С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 окт 2018, 13:00, 3683 прочитания

Историите на успeха не са точно приказки - TELUS International Europe & Proximity Sofia / BBDO Group

Мога там, искам тук

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Макар в Effie® Awards основен критерий за успешна комуникация да бъде нейната ефективност, безспорно впечатление на журито и представителите на маркетинг средите прави и значението на една рекламна кампания "Мога там, искам тук" на TELUS International Europe е именно такава. През 2017 година завоюва бронза по време на Effie Awards и донесе признание не само за TELUS International Europe, но и за Proximity Sofia / BBDO Group. Кампанията предизвика широк обществен дебат, накара стотици българи от чужбина да пожелаят да се върнат отново в България и ангажира хиляди хора да станат нейни посланици. И ако днес всичко това изглежда като една приказка с красив финал, то зад нея стои неуморната работа на един цял екип професионалисти. Ето какво ни разказаха Емилия Шикова, Senior Communications Manager в Proximity Sofia / BBDO Group и Захарина Вецева – Senior Corporate Communications и CSR Manager в TELUS International Europe.

Всички знаем какво символизират наградите Effie. Но какво е Effie за теб?


Е.Ш.От първото издание на Effie България досега Proximity Sofia / BBDO Group е носител на 23 награди Effie. За екипа ни Effie е начин на мислене и култура на работа, ориентирана към резултатите. За мен Effie е признание, че добрата работа винаги има значение.

Кампанията "Мога там, искам тук", която спечели бронз на Effie Awards през 2017 година, има изключително силен обществен отзвук. Такава ли беше целта в самото начало?

Е.Ш. Добрият бриф с ясно поставени цели са в основата на всеки успешен проект. Също така, за да има резултат една кампания, тя трябва да бъде разпознаваема за хората, така че съзнателно търсехме силен отзвук. Много често в обществото се зараждат нагласи, водят се дебати и нашата задача като екип е да ги чуем. Така беше и с "Мога там, искам тук" – всички имаме близки, които са получили образование в чужбина и са изправени пред решението дали да търсят реализация там или в България, което в контекста на трудностите, които бизнесът изпитва при намиране на квалифицирани кадри, доведе до комуникационната стратегия, която избрахме. И бяхме прави – само за 2 месеца получихме над 500 CV-та на българи, желаещи да се върнат в България. До края на 2017 постигнахме 29% увеличение на кандидатурите в компанията и ROI от 400%.



Кои са трудностите, пред които се изправи по пътя към наградата Effie в тази кампания?

Е.Ш. Имахме поставени не една, а две равностойни цели. Едната беше изцяло бизнес – 150 работни позиции, за които трябваше да бъдат назначени служители с различен профил. Втората – увеличаване на познаваемостта на компанията като добър работодател. За постигането им трябваше да се съобразим със сравнително ограничен бюджет и кратък срок за подготовка и изпълнение. Но това не са трудности, а само решения, които трябва да бъдат взети.

Какъв е твоят съвет към колегите, на които предстои да премерят сили в конкурса Effie Awards 2018?

Е.Ш. Да търсят смисъл, а не само форма/формат, защото добрите идеи могат да водят до промяна.

TELUS е компания с изключително позитивен имидж. Какво е да си част от такъв голям и амбициозен екип?

ЗВ: TELUS International Europe е лидер в BPO сектора и това не е случайно, а плод на много последователност и усилена работа. Доброто възприятие за компанията се дължи и поддържа от редица проекти, насочени от една страна към служителите, които са нашият основен капитал, от друга страна към обществото – инвестицията в едно по-добро бъдеще за всички е част от нашата култура и ценности. Нищо от това не би било възможно без екипа, от който и аз съм част. Благодарение на добро планиране, диалог и мотивация успяваме да се справим с всички предизвикателства.

А коя беше основната трудност в работата по кампанията "Мога там, искам тук"?

ЗВ: За нас кампанията "Мога там, искам тук" е кауза, която ни зареди с много хъс и желание – лично и професионално. Освен кратките срокове, които имахме, основното ни предизвикателство беше как да съобразим кампанията така, че да достигне едновременно до хората в чужбина, както и до приятелите и семействата им тук. Темата е много популярна за обществото ни и беше важно да отправим правилното послание.

Смяташ ли, че работата ви даде своя принос в насока положителна промяна на работната среда в България?

ЗВ: Определено отзвукът, който получи кампанията, помогна да се засили диалогът за работната среда в България. Инициативата "Мога Там. Искам Тук" помогна да покажем, че в България има много възможности за развитие. Вярваме, че бизнесът трябва да променя и задава стандарти. Целта на TELUS International Europe е да инвестираме в нашите служители като им предлагаме възможност за подобряване на квалификацията и кариерно израстване в една мотивираща международна среда.

Какво се промени за теб след Effie?

ЗВ: Наградата Effie носи голямо признание, но и задължението да поставяме още по-високи цели и стандарти на работа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1560 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 1252 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 октомври)

"Господари на ефира" отстрани репортера Димитър Върбанов; Новата PR агенция BraveStorm ще разказва бизнес истории през видео; Какви са оценките и показателите четири месеца след ребрандирането на "Мобилтел"; Седмицата на Facebook и др.

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10