С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 сеп 2018, 9:11, 3050 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември)

Нов телевизионен сезон без изненади; Интернет платформите ще трябва да плащат повече на медиите и артистите; Спортните канали на А1 ще излъчват и испанското първенство; Обучение за подготвяне на успешни заявки за конкурса Effie 2018

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Нов телевизионен сезон без изненади

Основните конкуренти на българския телевизионен пазар - bTV и "Нова", отново залагат на сигурното, а не на новото.

Водещи са риалити форматите и отново те са "Фермата" и VIP Brother. Добрата новина е, че след кратко прекъсване "Нова" и bTV устойчиво развързват бюджетите си за български филми и сериали. Разликата е, че ако допреди няколко години bTV се рекламираше със слогана "Домът на българските сериали", сега той сякаш повече приляга на "Нова".



Телевизионният жанр, в който от години не е имало нови предавания или формати, е публицистиката. Нещо повече - ако има нова тенденция, която сериозно да се задълбочава, то това е свиването на програмна територия за качествена аналитична телевизионна журналистика, която все по-често става жертва на развлекателния жанр.
Повече за новия телевизионен сезон може да прочетете тук>>

Интернет платформите ще трябва да плащат повече на медиите и артистите

Европейският парламент гласува със сериозно мнозинство за засилването на правата на издателите и създателите на съдържание спрямо големите интернет платформи, които ползват тяхно съдържание. Финалното решение ще бъде взето през пролетта на следващата година, след преговори между Европейския парламент и страните членки, които също трябва да одобрят законодателството.

Една от одобрените поправки в директивата за авторските права ще позволява на медийните издатели да искат заплащане от компании като Google и Facebook, които публикуват линкове и кратки описания на техния новинарски продукт.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Спортните канали на А1 ще излъчват и испанското първенство

A1 придоби правата за излъчване на испанското футболно първенство. Договорът е за три сезона, а мачовете от Ла Лига ще бъдат предавани по платения спортен канал "Макс спорт 1", пише "Дневник". Ла Лига е третият голям футболен продукт, който А1 придобива това лято. Спортните канали на телекома вече излъчват мачовете от италианската Серия А, а освен това държи половината от правата за Шампионската лига. През последните години правата за испанския шампион се държаха от "Булсатком". Договорът изтече това лято и не беше подновен, което остави първите три кръга без българско телевизионно излъчване.
Повече по темата може да прочетете тук>

Удължен е срокът за кандидатстване в младежкия конкурс на Golden Drum

Млади таланти в рекламата могат да участват в конкурса The Young Drummers Competition, част от международния фестивал Golden Drum, като подадат своите заявки не по-късно от 21 септември. Темата на състезанието тази година е словенският град Пиран с мото "Пиран – градът на Тартини". Желаещите да се включат могат да подадат своите заявки на сайта на надпреварата.

Обучения:

Подготвяне на успешни заявки за конкурса Effie 2018

Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) организира безплатно обучение за подготвяне на успешни заявки за най-големия рекламен конкурс, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации – "Effie България". Лекторите на събитието ще бъдат професионалисти от комуникационния бранш, които през годините включително са били и жури в надпреварата. Всеки от тях ще представи по една от общо петте категории - "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания". Лекторите ще дадат и насоки за това какво търси журито при оценяване на заявките, как да бъдат описани резултатите от кампаниите, с които се участва, и други полезни съвети.

Обучението ще се проведе на 26 септември, а всеки, който иска да се включи, трябва да изпрати имейл на office@baca.bg не по-късно от 24 септември.
Повече за обучението може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Новите възможности на Facebook Canvas

След като излезе преди 2 години, рекламният формат във Facebook Canvas се радва на голям ръст в популярността си. Според данни на компанията за последната година броя на рекламите в този формат, който обединява видео, картина и действие в едно, се е удвоил и зарежда 15 пъти по-бързо в сравнение със стандартен сайт.

Сега форматът вече е преименуван на Instant Experience, като се добавят шаблоните за създаване на реклами Instant Storefront, Instant Lookbook, Instant Customer Acquisition и Instant Storytelling. Чрез тези инструменти Facebook цели да подпомогне създаването на интерактивни реклами от всички търговци на дребно - продуктови страници, интерактивни панорамни снимки и видеоклипове на цял екран са само част от тях.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Snapchat се стреми към повече оригинално съдържание

Най-новата функция в Snapchat позволява на медийните партньори на социалната мрежа, сред които Hearst, NBCUniversal, Refinery 29 и Daily Mail, да създават оригинални "истории" в платформата. С новата функция медиите ще получат достъп до вътрешната система за контрол на съдържание в Snapchat. Там могат да бъдат намерени всички публично споделени видеоклипове в платформата. След това медийните компании ще могат да споделят тези клипове от свое име, като разделят приходите със Snapchat.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Twitter между чука и наковалнята

[Reuters]

Социалната мрежа, без значение дали го иска или не, през последните години се превърна в арена за политиците в цял свят, и най-вече в САЩ. Засега няма особени изгледи нещо добро да излезе за компанията от цялата ситуация и поредният срив на акциите й показа, че инвеститорите също не са оптимисти.
Настъпва хаос и разделение, защото за все по-голям брой потребители преживяването в Twitter и Facebook се превръща в непрекъснати политически дебати. Всички са недоволни, защото постоянно виждат неща, които не харесват.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Основателят на Salesforce купува Time Magazine за 190 млн. долара

Главният изпълнителен директор на софтуерната компания Salesforce Марк Беньоф и съпругата му Лин купуват списанието Time за 190 млн. долара от американската медийна група Meredith. Милиардерът обяви, че сделката не е свързана с компанията му, а че семейството му купува списанието лично.

Преди близо 8 месеца Meredith Corp завърши придобиването на групата Time, която издава известни американски списания като Time, Fortune и Sports Illustrated, в сделка за 2.8 млрд. долара. Скоро след това обаче новият собственик започна продажбата на някои от тях, започвайки с Time. От Meredith заявиха, че сделките за останалите издания се очакват "в близкото бъдеще".
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Продължението на емблематичната реклама на Ikea

Преди 16 години шведският мебелен производител успя едновременно да натъжи и разсмее публиката с рекламния си клип, режисиран от Спайк Джоунс, който показваше тъжната история на изоставена до кофите за боклук нощна лампа, заменена с по-нова такава. В края на клипа обаче страничен наблюдател се обръща саркастично към зрителите, като им казва, че вероятно са луди, ако им е станало тъжно за лампата, защото тя няма чувства и новата е много по-добра.

Продължението на клипа, спечелил редица награди на рекламния фестивал в Кан, този път представя малко момиченце, което взима лампата от улицата и я използва във всеки възможен момент за учене и игри. В края на клипа същият наблюдател отново се обръща към зрителите, този път поощрявайки повторното използване на продуктите.



Havas взима дял от агенцията República

Една от най-големите независими агенции República вече е част от семейството на комуникационната група Havas. Въпреки че новите партньори не споделят подробности за размера на сделката и процента придобити акции, агенцията ще бъде прекръстена на República Havas. República е основана през 2006 г. от Хорхе Пласенсиа и Луис Касамайор като изпълнителна агенция за реклама, стратегия, PR, социални мрежи, дигитална реклама др. За последната година приходите от агенцията надхвърлят 21 млн. долара, а клиентите им включват Toyota, Google и NBC Universal.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Uber започна своя ребрандинг

[Uber]

С ново ръководство и очаквания за IPO Uber прави всичко възможно, за да се отдели от проблематичното си минало. Новата визия на тяхната марка включва изцяло нова топография, цветове, нов изглед на приложението с повече анимации и други нововъдения. Според директора на бранда Uber Питър Маркатос "промените показват прехода от стартъп до глобална компания".
Повече по темата може да прочетете тук>>

Откриване на годишната конференция на Apple

В началото на годишното си събитие за представяне на най-новите модели iPhone технологичният гигант традиционно започва с клип за откриване на конференцията, в който се загатва за новостите около продуктите на компанията. Тазгодишното видео, вдъхновено от Джеймс Бонд, представя минутите преди началото на събитието, в което служител на Apple трябва по възможно най-бързия начин да занесе важно куфарче на изпълнителния директор Тим Кук. И докато зрителите остават с впечатление, че в него вероятно се намират очакваните нови модели смартфони, то пратката се оказва съвсем различна.



ПСЖ представи екип на Air Jordan за Шампионската лига

Френският шампион "Пари Сен Жермен" (ПСЖ) представи новия си екип за Шампионската лига, пише "Дневник". Той ще бъде брандиран с логото на "Еър Джордан" като част от партньорството между парижани и известната спортна серия на Nike.

Екипът ще бъде в черно и бяло, като според президента на тима Насер ал Хелайфи дизайнът е "авангардна препратка към парижките корени". Air Jordan ще доставя екипировката на ПСЖ в Шампионската лига до 2022 г.
Повече по темата може да прочетете тук>>



Свободни позиции:

Xplora стартира стажантска програма за дигитални специалисти.

Американският университет в България обяви вакантна позиция за Senior editor and marketing content specialist.

UltraPlay обяви свободна позиция за стажант Content and social media marketing.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 8 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 7601 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари)

Human поема дигиталното обслужване на "Каменица"; New Moment New Ideas с нов изпълнителен директор; Ангел Искрев е част от журито на IAB MIXX Awards Europe; Goolge Chrome ще спре събирането на бисквитки от трети страни и др.

21 яну 2020, 1322 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Регал 500 - кои са най-големите производители в ритейл сектора в България

Разкажете как вашият бизнес е подходящ партньор на ритейл сектора

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10