Наближава крайният срок за кандидатстване в рекламния конкурс Effie
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Наближава крайният срок за кандидатстване в рекламния конкурс Effie

БАКА

Наближава крайният срок за кандидатстване в рекламния конкурс Effie

Трима от членовете на журито със съвети за подготовката на успешна заявка пред "Капитал"

2805 прочитания

БАКА

© Effie


До 23 октомври агенции и рекламодатели могат да участват в 11-ото издание на най-големия конкурс за ефективност на маркетинговите комуникации – "Effie България". Надпреварата цели да отличи рекламните кампании през изминалата година, доказали ефективността си по измерими критерии. Организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) повдигат и въпроса за връзката между клиент и агенция, които заедно в екип работят за постигането на целите на кампаниите.

Традиционно заявки за участие могат да бъдат подавани в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания".

Един от ключовите елементи за успешно кандидатстване в "Effie България" са начинът на изготвяне на заявките и коректното представяне на данните за кампаниите в тях - нещо, което през последните години представлява задълбочаващ се проблем, особено при агенции, рядко участващи на конкурси. Затова и организаторите обръщат изрично внимание за спазването на инструкциите за конкурса. Сред изискванията за участие са кампанията да е била активна между 1 януари 2017 г. и 30 септември 2018 г., като резултатите от нея също трябва да съвпадат с периода. На представените данни от страна на кандидатите пък трябва да има изрично посочен достоверен източник.

В състава на журито тази година влизат общо 19 бизнес и маркетинг специалисти от българския пазар. Те ще оценяват заявките в два кръга. В първия всяка кампания ще бъде журирана самостоятелно, без да се сравнява с останалите в категорията. През втория кръг от оценяването заявките ще бъдат разглеждани и съпоставяни по групи, като при формирането на оценките най-голяма тежест ще имат показаните резултати от рекламните кампании. Допълнително ще бъдат разглеждани и пазарната среда, стратегическата идея и реализацията й.

"Капитал" разговаря с трима от членовете на журито. Гергана Иванова, собственик и управител на The Smarts, независимият експерт Георги Гавазов и Зорница Тодорова, директор "Продажби на реклама" в New age media, споделят своите съвети към участниците при подготовката на заявките им, както и обясняват повече за критериите за оценка на кампаниите.

"Успешната рекламна кампания означава промяна, подобрение, увеличение"

Гергана Иванова, собственик и управител в The Smarts

Формулирайте точно и ясно успеха, който искате да докажете. Бъдете кратки и ясни в изказа. Изчистете заявката си от излишната информация. Нека всички данни и цифри, които поднасяте, да бъдат свързани с доказването на целите. Не спекулирайте с процентите, давайте ясна отправна точка от каква база започва измерването и какво означава конкретната промяна. Обяснявайте защо това е успех.

Успешната рекламна кампания означава промяна, подобрение, увеличение. Ще се радвам да видим кампании, които променят значително динамиката в една категория. Ще търся амбициозните марки, които действат с размах и променят правилата на играта. Дано да има повече такива, за да се получи силно състезание.
"Изгответе заявката в тандем клиент - агенция"

Зорница Тодорова, директор "Продажби на реклама" в New age media/Cinema City България

Участвайте с оригинална идея и подход, допринасящи за развитието на маркетинг комуникациите на локално ниво. Разкажете историята си завладяващо, стегнато, конкретно, ясно и честно, и подкрепете изложението си с аргументи и данни.

Постарайте се разказът ви да е интересен, четим и грамотно написан. Съществено важно е да представите ясно формулирани цели, убедителност и аргументираност на решенията в стратегията ви и как те допринасят за крайния резултат.

Изгответе заявката в тандем клиент - агенция. Сътрудничеството ви по изготвянето на заявката ще позволи да отсеете излишното, да извадите същността и значимото, да си бъдете взаимно коректив, а и ще ви сплоти още повече.

Журито преценява комплексно работата на всеки кандидат - дали заявката отговаря на критериите и стандартите на Effie, изпъква ли и с какво сред останалите, има ли достатъчно аргументация, подкрепени ли са твърденията и резултатите с достоверни данни, стилът на изложението, грамотно ли е написано, дали видеоматериалът с творческите разработки допълва адекватно разказа.

Има заявки, които грабват с оригинална идея и завладяващ стил, но не са подкрепени с факти или е убягнал фокусът цел - резултат. Колкото и да се харесат на журито, няма как да бъдат достойно оценени, ако някой от елементите и свръзката между тях липсва.
"Разкажете историята по интересен, грабващ начин и не забравяйте, че ще ви оценяват живи, емоционални хора"

Георги Гавазов, независим експерт

Разкажете ясна, добре структурирана и интригуваща история. На първо място, създайте сюжетна линия, която обединява проблема, предложеното от вас решение и постигнатите резултати по категоричен начин. Разкрийте проекта си в адекватен контекст: защо дефинираният от вас проблем е сериозен и труден за преодоляване? В какво точно се изразява креативността на подхода ви и на предложеното от вас решение? Как можем да сме сигурни, че постигнатите резултати са значими спрямо пазара и естеството на продуктовата категория?

Разкажете историята по интересен, грабващ начин. Не забравяйте, че ще ви оценяват живи, емоционални хора, а не изкуствен интелект. Илюстрирайте историята си по оптимален начин: използвайте инфографики, таблици и статистика и всякакви визуални средства, които категорично доказват тезата ви и изглеждат добре.

Едно от най-ценните неща на Effie е наличието на ясни, добре описани международни критерии за оценка. Най-високо оценявам проекти, в които демонстрираните бизнес резултати доказано са резултат на голяма идея, многократно умножила ефекта от инвестирания бюджет. Подобни проекти са най-доброто доказателство, че добрите идеи трябва да бъдат разглеждани като бизнес актив.

До 23 октомври агенции и рекламодатели могат да участват в 11-ото издание на най-големия конкурс за ефективност на маркетинговите комуникации – "Effie България". Надпреварата цели да отличи рекламните кампании през изминалата година, доказали ефективността си по измерими критерии. Организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) повдигат и въпроса за връзката между клиент и агенция, които заедно в екип работят за постигането на целите на кампаниите.

Традиционно заявки за участие могат да бъдат подавани в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK