Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 септември)

Нов телевизионен сезон без изненади; Интернет платформите ще трябва да плащат повече на медиите и артистите; Спортните канали на А1 ще излъчват и испанското първенство; Обучение за подготвяне на успешни заявки за конкурса Effie 2018

3192 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Нов телевизионен сезон без изненади

Основните конкуренти на българския телевизионен пазар - bTV и "Нова", отново залагат на сигурното, а не на новото.

Водещи са риалити форматите и отново те са "Фермата" и VIP Brother. Добрата новина е, че след кратко прекъсване "Нова" и bTV устойчиво развързват бюджетите си за български филми и сериали. Разликата е, че ако допреди няколко години bTV се рекламираше със слогана "Домът на българските сериали", сега той сякаш повече приляга на "Нова".

Телевизионният жанр, в който от години не е имало нови предавания или формати, е публицистиката. Нещо повече - ако има нова тенденция, която сериозно да се задълбочава, то това е свиването на програмна територия за качествена аналитична телевизионна журналистика, която все по-често става жертва на развлекателния жанр.

Повече за новия телевизионен сезон може да прочетете тук>>

Интернет платформите ще трябва да плащат повече на медиите и артистите

Европейският парламент гласува със сериозно мнозинство за засилването на правата на издателите и създателите на съдържание спрямо големите интернет платформи, които ползват тяхно съдържание. Финалното решение ще бъде взето през пролетта на следващата година, след преговори между Европейския парламент и страните членки, които също трябва да одобрят законодателството.

Една от одобрените поправки в директивата за авторските права ще позволява на медийните издатели да искат заплащане от компании като Google и Facebook, които публикуват линкове и кратки описания на техния новинарски продукт.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Спортните канали на А1 ще излъчват и испанското първенство

A1 придоби правата за излъчване на испанското футболно първенство. Договорът е за три сезона, а мачовете от Ла Лига ще бъдат предавани по платения спортен канал "Макс спорт 1", пише "Дневник". Ла Лига е третият голям футболен продукт, който А1 придобива това лято. Спортните канали на телекома вече излъчват мачовете от италианската Серия А, а освен това държи половината от правата за Шампионската лига. През последните години правата за испанския шампион се държаха от "Булсатком". Договорът изтече това лято и не беше подновен, което остави първите три кръга без българско телевизионно излъчване.

Повече по темата може да прочетете тук>

Удължен е срокът за кандидатстване в младежкия конкурс на Golden Drum

Млади таланти в рекламата могат да участват в конкурса The Young Drummers Competition, част от международния фестивал Golden Drum, като подадат своите заявки не по-късно от 21 септември. Темата на състезанието тази година е словенският град Пиран с мото "Пиран – градът на Тартини". Желаещите да се включат могат да подадат своите заявки на сайта на надпреварата.

Обучения:

Подготвяне на успешни заявки за конкурса Effie 2018

Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) организира безплатно обучение за подготвяне на успешни заявки за най-големия рекламен конкурс, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации – "Effie България". Лекторите на събитието ще бъдат професионалисти от комуникационния бранш, които през годините включително са били и жури в надпреварата. Всеки от тях ще представи по една от общо петте категории - "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания". Лекторите ще дадат и насоки за това какво търси журито при оценяване на заявките, как да бъдат описани резултатите от кампаниите, с които се участва, и други полезни съвети.

Обучението ще се проведе на 26 септември, а всеки, който иска да се включи, трябва да изпрати имейл на [email protected] не по-късно от 24 септември.

Повече за обучението може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Новите възможности на Facebook Canvas

След като излезе преди 2 години, рекламният формат във Facebook Canvas се радва на голям ръст в популярността си. Според данни на компанията за последната година броя на рекламите в този формат, който обединява видео, картина и действие в едно, се е удвоил и зарежда 15 пъти по-бързо в сравнение със стандартен сайт.

Сега форматът вече е преименуван на Instant Experience, като се добавят шаблоните за създаване на реклами Instant Storefront, Instant Lookbook, Instant Customer Acquisition и Instant Storytelling. Чрез тези инструменти Facebook цели да подпомогне създаването на интерактивни реклами от всички търговци на дребно - продуктови страници, интерактивни панорамни снимки и видеоклипове на цял екран са само част от тях.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Snapchat се стреми към повече оригинално съдържание

Най-новата функция в Snapchat позволява на медийните партньори на социалната мрежа, сред които Hearst, NBCUniversal, Refinery 29 и Daily Mail, да създават оригинални "истории" в платформата. С новата функция медиите ще получат достъп до вътрешната система за контрол на съдържание в Snapchat. Там могат да бъдат намерени всички публично споделени видеоклипове в платформата. След това медийните компании ще могат да споделят тези клипове от свое име, като разделят приходите със Snapchat.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Twitter между чука и наковалнята

Източник: Reuters

Социалната мрежа, без значение дали го иска или не, през последните години се превърна в арена за политиците в цял свят, и най-вече в САЩ. Засега няма особени изгледи нещо добро да излезе за компанията от цялата ситуация и поредният срив на акциите й показа, че инвеститорите също не са оптимисти.

Настъпва хаос и разделение, защото за все по-голям брой потребители преживяването в Twitter и Facebook се превръща в непрекъснати политически дебати. Всички са недоволни, защото постоянно виждат неща, които не харесват.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Основателят на Salesforce купува Time Magazine за 190 млн. долара

Главният изпълнителен директор на софтуерната компания Salesforce Марк Беньоф и съпругата му Лин купуват списанието Time за 190 млн. долара от американската медийна група Meredith. Милиардерът обяви, че сделката не е свързана с компанията му, а че семейството му купува списанието лично.

Преди близо 8 месеца Meredith Corp завърши придобиването на групата Time, която издава известни американски списания като Time, Fortune и Sports Illustrated, в сделка за 2.8 млрд. долара. Скоро след това обаче новият собственик започна продажбата на някои от тях, започвайки с Time. От Meredith заявиха, че сделките за останалите издания се очакват "в близкото бъдеще".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Продължението на емблематичната реклама на Ikea

Преди 16 години шведският мебелен производител успя едновременно да натъжи и разсмее публиката с рекламния си клип, режисиран от Спайк Джоунс, който показваше тъжната история на изоставена до кофите за боклук нощна лампа, заменена с по-нова такава. В края на клипа обаче страничен наблюдател се обръща саркастично към зрителите, като им казва, че вероятно са луди, ако им е станало тъжно за лампата, защото тя няма чувства и новата е много по-добра.

Продължението на клипа, спечелил редица награди на рекламния фестивал в Кан, този път представя малко момиченце, което взима лампата от улицата и я използва във всеки възможен момент за учене и игри. В края на клипа същият наблюдател отново се обръща към зрителите, този път поощрявайки повторното използване на продуктите.

Havas взима дял от агенцията República

Една от най-големите независими агенции República вече е част от семейството на комуникационната група Havas. Въпреки че новите партньори не споделят подробности за размера на сделката и процента придобити акции, агенцията ще бъде прекръстена на República Havas. República е основана през 2006 г. от Хорхе Пласенсиа и Луис Касамайор като изпълнителна агенция за реклама, стратегия, PR, социални мрежи, дигитална реклама др. За последната година приходите от агенцията надхвърлят 21 млн. долара, а клиентите им включват Toyota, Google и NBC Universal.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Uber започна своя ребрандинг

Източник: Uber

С ново ръководство и очаквания за IPO Uber прави всичко възможно, за да се отдели от проблематичното си минало. Новата визия на тяхната марка включва изцяло нова топография, цветове, нов изглед на приложението с повече анимации и други нововъдения. Според директора на бранда Uber Питър Маркатос "промените показват прехода от стартъп до глобална компания".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Откриване на годишната конференция на Apple

В началото на годишното си събитие за представяне на най-новите модели iPhone технологичният гигант традиционно започва с клип за откриване на конференцията, в който се загатва за новостите около продуктите на компанията. Тазгодишното видео, вдъхновено от Джеймс Бонд, представя минутите преди началото на събитието, в което служител на Apple трябва по възможно най-бързия начин да занесе важно куфарче на изпълнителния директор Тим Кук. И докато зрителите остават с впечатление, че в него вероятно се намират очакваните нови модели смартфони, то пратката се оказва съвсем различна.

ПСЖ представи екип на Air Jordan за Шампионската лига

Френският шампион "Пари Сен Жермен" (ПСЖ) представи новия си екип за Шампионската лига, пише "Дневник". Той ще бъде брандиран с логото на "Еър Джордан" като част от партньорството между парижани и известната спортна серия на Nike.

Екипът ще бъде в черно и бяло, като според президента на тима Насер ал Хелайфи дизайнът е "авангардна препратка към парижките корени". Air Jordan ще доставя екипировката на ПСЖ в Шампионската лига до 2022 г.

Повече по темата може да прочетете тук>>

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK