С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 сеп 2018, 9:17, 3213 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 септември)

Huawei в света на рекламата; Промени в програмната схема на сутрешния блок на БНТ; Министерството на туризма ще рекламира България с 60 хил. лв. по време на голф турнир; Удължиха срока за подаване на заявки в рекламния конкурс на БАР и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Huawei в света на рекламата

С навлизането на B2C пазара Huawei създава нова комуникационна стратегия, с която да достигне до потенциалните си клиенти и да се отличи от конкурентите си.

В България компанията инвестира основно в телевизионна реклама, но по-голямата част от кампаниите на бранда се разработват на регионално ниво. Значителен дял имат дигиталните и PR комуникации, както и външната реклама. Силно застъпена в стратегията на Huawei е работата им с лидери на мнение, като основната цел е по този начин да представят на аудиторията силните страни на продуктите си в реални ситуации.



Като резултат от комуникационната стратегия според проучване на IPSOS през първата половина на 2018 г. китайската компания отчита ръст от 6-7 процентни пункта в параметрите разглеждане на продукти на бранда при избор на нов смартфон и предпочитание на марката от потребителите.
Повече за комуникационната стратегия на Huawei и интервю с глобалния маркетинг директор може да прочетете тук>>

Промени в програмната схема на сутрешния блок на БНТ

Обновеният сутрешен блок на БНТ започна на 3 септември с нови водещи и предавания. Началният час на информационното предаване "Денят започва" остава без промяна - 6 часа. В сутрешните часове новини ще има и от регионалните телевизионни центрове в Благоевград, Варна, Пловдив и Русе.

Новинарските емисии "По света и у нас" ще бъдат на всеки 30 минути, като ще ги представя Боряна Каменова, която е била водещ на предаването "БНТ Такси".

Ели Гигова ще има своя рубрика в обновения сутрешен блок на телевизията. "Животът в мрежата" ще разказва интересни истории, които предизвикват полемика в социалните мрежи или се радват на множество почитатели в онлайн пространството.
Повече за промените в сутрешния блок може да прочетете тук>>

Министерството на туризма ще рекламира България с 60 хил. лв. по време на голф турнир

Mинистерството на туризма ще даде 60 хил. лв. без ДДС на "Лайтхаус голф енд СПА хотел" в Балчик, за да рекламира България по време на голф турнир, който ще се проведе на територията на хотела, пише "Дневник".
Предвижда се да има шатра и щанд, на които да се раздават рекламно-информационни материали, да бъде поставено лого по време на събитието, в зали за събития, коктейли, ВИП салон и т.н.

В услугите влиза също рекламен банер с рекламното лого на България на официалния сайт на турнира, във фейсбук страницата на събитието, в уеб сайта, инстаграм страница и др., допълват от "Дневник". Ще бъдат излъчвани и рекламни клипове за България по време събитието, представители на министерството ще участват в официално откриване и закриване на събитието.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Удължава се срокът за подаване на заявки в рекламния конкурс на БАР

Българската асоциация на рекламодателите (БАР) обяви, че удължава срока за кандидатстване в петото издание на конкурса BaAwards. Рекламодатели могат да се включват в състезанието най-късно до 11 септември, като подадат своите заявки в сайта на надпреварата. Сред изискванията е кампаниите, които участват, да са реализирани в периода 1 януари 2017 г. - 31 юли 2018 г.
Повече може да научите тук>>

Иво Алтънов е избран за член на журито на Euro Effie 2018

Фотограф: Надежда Чипева

Управляващият директор на българската рекламна агенция Noble Graphics Иво Алтънов е сред членовете на журито на международния конкурс Euro Effie, който цели да отличи най-ефективните маркетингови комуникации през годината. Той ще оценява заявките в категория Positive change, която отличава компании, брандове и организации, които поставят социално отговорното поведение сред ключовите елементи на своята маркетингова стратегия. Победителите в надпреварата ще бъдат обявени в средата на септември.

Обучения:

Курс за разказване на истории с Богдан Русев

Платформата Praktika на рекламната агенция The Smarts организира обучение на тема Storytelling с лектор Богдан Русев - писател, преводач от английски език, сценарист и доскоро творчески директор на The Smarts. Обучението ще се проведе на 15 септември и ще продължи цял ден, като ще бъде разделено на лекции и практически упражнения. Целта им ще бъде да покрият основните правила за увлекателно разказване на истории. Цената на курса е 80 лв., той е подходящ за професионалисти в сферата на рекламата и медиите или такива, които имат свои проекти, свързани с писане или създаване на съдържание.
Повече за обучението може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Amazon въвежда видеореклами в платформата си

Освен най-големия онлайн магазин Amazon е и една от най-големите рекламни платформи на пазара. До момента обаче рекламодателите имаха възможност да лансират само текстови реклами, които да представят продукта им най-отгоре на страницата след търсене по дадена ключова дума.

Сега Amazon въвежда нов тип реклами в своята секция за дребни консумативи. Новите видеореклами ще бъдат до 15 секунди и ще се пускат автоматично без звук.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Google и MasterCard са сключили тайна сделка за следене на данни

През последната година рекламодателите, които ползват Google Ads, имаха достъп до нов инструмент, чрез който можеха да проверят дали онлайн рекламите им водят до продажби във физически магазин. За да предлага услугата обаче, Google изкупуваше финансови данни директно от MasterCard.

Въпреки това за една година нито един от клиентите на MasterCard не е бил информиран, че данните се ползват от Google. Според изданието AdAge сделката между Alphabet - компанията, майка на Google, и MasterCard е активна от година, като четири години преди това са водени преговори.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Трите нови функции за прозрачност в Instagram

Фотограф: Dado Ruvic

След редицата негативи, които платформата натрупа заради некоректни сделки между рекламодатели и лидери на мнение, Instagram обяви, че ще предприеме промени, които да гарантират сигурността на потребителите и прозрачност при сделките. Сред тях са:

-
Функцията About this account, която дава по-подробна информация като дата на присъединяване, активни реклами, предходни потребителски имена и др.
-
Преработен процес за верификация чрез вътрешна форма с цел улесняване на потребителите. Всеки популярен профил ще може да получи синьо тикче, което да го обозначава като автентичен според регулаторите на Instagram.
- Вписване с двойно потвърждение, като съвсем скоро всеки ще може да използва приложение като Google Authenticator или Duo Mobile, за да направи своя Instagram по-сигурен.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Кампанията за четене на романи в Instagram

Нов проект на The New York Public Library (NYPL) позволява на всеки да прочете класически роман, без да напуска Instagram. Всеки роман е качен като серия от "истории", които после биват запазвани в highlight секцията на профила на библиотеката. Така романите стават достъпни за всеки.

След стартирането на кампанията повече от 21 хил. нови потребителите са последвали страницата на NYPL, а близо 40 хил. са преминали през историята на "Алиса в Страната на чудесата". Целта на кампанията е да привлече вниманието и интереса на младежите към книгите чрез електронни издания или подкасти.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Snapchat се цели в големите онлайн търговци

За пореден път Snapchat направи ексклузивна кампания за продажба на артикули, като този път партньори бяха Adidas с новите маратонки Falcon W. На 21 август всеки, попаднал на реклама в платформата, можеше да плъзне екрана си нагоре, за да премине към страница за купуване на обувките. Според вътрешни данни от Adidas рекламата е имала 100% sell-through rate за по-малко от 6 часа, което значи, че целият инвентар е бил разпродаден.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

BuzzFeed лансира сайт за ревюта на продукти

Американската онлайн медия BuzzFeed лансира нова платформа, в която сравнява и прави ревюта на различни продукти, които потребителите могат да купят онлайн. BuzzFeed Reviews представя по три продукта от вид в различни ценови категории, като посочва плюсовете и минусите им, както и уточнява за кои потребители са подходящи. До момента има ревюта на спортни дрехи, тигани, четки за зъби и др.

Целта на медията е да диверсифицира приходите си, като печели процент от всяка продажба на продукт през платформата.
Новата платформа може да видите тук>>

FT очаква да достигне 1 млн. платени потребители

Британското новинарско издание Financial Times (FT) очаква да достигне 1 млн. платени потребители през следващата година, пише The Drum. Така изданието ще затвърди стратегията си за достъп до редакционно съдържание само на читатели с платен абонамент, инициатива, която започна още през 2002 г. и поетапно променя през годините. Към момента FT има общо 930 хил. абонати, от които близо 80% са само за дигиталното съдържание, а останалите 190 хил. получават само печатното издание.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Coca-Cola купува кафе веригата Costa и влиза на пазара на горещи напитки

Coca-Cola купува британската кафе верига Costa Coffee за 5.1 млрд. долара. Така американската компания влиза в сериозна конкуренция с Nestle и Starbucks за глобален бранд сред горещите напитки. Купуването на Costa Coffee е част и от по-мащабна стратегия на Coca-Cola за диверсификация на активите.

Coca-Cola ще придобие и българската собственост на Costa, която навлезе на българския пазар през 2006 г. В момента Costa има 20 отворени кафета в София, Пловдив, Варна, Бургас и Слънчев бряг.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Havas ще си партнира с разделение на Universal Music Group

Комуникационната група Havas започна партньорство с Capitol Music Group (CMG), част от Universal Music Group, за да разшири рекламната си агенция Annex и да стъпи на пазара в Лос Анджелис. Нетрадиционната агенция Annex се управлява от музиканти и артисти и има за цел да помага на глобални брандове за правилното им позициониране и комуникация през лидери на мнение, артисти и културни събития.

Новото партньорство с музикалната група CMG ще спомогне за разширяването на експертизата на агенцията в музикалната индустрия, като двете компании ще открият и нов съвместен офис Annex Tower Creative в Лос Анджелис.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Heinz с глоба от 2.25 млн. долара за подвеждащи реклами

Американският производител на сосове Heinz беше глобен с 2.25 млн. долара от Австралийското бюро за защита на потребителите, което твърди, че опаковката на новите дъвчащи бонбони Heinz Shredz е "безразсъдна" и вероятно би навредила на здравето на потребителите им. От опаковката продуктът е представен като здравословен и подходящ за деца.
Shredz действително не съдържа консерванти и подсладители, но има високо съдържание на захар. Според регулаторите основният проблем е, че продуктът е насочен към деца между 1- и 3-годишна възраст.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Свободни позиции:

Next-DC обяви вакантна позиция за Web Developer.

Kwiat обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

Profi Credit обяви вакантни позиции за онлайн маркетинг експерт, специализиран в SEO, Google Ads, Google Analytics и специалист "Онлайн маркетинг комуникации".

"Български хелзинкски комитет" обяви вакантна позиция за директор "Кампании и комуникации".

"Градус" обяви вакантна позиция за асистент в отдел "Маркетинг".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Как ще се промени вестник "Сега"; Кой иска да управлява БНР; Изхабените думи според комуникационните експерти; Антитръстовите регулатори на ЕС срещу Facebook и Google; Започна записването за "Рекламна академия 2020"; За Huawei - "Най силната история си ти!"

10 дек 2019, 958 прочитания

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 4147 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Effie – митове и легенда

Наградите Effie® са като оскарите в маркетинговите комуникации. Само че са още по-престижни. Защото награждават идеите. Идеите, които работят

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10