Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 октомври)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 октомври)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 октомври)

"Господари на ефира" отстрани репортера Димитър Върбанов; Новата PR агенция BraveStorm ще разказва бизнес истории през видео; Какви са оценките и показателите четири месеца след ребрандирането на "Мобилтел"; Седмицата на Facebook и др.

3179 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

"Господари на ефира" отстрани репортера Димитър Върбанов

Случаят с нападнатия репортер на "Господари на ефира" Димитър Върбанов се оказа силно преувеличен, стана ясно в петък, след като "Медиапул" разпространи записи от камерите за видеонаблюдение на склада "ЕТ Елис - Елисавета Захариева" във Велико Търново, който е обект на разследване на екипа на предаването, излъчвано по "Нова телевизия".

Кадрите показват, че Върбанов действително пада на земята, след като е избутан от склада, а операторът снима пресъздавана от репортера ситуация, която изглежда като зле скалъпена постановка.

Изявление направи екипът на "Господари на ефира", а продуцентът на предаването Джуди Халваджиян отстрани Димитър Върбанов от екипа.

Подробности за случая и позицията на предаването може да прочетете тук>>

Новата PR агенция BraveStorm ще разказва бизнес истории през видео

От един месец на българския пазар работи нова PR агенция - BraveStorm Creative. Основният фокус на дейността и е storytelling (разказване на истории - от англ.) през видео и развиване на умения по публичната реч. Директор и създател на компанията е журналистката Вяра Деянова, която до неотдавна беше част от екипа на bTV, но е работила и в "Дарик радио", БНТ, ProBG.

Дългосрочно BraveStorm си партнира с българската агенция Innovation starter за развитието на корпоративния storytelling в България. А също и с организирания от Innovation Starter международен форум за иновации Innovation Explorer.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Какви са оценките и показателите четири месеца след ребрандирането на "Мобилтел"

Изследване, проведено от агенцията за пазарни проучвания и нагласи GfK (поръчано от А1 - бел. ред.) в периода юли - август сред 1000 души на възраст от 15 до 65 години, показва, че около 94% от участниците знаят, че "Мобилтел" става А1.

В резултат на ребрандирането разпознаваемостта на "Мтел" спада, а А1 вече се появява сред спонтанно споменаваните марки. При избор на списък с марки познатостта на "Мтел" намалява, докато А1 вече е позната за 90% от участниците в проучването на GfK.

По данни и изчисления от пазара сумата, похарчена за ребрандинга на компанията, до момента е малко под 2 млн. евро, показа проверка на "Капитал".

Повече данни за резултатите след ребрандирането може да видите тук>>

БСП иска да регистрира Българска свободна телевизия

Лидерът на БСП Корнелия Нинова занесе лично документите в Съвета за електронни медии (СЕМ), с които иска регистрация на телевизията "Българска свободна телевизия", чийто директор е дългогодишният тв журналист Любомир Коларов.

"Девизът й е "Бъди свободен", каза Коларов в четвъртък. Телевизията ще е политематична, но в началото ще излъчва предимно новини и публицистика, тъй като филмовите пакети са по-скъпи. Финансирането ще е изцяло от държавната субсидия на БСП, като за 2018 г. за целта са заделени 2 млн. лв.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Красимир Ванков е новият председател на Асоциацията на филмовите и телевизионните продуценти

След гласуване продуцентът на Hidalgo Productions Красимир Ванков беше избран за председател на Асоциацията на филмовите и телевизионните продуценти (АФТП) за мандат от една година. Той обяви, че в този период ще работи за изграждането на публичния образ на АФТП, за ползотворно сътрудничество с телевизионните оператори и за градивен диалог с институциите, които имат пряко отношение към развитието на телевизионната и филмова продуцентска дейност в България.

Ванков е продуцирал телевизионни сериали, сред които "Етажна собственост", "София – Ден и Нощ", публицистични предавания ("На инат"), развлекателни програми (скеч-шоуто "Аламинут") и др.

TBI Bank смени логото си

Финансовата институция представи новото си по-изчистено лого с минималистичен шрифт. Оранжевото остава основен цвят, а акцентът в поставен върху TBI. От компанията пишат, че поетапната миграция към новото лого започва с дигиталните канали на TBI Bank и ще продължи постепенно в клоновата мрежа в България и в Румъния.

Дигитален бизнес

Toyota ще използва Android Auto в новите си автомобили

Според източници на специализираното издание AdAge Toyota най-после ще започне да вгражда Android Auto в автомобилите си. Това значи, че автомобилите, които имат тази система, ще могат да се свързват с външни устройства, които ползват Android. Още през януари компанията обяви подобна сделка и с CarPlay, собственост на Apple. Предположения сочат, че с тези сделки целят да привлекат клиенти, които са недоволни от автомобили с ниска свързаност с мобилни устройства.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Новата сделка на Snapchat, този път с Amazon

Една от основните цели на Snapchat е да се превърне в ключово място за онлайн търговци. Почти всяка седмица те вкарват нови функции за избрани рекламодатели като Adidas, Nike и Under Armor. Сега Snapchat се съюзява с Amazon, като цели да намали стъпките за закупуване на продукт.

Новата функция в приложението позволява на потребителите, при насочване на камерата на мобилните им устройства към конкретен продукт, да виждат информация за него, цена и линк за покупка в Amazon. Много рекламодатели виждат Snapchat като пряк достъп до потребители между 12 и 17 години, сред които платформата е най-популярна. За момента Snapchat има над 180 млн. активни потребители всеки ден.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook:

Facebook съобщи за 50 млн. профила, засегнати от хакерска атака

Facebook, съобщи, че е открила пробив в сигурността, който е засегнал "почти 50 млн. профила". Компанията не знае кой стои зад тази атака и откъде идва тя. В официално съобщение се казва, че проблемът е разрешен и вече са информирани органите на реда. След изявлението акциите на компанията се понижиха с 3%.

Хакерите биха могли да присвоят потребителското име и паролите, чрез които да превземат профилите, се казва още в съобщението на компанията на Марк Зукърбърг.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook официално пусна функцията си за реклама в Stories формата

Рекламодателите вече могат да позиционират брандовете си във формата Stories, през който да достигат до своите потребители във Facebook.

Новата услуга беше тествана на различни пазари, а сега вече е достъпна за компании от целия свят, включително и България. Форматът, позволява представяне на рекламни визии, видеореклама, възможност за директно инсталиране на приложение, трафик на сайта на рекламодателите, brand awareness, или "спонтанна познатост на марката", и др. Всички тези възможности са достъпни още от миналата година в платформата Instagram, собственост на Facebook.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Основателите на Instagram напускат Facebook

Създателите на Instagram Кевин Систрьом и Майк Кригер напускат Facebook. Причина за тяхното оттегляне е нарастващото напрежение между тях и главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг относно посоката, в която приложението за споделяне на снимки трябва да се развива.

През 2012 г. Facebook придоби Instagram за 1 млрд. долара. В момента платформата за споделяне на снимки се използва от над 1 млрд. души и има над 2 млн. рекламодатели.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

New York Times като рекламна трибуна по случая с номинирания върховен съдия Брет Кавано

За втори път в историята си изданието публикува цяла страница реклама в защита на страна по казус за сексуален тормоз на най-високо ниво в САЩ. New York Times публикува 1600 имена на мъже, подкрепящи Кристин Форд, която се появи в медийното пространство преди едва две седмици, когато обвини в сексуален тормоз преди 36 години номинирания от Доналд Тръмп за върховен съдия Брет Кавано. Подобна страница с 1600 подписа на чернокожи жени се появи и през 1991 г. в защита на Анита Хил, която тогава обвини съдия Кларънс Томас в изнасилване. И двата казуса са с много въпросителни, превърнали се в борба "дума срещу дума".

Рекламен бизнес

Dunkin Donuts сменя името си на Dunkin в опит да привлече по-млади клиенти

Dunkin’ Donuts обяви, че планира да се ребрандира. Тя ще премахне втората част от името си и от януари поничките отпадат и името на компанията остава само Dunkin. Това е част от идеята на новия изпълнителен директор Дейв Хофман да изведе различни храни и напитки, особено кафе, на преден план в менюто. Чрез смяната на името се акцентира върху новите продукти в заведението. Според представители на веригата това би привлякло по-младите клиенти.

Повече по темата може да прочетете тук>>

IKEA продаде стола на Обама

Носталгията по Обама се оказа печеливша за IKEA. По време на интервю за ежегодния бизнес форум в Осло, Барак Обама бе настанен върху стол на IKEA с името Landskrona. Рекламната агенция SMFB Oslo се възползва от възможността и пусна стола за продажба в секцията на IKEA за използвани продукти. Етикетът гласи, че столът не може да бъде продаден на пълна цена, тъй като е бил вече използван и на него е седял Барак Обама.

Според агенцията столът е бил продаден на начален учител, който просто е търсил удобно кресло за четене.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK