С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 окт 2018, 13:00, 3551 прочитания

Историите на успeха не са точно приказки - TELUS International Europe & Proximity Sofia / BBDO Group

Мога там, искам тук

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Макар в Effie® Awards основен критерий за успешна комуникация да бъде нейната ефективност, безспорно впечатление на журито и представителите на маркетинг средите прави и значението на една рекламна кампания "Мога там, искам тук" на TELUS International Europe е именно такава. През 2017 година завоюва бронза по време на Effie Awards и донесе признание не само за TELUS International Europe, но и за Proximity Sofia / BBDO Group. Кампанията предизвика широк обществен дебат, накара стотици българи от чужбина да пожелаят да се върнат отново в България и ангажира хиляди хора да станат нейни посланици. И ако днес всичко това изглежда като една приказка с красив финал, то зад нея стои неуморната работа на един цял екип професионалисти. Ето какво ни разказаха Емилия Шикова, Senior Communications Manager в Proximity Sofia / BBDO Group и Захарина Вецева – Senior Corporate Communications и CSR Manager в TELUS International Europe.

Всички знаем какво символизират наградите Effie. Но какво е Effie за теб?


Е.Ш.От първото издание на Effie България досега Proximity Sofia / BBDO Group е носител на 23 награди Effie. За екипа ни Effie е начин на мислене и култура на работа, ориентирана към резултатите. За мен Effie е признание, че добрата работа винаги има значение.

Кампанията "Мога там, искам тук", която спечели бронз на Effie Awards през 2017 година, има изключително силен обществен отзвук. Такава ли беше целта в самото начало?

Е.Ш. Добрият бриф с ясно поставени цели са в основата на всеки успешен проект. Също така, за да има резултат една кампания, тя трябва да бъде разпознаваема за хората, така че съзнателно търсехме силен отзвук. Много често в обществото се зараждат нагласи, водят се дебати и нашата задача като екип е да ги чуем. Така беше и с "Мога там, искам тук" – всички имаме близки, които са получили образование в чужбина и са изправени пред решението дали да търсят реализация там или в България, което в контекста на трудностите, които бизнесът изпитва при намиране на квалифицирани кадри, доведе до комуникационната стратегия, която избрахме. И бяхме прави – само за 2 месеца получихме над 500 CV-та на българи, желаещи да се върнат в България. До края на 2017 постигнахме 29% увеличение на кандидатурите в компанията и ROI от 400%.



Кои са трудностите, пред които се изправи по пътя към наградата Effie в тази кампания?

Е.Ш. Имахме поставени не една, а две равностойни цели. Едната беше изцяло бизнес – 150 работни позиции, за които трябваше да бъдат назначени служители с различен профил. Втората – увеличаване на познаваемостта на компанията като добър работодател. За постигането им трябваше да се съобразим със сравнително ограничен бюджет и кратък срок за подготовка и изпълнение. Но това не са трудности, а само решения, които трябва да бъдат взети.

Какъв е твоят съвет към колегите, на които предстои да премерят сили в конкурса Effie Awards 2018?

Е.Ш. Да търсят смисъл, а не само форма/формат, защото добрите идеи могат да водят до промяна.

TELUS е компания с изключително позитивен имидж. Какво е да си част от такъв голям и амбициозен екип?

ЗВ: TELUS International Europe е лидер в BPO сектора и това не е случайно, а плод на много последователност и усилена работа. Доброто възприятие за компанията се дължи и поддържа от редица проекти, насочени от една страна към служителите, които са нашият основен капитал, от друга страна към обществото – инвестицията в едно по-добро бъдеще за всички е част от нашата култура и ценности. Нищо от това не би било възможно без екипа, от който и аз съм част. Благодарение на добро планиране, диалог и мотивация успяваме да се справим с всички предизвикателства.

А коя беше основната трудност в работата по кампанията "Мога там, искам тук"?

ЗВ: За нас кампанията "Мога там, искам тук" е кауза, която ни зареди с много хъс и желание – лично и професионално. Освен кратките срокове, които имахме, основното ни предизвикателство беше как да съобразим кампанията така, че да достигне едновременно до хората в чужбина, както и до приятелите и семействата им тук. Темата е много популярна за обществото ни и беше важно да отправим правилното послание.

Смяташ ли, че работата ви даде своя принос в насока положителна промяна на работната среда в България?

ЗВ: Определено отзвукът, който получи кампанията, помогна да се засили диалогът за работната среда в България. Инициативата "Мога Там. Искам Тук" помогна да покажем, че в България има много възможности за развитие. Вярваме, че бизнесът трябва да променя и задава стандарти. Целта на TELUS International Europe е да инвестираме в нашите служители като им предлагаме възможност за подобряване на квалификацията и кариерно израстване в една мотивираща международна среда.

Какво се промени за теб след Effie?

ЗВ: Наградата Effie носи голямо признание, но и задължението да поставяме още по-високи цели и стандарти на работа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 1233 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1123 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 октомври)

"Господари на ефира" отстрани репортера Димитър Върбанов; Новата PR агенция BraveStorm ще разказва бизнес истории през видео; Какви са оценките и показателите четири месеца след ребрандирането на "Мобилтел"; Седмицата на Facebook и др.

Чума отвъд прасетата

Африканската чума по свинете вече засяга и бизнеса в горите

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица