С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 авг 2018, 11:47, 5616 прочитания

Huawei в света на рекламата

За комуникационната стратегията на Huawei по света разказва глобалният маркетинг директор Йонганг Цу пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
- Рекламните инвестиции на китайската компания в телевизия се увеличават с 25% за полугодието.

- Huawei залага на локална комуникация с фокус върху представяне на продуктите през лидери на мнение.
Преди повече от 10 години от китайската технологична компания Huawei лансира първия си смартфон, с който навлиза на потребителския пазар. Разширяването на бизнеса довежда до необходимостта от изграждане на имидж и репутация пред изцяло нова аудитория клиенти, особено при условие че дотогава компанията няма голям опит в работа с такава аудитория.

Компанията създава нова комуникационна стратегия, с която да достигне до потенциалните си клиенти и да се отличи на силно конкурентния пазар на мобилни устройства. С фокус върху иновациите, нуждите на потребителите и локален разговор с тях, през второто тримесечие на тази година Huawei успя да измести по продажби на смартфони дори американския гигант Apple, който е и един от най-активните рекламодатели в сектора. Комуникацията на третия най-голям производител на смартфони в света се отличава с представяне на първо място на полезно за потребителите съдържание - кои са новите функции и възможности на продуктите и как да ги използват.


Комуникация на българския пазар

В България компанията инвестира основно в телевизионна реклама, но по-голямата част от кампаниите на бранда се разработват на регионално ниво. За първите шест месеца на 2018 г. от Huawei имат брутни инвестиции в телевизия в размер на 761 хил. лв., което е с 25% повече в сравнение със същия период през 2017 г., по данни на мониторинговата агенция ГАРБ. Те не включват представянето на устройства на компанията през реклами на телекоми и вериги за техника.

От компанията коментират за "Капитал", че значителен дял в България имат дигиталните и PR комуникации, както и външната реклама. "Особеност на нашия пазар е, че българите прекарват много време във Facebook, поради което социалните мрежи също са много добре покрити с всички рекламни формати, които позволяват", добавят те. На българския пазар Huawei работи с три агенции – творческата New Moment, PR подразделението на All Channels Communications и Dentsu Aegis Network за социалните мрежи.



Силно застъпена в стратегията на компанията е работата им с лидери на мнение, включително и на българския пазар. Основната цел на Huawei е по този начин да представят на аудиторията силните страни на продуктите си в реални ситуации. Пример за това от производителя дават с проекта за заснемане на корицата и официалната фотосесия на новия албум на поп певицата Михаела Филева със смартфона Huawei P20 Pro. В разгара на мобилната фотография от китайския производител използват тенденцията, за да акцентират върху камерите на смартфоните и през тематични събития. Такъв например е летният конкурс Huawei Next Image, в рамките на който се проведоха и серия от уъркшопове за различните подходи в мобилната фотография.

Като резултат от комуникационната стратегия според проучване на IPSOS през първата половина на 2018 г. китайската компания отчита ръст от 6-7 процентни пункта в параметрите разглеждане на продукти на бранда при избор на нов смартфон и предпочитание на марката от потребителите. "По данни за 12 изследвани държави от региона на Централна и Източна Европа и скандинавските държави, сред които и България, вече сме изпреварили Apple и по двата показателя, като разликата в параметъра за разглеждане на продукти на бранда при избор на нов смартфон е 11 процентни пункта повече спрямо американския производител", коментират от Huawei.

За целите на развитие на компанията и рекламната й стратегия по света "Капитал" разговаря с глобалния маркетинг директор на Huawei Йонганг Цу. Той зае управленската позиция в края на миналата година с първоначален мандат за период от четири години. За това време Цу ще се стреми да изгради близка връзка между бранда и потребителите и да общува с тях спрямо локалните специфики на всеки пазар.
Конкурентите изграждат глобален имидж, а ние целим да говорим локално на потребителите

Каква е маркетинг стратегията ви при представянето на нови продукти?

В нашите кампании целим да наблегнем на представянето на иновативните функции на смартфоните ни. Например, когато пуснахме P6, той беше най-тънкият смартфон, създаван дотогава, P9 пък беше първият смартфон с две камери, а P20 Pro - първият с три камери на Leica. Всяка генерация от смартфони има уникални функции. Huawei е фокусиран върху това как да накара потребителя да разбере нашите иновации и историята как сме ги създали. Правим много видеоревюта, за да покажем на потребителите какви са новите функции, за какво служат и как сме ги направили.

Как комуникацията ви ви различава от конкурентите на пазара?

Много от конкурентните ни компании са фокусирани върху глобалните си комуникации и съдържание, а ние искаме да дадем малко повече на потребителите и да достигнем до тях с локални специфики в общуването. Глобално гледаме да създадем едни от най-добрите продукти, локално се фокусираме върху инсайти (познание за потребителите, поведението им или пазара, направено най-често на база на разбиране на ситуацията или дедукция – бел. авт.) как да ги продаваме. Нашите конкуренти искат да изградят глобален имидж, а нашата цел е и да говорим на локалните потребители.

Как е разпределен медиа миксът ви, на какви комуникационни формати залагате?

Всеки регион трябва да определи какъв медиа микс би бил подходящ. За всяка кампания е индивидуално, работим с агенции, които правят проучване за средата, потребителите и кой канал е най-влиятелен за конкретния пазар. В Източна Европа например се гледа много телевизия, а в Китай хората много харесват развлекателни предавания и ние често се позиционираме в тях.

Във Великобритания и северните държави пък дигиталната комуникация е много засилена. При нея обаче проблемът е, че се случва през отделни платформи и е много трудно да проследиш общо резултатите, защото всяка използва различни методи за измерване.

Отново във Великобритания направихме и интересна кампания чрез външна реклама. В билбордове инсталирахме наша безплатна Wi-Fi връзка, а на самите тях поставихме визии на наши модели смартфони. Така хората отиват около билборда за интернет и в същото време виждат нашия продукт.

Усилено работим с лидери на мнение, сред които технологични специалисти, дизайнери и фотографи. Избираме често и лидери на мнение в Instagram. Всеки има своя специфична аудитория, до която да достигнем. Освен че им даваме наш смартфон, който да тестват, ние събираме и обратна връзка от тях и я изпращаме на нашия R&D център, за да знаят какво търсят потребителите и къде да направят подобрения в бъдеще.

Мобилната фотография е модерна в днешно време и на много пазари има потребители, които харесват функциите на камерата на смартфоните ни и споделят мнението си по естествен път, без да са наши официални партньори.

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юни)

Разчистването в "Нова" продължава; БНТ потъва с над половин милион на месец; Йоана Панчева е новият изпълнителен директор на guts&brainsDDB; Забавен ръст на глобалните рекламни инвестиции и др.

18 юни 2019, 1151 прочитания

СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР

До финалния етап на състезанието са допуснати петима кандидати

17 юни 2019, 1761 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 септември)

Huawei в света на рекламата; Промени в програмната схема на сутрешния блок на БНТ; Министерството на туризма ще рекламира България с 60 хил. лв. по време на голф турнир; Удължиха срока за подаване на заявки в рекламния конкурс на БАР и др.

Резултатите от изборите: Какво показват данните

Статистическият анализ на "Капитал" показва контурите на скритото влияние по места

Изборите: Технология на подчинението

Резервът от зависими гласове, който ГЕРБ и ДПС си осигуряват в малките населени места и ромските махали, може да превърне всеки вот в свирен мач

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото