С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 сеп 2018, 15:58, 4115 прочитания

Effie – митове и легенда

Наградите Effie® са като оскарите в маркетинговите комуникации. Само че са още по-престижни. Защото награждават идеите. Идеите, които работят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Началото е поставено още през 1968 г., когато Американската маркетингова асоциация създава програма за класиране на най-ефективните рекламни кампании. Точно 50 години по-късно Effie е най-престижното сред специализираните маркетингови отличия. Към оригиналния формат междувременно бяха добавени и Global Effie, регионалните Euro Effie, Effie Asia Pacific, Effie Latin America, Effie Middle East & North Africa и близо 50 национални конкурса. Ключова роля при отличията има и първият обективен индекс за успешна комуникация и марка – Effie Effectiveness Index®.

В България организатор на конкурса е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). От 2007 г. в него биват отличавани онези кампании и маркетингови практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.


И макар Effie да е безспорно един от най-престижните формати, около него витаят немалко митове, които смущават съзнанието на водещи агенции и компании. В следващите редове ще развенчаем най-популярните от тях.

МИТ: Effie е поредната маркетингова награда, една от многото такива

Макар в рекламната и маркетингова индустрия да има много награди, когато става въпрос за ефективност на комуникацията, никоя от тях не може да оспори авторитета на наградите Effie. Нека не забравяме, че индексът за ефективност Effie се следи от най-изявените маркетолози и рекламни специалисти по целия свят. Наградата се присъжда на 6 континента в близо 50 държави и навсякъде е възприемана като символ на успех.



Effie Effectiveness Index на отличената компания се изчислява както на местно, така и на глобално ниво. Високият индекс е успех не само за най-ефективните кампании, но и за най-ефективните агенции и маркетингови специалисти. Тоест е успех, който има няколко еднакво важни страни, обединени в една кауза. Да спечелиш Effie означава да се справиш със сложно предизвикателство – да изведеш общия проект до наистина работещ резултат в силно конкурентна маркетингова среда.

МИТ: Както в много други конкурси, наградите се печелят по непрозрачен начин

Като глобален символ на успешна маркетингова комуникация Effie фокусира вниманието върху най-ефективните идеи и насърчава разговор между клиент и агенция относно начините за създаване на една истински успешна реклама.

Именно поради тази причина журито на конкурса се състои от представители не само на комуникационни агенции, но и от рекламодатели, медии, агенции за пазарни изследвания и независими консултанти. Заявките се оценяват напълно анонимно и при строга конфиденциалност. Това се случва на два етапа и включва специалисти с доказан опит и професионализъм.

Журито се ръководи от строго определени критерии за оценяване на ефективността на кампанията и поставя четири отделни оценки. Пазарна среда, предизвикателства и цели (23.3% тежест в общата оценка); Инсайт и стратегическа идея (23.3% тежест в общата оценка); Реализация на идеята (23.3% тежест в общата оценка); Резултати (30% тежест в общата оценка).

Всички описани в заявките данни, твърдения и факти трябва да имат конкретен и достоверен източник. Целите и резултатите трябва да си съответстват, а представените доказателства – да потвърждават, че именно маркетинговата комуникация е тази, която е довела до конкретните резултати.

МИТ: Наградата Effie не носи практическа полза за агенцията/компаниятa

Безспорно най-лесно опровержимият мит. Най-силното оръжие срещу това твърдение е Effie Effectiveness Index, който класира най-ефективните по отношение на маркетинговата комуникация агенции, рекламодатели и марки.

Всяка година Effie Worldwide обобщава резултатите на финалистите и победителите от конкурсите по света и публикува класация на най-ефективните компании и марки – The Effie Effectiveness Index. Когато една кампания стане финалист или получи награда, агенциите и рекламодателите, които са подали заявката, се включват в статистиката на Effie Index. Това важи за всички страни, в които Effie се провежда като формат, а наградата от една държава е напълно равносилна на тази от всички други.

МИТ: Информацията в заявките става достояние на конкуренти

Effie се отнася с внимание към факта, че заявките от агенции и компании съдържат конфиденциална информация. Именно затова на участниците е предоставена възможността да представят данните по начин, запазващ тяхната поверителност. При попълване на заявката за участие данните могат да бъдат индексирани.

Всички членове на журито подписват декларация за конфиденциалност и разглеждат заявките в изолирана обстановка, осигурена от организаторите. Изнасянето на материали от залата за журиране е абсолютно забранено и строго следено. Освен това член на журито не може да журира заявки, които биха създали конфликт на интереси.

И ако накрая трябва да завършим с една легенда, това ще бъде Effie. Защото Effie е легенда сама по себе си и е създадена за легендарни герои, които имат куража да осъществят легендарни кампании. Историите за най-приказните сред тях предстои да ви разкажем в следващите броеве
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 1465 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2228 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
БНТ с ново графично лого

То ще бъде официално представено след една седмица, но около това вече има напрежение

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10