С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 окт 2018, 9:33, 3551 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 октомври)

Избраха победителите в конкурса "Сайт на годината"; Новата програмна схема на БНТ показва отказ от сериозни теми за сметка на развлекателни жанрове; Ива Григорова е новият директор "PR бизнес" в Publicis One и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Избраха победителите в конкурса "Сайт на годината"

Жури, съставено от над 50 експерти по програмиране, уеб дизайн и дигитален маркетинг, избра победителите в първото издание на конкурса "Сайт на годината", организиран от "Фондация за активно развитие на уеб". На официална церемония бяха наградени най-добрите сайтове в общо 10 категории сред общо 150 подадени кандидатури. Журито отличи и Александър Варов, мениджър "Портфолио" в Netinfo, Божидар Божанов, изпълнителен директор на LogSentinel и Дарин Маджаров, основател на "Уча.се", за тяхното дългосрочно влияние върху развитието на уеб и дигиталните технологии в България.
Категория: Фирмен сайт
Първо място: MentorMate, изпълнител: "МенторМейт България"

Категория: Личен сайт
Първо място: Fit with Strahil, изпълнител: eDesign

Категория: Институционален сайт / НПО
Първо място: Национален фонд "Култура", изпълнител: СтудиоХ

Категория: Сайт на събитие / кауза
Първо място: Конференция Online Advertising, изпълнител: екип на Netpeak Bulgaria и Octopus Events

Категория: Електронен магазин
Първо място: eSky, изпълнител: eSky

Категория: Медиен сайт
Първо място: Дневник, изпълнител: СтудиоХ

Категория: Блог
Първо място: Блог за дигитален маркетинг на Netpeak, изпълнител: Netpeak

Категория: Продуктов сайт
Първо място: Уча.се, изпълнител: Despark и Уча.се

Категория: Сайт за услуги
Първо място: Уча.се, изпълнител: Despark и Уча.се

Категория: Mobile app
Първо място: pCloud, Изпълнител: pCloud

Новата програмна схема на БНТ показва отказ от сериозни теми за сметка на развлекателни жанрове

Година след като нов мениджърски екип пое управлението на БНТ, държавната телевизия е с почти напълно променен облик - от новата графична визия, през съдържателните промени на съществуващи рубрики до изцяло новите вътрешни и външни предавания. Основанието темата да бъде обсъждана като важна е въпросът струва ли си парите на данъкоплатците.



Най-видимата промяна е в сутрешния пояс, който направи рязък завой към лайфстайл тематиката. От началото на септември пък БНТ е започнала да излъчва осем нови проекта и обновени предавания. Всички те са развлекателни.
Повече за промените в програмната схема на БНТ може да прочетете тук>>

Ива Григорова е новият директор "PR бизнес" в Publicis One

Фотограф: MSL

Ива Григорова оглавява PR агенцията "MSL София", част от комуникационната група Publicis One. От позицията на директор "PR бизнес" тя ще отговаря за стратегическото и бизнес развитие на MSL на локално и регионално ниво, за консултирането на настоящи и нови клиенти и за прилагането на нови бизнес решения в интегрираните комуникационни кампании на агенцията.

Григорова има дългогодишен опит в сферата на комуникациите, като през последните години работи в българската PR агенция United Partners, където управлява проекти на ключови клиенти. Преди това е била част от екипа на PR агенция в Ню Йорк, работейки за брандове от здравния, развлекателен, моден и козметичен бранш.

Instagram: новият Facebook за учениците

За миналата година в България над 820 хил. потребители са били привлечени от съдържанието на Instagram, като 48% са на възраст от 13 до 24 години, сочат данни на платформата NapoleonCat, представени от "Дневник".

Модата на лидерите на мнение в мрежата, които могат да привлекат внимание към продукт или услуга, вече има своите представители и сред тийнейджърите в България. В основата на този феномен е нагласата на потребителите: според маркетингови проучвания хората често се доверяват повече на приятели, познати или личности, които уважават, отколкото на стандартните реклами. "Дневник" разговаря с ученички от столични гимназии, които са търсени от фирми, за да популяризират техни продукти в Instagram.
Целите интервюта и повече по темата може да прочетете тук>>

Мария Гергова-Бенгтссон е новият председател на БАПРА

Фотограф: Капитал

Собственичката и управляващ директор на PR агенцията United Partners Мария Гергова-Бенгтссон поема председателството на Българска асоциация на PR агенциите (БАПРА) с мандат до 2020 г. На годишното събрание на асоциацията беше избран и заместник-председател - Камелия Димитрова, управител на агенция PR Play. Тя ще поеме и председателството след Мария Гергова-Бенгтссон.

Досегашният председател на БАПРА беше Екатерина Димитрова, изпълнителен директор на агенцията InterImage.

Дигитален бизнес

Формула 1 е увеличила с 65% приходите си от дигитален маркетинг

Формула 1 бележи ръст на приходите от дигитален маркетинг след придобиването на спорта от Liberty Media, пише "Дневник", позовавайки се на годишния финансов доклад на автомобилната надпревара за 2017 г.

Приходите в тази сфера са 10 млн. долара срещу 6.1 млн. за 2016 г. Ръстът е с 65%, но продължава да представлява едва 0.6% от общите приходи на Формула 1. Голяма част от тези 10 млн. са от абонаментите за приложението F1 App, официалните продукти и сувенири на всички отбори, както и онлайн продажбата на билети за състезанията.

Въпреки това сумата е много ниска за анонсираната от Liberty Media дигитална революция.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

GSK избра Publicis Media за своя глобална медия агенция

Фармацевтичната компания GlaxoSmithKline (GSK) приключи с конкурса за нова глобална медия агенция, който започна през май, като избра да си партнира с Publicis Media, пише изданието AdWeek и допълва, че в конкурса още са участвали PHD, GroupM и Dentsu. В избора на нова агенция от ключово значение за рекламодателя е била цената, която участниците ще предложат. Според изследване на R3 общите годишни инвестиции на GSK за позициониране в медии са в размер на 1.58 млрд. долара.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Потребителите се влияят от позицията на брандове по социално значими теми

След редица случаи, в които световни брандове заемат политическа позиция, последния от които беше провокативната рекламна кампания на Nike, се повдигна въпросът дали потребителите се влияят от действията на брандовете. Според изследване на Edelman, публикувано в WSJ сред 8 хил. души в осем държави, 40% от потребителите купували за първи път продукт на конкретен бранд само защото оценяват позицията му по спорен социален или политически въпрос. Около 64% от анкетираните биха сменили или бойкотирали марка заради политическата или социалната й позиция.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Радж Рагунатан: Щастието се учи и само 10% от него се дължат на материални придобивки

Радж Рагунатан е професор по маркетинг в McCombs School of Business към University of Texas в Остин и изследва влиянието на решенията, които хората взимат, върху тяхното собствено щастие и удовлетвореност. "Капитал" разговаря с Радж Рагунатан за влиянието на рекламите, представящи идилични истории, върху потребителите, какви са негативните последствия и как променят възприятията им за света. Той разказва и за връзката между познанията и щастието и може ли хората да се научат сами да бъдат щастливи.
Цялото интервю може да прочетете тук>>

McDonald’s повдига темата за дислексията в новата си кампания


Веригата за бързо хранене в Швеция отбеляза Международния ден на информираност за дислексията с кампания, която представя рекламни послания, менюта и оферти в McDonald’s с текст с разбъркани букви. Кампанията се разгръща и на място в ресторантите, където към всяко детско меню клиентите получават безплатна книжка с история за момче, страдащо от дислексия. Кампанията в Швеция е дело на творческата агенция Nord DDB, която си партнира още с медиа агенцията OMD и PR агенцията Prime.

Роналдо е притиснат от спонсорите си заради постъпилите обвинения срещу него

След като полицията поднови разследването по обвиненията към Кристиано Роналдо за изнасилване, двама от ключовите спонсори на футболната звезда излязоха с изявление, че следят отблизо развитието на казуса. Компаниите Nike и EA Sports, които са сред най-големите корпоративни поддръжници на Роналдо са категорични, че рекламните им лица трябва да се държат по начин, който отговаря на ценностите на брандовете им. През 2016 г. Nike подписа доживотен договор с футболиста на стойност 1 млрд. долара. EA Sports път съвсем скоро представи новото издание на видеоиграта FIFA 19 с рекламно лице именно Кристиано Роналдо.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

"Дневник" обяви вакантни позиции за репортери.

Alpha Best обяви вакантни позиции за мениджър "Ключови клиенти", графичен уеб дизайнер и Wordpress developer.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 3680 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2823 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Николай Караджов става управител на Saatchi&Saatchi

Към агенцията се присъединява и нов главен творчески директор

Още от Капитал
Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10