"Юнион-Ивкони" обвини bTV, че я притиска с репортажи заради рекламен договор
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Юнион-Ивкони" обвини bTV, че я притиска с репортажи заради рекламен договор

Темата с качеството на автобусните превози е особено чувствителна през последните месеци, заради трагичните катастрофи с много жертви

"Юнион-Ивкони" обвини bTV, че я притиска с репортажи заради рекламен договор

Повод е материал с пиян шофьор на компанията в автобуса от Лондон до София, от телевизията отричат да има натиск

Весислава Антонова
6600 прочитания

Темата с качеството на автобусните превози е особено чувствителна през последните месеци, заради трагичните катастрофи с много жертви

© Цветелина Ангелова


Компанията за вътрешни и международни автобусни превози "Юнион-Ивкони" обвини една от двете най-влиятелни телевизии в България - bTV, че разпространява "фалшиви новини" по неин адрес. Това стана с отворено писмо до медиите, разпространено във вторник (16.10.18г.). Поводът е излъчен репортаж в новините на медиата, които се отнасят до извършени от фирмата курсове. В писмото се твърди, че целта на репортажа била уронване авторитета на компанията, от която се очаквало да подпише предлаган договор за реклама на стойност 50 хил. лв.

На свой ред bTV Media Group също излезе с позиция във връзка с писмото от "Юнион-Ивкони", в която се казва, че "всички репортажи в "bTV Новините", разработени след получаване на сигнали от зрители, се подготвят според най-високите журналистически стандарти и се излъчват в обществен интерес с цел информиране по важни въпроси, вкл. свързани със сигурността на гражданите".

От медийната група уточняват, че всички репортажи, свързани с "Юнион-Ивкони", могат да бъдат открити на сайта www.btvnovinite.bg. "Редакционният екип на bTV никога не се влияе от търговските взаимоотношения на медийната група и прилага най-високите професионални стандарти за качествена журналистика всеки ден", пише в становището на bTV Media Group.

Автобусният превозвач "Юнион-Ивкони" коментира репортажи на bTV, излъчени в края и началото на тази седмица (14 и 15 октомври), които се отнасят до курс на компанията от Лондон до София. По информация на пътуващи по дестинацията граждани курсът е бил на път да бъде изпълнен от шофьор на компанията, употребил алкохол. Намеса на пътниците предотвратила това, а в репортажа на телевизията един от тях разказва, че шофьорът, който е качвал багажа в автобуса, е миришел на алкохол. Пътниците са повикали представител на местната полиция и са поискали той да извърши проверка на шофьора. По думите на един от пътниците, след като взел пробата, представителят на реда е установил, че шофьорът е пил и не препоръчва той да шофира. Така в крайна сметка курсът бил поет от другия шофьор, а колегата му, за когото се твърди, че е пил слязъл в Германия, където била извършена смяна на шофьорите, се вижда от репортажа.

От "Юнион-Ивкони" уточняват в съобщение до медиите, че шофьорът, за когото се твърди, че е пил, е закарал автобуса до Лондон, но не е бил на работа по график, а е трябвало да се придвижи като пътник до Германия. Там е трябвало да почива 24 часа и да поеме курс по друга дестинация. Автобусният превозвач твърди, че взетата алкохолна проба на водача, била отрицателна, пътниците в автобуса казват в репортажа, че тя не им е била показана, но полицай казва, че той е пил. Според компанията графикът за пътуване предвиждал един водач да кара до Германия където други двама го сменят последователно в изпълнение на изискванията за почивка, а обявения от пътниците водач за пиян останал в Германия.

Според писмото на "Юнион-Ивкони" това е поредният негативен репортаж на bTV за компанията и това има отношение към направената от телевизията оферта за сключване на рекламен договор. Компанията коментира, че на 17 август мениджър продажби на медийната група е отправил търговска оферта , на която мениджърът в рекламния отдел на "Юнион-Ивкони" отговорил, че ще я обсъди с ръководството на компанията. Той уточнил пред медията обаче, че то едва ли ще е склонно да отдели предлагания бюджет за реклама. В хода на преговорите компанията отново била обект на "фалшиви новини", се уточнява в писмото до медиите. На 27 септември на автопревозвача бил изпратен договор за реклама на стойност 50 хил. лв. без ДДС. Той не е подписан и затова според превозвача са излъчени негативните репортажи за него.

Останалите репортажи на bTV са от 27 август и в тях става дума за проблеми с курсове на "Юнион-Ивкони" извършени от автобус с пукнато стъкло, друг пък извършен от шофьор глобен шест пъти за превишена скорост. Има и репортаж от юли за авария с автобус на превозвача във Франция. Предишните репортажи на телевизията са от април и са свързани с катастрофата с автобус на "Юнион-Ивкони" край Вакарел, при която загинаха шестима пътници. Отразявани са и други пътни инциденти с автобуси на компанията.

Автомобилният превозвач заявява, че ще заведе дело срещу телевизията и в откритото писмо пише: "ще срещнем адвокатите си в съда с тези на bTV и на всички техни репортери, както и на всички медии позволили си да разпространяват "фалшиви новини" и да уронват авторитета на "Юнион-Ивкони". На този етап телевизията не коментира ще заведе ли дело срещу превозвача.

Компанията за вътрешни и международни автобусни превози "Юнион-Ивкони" обвини една от двете най-влиятелни телевизии в България - bTV, че разпространява "фалшиви новини" по неин адрес. Това стана с отворено писмо до медиите, разпространено във вторник (16.10.18г.). Поводът е излъчен репортаж в новините на медиата, които се отнасят до извършени от фирмата курсове. В писмото се твърди, че целта на репортажа била уронване авторитета на компанията, от която се очаквало да подпише предлаган договор за реклама на стойност 50 хил. лв.

На свой ред bTV Media Group също излезе с позиция във връзка с писмото от "Юнион-Ивкони", в която се казва, че "всички репортажи в "bTV Новините", разработени след получаване на сигнали от зрители, се подготвят според най-високите журналистически стандарти и се излъчват в обществен интерес с цел информиране по важни въпроси, вкл. свързани със сигурността на гражданите".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    bTV има богата предистория с поръчкови материали, цензура и изкривяване на истината. Най-малкото, по закон, са длъжни да дадат ефирно време за "право на отговор" на въпросната фирма, което все още не е направено.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK