С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 авг 2018, 11:47, 5242 прочитания

Huawei в света на рекламата

За комуникационната стратегията на Huawei по света разказва глобалният маркетинг директор Йонганг Цу пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
- Рекламните инвестиции на китайската компания в телевизия се увеличават с 25% за полугодието.

- Huawei залага на локална комуникация с фокус върху представяне на продуктите през лидери на мнение.
Преди повече от 10 години от китайската технологична компания Huawei лансира първия си смартфон, с който навлиза на потребителския пазар. Разширяването на бизнеса довежда до необходимостта от изграждане на имидж и репутация пред изцяло нова аудитория клиенти, особено при условие че дотогава компанията няма голям опит в работа с такава аудитория.

Компанията създава нова комуникационна стратегия, с която да достигне до потенциалните си клиенти и да се отличи на силно конкурентния пазар на мобилни устройства. С фокус върху иновациите, нуждите на потребителите и локален разговор с тях, през второто тримесечие на тази година Huawei успя да измести по продажби на смартфони дори американския гигант Apple, който е и един от най-активните рекламодатели в сектора. Комуникацията на третия най-голям производител на смартфони в света се отличава с представяне на първо място на полезно за потребителите съдържание - кои са новите функции и възможности на продуктите и как да ги използват.


Комуникация на българския пазар

В България компанията инвестира основно в телевизионна реклама, но по-голямата част от кампаниите на бранда се разработват на регионално ниво. За първите шест месеца на 2018 г. от Huawei имат брутни инвестиции в телевизия в размер на 761 хил. лв., което е с 25% повече в сравнение със същия период през 2017 г., по данни на мониторинговата агенция ГАРБ. Те не включват представянето на устройства на компанията през реклами на телекоми и вериги за техника.

От компанията коментират за "Капитал", че значителен дял в България имат дигиталните и PR комуникации, както и външната реклама. "Особеност на нашия пазар е, че българите прекарват много време във Facebook, поради което социалните мрежи също са много добре покрити с всички рекламни формати, които позволяват", добавят те. На българския пазар Huawei работи с три агенции – творческата New Moment, PR подразделението на All Channels Communications и Dentsu Aegis Network за социалните мрежи.



Силно застъпена в стратегията на компанията е работата им с лидери на мнение, включително и на българския пазар. Основната цел на Huawei е по този начин да представят на аудиторията силните страни на продуктите си в реални ситуации. Пример за това от производителя дават с проекта за заснемане на корицата и официалната фотосесия на новия албум на поп певицата Михаела Филева със смартфона Huawei P20 Pro. В разгара на мобилната фотография от китайския производител използват тенденцията, за да акцентират върху камерите на смартфоните и през тематични събития. Такъв например е летният конкурс Huawei Next Image, в рамките на който се проведоха и серия от уъркшопове за различните подходи в мобилната фотография.

Като резултат от комуникационната стратегия според проучване на IPSOS през първата половина на 2018 г. китайската компания отчита ръст от 6-7 процентни пункта в параметрите разглеждане на продукти на бранда при избор на нов смартфон и предпочитание на марката от потребителите. "По данни за 12 изследвани държави от региона на Централна и Източна Европа и скандинавските държави, сред които и България, вече сме изпреварили Apple и по двата показателя, като разликата в параметъра за разглеждане на продукти на бранда при избор на нов смартфон е 11 процентни пункта повече спрямо американския производител", коментират от Huawei.

За целите на развитие на компанията и рекламната й стратегия по света "Капитал" разговаря с глобалния маркетинг директор на Huawei Йонганг Цу. Той зае управленската позиция в края на миналата година с първоначален мандат за период от четири години. За това време Цу ще се стреми да изгради близка връзка между бранда и потребителите и да общува с тях спрямо локалните специфики на всеки пазар.
Конкурентите изграждат глобален имидж, а ние целим да говорим локално на потребителите

Каква е маркетинг стратегията ви при представянето на нови продукти?

В нашите кампании целим да наблегнем на представянето на иновативните функции на смартфоните ни. Например, когато пуснахме P6, той беше най-тънкият смартфон, създаван дотогава, P9 пък беше първият смартфон с две камери, а P20 Pro - първият с три камери на Leica. Всяка генерация от смартфони има уникални функции. Huawei е фокусиран върху това как да накара потребителя да разбере нашите иновации и историята как сме ги създали. Правим много видеоревюта, за да покажем на потребителите какви са новите функции, за какво служат и как сме ги направили.

Как комуникацията ви ви различава от конкурентите на пазара?

Много от конкурентните ни компании са фокусирани върху глобалните си комуникации и съдържание, а ние искаме да дадем малко повече на потребителите и да достигнем до тях с локални специфики в общуването. Глобално гледаме да създадем едни от най-добрите продукти, локално се фокусираме върху инсайти (познание за потребителите, поведението им или пазара, направено най-често на база на разбиране на ситуацията или дедукция – бел. авт.) как да ги продаваме. Нашите конкуренти искат да изградят глобален имидж, а нашата цел е и да говорим на локалните потребители.

Как е разпределен медиа миксът ви, на какви комуникационни формати залагате?

Всеки регион трябва да определи какъв медиа микс би бил подходящ. За всяка кампания е индивидуално, работим с агенции, които правят проучване за средата, потребителите и кой канал е най-влиятелен за конкретния пазар. В Източна Европа например се гледа много телевизия, а в Китай хората много харесват развлекателни предавания и ние често се позиционираме в тях.

Във Великобритания и северните държави пък дигиталната комуникация е много засилена. При нея обаче проблемът е, че се случва през отделни платформи и е много трудно да проследиш общо резултатите, защото всяка използва различни методи за измерване.

Отново във Великобритания направихме и интересна кампания чрез външна реклама. В билбордове инсталирахме наша безплатна Wi-Fi връзка, а на самите тях поставихме визии на наши модели смартфони. Така хората отиват около билборда за интернет и в същото време виждат нашия продукт.

Усилено работим с лидери на мнение, сред които технологични специалисти, дизайнери и фотографи. Избираме често и лидери на мнение в Instagram. Всеки има своя специфична аудитория, до която да достигнем. Освен че им даваме наш смартфон, който да тестват, ние събираме и обратна връзка от тях и я изпращаме на нашия R&D център, за да знаят какво търсят потребителите и къде да направят подобрения в бъдеще.

Мобилната фотография е модерна в днешно време и на много пазари има потребители, които харесват функциите на камерата на смартфоните ни и споделят мнението си по естествен път, без да са наши официални партньори.

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

All Channels стана PR агенция на годината All Channels стана PR агенция на годината

На второ и трето място в конкурса BAPRA Bright Awards се класираха United Partners и M3 Communications Group

25 апр 2019, 1452 прочитания

Един среден пръст от СЕМ 6 Един среден пръст от СЕМ

Емил Кошлуков беше назначен за и.д. шеф на БНТ след като Константин Каменаров подаде оставка

24 апр 2019, 4370 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 септември)

Huawei в света на рекламата; Промени в програмната схема на сутрешния блок на БНТ; Министерството на туризма ще рекламира България с 60 хил. лв. по време на голф турнир; Удължиха срока за подаване на заявки в рекламния конкурс на БАР и др.

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

В България ALSO*

Първи голям чужд инвеститор навлиза в българския сектор за дистрибуция на IT техника - швейцарската милиардна компания ALSO Holding купува "Солитрон"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Чисто минало

Германец, реставрирал и почиствал някои от най-известните монументи в света, ще обнови паметника в Докторската градина

Милано (сърце) дизайн

Акцентите и тенденциите от най-важната среща на световния дизайн Salone del Mobile 2019