PR специалисти представиха платформа за анализ на кризисни комуникации
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

PR специалисти представиха платформа за анализ на кризисни комуникации

PR специалисти представиха платформа за анализ на кризисни комуникации

Проектът е дело на Любомир Аламанов, доц. д-р Александър Христов и Даниел Киряков

6145 прочитания

Любомир Аламанов, управляващ партньор в агенцията SiteMedia Consultancy
Фотограф: Надежда Чипева

"Център за анализ на кризисни комуникации" е новата платформа на пазара, която ще изготвя позиции и препоръки по управлението на комуникационни кризи. В основата на проекта са Любомир Аламанов, управляващ партньор в агенцията SiteMedia Consultancy, управляващият директор на "Параграф 42", част от групата на The Smarts, доц. д-р Александър Христов и Даниел Киряков, мениджър "Комуникации" в Американската търговска камара в България. Те ще анализират актуални кризи на пазара, както и ще изготвят прогнози за потенциално повдигащи се такива, а препоръките ще бъдат достъпни за всеки от комуникационния бранш или заинтересован от казуса.

Даниел Киряков, мениджър "Комуникации" в Американска търговска камара в България

"В последните месеци наблюдаваме, че в обществото има натрупано напрежение, което се отключва основно при негативни събития и трагедии и припомня отминали случаи. Това се случва често заради лоша комуникация от страна на институциите или компаниите. Примери за това са събитията със заразените с чума кози и овце в Странджа, Търговският регистър и други", коментира пред "Капитал" Христов. Именно при такива събития от "Център за анализ на кризисни комуникации" ще публикуват мнения и препоръки, като изрично посочват, че те ще бъдат само от комуникационна гледна точна, без да отсъждат останалите действия по казуса.

доц. д-р Александър Христов, управляващ директор на "Параграф 42", част от групата на The Smarts

Процесът на работа ще се извършва в няколко стъпки, сред които анализ на ситуацията, оценка на риска и комуникационния проблем, след което ще бъде представен анализ на резултатите, използваните канали и препоръки. Екипът ще работи с публично достъпна информация и при нужда ще се допитва до замесените институции или компании.

"Например от агенцията по безопасността на храните (БАБХ) можеха предварително да информират и дори образоват обществото какво се случва в Странджа и какви мерки трябва да се вземат, какви са евентуалните рискове и да представят експертни данни. Вместо директно да отидат на място и да действат. Липсата на комуникация увеличава напрежението в обществото", дава пример Христов.

Към момента проектът е иницииран и обезпечен от създателите му и ще работи про боно с цел подобряване и развитие на публичната среда и комуникационния бранш. Платформата ще бъде отворена за други професионалисти от бранша, които искат да представят анализи и материали по комуникационни теми. В допълнение екипът ще инициира и провежда лекции, обучения, тренировъчни упражнения, както и изследвания на различни организации за готовността им за посрещане и адекватно управляване на възможни комуникационни кризи.

Любомир Аламанов, управляващ партньор в агенцията SiteMedia Consultancy
Фотограф: Надежда Чипева

"Център за анализ на кризисни комуникации" е новата платформа на пазара, която ще изготвя позиции и препоръки по управлението на комуникационни кризи. В основата на проекта са Любомир Аламанов, управляващ партньор в агенцията SiteMedia Consultancy, управляващият директор на "Параграф 42", част от групата на The Smarts, доц. д-р Александър Христов и Даниел Киряков, мениджър "Комуникации" в Американската търговска камара в България. Те ще анализират актуални кризи на пазара, както и ще изготвят прогнози за потенциално повдигащи се такива, а препоръките ще бъдат достъпни за всеки от комуникационния бранш или заинтересован от казуса.

Даниел Киряков, мениджър "Комуникации" в Американска търговска камара в България

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK