най-значимите решения, които бившият изпълнителен директор Индра Нуйи взе по време на управлението си с цел да ориентира компанията към предлагането на по-здравословни алтернативи.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Новата кампания на Ikea за Близкия изток

Шведската компания за мебели лансира новия си каталог в Близкия изток с рекламна кампания, която представя хората като роботи без емоции. Главният персонаж в клипа отива на работа в корпорация, където всички хора наподобяват восъчни фигури със замръзнали изражения и роботизирани действия. Картината се променя, когато мъжът се прибира у дома, докосва мебелите, отпуска се на дивана и семейството му идва при него, а той моментално се съживява. Затова и слоганът на кампанията на Ikea, изготвена от агенцията Ogilvy Dubai, е "Домът е там, където се чувстваш отново жив".



Новата реклама на Snickers пита заблудени потребители "дали всичко е наред"

На пръв поглед новите рекламни банери на Snickers са напълно нелогични: "Купи един Snickers на цената на два!". По-невнимателен прочит обаче оставя погрешно впечатление за добра отстъпка, а когато някой кликне върху линка от рекламата, той вижда видео в което загрижено бива попитан : "Всичко наред ли е?", след което герой, наподобяващ психолог, спокойно му обяснява какъв е проблемът.

Рекламата е идея на BBDO New York и действа като продължение на слогана "Не си ти когато си гладен."
Повече по темата може да прочетете тук>>



Свободни позиции:

Агенцията Brand new ideas обяви вакантна позиция за Digital copywriter.

Сдружение "Образование без граници" обяви вакантна позиция за мениджър "Маркетинг и партньорства".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември)

Нов телевизионен сезон без изненади; Интернет платформите ще трябва да плащат повече на медиите и артистите; Спортните канали на А1 ще излъчват и испанското първенство; Обучение за подготвяне на успешни заявки за конкурса Effie 2018

18 сеп 2018, 788 прочитания

Нов телевизионен сезон без изненади 5 Нов телевизионен сезон без изненади

Доминацията на развлекателния жанр в сектора продължава

14 сеп 2018, 24528 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Huawei в света на рекламата

За комуникационната стратегията на Huawei по света разказва глобалният маркетинг директор Йонганг Цу пред "Капитал"

Петя Аврамова и нейните покровители

Най-голямата гордост на кандидат-министъра на регионалното развитие са два спорни проекта - водният цикъл на Враца и пещерата "Леденика"

Нов телевизионен сезон без изненади

Доминацията на развлекателния жанр в сектора продължава

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ein Mass, bitte!

Всичко, което трябва да знаете за тазгодишния "Октоберфест" в Мюнхен (22 септември - 7 октомври)

Кино: "Мястото"

Ироничен трилър за границите на ежедневните желания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Правителството в защита на Орбан, Аpple плати на Ирландия 13 млрд. евро

Емисия

DAILY @7PM // 19.09.2018 Прочетете