С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 сеп 2018, 15:58, 3369 прочитания

Effie – митове и легенда

Наградите Effie® са като оскарите в маркетинговите комуникации. Само че са още по-престижни. Защото награждават идеите. Идеите, които работят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Началото е поставено още през 1968 г., когато Американската маркетингова асоциация създава програма за класиране на най-ефективните рекламни кампании. Точно 50 години по-късно Effie е най-престижното сред специализираните маркетингови отличия. Към оригиналния формат междувременно бяха добавени и Global Effie, регионалните Euro Effie, Effie Asia Pacific, Effie Latin America, Effie Middle East & North Africa и близо 50 национални конкурса. Ключова роля при отличията има и първият обективен индекс за успешна комуникация и марка – Effie Effectiveness Index®.

В България организатор на конкурса е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). От 2007 г. в него биват отличавани онези кампании и маркетингови практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.


И макар Effie да е безспорно един от най-престижните формати, около него витаят немалко митове, които смущават съзнанието на водещи агенции и компании. В следващите редове ще развенчаем най-популярните от тях.

МИТ: Effie е поредната маркетингова награда, една от многото такива

Макар в рекламната и маркетингова индустрия да има много награди, когато става въпрос за ефективност на комуникацията, никоя от тях не може да оспори авторитета на наградите Effie. Нека не забравяме, че индексът за ефективност Effie се следи от най-изявените маркетолози и рекламни специалисти по целия свят. Наградата се присъжда на 6 континента в близо 50 държави и навсякъде е възприемана като символ на успех.



Effie Effectiveness Index на отличената компания се изчислява както на местно, така и на глобално ниво. Високият индекс е успех не само за най-ефективните кампании, но и за най-ефективните агенции и маркетингови специалисти. Тоест е успех, който има няколко еднакво важни страни, обединени в една кауза. Да спечелиш Effie означава да се справиш със сложно предизвикателство – да изведеш общия проект до наистина работещ резултат в силно конкурентна маркетингова среда.

МИТ: Както в много други конкурси, наградите се печелят по непрозрачен начин

Като глобален символ на успешна маркетингова комуникация Effie фокусира вниманието върху най-ефективните идеи и насърчава разговор между клиент и агенция относно начините за създаване на една истински успешна реклама.

Именно поради тази причина журито на конкурса се състои от представители не само на комуникационни агенции, но и от рекламодатели, медии, агенции за пазарни изследвания и независими консултанти. Заявките се оценяват напълно анонимно и при строга конфиденциалност. Това се случва на два етапа и включва специалисти с доказан опит и професионализъм.

Журито се ръководи от строго определени критерии за оценяване на ефективността на кампанията и поставя четири отделни оценки. Пазарна среда, предизвикателства и цели (23.3% тежест в общата оценка); Инсайт и стратегическа идея (23.3% тежест в общата оценка); Реализация на идеята (23.3% тежест в общата оценка); Резултати (30% тежест в общата оценка).

Всички описани в заявките данни, твърдения и факти трябва да имат конкретен и достоверен източник. Целите и резултатите трябва да си съответстват, а представените доказателства – да потвърждават, че именно маркетинговата комуникация е тази, която е довела до конкретните резултати.

МИТ: Наградата Effie не носи практическа полза за агенцията/компаниятa

Безспорно най-лесно опровержимият мит. Най-силното оръжие срещу това твърдение е Effie Effectiveness Index, който класира най-ефективните по отношение на маркетинговата комуникация агенции, рекламодатели и марки.

Всяка година Effie Worldwide обобщава резултатите на финалистите и победителите от конкурсите по света и публикува класация на най-ефективните компании и марки – The Effie Effectiveness Index. Когато една кампания стане финалист или получи награда, агенциите и рекламодателите, които са подали заявката, се включват в статистиката на Effie Index. Това важи за всички страни, в които Effie се провежда като формат, а наградата от една държава е напълно равносилна на тази от всички други.

МИТ: Информацията в заявките става достояние на конкуренти

Effie се отнася с внимание към факта, че заявките от агенции и компании съдържат конфиденциална информация. Именно затова на участниците е предоставена възможността да представят данните по начин, запазващ тяхната поверителност. При попълване на заявката за участие данните могат да бъдат индексирани.

Всички членове на журито подписват декларация за конфиденциалност и разглеждат заявките в изолирана обстановка, осигурена от организаторите. Изнасянето на материали от залата за журиране е абсолютно забранено и строго следено. Освен това член на журито не може да журира заявки, които биха създали конфликт на интереси.

И ако накрая трябва да завършим с една легенда, това ще бъде Effie. Защото Effie е легенда сама по себе си и е създадена за легендарни герои, които имат куража да осъществят легендарни кампании. Историите за най-приказните сред тях предстои да ви разкажем в следващите броеве
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Все повече местно и онлайн съдържание 1 Все повече местно и онлайн съдържание

Четирима български тв мениджъри разказват какви са тенденциите и плановете за инвестиции в съдържание и технологии

18 яну 2019, 833 прочитания

Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката

Сумата ще бъде насочена основно към американски медийни организации

16 яну 2019, 1093 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
БНТ с ново графично лого

То ще бъде официално представено след една седмица, но около това вече има напрежение

Какво се променя при обжалване на данъчни актове

Доскоро това ставаше само в пет административни съдилища. Сега са включени всички 28 в страната

Столицата на културата в счупеното огледало

Няколко важни извода за годината на културата в Пловдив, които потънаха в спорове, шум и призраците на несбъднати проекти

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Льо Корбюзие, който живее на покрива

Домът-ателие на френско-швейцарския архитект Льо Корбюзие в Париж отваря за посетители след двегодишна реставрация

Книга: Тара Съливан - "Златното момче"

Дебютният роман на американската писателка ни представя историята на дете-албинос в Африка

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Изгубеният остров

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2019 Прочетете