С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 окт 2018, 9:17, 2821 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 октомври)

"Господари на ефира" отстрани репортера Димитър Върбанов; Новата PR агенция BraveStorm ще разказва бизнес истории през видео; Какви са оценките и показателите четири месеца след ребрандирането на "Мобилтел"; Седмицата на Facebook и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


"Господари на ефира" отстрани репортера Димитър Върбанов

Случаят с нападнатия репортер на "Господари на ефира" Димитър Върбанов се оказа силно преувеличен, стана ясно в петък, след като "Медиапул" разпространи записи от камерите за видеонаблюдение на склада "ЕТ Елис - Елисавета Захариева" във Велико Търново, който е обект на разследване на екипа на предаването, излъчвано по "Нова телевизия".

Кадрите показват, че Върбанов действително пада на земята, след като е избутан от склада, а операторът снима пресъздавана от репортера ситуация, която изглежда като зле скалъпена постановка.
Изявление направи екипът на "Господари на ефира", а продуцентът на предаването Джуди Халваджиян отстрани Димитър Върбанов от екипа.
Подробности за случая и позицията на предаването може да прочетете тук>>



Новата PR агенция BraveStorm ще разказва бизнес истории през видео

От един месец на българския пазар работи нова PR агенция - BraveStorm Creative. Основният фокус на дейността и е storytelling (разказване на истории - от англ.) през видео и развиване на умения по публичната реч. Директор и създател на компанията е журналистката Вяра Деянова, която до неотдавна беше част от екипа на bTV, но е работила и в "Дарик радио", БНТ, ProBG.

Дългосрочно BraveStorm си партнира с българската агенция Innovation starter за развитието на корпоративния storytelling в България. А също и с организирания от Innovation Starter международен форум за иновации Innovation Explorer.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Какви са оценките и показателите четири месеца след ребрандирането на "Мобилтел"

Изследване, проведено от агенцията за пазарни проучвания и нагласи GfK (поръчано от А1 - бел. ред.) в периода юли - август сред 1000 души на възраст от 15 до 65 години, показва, че около 94% от участниците знаят, че "Мобилтел" става А1.

В резултат на ребрандирането разпознаваемостта на "Мтел" спада, а А1 вече се появява сред спонтанно споменаваните марки. При избор на списък с марки познатостта на "Мтел" намалява, докато А1 вече е позната за 90% от участниците в проучването на GfK.
По данни и изчисления от пазара сумата, похарчена за ребрандинга на компанията, до момента е малко под 2 млн. евро, показа проверка на "Капитал".
Повече данни за резултатите след ребрандирането може да видите тук>>

БСП иска да регистрира Българска свободна телевизия

Лидерът на БСП Корнелия Нинова занесе лично документите в Съвета за електронни медии (СЕМ), с които иска регистрация на телевизията "Българска свободна телевизия", чийто директор е дългогодишният тв журналист Любомир Коларов.

"Девизът й е "Бъди свободен", каза Коларов в четвъртък. Телевизията ще е политематична, но в началото ще излъчва предимно новини и публицистика, тъй като филмовите пакети са по-скъпи. Финансирането ще е изцяло от държавната субсидия на БСП, като за 2018 г. за целта са заделени 2 млн. лв.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Красимир Ванков е новият председател на Асоциацията на филмовите и телевизионните продуценти


След гласуване продуцентът на Hidalgo Productions Красимир Ванков беше избран за председател на Асоциацията на филмовите и телевизионните продуценти (АФТП) за мандат от една година. Той обяви, че в този период ще работи за изграждането на публичния образ на АФТП, за ползотворно сътрудничество с телевизионните оператори и за градивен диалог с институциите, които имат пряко отношение към развитието на телевизионната и филмова продуцентска дейност в България.

Ванков е продуцирал телевизионни сериали, сред които "Етажна собственост", "София – Ден и Нощ", публицистични предавания ("На инат"), развлекателни програми (скеч-шоуто "Аламинут") и др.

TBI Bank смени логото си


Финансовата институция представи новото си по-изчистено лого с минималистичен шрифт. Оранжевото остава основен цвят, а акцентът в поставен върху TBI. От компанията пишат, че поетапната миграция към новото лого започва с дигиталните канали на TBI Bank и ще продължи постепенно в клоновата мрежа в България и в Румъния.

Дигитален бизнес

Toyota ще използва Android Auto в новите си автомобили

Според източници на специализираното издание AdAge Toyota най-после ще започне да вгражда Android Auto в автомобилите си. Това значи, че автомобилите, които имат тази система, ще могат да се свързват с външни устройства, които ползват Android. Още през януари компанията обяви подобна сделка и с CarPlay, собственост на Apple. Предположения сочат, че с тези сделки целят да привлекат клиенти, които са недоволни от автомобили с ниска свързаност с мобилни устройства.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Новата сделка на Snapchat, този път с Amazon


Една от основните цели на Snapchat е да се превърне в ключово място за онлайн търговци. Почти всяка седмица те вкарват нови функции за избрани рекламодатели като Adidas, Nike и Under Armor. Сега Snapchat се съюзява с Amazon, като цели да намали стъпките за закупуване на продукт.

Новата функция в приложението позволява на потребителите, при насочване на камерата на мобилните им устройства към конкретен продукт, да виждат информация за него, цена и линк за покупка в Amazon. Много рекламодатели виждат Snapchat като пряк достъп до потребители между 12 и 17 години, сред които платформата е най-популярна. За момента Snapchat има над 180 млн. активни потребители всеки ден.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook:

Facebook съобщи за 50 млн. профила, засегнати от хакерска атака

Facebook, съобщи, че е открила пробив в сигурността, който е засегнал "почти 50 млн. профила". Компанията не знае кой стои зад тази атака и откъде идва тя. В официално съобщение се казва, че проблемът е разрешен и вече са информирани органите на реда. След изявлението акциите на компанията се понижиха с 3%.
Хакерите биха могли да присвоят потребителското име и паролите, чрез които да превземат профилите, се казва още в съобщението на компанията на Марк Зукърбърг.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook официално пусна функцията си за реклама в Stories формата

Рекламодателите вече могат да позиционират брандовете си във формата Stories, през който да достигат до своите потребители във Facebook.

Новата услуга беше тествана на различни пазари, а сега вече е достъпна за компании от целия свят, включително и България. Форматът, позволява представяне на рекламни визии, видеореклама, възможност за директно инсталиране на приложение, трафик на сайта на рекламодателите, brand awareness, или "спонтанна познатост на марката", и др. Всички тези възможности са достъпни още от миналата година в платформата Instagram, собственост на Facebook.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Основателите на Instagram напускат Facebook

Създателите на Instagram Кевин Систрьом и Майк Кригер напускат Facebook. Причина за тяхното оттегляне е нарастващото напрежение между тях и главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг относно посоката, в която приложението за споделяне на снимки трябва да се развива.
През 2012 г. Facebook придоби Instagram за 1 млрд. долара. В момента платформата за споделяне на снимки се използва от над 1 млрд. души и има над 2 млн. рекламодатели.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

New York Times като рекламна трибуна по случая с номинирания върховен съдия Брет Кавано


За втори път в историята си изданието публикува цяла страница реклама в защита на страна по казус за сексуален тормоз на най-високо ниво в САЩ. New York Times публикува 1600 имена на мъже, подкрепящи Кристин Форд, която се появи в медийното пространство преди едва две седмици, когато обвини в сексуален тормоз преди 36 години номинирания от Доналд Тръмп за върховен съдия Брет Кавано. Подобна страница с 1600 подписа на чернокожи жени се появи и през 1991 г. в защита на Анита Хил, която тогава обвини съдия Кларънс Томас в изнасилване. И двата казуса са с много въпросителни, превърнали се в борба "дума срещу дума".

Рекламен бизнес

Dunkin Donuts сменя името си на Dunkin в опит да привлече по-млади клиенти

Dunkin’ Donuts обяви, че планира да се ребрандира. Тя ще премахне втората част от името си и от януари поничките отпадат и името на компанията остава само Dunkin. Това е част от идеята на новия изпълнителен директор Дейв Хофман да изведе различни храни и напитки, особено кафе, на преден план в менюто. Чрез смяната на името се акцентира върху новите продукти в заведението. Според представители на веригата това би привлякло по-младите клиенти.
Повече по темата може да прочетете тук>>

IKEA продаде стола на Обама

Носталгията по Обама се оказа печеливша за IKEA. По време на интервю за ежегодния бизнес форум в Осло, Барак Обама бе настанен върху стол на IKEA с името Landskrona. Рекламната агенция SMFB Oslo се възползва от възможността и пусна стола за продажба в секцията на IKEA за използвани продукти. Етикетът гласи, че столът не може да бъде продаден на пълна цена, тъй като е бил вече използван и на него е седял Барак Обама.
Според агенцията столът е бил продаден на начален учител, който просто е търсил удобно кресло за четене.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 октомври)



Свободни позиции:

Комуникационната група Publicis One обяви вакантна позиция за Senior PPC Expert.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенции на промяната Агенции на промяната

Кои са най-големите комуникационни компании в България и как се променят през последната година

13 дек 2019, 1266 прочитания

Новата разменна валута Новата разменна валута

Комуникационният пазар през годината

13 дек 2019, 1495 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Радж Рагунатан: Щастието се учи и само 10% от него се дължат на материални придобивки

Професорът по маркетинг и автор на книгата "Ти си умен, успешен, но дали си щастлив?" пред "Капитал"

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10