С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 окт 2018, 13:00, 3688 прочитания

Историите на успeха не са точно приказки - TELUS International Europe & Proximity Sofia / BBDO Group

Мога там, искам тук

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Макар в Effie® Awards основен критерий за успешна комуникация да бъде нейната ефективност, безспорно впечатление на журито и представителите на маркетинг средите прави и значението на една рекламна кампания "Мога там, искам тук" на TELUS International Europe е именно такава. През 2017 година завоюва бронза по време на Effie Awards и донесе признание не само за TELUS International Europe, но и за Proximity Sofia / BBDO Group. Кампанията предизвика широк обществен дебат, накара стотици българи от чужбина да пожелаят да се върнат отново в България и ангажира хиляди хора да станат нейни посланици. И ако днес всичко това изглежда като една приказка с красив финал, то зад нея стои неуморната работа на един цял екип професионалисти. Ето какво ни разказаха Емилия Шикова, Senior Communications Manager в Proximity Sofia / BBDO Group и Захарина Вецева – Senior Corporate Communications и CSR Manager в TELUS International Europe.

Всички знаем какво символизират наградите Effie. Но какво е Effie за теб?


Е.Ш.От първото издание на Effie България досега Proximity Sofia / BBDO Group е носител на 23 награди Effie. За екипа ни Effie е начин на мислене и култура на работа, ориентирана към резултатите. За мен Effie е признание, че добрата работа винаги има значение.

Кампанията "Мога там, искам тук", която спечели бронз на Effie Awards през 2017 година, има изключително силен обществен отзвук. Такава ли беше целта в самото начало?

Е.Ш. Добрият бриф с ясно поставени цели са в основата на всеки успешен проект. Също така, за да има резултат една кампания, тя трябва да бъде разпознаваема за хората, така че съзнателно търсехме силен отзвук. Много често в обществото се зараждат нагласи, водят се дебати и нашата задача като екип е да ги чуем. Така беше и с "Мога там, искам тук" – всички имаме близки, които са получили образование в чужбина и са изправени пред решението дали да търсят реализация там или в България, което в контекста на трудностите, които бизнесът изпитва при намиране на квалифицирани кадри, доведе до комуникационната стратегия, която избрахме. И бяхме прави – само за 2 месеца получихме над 500 CV-та на българи, желаещи да се върнат в България. До края на 2017 постигнахме 29% увеличение на кандидатурите в компанията и ROI от 400%.



Кои са трудностите, пред които се изправи по пътя към наградата Effie в тази кампания?

Е.Ш. Имахме поставени не една, а две равностойни цели. Едната беше изцяло бизнес – 150 работни позиции, за които трябваше да бъдат назначени служители с различен профил. Втората – увеличаване на познаваемостта на компанията като добър работодател. За постигането им трябваше да се съобразим със сравнително ограничен бюджет и кратък срок за подготовка и изпълнение. Но това не са трудности, а само решения, които трябва да бъдат взети.

Какъв е твоят съвет към колегите, на които предстои да премерят сили в конкурса Effie Awards 2018?

Е.Ш. Да търсят смисъл, а не само форма/формат, защото добрите идеи могат да водят до промяна.

TELUS е компания с изключително позитивен имидж. Какво е да си част от такъв голям и амбициозен екип?

ЗВ: TELUS International Europe е лидер в BPO сектора и това не е случайно, а плод на много последователност и усилена работа. Доброто възприятие за компанията се дължи и поддържа от редица проекти, насочени от една страна към служителите, които са нашият основен капитал, от друга страна към обществото – инвестицията в едно по-добро бъдеще за всички е част от нашата култура и ценности. Нищо от това не би било възможно без екипа, от който и аз съм част. Благодарение на добро планиране, диалог и мотивация успяваме да се справим с всички предизвикателства.

А коя беше основната трудност в работата по кампанията "Мога там, искам тук"?

ЗВ: За нас кампанията "Мога там, искам тук" е кауза, която ни зареди с много хъс и желание – лично и професионално. Освен кратките срокове, които имахме, основното ни предизвикателство беше как да съобразим кампанията така, че да достигне едновременно до хората в чужбина, както и до приятелите и семействата им тук. Темата е много популярна за обществото ни и беше важно да отправим правилното послание.

Смяташ ли, че работата ви даде своя принос в насока положителна промяна на работната среда в България?

ЗВ: Определено отзвукът, който получи кампанията, помогна да се засили диалогът за работната среда в България. Инициативата "Мога Там. Искам Тук" помогна да покажем, че в България има много възможности за развитие. Вярваме, че бизнесът трябва да променя и задава стандарти. Целта на TELUS International Europe е да инвестираме в нашите служители като им предлагаме възможност за подобряване на квалификацията и кариерно израстване в една мотивираща международна среда.

Какво се промени за теб след Effie?

ЗВ: Наградата Effie носи голямо признание, но и задължението да поставяме още по-високи цели и стандарти на работа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември)

Новата кампания на БФС - равенство във футбола и обединение срещу дискриминацията; Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга; Браншови организации с инициатива за подобряване и развитие на дигиталната среда в България; Коледният дух в рекламата на John Lewis и др.

19 ное 2019, 1082 прочитания

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 5079 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 октомври)

"Господари на ефира" отстрани репортера Димитър Върбанов; Новата PR агенция BraveStorm ще разказва бизнес истории през видео; Какви са оценките и показателите четири месеца след ребрандирането на "Мобилтел"; Седмицата на Facebook и др.

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10