Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 окт 2018, 11:22, 6396 прочитания

"Юнион-Ивкони" обвини bTV, че я притиска с репортажи заради рекламен договор

Повод е материал с пиян шофьор на компанията в автобуса от Лондон до София, от телевизията отричат да има натиск

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията за вътрешни и международни автобусни превози "Юнион-Ивкони" обвини една от двете най-влиятелни телевизии в България - bTV, че разпространява "фалшиви новини" по неин адрес. Това стана с отворено писмо до медиите, разпространено във вторник (16.10.18г.). Поводът е излъчен репортаж в новините на медиата, които се отнасят до извършени от фирмата курсове. В писмото се твърди, че целта на репортажа била уронване авторитета на компанията, от която се очаквало да подпише предлаган договор за реклама на стойност 50 хил. лв.

На свой ред bTV Media Group също излезе с позиция във връзка с писмото от "Юнион-Ивкони", в която се казва, че "всички репортажи в "bTV Новините", разработени след получаване на сигнали от зрители, се подготвят според най-високите журналистически стандарти и се излъчват в обществен интерес с цел информиране по важни въпроси, вкл. свързани със сигурността на гражданите".


От медийната група уточняват, че всички репортажи, свързани с "Юнион-Ивкони", могат да бъдат открити на сайта www.btvnovinite.bg. "Редакционният екип на bTV никога не се влияе от търговските взаимоотношения на медийната група и прилага най-високите професионални стандарти за качествена журналистика всеки ден", пише в становището на bTV Media Group.

Автобусният превозвач "Юнион-Ивкони" коментира репортажи на bTV, излъчени в края и началото на тази седмица (14 и 15 октомври), които се отнасят до курс на компанията от Лондон до София. По информация на пътуващи по дестинацията граждани курсът е бил на път да бъде изпълнен от шофьор на компанията, употребил алкохол. Намеса на пътниците предотвратила това, а в репортажа на телевизията един от тях разказва, че шофьорът, който е качвал багажа в автобуса, е миришел на алкохол. Пътниците са повикали представител на местната полиция и са поискали той да извърши проверка на шофьора. По думите на един от пътниците, след като взел пробата, представителят на реда е установил, че шофьорът е пил и не препоръчва той да шофира. Така в крайна сметка курсът бил поет от другия шофьор, а колегата му, за когото се твърди, че е пил слязъл в Германия, където била извършена смяна на шофьорите, се вижда от репортажа.

От "Юнион-Ивкони" уточняват в съобщение до медиите, че шофьорът, за когото се твърди, че е пил, е закарал автобуса до Лондон, но не е бил на работа по график, а е трябвало да се придвижи като пътник до Германия. Там е трябвало да почива 24 часа и да поеме курс по друга дестинация. Автобусният превозвач твърди, че взетата алкохолна проба на водача, била отрицателна, пътниците в автобуса казват в репортажа, че тя не им е била показана, но полицай казва, че той е пил. Според компанията графикът за пътуване предвиждал един водач да кара до Германия където други двама го сменят последователно в изпълнение на изискванията за почивка, а обявения от пътниците водач за пиян останал в Германия.



Според писмото на "Юнион-Ивкони" това е поредният негативен репортаж на bTV за компанията и това има отношение към направената от телевизията оферта за сключване на рекламен договор. Компанията коментира, че на 17 август мениджър продажби на медийната група е отправил търговска оферта , на която мениджърът в рекламния отдел на "Юнион-Ивкони" отговорил, че ще я обсъди с ръководството на компанията. Той уточнил пред медията обаче, че то едва ли ще е склонно да отдели предлагания бюджет за реклама. В хода на преговорите компанията отново била обект на "фалшиви новини", се уточнява в писмото до медиите. На 27 септември на автопревозвача бил изпратен договор за реклама на стойност 50 хил. лв. без ДДС. Той не е подписан и затова според превозвача са излъчени негативните репортажи за него.

Останалите репортажи на bTV са от 27 август и в тях става дума за проблеми с курсове на "Юнион-Ивкони" извършени от автобус с пукнато стъкло, друг пък извършен от шофьор глобен шест пъти за превишена скорост. Има и репортаж от юли за авария с автобус на превозвача във Франция. Предишните репортажи на телевизията са от април и са свързани с катастрофата с автобус на "Юнион-Ивкони" край Вакарел, при която загинаха шестима пътници. Отразявани са и други пътни инциденти с автобуси на компанията.

Автомобилният превозвач заявява, че ще заведе дело срещу телевизията и в откритото писмо пише: "ще срещнем адвокатите си в съда с тези на bTV и на всички техни репортери, както и на всички медии позволили си да разпространяват "фалшиви новини" и да уронват авторитета на "Юнион-Ивкони". На този етап телевизията не коментира ще заведе ли дело срещу превозвача.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 407 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

31 мар 2020, 1392 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Наближава крайният срок за кандидатстване в рекламния конкурс Effie

Трима от членовете на журито със съвети за подготовката на успешна заявка пред "Капитал"

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10