Историите на успeха не са точно приказки - Coca Cola & Noble Graphics
17 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Историите на успeха не са точно приказки - Coca Cola & Noble Graphics

Историите на успeха не са точно приказки - Coca Cola & Noble Graphics

Кампания "Бутилка заВръщане"

4522 прочитания

Effie Awards не е просто конкурс, в който се оценяват интересни реклами. В него най-важният критерий е тяхната ефективност. Effie не е просто признание, а начин да се отличат най-успешните практики в рекламната и маркетингова индустрия. През годините има много кейсове, които са доказали себе си като еднакво значими и ефективни. Кампании, които са се превърнали в пример за подражание в индустрията, а аудиторията са грабнали със своето интересно и креативно поднесено послание. И ако финалният резултат от една кампания винаги ни изглежда като приказка, която приемаме със същото увлечение като приказките, които сме слушали като деца, то реалността е съвсем различна. Зад красивите изображения и сладки думи стои цял един екип от професионалисти, безупречно планиране и много часове работа, прекарани в търсене на най-правилния начин едно послание да достигне до хората, за които е предназначено. И не просто това. Но и да остане в съзнанието им, да ги докосне емоционално, да ги подтикне към действие. Ако всичко това е на лице, то можем да кажем, че задачата е била успешна!

Цветелина Любенова и Йоанна Любенова от Noble Graphics са екипът, който стои зад креативната кампания на Coca-Cola Bulgaria "Бутилка заВръщане". През 2016г. тя не просто завладя сърцата на аудиторията със своето емоционално послание за заВръщане вкъщи, но и благодарение безспорния си маркетингов успех грабна сребро по време на Effie Awards 2017 година – първата награда за екипа. Ето какво ни казаха за Effie Awards Цветелина и Йоанна.

Всички знаем какво символизират наградите Effie. Но какво е Effie за вас?

Effie е начинът да премерим сили не само с креативната ни конкуренция, но и с цифрите, времето, бюджетите и най-вече критичния поглед на потребителите. Хубаво и сладко е да успяваш именно в тези борби.

Каква е вашата Effie история?

Това е първата ни Effie награда като екип. За наше огромно щастие я спечелихме с един от най-големите рекламодатели в България, а именно - Coca-Cola Bulgaria. Като български рекламисти рядко попадаме на шанс да правим локален криейтив за тази марка-гигант, но ние се възползвахме от този шанс по най-добрия начин.

Кои са предизвикателствата и трудностите, пред които се изправихте по пътя към наградата Effie?

С кампанията Coca-Cola Бутилка ЗаВръщане лансирахме на пазара изцяло нов продукт на международен бранд със строги корпоративни норми. Трябваше да намерим тема и инсайт, които да са едновременно глобални и локални, и не само да докоснат емоционално всеки, а и да го накарат да си купи новата стъклена бутилка. Знаехме, че постигнем ли това, ефективността на кампанията ще е безспорен факт.

Какъв е вашият съвет към колегите, на които предстои да премерят сили в конкурса Effie Awards 2018?

Да се вълнуват от интересите на хората, да не подценяват силата на цифрите и да се учат от всичко и от всекиго по пътя към наградата.


1 коментар
  • 1
    grouev avatar :-|
    g

    Незнам колко ефективна е била кампанията, но от месец ноември, Кока кола спира продукта от производство поради незадоволителни резултати. Явно носталгията не е панацея.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK