С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 сеп 2018, 15:58, 3855 прочитания

Effie – митове и легенда

Наградите Effie® са като оскарите в маркетинговите комуникации. Само че са още по-престижни. Защото награждават идеите. Идеите, които работят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Началото е поставено още през 1968 г., когато Американската маркетингова асоциация създава програма за класиране на най-ефективните рекламни кампании. Точно 50 години по-късно Effie е най-престижното сред специализираните маркетингови отличия. Към оригиналния формат междувременно бяха добавени и Global Effie, регионалните Euro Effie, Effie Asia Pacific, Effie Latin America, Effie Middle East & North Africa и близо 50 национални конкурса. Ключова роля при отличията има и първият обективен индекс за успешна комуникация и марка – Effie Effectiveness Index®.

В България организатор на конкурса е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). От 2007 г. в него биват отличавани онези кампании и маркетингови практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.


И макар Effie да е безспорно един от най-престижните формати, около него витаят немалко митове, които смущават съзнанието на водещи агенции и компании. В следващите редове ще развенчаем най-популярните от тях.

МИТ: Effie е поредната маркетингова награда, една от многото такива

Макар в рекламната и маркетингова индустрия да има много награди, когато става въпрос за ефективност на комуникацията, никоя от тях не може да оспори авторитета на наградите Effie. Нека не забравяме, че индексът за ефективност Effie се следи от най-изявените маркетолози и рекламни специалисти по целия свят. Наградата се присъжда на 6 континента в близо 50 държави и навсякъде е възприемана като символ на успех.



Effie Effectiveness Index на отличената компания се изчислява както на местно, така и на глобално ниво. Високият индекс е успех не само за най-ефективните кампании, но и за най-ефективните агенции и маркетингови специалисти. Тоест е успех, който има няколко еднакво важни страни, обединени в една кауза. Да спечелиш Effie означава да се справиш със сложно предизвикателство – да изведеш общия проект до наистина работещ резултат в силно конкурентна маркетингова среда.

МИТ: Както в много други конкурси, наградите се печелят по непрозрачен начин

Като глобален символ на успешна маркетингова комуникация Effie фокусира вниманието върху най-ефективните идеи и насърчава разговор между клиент и агенция относно начините за създаване на една истински успешна реклама.

Именно поради тази причина журито на конкурса се състои от представители не само на комуникационни агенции, но и от рекламодатели, медии, агенции за пазарни изследвания и независими консултанти. Заявките се оценяват напълно анонимно и при строга конфиденциалност. Това се случва на два етапа и включва специалисти с доказан опит и професионализъм.

Журито се ръководи от строго определени критерии за оценяване на ефективността на кампанията и поставя четири отделни оценки. Пазарна среда, предизвикателства и цели (23.3% тежест в общата оценка); Инсайт и стратегическа идея (23.3% тежест в общата оценка); Реализация на идеята (23.3% тежест в общата оценка); Резултати (30% тежест в общата оценка).

Всички описани в заявките данни, твърдения и факти трябва да имат конкретен и достоверен източник. Целите и резултатите трябва да си съответстват, а представените доказателства – да потвърждават, че именно маркетинговата комуникация е тази, която е довела до конкретните резултати.

МИТ: Наградата Effie не носи практическа полза за агенцията/компаниятa

Безспорно най-лесно опровержимият мит. Най-силното оръжие срещу това твърдение е Effie Effectiveness Index, който класира най-ефективните по отношение на маркетинговата комуникация агенции, рекламодатели и марки.

Всяка година Effie Worldwide обобщава резултатите на финалистите и победителите от конкурсите по света и публикува класация на най-ефективните компании и марки – The Effie Effectiveness Index. Когато една кампания стане финалист или получи награда, агенциите и рекламодателите, които са подали заявката, се включват в статистиката на Effie Index. Това важи за всички страни, в които Effie се провежда като формат, а наградата от една държава е напълно равносилна на тази от всички други.

МИТ: Информацията в заявките става достояние на конкуренти

Effie се отнася с внимание към факта, че заявките от агенции и компании съдържат конфиденциална информация. Именно затова на участниците е предоставена възможността да представят данните по начин, запазващ тяхната поверителност. При попълване на заявката за участие данните могат да бъдат индексирани.

Всички членове на журито подписват декларация за конфиденциалност и разглеждат заявките в изолирана обстановка, осигурена от организаторите. Изнасянето на материали от залата за журиране е абсолютно забранено и строго следено. Освен това член на журито не може да журира заявки, които биха създали конфликт на интереси.

И ако накрая трябва да завършим с една легенда, това ще бъде Effie. Защото Effie е легенда сама по себе си и е създадена за легендарни герои, които имат куража да осъществят легендарни кампании. Историите за най-приказните сред тях предстои да ви разкажем в следващите броеве
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юни)

Разчистването в "Нова" продължава; БНТ потъва с над половин милион на месец; Йоана Панчева е новият изпълнителен директор на guts&brainsDDB; Забавен ръст на глобалните рекламни инвестиции и др.

18 юни 2019, 1011 прочитания

СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР

До финалния етап на състезанието са допуснати петима кандидати

17 юни 2019, 1632 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
БНТ с ново графично лого

То ще бъде официално представено след една седмица, но около това вече има напрежение

Резултатите от изборите: Какво показват данните

Статистическият анализ на "Капитал" показва контурите на скритото влияние по места

Евроизбори 2019: Слънце грее, дъжд вали...

...или как гласува Симитли

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."