С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 сеп 2018, 9:30, 1532 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 септември)

bTV Media Group има нов финансов директор; БНТ с ново графично лого; Медийният фестивал MEDIAMIXX започва на 20 септември в Солун; PR специалисти представиха платформа за анализ на кризисни комуникации; Accella Digital е финалист на престижното състезание за Display иновации на Google Premier Partner Awards EMEA

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Главният финансов директор на bTV Media Group Тонислав Попов

[bTV Media Group]

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (4 септември)

Huawei в света на рекламата; Промени в програмната схема на сутрешния блок на БНТ; Министерството на туризма ще рекламира България с 60 хил. лв. по време на голф турнир; Удължиха срока за подаване на заявки в рекламния конкурс на БАР и др.

4 сеп 2018

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 август)

Рекламисти vs. консултанти; Георги Лозанов оглави дирекция "Културни комуникации" в БТА; Предстоящи обучения; Facebook премахва 5 хил. критерия за таргетирана реклама; Google Ads с малки подобрения в текстовите реклами и др.

28 авг 2018

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

bTV Media Group има нов финансов директор

bTV Media Group назначава Тонислав Попов за главен финансов директор, член на борда на директорите и изпълнителен директор на медийната група. Промяната в мениджмънта на компанията е в сила от 1 октомври 2018 г. Попов ще поеме функциите и отговорностите на Давид Щепан, който поема по пътя на нови предизвикателства след повече от две години в компанията.

Тонислав Попов има богат опит в областта на финансите и висшия мениджмънт, придобит на различни регионални и глобални позиции в някои от най-големите световни компании. Преди да се присъедини към bTV Media Group, той е глобален финансов директор за експортните операции на подразделението Consumer Healthcarе в GSK, базиран във Великобритания, където заема различни позиции в сферата на финансовия мениджмънт на глобално и мултинационално ниво в продължение на почти 8 години. Преди това Попов работи в Unilever Централна Южна Европа, където трупа опит на няколко регионални позиции, с които се издига в компанията в рамките на повече от 7 години. Професионалната му кариера започва в Intrama-Suedpack, България.



Попов е учил "Финансов мениджмънт" в Университета в Делауеър, САЩ, и е завършил програмата за стратегически решения и управление на риска в университета на Станфорд. Той има и магистърски степени по "Търговски бизнес" и "Международни икономически отношения" от стопанска академия "Димитър Ценов".

БНТ с ново графично лого

От тази седмица обществената БНТ има нова графична визия. Преди тя да бъде официално представена в понеделник на 10 септември, на ключови места из София имаше билбордове, които да рекламират новата опаковка на БНТ със слогана "Първата програма". Билбордовете бяха част от т.нар. тийзър кампания, която продължи няколко дни, преди да бъде показана новата идентичност на държавната телевизия.

[БНТ]

Върху концепцията за нова визия на БНТ, част от която се виждаше по билбордове в София, е работило дизайнерското студио Formschlag, базирано в Берлин. Негов създател и вдъхновител е българинът Николай Тонков, който близо четвърт век живее и работи в Германия. В България той стана популярен с проекта си от 2013 г. за дигитално визуално представяне на България - Like.Bulgaria. Той е авторът на новата опаковка на БНТ. Николай Тонков завършва "Визуални комуникации" в Берлин и през 1997 г. основава своя компания, която специализира в областта на графичния дизайн и изграждането на корпоративна идентичност. Екипът му е работил над визуалните концепции на NOVA телевизия, NOVA+, TV7, RE:TV, румънската KANAL D. "Formschlag" са разработвали брандинга на VIVACOM, EUROFOOTBALL, БГ РАДИО и множество други престижни компании.

Проекти за нов графичен знак се приемаха до 5 юли 2018 г. На сайта на БНТ не са и не бяха обявени кандидатите и класирането им в конкурса, както и мотивите, с които е избран победителят в него. От обществената телевизия не обявяват и стойността на поръчката, тъй като става дума за договорни отношения между две компании.

Още когато БНТ обяви, че има намерение да смени графичната си визия, от професионалната общност последваха критични коментари и в крайна сметка се състоя кръгла маса, на която да бъдат обсъдени идеи за предстоящата промяна.

Повече по темата може да прочетете тук

PR специалисти представиха платформа за анализ на кризисни комуникации

"Център за анализ на кризисни комуникации" е новата платформа на пазара, която ще изготвя позиции и препоръки по управлението на комуникационни кризи. В основата на проекта са Любомир Аламанов, управляващ партньор в агенцията SiteMedia Consultancy, управляващият директор на "Параграф 42", част от групата на The Smarts, доц. д-р Александър Христов и Даниел Киряков, мениджър "Комуникации" в Американската търговска камара в България. Те ще анализират актуални кризи на пазара, както и ще изготвят прогнози за потенциално повдигащи се такива, а препоръките ще бъдат достъпни за всеки от комуникационния бранш или заинтересован от казуса.

Към момента проектът е иницииран и обезпечен от създателите му и ще работи про боно с цел подобряване и развитие на публичната среда и комуникационния бранш. Платформата ще бъде отворена за други професионалисти от бранша, които искат да представят анализи и материали по комуникационни теми.

Повече по темата може да прочетете тук

Излезе първият брой на списание "Култура"

От няколко дни на пазара е първи брой на списание "Култура", издавано от фондация "Комунитас", която до юли т.г. издаваше седмичника "Култура". Изданието е определено като месечник за изкуство, култура и публицистика.

"Времето на хартиеното четене изобщо не е отминало, пише във въведението на първия брой главният редактор Тони Николов. С надеждата и за обратен преход от интернет към хартия: да подтикнем хилядите ни виртуални читатели да посегнат към тези книжни страници."

Николов определя като "едно ново начало" предизвикателствата пред месечната "Култура": "Да преведе опита от миналото на езика на настоящето. Да не изпада в плен на "удовлетворяващата илюзия", за която говори в този брой Цветан Тодоров. Да е открит форум за дискусии. Да има усет за новото. Да не обръща гръб на читателите си. Това са най-важните ни послания с днешна дата. Но в тях се крие залогът на едно ново начало."

Медийният фестивал MEDIAMIXX започва на 20 септември в Солун

За трета поредна година град Солун ще бъде домакин на най-големия медиен фестивал на Балканите Mediamixx и неговото двайсет и четвъртото издание. За пръв път в историята си събитието ще се проведе през септември.

Организаторите са убедени: "Солун дава прекрасни условия за истинско международно медийно събитие: професионални зали, прекрасни хотели, вкусна храна, великолепни градски гледки край морето и несвършващи забавления, и всичко на доста разумни цени и съвсем близо до София", отбелязва екипът на Mediamixx. Фестивалът ще бъде открит на 20 септември в 19.00 ч. в красивите и модернизирани складове на Солунското пристанище - съвсем близо до центъра на града и площад "Аристотелус".

Mediamixx е част от събитийния календар на страната и Балканския регион вече 24 години. Всяка година събира общност от професионалисти, топ мениджъри, продуценти, актьори, журналисти, рекламисти на годишната среща на хората от медиите, рекламата и комуникациите.

Какво включва програмата на събитието, може да прочетете тук

Accella Digital е финалист на престижното състезание за Display иновации на Google Premier Partner Awards EMEA

Дигитална агенция Accella Digital е финалист в EMEA Display Innovation в тазгодишните Premier Partner Awards, представени от Google Partners.

Наградите Premier Partner отличават иновациите в дигиталния маркетинг в категории Search, Mobile, Video, Display, Shopping реклама и Growing Businesses Online.

Accella Digital предлага digital performance маркетинг решения за проекти от страната и чужбина. Агенцията участва в международния конкурс с case study върху работата на агенцията за Cyber Monday 2017 кампаниите на Ozone.bg. Комуникацията на Ozone.bg има за цел да улови максимално интереса на потребителите в периода преди и по време на Black Friday, както и да ангажира вниманието до Cyber Monday. За постигане на желаните резултати се обърнаха към Accella Digital за насоки и изпълнение на дигиталната стратегия.

Повече за конкурса тук

Дигитален бизнес

Facebook инвестира 1 млрд. долара в център за данни в Азия

Автор: Dado Ruvic

Facebook обяви, че ще инвестира 1.02 млрд. долара в Сингапур в център за данни, който ще бъде първият му в Азия и 15-ият в света, информира агенция "Франс прес".

Центърът, който се очаква да започне работа през 2022 г., трябва да се захранва 100% от възобновяеми енергийни ресурси и ще бъде приспособен към тропическия климат на града-държава.

Вицепрезидентът на социалната мрежа Томас Фърлонг съобщи, че центърът ще подкрепя и стартъпи. Центърът с площ 170 хил. кв.м ще се издига на 11 етажа и ще бъде построен така, че да е устойчив към високите температури в Сингапур. При строителството на комплекса за пръв път ще се използват най-съвременни технологии, които ще позволят да се намали с 20% потреблението на енергия и вода.

Повече информация може да прочетете тук

Microsoft сменя дизайна на Skype, махайки функцията Highlights

Автор: Rickey Rogers

Функцията, наподобяваща Story на Instagram, не бе посрещната особено положително от потребителите на Skype

Американската технологична компания Microsoft се е отказала да добави нова функция към своята платформа Skype, наречена Highlights ("Акценти"), наподобяваща функцията Story на Snapchat и Instagram, и вместо това отново залага на изчистения дизайн, съобщава CNBC.

Услугата за текстови съобщения и видеоразговори заяви, че променя облика на мобилните и компютърни приложения на Skype, за да улесни навигацията и намирането на контакти, а част от тази стъпка е премахването на Highlights.

През изминалата година проучихме няколко варианти за промени в дизайна", заяви в блог публикация директорът по дизайна на Skype и Outlook Питър Скилман. "Обажданията станаха по-трудни за осъществяване и Highlights не намери положителна реакция сред повечето потребители."

Мобилната версия на приложението ще включва три бутона в долната част, с които ще се отварят чат прозорецът, повикванията и контактите.

Компютърната версия измества тези бутони в горния ляв ъгъл. Дизайнът на Skype беше променен в края на юни миналата година.

Медиен бизнес

Борбата с фалшивите новини е изгубена битка

Благодарение на мащаба, неограниченото финансиране, различните геополитически цели и глобалния провал в управлението дезинформацията изглежда невъзможна за удържане. Авторът на анализа извежда пет причини защо борбата с фалшивите новини е изгубена битка.

1. Увеличаващата се разликата между обема и възможностите за обработка на информацията. Всеки ден около 100 млн. вида информация стават част от световната мрежа. Дори ако приемем, че 90% от него са излишни, остават 5 млн. елемента, които на теория би трябвало да бъдат проверени.

2. Технологичният прогрес определено е на страната на фалшивите новини. Днешният най-нов и плашещ термин е "фалшиво надълбоко". Това е възможността да накараш някой да каже нещо в променено видео. Откъсът от текста на Раян Ресник от Vox представлява идеален бекграунд.

3. Хипертаргетиране - може да увеличи разпространението на фалшиви новини по две причини. Едната е, че границата между силната политическа пропаганда и фалшивите новини е тънка – в този смисъл президентската кампания през 2016 г. е предупреждение. Втората - лъжата, представена по персонализиран начин, вероятно ще бъде по-ефективна и по-малко видима, отколкото явна лъжа, публикувана в Twitter; така ще има дълготраен ефект.

4. Неограничени ресурси - грешната информация ще продължи да бъде захранвана от достъпа до огромен обем ресурси. В Европа и Азия парите и ноу-хау ще дойдат съответно от Русия и Китай. И при двете има авторитарни режими с геополитически интереси.

5. Провалът на американското и европейското лидерство - странното политическо лидерство на Америка не помага. Това е подценяване. Страната преживява разрушителен президент, който е постоянен лъжец.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Акциите на Nike тръгнаха надолу заради рекламна кампания

Компанията заложи на футболиста Колин Каперник, който стана известен с колениченето по време на американския химн

Акциите на компанията за спортни стоки Nike загубиха 3.2% от стойността си във вторник, след като фирмата се оказа между чука и наковалнята заради избора си на ново рекламно лице. Nike заложи на Колин Каперник, американски футболист куотърбек, който стана международно известен, след като през 2016 г. започна да коленичи по време на американския химн, който се пуска преди всеки мач. Впоследствие Каперник беше изгонен от лигата NFL и оттогава все още не е нает от нито един американски отбор, пише Financial Times.

Колениченето на Каперник обаче се превърна в мода сред редица играчи от лигата и се превърна в политически дебат в цялата страна между президента на САЩ Доналд Тръмп, политическите партии и собствениците на отборите от NFL. Последният епизод в драмата, развила се през 2017 г., доведе до това NFL да забрани на футболистите да не уважат химна.
Повече по темата тук



Ford спира да рекламира седаните си в САЩ

Американската дилърска мрежа на Ford Motor ще трябва да открие нови начини как да продава моделите седан на компанията без досегашната маркетинг помощ от автомобилния гигант, съобщи изданието AdAge. Ford прекратява националната си рекламна кампания на моделите Fiesta, Focus, Fusion и Taurus и ще пренасочи бюджета от нея към Mustang, EcoSport и следващото поколение автомобили. През април групата от Детройт обяви, че ще прекрати продажбите на седани в САЩ (с изключение на Mustang), тъй като пренасочва усилията си към кросоувър и SUV моделите си. Данните за продажбите през август показват, че Ford явно е на прав път, защото продажбите на пикапи и ванове са се повишили с 5.9%, на SUV - с 20%, докато тези на леки автомобили са спаднали с 21%. Ford вече спря производството на северноамериканската версия на Focus и ще стори същото с Fiesta и Taurus до средата на 2019 г. Fusion ще продължи да бъде на пазара поне още две години.

Повече по темата тук

Свободни позиции:

Ozone.bg търси графичен дизайнер

Капитал търси журналист с ресор "Лични финанси"

Сдружение "Тук-Там" търси Дигитален маркетинг специалист

Сдружение "Тук-Там" търси Маркетинг и PR специалист


Американският университет в България търси Старши редактор и специалист по маркетинг чрез съдържание

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември)

Нов телевизионен сезон без изненади; Интернет платформите ще трябва да плащат повече на медиите и артистите; Спортните канали на А1 ще излъчват и испанското първенство; Обучение за подготвяне на успешни заявки за конкурса Effie 2018

18 сеп 2018, 611 прочитания

Нов телевизионен сезон без изненади 5 Нов телевизионен сезон без изненади

Доминацията на развлекателния жанр в сектора продължава

14 сеп 2018, 19287 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Регал 500 - кои са най-големите производители в ритейл сектора в България

Разкажете как вашият бизнес е подходящ партньор на ритейл сектора

Защо властта се страхува от съда

Промените в административния процес ограничават съдебния контрол върху управляващите и отвързват произвола и корупцията

Сладката "мисия Лондон"

Българката Ирен Мердинян вече шеста година предлага на британския пазар сурови десерти под бранда Raw Bonbon

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ein Mass, bitte!

Всичко, което трябва да знаете за тазгодишния "Октоберфест" в Мюнхен (22 септември - 7 октомври)

Кино: "Мястото"

Ироничен трилър за границите на ежедневните желания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Напрежението между президента и ГЕРБ продължава, газът ще поскъпне

Емисия

DAILY @7PM // 18.09.2018 Прочетете