PR специалисти представиха платформа за анализ на кризисни комуникации
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

PR специалисти представиха платформа за анализ на кризисни комуникации

PR специалисти представиха платформа за анализ на кризисни комуникации

Проектът е дело на Любомир Аламанов, доц. д-р Александър Христов и Даниел Киряков

6273 прочитания

Любомир Аламанов, управляващ партньор в агенцията SiteMedia Consultancy
Фотограф: Надежда Чипева

"Център за анализ на кризисни комуникации" е новата платформа на пазара, която ще изготвя позиции и препоръки по управлението на комуникационни кризи. В основата на проекта са Любомир Аламанов, управляващ партньор в агенцията SiteMedia Consultancy, управляващият директор на "Параграф 42", част от групата на The Smarts, доц. д-р Александър Христов и Даниел Киряков, мениджър "Комуникации" в Американската търговска камара в България. Те ще анализират актуални кризи на пазара, както и ще изготвят прогнози за потенциално повдигащи се такива, а препоръките ще бъдат достъпни за всеки от комуникационния бранш или заинтересован от казуса.

Даниел Киряков, мениджър "Комуникации" в Американска търговска камара в България

"В последните месеци наблюдаваме, че в обществото има натрупано напрежение, което се отключва основно при негативни събития и трагедии и припомня отминали случаи. Това се случва често заради лоша комуникация от страна на институциите или компаниите. Примери за това са събитията със заразените с чума кози и овце в Странджа, Търговският регистър и други", коментира пред "Капитал" Христов. Именно при такива събития от "Център за анализ на кризисни комуникации" ще публикуват мнения и препоръки, като изрично посочват, че те ще бъдат само от комуникационна гледна точна, без да отсъждат останалите действия по казуса.

доц. д-р Александър Христов, управляващ директор на "Параграф 42", част от групата на The Smarts

Процесът на работа ще се извършва в няколко стъпки, сред които анализ на ситуацията, оценка на риска и комуникационния проблем, след което ще бъде представен анализ на резултатите, използваните канали и препоръки. Екипът ще работи с публично достъпна информация и при нужда ще се допитва до замесените институции или компании.

"Например от агенцията по безопасността на храните (БАБХ) можеха предварително да информират и дори образоват обществото какво се случва в Странджа и какви мерки трябва да се вземат, какви са евентуалните рискове и да представят експертни данни. Вместо директно да отидат на място и да действат. Липсата на комуникация увеличава напрежението в обществото", дава пример Христов.

Към момента проектът е иницииран и обезпечен от създателите му и ще работи про боно с цел подобряване и развитие на публичната среда и комуникационния бранш. Платформата ще бъде отворена за други професионалисти от бранша, които искат да представят анализи и материали по комуникационни теми. В допълнение екипът ще инициира и провежда лекции, обучения, тренировъчни упражнения, както и изследвания на различни организации за готовността им за посрещане и адекватно управляване на възможни комуникационни кризи.

Любомир Аламанов, управляващ партньор в агенцията SiteMedia Consultancy
Фотограф: Надежда Чипева

"Център за анализ на кризисни комуникации" е новата платформа на пазара, която ще изготвя позиции и препоръки по управлението на комуникационни кризи. В основата на проекта са Любомир Аламанов, управляващ партньор в агенцията SiteMedia Consultancy, управляващият директор на "Параграф 42", част от групата на The Smarts, доц. д-р Александър Христов и Даниел Киряков, мениджър "Комуникации" в Американската търговска камара в България. Те ще анализират актуални кризи на пазара, както и ще изготвят прогнози за потенциално повдигащи се такива, а препоръките ще бъдат достъпни за всеки от комуникационния бранш или заинтересован от казуса.

Даниел Киряков, мениджър "Комуникации" в Американска търговска камара в България

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Шестото лого на БТК

Шестото лого на БТК

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK