С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 14 сеп 2018, 13:00, 91213 прочитания

Нов телевизионен сезон без изненади

Доминацията на развлекателния жанр в сектора продължава

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

- Водещите телевизии инвестират в познати и доказани риалити формати и сериали

- Територията за публицистика и аналитична журналистика продължава да се свива

- Рекламните инвестиции в телевизионно съдържание се увеличават

Още по темата

"Юнион-Ивкони" обвини bTV, че я притиска с репортажи заради рекламен договор

Повод е материал с пиян шофьор на компанията в автобуса от Лондон до София, от телевизията отричат да има натиск

17 окт 2018

Новата PR агенция BraveStorm ще разказва бизнес истории през видео

Създава я журналистакта от bTV Вяра Деянова, а в обученията по публична реч ще участват журналисти от водещи медии като Би Би Си

30 сеп 2018

Поредно нападение над разследващ журналист

Побой на репортера Димитър Върбанов от "Господари на ефира" във Велико Търново го изпрати в болница

27 сеп 2018

БНТ с ново графично лого

То ще бъде официално представено след една седмица, но около това вече има напрежение

4 сеп 2018

Златната ера да си зрител

Аудиторията има избор на устройства, платформи и качествено съдържание

10 авг 2018

Футболна жега на екрана

Повишаващата се цена на спортните права ще заставя телевизиите да търсят партньори за закупуването им

3 авг 2018

Никой не се изненада, когато преди дни основните конкуренти на българския телевизионен пазар - bTV и "Нова", се похвалиха с началото на ключовите си за новия сезон предавания. А и няма защо - те отново залагат на сигурното, а не на новото. Медиите устойчиво инвестират парите си в разработени и доказани като генератори на аудитория формати и сериали, без да извършват резки промени. Ако се съди по рейтингите, и аудиторията приема благосклонно голямата порция развлекателно и таблоидизирано телевизионно меню. Рекламните инвестиции в телевизионно съдържание също се увеличават.
Според търговския мениджър в Dentsu Aegis Network Богомил Константинов все пак ясно се вижда желанието на телевизиите да покрият колкото се може повече зрителски интереси със своите проекти: български сериали, риалити предавания, новини и публицистика, комедийни програми, филми и поредици от много различни краища на света. "Изборът е голям и ще се увеличава все повече. През този телевизионен сезон фокусът е върху доказали се формати, но всяка медия разработва нови проекти в борбата за задържане на интереса. А в тази борба големите печеливши са зрителите и рекламодателите", е оптимистичният поглед към пазара на Богомилов.

Златната формула


Безспорно съдържанието е това, което привлича и задържа аудиторията на всяка медия. "Зрителят е с верен рефлекс и в повечето случаи не може да бъде излъган. Ако случайно се подведе, то е за кратко", коментира управляващият директор на Media Club Катерина Буюклиева. Именно заради това екипите зад познатите проекти полагат двойно повече усилия, за да гарантират успеха и през новия сезон и да заложат ново във вече утвърденото.

Водещи отново са риалити формати и отново те са "Фермата" и VIP Brother. Добрата новина е, че след кратко прекъсване "Нова" и bTV устойчиво развързват бюджетите си за български филми и сериали. Разликата е, че ако допреди няколко години bTV се рекламираше със слогана "Домът на българските сериали", сега той сякаш повече приляга на "Нова".

Изпълнителният директор на медийната агенция Starcom, част от Publicis One, Велислава Анастасова отчита като много положителен факта, че телевизиите продължават да инвестират в българско съдържание и да подкрепят българското кино. "В това отношение "Нова тв" се нарежда на челно място и през този сезон", е мнението на Анастасова.



"Нова" продължава да излъчва два български сериала в праймтайма си, шестия сезон на медицинската драма "Откраднат живот" - "Анатомия на гнева", и полицейската комедия "Полицаите от края на града". В програмната схема на медията освен наложилото се като ключово риалити шоу VIP Brother остава и сериалът "София ден и нощ". bTV предлага в най-гледаното време вечер турския "Искрите на отмъщението". В по-късния праймтайм остават добре познати и наложени предавания като "Шоуто на Слави" по bTV и "Господари на ефира" по "Нова". От средата на януари 2018 г. bTV пък активно развиват слота от 18 ч. в делнични дни със сериала "Скъпи наследници".

Според директора бизнес развитие в Argent Светослав Дъбов логиката на това програмно решение е, че част от допълнително привлечените зрители биха продължили да гледат програмата на bTV и след сериала. "По този начин се цели увеличение на рейтингите на телевизията в централните новини, както и в следващите предавания. Първите три месеца на излъчване на сериала постигнаха по-добри резултати спрямо същите месеци на предходната година", коментира Дъбов. По думите му отчасти заради ранния му час на излъчване "Скъпи наследници" генерира и сериозен интерес към онлайн платформите на bTV, където можеше да бъде гледан отложено.

Много често обновлението, което телевизиите правят по отношение на програмата, е инвестиция в освежаване на студията и обновяване на отделните рубрики в познатите предавания - новини, сутрешни блокове и развлекателни продукции. Това важи за всички телевизии, като най-видими промените са в bTV, "Нова тв" и обществената БНТ.

Въпреки че БНТ рядко попада в коментарите на рекламодатели и медия директори заради некомерсиалния по закон характер на медията, през новия телевизионен сезон в държавната телевизия също има много програмни промени. Освен нов сезон, както от една година БНТ има и нов мениджърски екип, който защити и нова програмна концепция пред Съвета за електронни медии и в нея генералният директор Константин Каменаров обеща промяна. С днешна дата тя се вижда през смененото лого и графична опаковка на цялата телевизия и отделните предавания, променената структура и рубрики на сутрешния блок, до включените нови предавания в схемата на БНТ. Те също са основно развлекателни.

Сутрешният блок на БНТ 1 има четирима нови водещи - Боряна Каменова, Илия Илиев, Даниел Михайлов и Ели Гигова. Програмата ще включва спорт и развлекателни теми, като Гигова ще води рубриката "Животът в мрежата", в която ще се показват истории от интернет, които предизвикват полемика. След сутрешния блок е програмирано ново предаване "100% будни". То ще се фокусира върху важни за потребителите въпроси, мода, здравословен начин на живот и истории на успеха на талантливи млади хора. Негови водещи ще са актьорът Стефан Щерев и Мария Андонова. Всяка събота и неделя от 8 часа БНТ 1 ще излъчва предаването за "духовното развитие и израстване, менталното усъвършенстване, психическото и физическото здраве" – "Пътеки". Негов водещ е Деница Гергова. В четвъртък от 23:30 БНТ ще излъчва предаването за джаз и класика "Вечната музика" с водещ оперният певец Марио Николов. В ефир се върна играта "Стани богат", която по данни на рейтинговите агенции е спомогнала най-много за увеличаване на гледаемостта на телевизията в ранния праймтайм.

Територии за публицистика

Телевизионният жанр, в който от години не е имало нови предавания или формати, е публицистиката. Нещо повече - ако има нова тенденция, която сериозно да се задълбочава, то това е свиването на програмна територия за качествена аналитична телевизионна журналистика, която все по-често става жертва на развлекателния жанр. През вече миналия телевизионен сезон в ефира на "Нова" често имаше сътресения именно в полето на публицистиката. Ако при частните комерсиални телевизии има обяснение за това, то по отношение на обществената БНТ е нормално и редно очакванията винаги да са по-високи.

Според Велислава Анастасова от Starcom двата водещи телевизионни канала на българския пазар са комерсиални телевизии, издържат се от реклама и този факт до голяма степен определя тежестта на различните програми и жанрове в програмните им схеми.

По думите на колегата й от Argent Светослав Дъбов все пак не може да се твърди, че bTV и "Нова тв" преднамерено ограничават времето за аналитична журналистика и публицистика. И двете телевизии продават рекламното си време на принципа "цена на рейтинг точка". Приходите им от реклама са в пряка зависимост от рейтингите, които пийпълметричните системи (ГАРБ за bTV и "Нилсен адмосфер България" за "Нова тв") отчитат за излъчените предавания. В тази връзка програмните схеми на двата водещи канала са подчинени на зрителския интерес. Предлагат се предавания, които се харесват на широк кръг зрители и генерират високи рейтинги за основните целеви групи.

Според Богомил Константинов от Dentsu в телевизиите никога не се образува вакуум. В момента, в който територията на даден жанр се свие, на негово място веднага ще се настани друг. "Твърдо вярваме, че всяка уважаваща себе си медия трябва да отделя част от своето време и ресурси за аналитична телевизионна журналистика и публицистика. Ако този жанр намалее, големият губещ ще е зрителят", коментира Константинов.

Факт е, че очакванията на аудиторията към качеството на информацията стават все по-големи. "Част от медиите предоставят значително присъствие на журналисти, които не са много добре подготвени, и когато това стане ежедневна практика, усещането за качествена аналитична телевизионна журналистика изчезва. Мисля, че журналистите трябва да са по-изискващи и критични, но най-напред към себе си", е мнението на Катерина Буюклиева от Media Club.

Интересът на рекламодателите

В краткосрочен план телевизията ще продължи да бъде най-добрата среда за генериране на рекламна възвращаемост. Съдържанието продължава да бъде от решаващо значение и независимо от нарастващата популярност на стрийминг услугите телевизията на живо все още доставя най-голямата аудитория. Това се доказва през резултатите на агенциите, измерващи зрителския интерес, и през мониторинговите данни за привлечените рекламни инвестиции в сектора.

Решението на основните телевизии да инвестират в изпитани програмни формули и да не тестват нови е логично. Първо, защото този тип предавания носят успех и минимализират риска. Освен това бавнорастящият рекламен пазар не позволява прекалена разточителност. Още повече че очакванията на медия директорите на водещите агенции са през 2018 г. рекламният пазар да се увеличи с близо 9%, като ръстът в инвестициите в тв може да е над 8%, но инфлацията да се задържи и да е над 12%.

Покрай старта на есенния телевизионен сезон медия директорите на водещите агенции на пазара отчитат повишен интерес към рекламно присъствие в телевизия. "Доказаният потенциал на телевизията да достигне до възможно най-широкия кръг от аудиторията все още е несравним по своя мащаб и това се забелязва от рекламодателите. Топ 3 на най-предпочитаните за реклама програми са риалити предаванията, БГ сериалите, както и новините и актуалните предавания", каза Богомил Константинов търговски мениджър в Dentsu.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски 1 АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски

Днес обаче документът бе публикуван в Държавен вестник и очевидно президентът го е подписал още миналата седмица

13 ное 2018, 575 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 ноември)

Кои са най-големите комуникационни групи в България през 2017 г.; United Partners предлага нова услуга – Data & Insights Driven Strategies; Кампания на Viber и Coca-Cola с награда от конкурса Digiday Europe; НАП продава на търг марката "Стандарт медиа" ; Netflix e готова за конкуренцията на видеострийминг услугата Disney Plus

13 ное 2018, 705 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември)

Нов телевизионен сезон без изненади; Интернет платформите ще трябва да плащат повече на медиите и артистите; Спортните канали на А1 ще излъчват и испанското първенство; Обучение за подготвяне на успешни заявки за конкурса Effie 2018

Ветераните от войната по "Графа"

Лошата организация на ремонтите в центъра на София убива бизнеса в района

Кралицата при сирената

Cheese The Queen предлага различни видове сирена от кашу с пробиотик

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Бергман мания 2018

Сто години след рождението му Ингмар Бергман намира ново поколение публика за филмите си

Книга: Саймън Синек - "Лидерите винаги обядват последни"

Според Синек е важно един ръководител да избяга от статистиката

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Президентът иска социален данък за колите; ЕК видя проблема в медиите

Емисия

DAILY @7PM // 13.11.2018 Прочетете