С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 сеп 2018, 9:11, 2471 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 септември)

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир; Coca-Cola за първи път лансира реклама, заснета в България; Amazon се нарежда в топ 3 на най-големите рекламни гиганти през 2018; TripAdvisor може да се превърне в социална платформата и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

Полицейската статистика за 2017 г. по никакъв начин не подсказваше, че участъкът на МВР в Радомир можеше да вкара България в световните новини. Или поне до миналата седмица, когато в полумрака на полето до гара Егълница полицията задържа двама журналисти - Димитър Стоянов от сайта "Биволъ" и румънския му колега Атила Биро от Rise project.

Задържането става късно вечерта, когато журналистите се опитват да проследят изгарянето на документи, свързани със злоупотреби с европейски фондове, за което били уведомили полицията, но вместо това те биват заведени с белезници в близкото РПУ.



Първоначално двамата са държани "гръб за гръб", а след като на място се появяват служителите на ГДБОП, те са освободени и отведени в полицейския участък, за да пишат обяснения. Намесва се румънски дипломат и в крайна сметка двамата са освободени. В заповедите им за задържане е записано, че са били арестувани, защото са навлезли в периметъра на местопрестъпление.
Повече подробности около случая може да прочетете в темата на броя тук>>

Coca-Cola лансира реклама, заснета в България

Coca-Cola лансира рекламен клип, заснет изцяло в България. Концепцията му е подадена от централата на компанията и е адаптирана за българския пазар . Главната роля се изпълнява от поп певицата Михаела Филева, която рекламира Coca-Cola без захар. Кампанията ще се разгърне в телевизионна и кинореклама.

Това е вторият клип на
Coca-Cola, заснет в България. Първата продукция преди две години беше част от кампанията "Бутилка заВръщане", дело на Noble Graphics и Switch Productions.



Дигитален бизнес

Amazon се нарежда в топ 3 на най-големите рекламни гиганти през 2018 г.

Фотограф: Abhishek Chinnappa

Според проучване на eMarketer до края на годината Amazon ще заеме третото място сред най-големите платформи в САЩ за продажба на онлайн реклама. Данните сочат, че технологичният гигант вероятно ще генерира 4.6 млрд. долара рекламни приходи в САЩ и ще заема 4.6% дял от пазара, измествайки за първи път Oath, собственост на Varizon и Microsoft. Това се дължи на увеличения трафик от потребители, които търсят продукти или информация за тях в платформата, което дава основание повече рекламодатели да се позиционират в нея.

Огромен ръст от 242% Amazon ще отчете в приходите си от мобилна реклама, които за 2018 г. ще се равняват на 1.61 млрд. долара. Традиционно най-големите играчи остават Google и Facebook, които държат общо 58% от пазара на онлайн реклама в САЩ.
Повече по темата може да прочетете тук>>

TripAdvisor може да се превърне в социална платформата

Платформата за споделяне на информация и отзиви за пътешествия планира лансирането на нова версия на сайта и мобилното си приложение, през която потребителите да си създават профил и да избират кого да следват. Те ще могат да се свързват с приятели, лидери на мнение и медии, за да имат постоянен новинарски поток, който да им помогне да планират пътуванията си.

Компанията вече е сключила сделки с над 500 партньора, сред които са National Geographic и GoPro. Обновената платформа ще стартира в края на тази година.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Adobe купува софтуерната компания Marketo за 4.75 млрд. долара

Фотограф: Dado Ruvic

Аdobe официално се съгласи да придобие софтуерната компания Marketo в сделка за 4.75 млрд. долара, съобщи специализираното издание AdAge. Това е най-голямата сделка на компанията от десетилетие насам и с нея тя цели да засили маркетинговите си инструменти, за да се конкурира с лидерите в бранша Salesforce и Oracle. Придобиването трябва да бъде приключено през четвъртото тримесечие на фискалната 2018 г.

Маrkеtо cъздaвa мapĸeтинг coфтyep, ĸoйтo ĸoмпaниитe изпoлзвaт, зa дa нaмepят нoви пoтpeбитeли и дa ги дocтигнaт чpeз eлeĸтpoннa пoщa, тeĸcтoви cъoбщeния, coциaлни мpeжи и дpyги ĸампaнии. Tя пpeдлaгa и aнaлитични ycлyги.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Сменен е собственикът на най-голямата разследваща медия в Унгария

Унгарският бизнесмен Золтан Спедер обяви, че е продал цялото си участие в медийната група cemp-X Online Zrt, която притежава няколко издания, включително основния независим новинарски сайт Index.hu. Новите собственици с дялове по 50% са Габор Зиглер, член на борда на cemp-X Online, и медийният предприемач Йозеф Олтян.

Спедер е в конфликт с премиера Виктор Орбан от 2016 г. насам, а Index.hu си извоюва репутацията на водещото издание за журналистически разследвания и горещи новини, критикуващи управляващите.
Повече по темата около промените може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Рекламната тирада на Nike

От бойкот до възхищение, от запалени маратонки до увеличение в продажбите, от риск до успех. Такъв накратко беше пътят на Nike след провокативната кампания с участие на американския куотърбек Колин Каперник. Чрез избора му за рекламно лице брандът показа не само подкрепата си към спортиста, но и заяви публично корпоративната си политическа позиция.

Според много маркетинг специалисти обаче зад новата кампания се крие и опит за изчистване на репутацията на бранда, следствие от редицата скандали за сексуален тормоз и по-ниско заплащане на жените - служители в компанията.

Неназоваването на проблема пък, от друга страна, води до обезличаването му и кампанията прераства в поредица от хумористични мемове.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Coca-Cola обмисля да влезе в бизнеса с напитки от канабис

Coca-Cola съобщи, че "внимателно наблюдава" зараждащата се индустрия и се интересува от напитки с канабидиол (CBD) – непсихоактивно вещество в марихуаната, което лекува болка, но не води до превъзбуда. Bloomberg съобщи, че американската компания води преговори с канадския производител на марихуана Aurora Cannabis за създаването на напитките.

След новината акциите на Aurora се качиха в понеделник с 14%, а интересът на Coca-Cola също повлия добре и на други компании в сектора.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Безплатни пици доживот срещу татуировка

Фотограф: Lucy Nicholson

Веригата за доставки на пици Domino’s провокира потребителите в Русия, като им предложи 100 безплатни пици на година в следващите 100 години, ако си татуират логото на компанията. "Промоцията" трябваше да бъде активна през следващите два месеца, но поради огромен интерес от страна на потребителите беше прекратена само 4 дни по-късно. В крайна сметка близо 400 човека са си татуирали логото, като част от тях са бедни хора, за които безплатната храна е възможност да се нахранят, което повдига въпроси около кампанията дали е морално да провокира хората да продават кожата си срещу пица.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

iGaming.com обяви вакантна позиция за SEO manager off-page.

United partners търси PR стажанти.

All Channels Communication обяви свободни стажантски позиции за акаунт и дигитален копирайтър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Критична година за медиите Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

17 яну 2020, 1313 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 980 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ами ако

Достигнете до правилните хора от ритейл сектора

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10