С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 окт 2018, 13:00, 9608 прочитания

Унгарската авантюра на Красимир Гергов

Рекламният консултант вече държи 75% от базираната в Будапеща агенция 1080p

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През годините Красимир Гергов е имал интереси в най-различни сектори - медии, реклама, голф, имоти, галерии, като бизнесът му беше фокусиран основно в България. Последната му сделка обаче разкрива, че амбициите му се простират и в Централна Европа. През юли медийният и рекламен консултант е придобил компания на унгарския пазар - 1080p, която е сред популярните творчески и медийни агенции в сектора и има отличия от местни рекламни фестивали.

Какво включва сделката


Пред специализираното унгарско списание Marketing & Media управляващият съдружник в 1080p Золт Урбан потвърждава транзакцията и коментира, че "целта на придобиването е желанието да бъде изградена група от агенции, които да предлагат иновативно мислене и интегрирани услуги". В интервюто той споменава, че Гергов присъства и на чешкия рекламен пазар. В унгарските медии няма информация за цена на сделката. Интересите на Красимир Гергов за експанзия в региона не са коментирани в български медии и бизнесменът държи в тайна действията си. До редакционното приключване на този брой на "Капитал" Гергов не отговаряше на мобилния си телефон.

Преди навлизането на новия акционер рекламната агенция 1080p има двама собственици: компанията с широко рекламно и комуникационно портфолио Dynamo Kommunikáció (в която дялове държат двама - Балаш Девени и Тамаш Кадар, който пък е изпълнителен директор на известния Sziget Festival), и Золт Урбан. Гергов придобива първо дела на Dynamo Kommunikáció, а после и половината от участието на Урбан и с днешна дата притежава 75% от 1080p. Управител на компанията остава Урбан, който пък запазва 25%.

Агенция 1080p е от средноголемите играчи на унгарския пазар. Тя е класическа рекламна и медийна агенция, но понякога предлага и творчески решения на клиентите си. В момента официалният сайт на агенцията е в процес на подновяване, но от стария се вижда, че сред досегашните й клиенти са брандове като Metro, Royal Vodka, National Geographic, Elle, Marie Claire и др.



Управителят Золт Урбан е президент на Унгарската рекламна асоциация (MRSZ). Вторият му мандат изтича тази есен, но според унгарските медии, ако не се намери друг по-добър кандидат за президент, той може да запази поста.

Красимир Гергов пък е основател на еквивалента на MRSZ тук - Българската асоциация на рекламните агенции. Днес е заместник-председател на асоциацията на комуникационните агенции (БАКА), наследник на асоциацията на рекламните агенции.

Защо се прави придобиването

Желанието на Гергов да навлезе на по-голям и по-развит пазар от българския е логично. По данни на Унгарската рекламна асоциация (MRSZ) разходите за реклама в Унгария през 2017 г. са нараснали с 11.5% в сравнение с миналата година до 241 млрд. форинта (740 млн. евро). Инвестиците в онлайн реклама са нараснали с 16.4% през годината и са 76.8 млрд. форинта (236 млн. евро), а разходите за телевизионни реклами са се увеличили със 7.5% до 60.2 млрд. форинта (185 млн. евро). Рекламните разходи в печатни медии също растат - с 18.5% на 38.3 млрд. форинта (118 млн. евро). Урбан коментира неотдавна, че държавните разходи за реклама през миналата година са над 40 млрд. HUF (123 млн. евро).

За сравнение - рекламният пазар в България през 2017 г. е нараснал с 8% и достига близо 370.3 млн. лв. (189.2 млн. евро) нетни инвестиции по данни на Българската асоциация на комуникационните агенции. Най-голям дял от медия микса продължава да държи телевизията, която привлича близо 60% от рекламните инвестиции, което се равнява на 220.2 млн. лв. (112.5 млн. евро) нетни вложения.

Една от вероятните причини за придобиването на унгарската 1080p е и желанието на Гергов да се опита да изгради класическа мрежа от агенции в региона. През есента на 2013 г. той купи рекламната агенция на вече бившия кмет на Белград и лидер на сръбската Демократическа партия Драган Джилас - Direct media. Тогава компанията бе лидер на пазара с годишни приходи от 67 млн. евро. След сделката под бранда Direct media функционира агенция и на българския пазар - "Директ медия Крес". Тази година в конкурс, обявен от българската държава, за туристическа реклама на страната на стойност 7 млн. лв. бяха класирани пет агенции. Една от тях е именно "Директ медия Крес". Тя ще проведе кампанията на регионалните пазари - Гърция, Сърбия, Турция, Македония и Румъния, при цена от 1.73 млн. лв. Компанията е част от групата "Direct Media Group България", собственост на Красимир Петков, но индиректно свързана с Красимир Гергов.

Красимир Гергов е президент на рекламна агенция "Крес" – една от първите български компании за пълно рекламно обслужване. Свързван е още с медиашопа "Пиеро 97", а до неотдавна имаше влияние и в още няколко рекламни агенции на българския пазар. Гергов е партньор в JCDecaux, една от големите мрежи за външна реклама в България, според личния му сайт www.guergov.com, макар че официално той продаде дружествата си "Вал София" и "Каут ов хоум" през 2011 г. на френската група. Гергов е миноритарен собственик в най-гледаната българска телевизия bTV, собственост на американската компания Central European Media Enterprises (CME).

Последно името на Гергов беше споменато в две сделки на медийния пазар. В началото на годината, когато създателите на "Би Ай телевизия" (Bulgarian International Television - BiT), братята Павел и Румен Вълневи, съобщиха, че вече не са собственици на канала, няколко дни по късно стана ясно, че са продали телевизията на свързвана с Гергов компания - "Интерактив ТВ системс България". Месец по късно пък "Телевизия Европа" придоби радио "Новините сега", собственост на близката до медийния консултант Красимир Гергов "Оберон радио макс".
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май)

Компаниите за медиен мониторинг и анализ Perceptica и Media Monitor обединиха екипите си; All Channels е най-добрата PR агенция на годината; Агенция APRA Porter Novelli стана член на БАКА; Ръстът на рекламния пазар ще се забави; Πлaтфopмaтa YоuТubе Мuѕіс вeчe e дocтъпнa нa бългapcĸия пaзap

21 май 2019, 979 прочитания

All Channels е най-добрата PR агенция на годината All Channels е най-добрата PR агенция на годината

БДВО връчи 44 отличия, като в състезанието участваха 93 проекта

18 май 2019, 2401 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кои държави са най-скъпите търговски марки

България се нарежда във втората половина на класацията

Game-Changer* на газовия пазар

Междусистемната връзка с Гърция е първият реален проект за намаляване на газовата зависимост от Русия

Каквото поиска падишахът

Ролята на ГЕРБ за "изпирането" Ахмед Доган и държавните подаръци за бизнеса му нареждат премиера Борисов до всички управлявали след 2001 г. по наложения от "сараите" модел

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Работохолици до доказване на противното

Марк Грифитс, професор по поведенческо пристрастяване и директор на звено за изследване на хазарта в Nottingham Trent University

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше