Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 октомври)
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 октомври)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 октомври)

Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с 85% през третото тримесечие; Saatchi&Saatchi със сребърна награда от фестивала Golden Drum и трето място за екипа от BBDO Group в Young Drummers; Анна Цолова напуснала "Нова телевизия", след като разбрала, че няма да има предаване; 5 маркетинг тенденции в Instagram през 2019 г. и др.

2193 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Печалбата на "БТВ медиа груп" нарасна с 85% през третото тримесечие

Двуцифреният ръст на печалбата на "БТВ медиа груп" продължава и през третото тримесечие на 2018 г. заедно с плавното увеличение на приходите.

От началото на годината през всяко от изминалите тримесечия "БТВ медиа груп" отчита силен ръст на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA). След скока от 137% през първото тримесечие на 2018 г., над 79% през второто, печалбата на българската медийна група за периода юли – септември е с 84.7% повече в сравнение с година по-рано, достигайки 4.5 млн. долара. Печалбата за деветмесечието на тази година почти се е удвоила - 13 млн. долара, в сравнение с 6.7 млн. долара през 2017 г. И за двата отчетни периода, представени от CME, бизнесът в България има най-голям ръст в печалбата.

Въпреки това бизнесът на дружеството в България продължава да отчита най-ниски резултати в сравнение с останалите държави, където CME оперира, а именно Румъния, Словакия и Чехия.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Saatchi&Saatchi със сребърна награда от фестивала Golden Drum и трето място за екипа от BBDO в Young Drummers

На тазгодишното издание на международния рекламен фестивал Golden Drum бяха връчени две отличия на български маркетинг специалисти.

Агенцията Saatchi&Saatchi, част от комуникационната група Publicis One, спечели сребро в категорията Social good за проекта "Под игото на шльокавица", изготвен заедно с издателството "Жанет 45". Кампанията цели да адресира проблема с неграмотността сред подрастващите българи, които все по-рядко използват кирилицата в ежедневната комуникация. В тази връзка агенцията преведе и издаде "Под игото" на въпросната азбука шльокавица, която представлява комбинация от латински букви и цифри.

Кристина Симеонова от Graffiti BBDO и Мая Златкова от Proximity Sofia, част от BBDO Group, бяха класирани на трето място с проекта им Hear Tartini in every step в конкурса The Young Drummers Competition, насочен към млади таланти в рекламата. Задачата им беше да подсилят имиджа на Пиран като град на Джузепе Тартини, като представят постер или серия от такива, които след това могат да бъдат развити в кампания.

До големия финал на Golden Drum стигнаха и още две български агенции - The Smarts с две номинации в категорията Film за кампании, изготвени за IKEA и UniCredit Bulbank, както и агенцията reforma в категорията Integrated с проекта си за Philicon 97.

Повече по темата четете в седмичния "Капитал"

Фотограф: Цветелина Белутова

Малко повече от година след като "Нова телевизия" потвърди, че водещата на сутрешния блок на медията Анна Цолова няма да бъде повече екранна партньорка на Виктор Николаев в "Здравей, България", журналистката обяви, че е напуснала окончателно медията, пише "Дневник". В публикация във фейсбук профила си тя написа, че си е тръгнала от телевизията по свое желание през февруари тази година, а решението ѝ било продиктувано от нереализирания проект за нейно предаване.

От публикацията се разбира още, че като продължение на кариерата си Цолова започва свой проект за обучения по публична реч.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Юнион-Ивкони" обвини bTV, че я притиска с репортажи заради рекламен договор

Компанията за вътрешни и международни автобусни превози "Юнион-Ивкони" обвини една от двете най-влиятелни телевизии в България - bTV, че разпространява "фалшиви новини" по неин адрес. Това стана с отворено писмо до медиите, а поводът е излъчен репортаж в новините на медията, които се отнасят до извършени от фирмата курсове. В писмото се твърди, че целта на репортажа била уронване авторитета на компанията, от която се очаквало да подпише предлаган договор за реклама на стойност 50 хил. лв.

На свой ред bTV Media Group излезе с позиция, в която се казва, че "всички репортажи в "bTV Новините", разработени след получаване на сигнали от зрители, се подготвят според най-високите журналистически стандарти и се излъчват в обществен интерес с цел информиране по важни въпроси, вкл. свързани със сигурността на гражданите".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Браншът иска два пъти повече пари за туристическа реклама

Представители на туристическия бизнес предлагат средствата за национална туристическа за 2019 г. да бъдат около 32 млн. лв. спрямо сегашните 14 млн. лв., пише "Дневник", което да се случи с промяна на начина на формиране на бюджета за такава дейност.

Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова съобщи, че организацията ще депозира писма до премиера и други високопоставени лица, в които се предлага приходите в сектора, които за 2017 г. са 6.9 млрд. лв., да се вземат като основна база, на която 0.5% (32 млн. лв.) да бъдат отделени за реклама през следваща година с възможност този процент постепенно да нарасне до 1.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Компанията за ретаргетинг технологии RTB House назначи Омер Арас за директор "Бизнес развитие" в Централна и Източна Европа, отговаряйки за всички бизнес активности в България, Турция, Русия, Украйна, Чехия, Словакия, Румъния и Унгария.

Арас започва кариерата си в RTB House през 2013 г. като мениджър за турския пазар и отговаря за развитието на продажбите и партньорствата. Три години по-късно той вече заема позицията директор "Бизнес развитие" за Турция, превръщайки страната в един от най-големите центрове на компанията, което довежда и до повишението му тази година в директор за региона на ЦИЕ.

Дискусия на тема "Бъдещето на професионалния комуникатор"

Европейската асоциация на комуникационните директори организира регионален дебат на тема "Бъдещето на професионалния комуникатор", в рамките на който специалисти от българския пазар ще дискутират как се е променила професията през последните години и какви са предизвикателствата пред нея. В дискусията ще вземат участие Огнян Златев, ръководител на Представителството на ЕК в България, Виктория Блажева, първи вицепрезидент и директор "Комуникации" на UniCredite Bulbank, Петя Стоянова, директор "Маркетингови комуникации" в А1, и Светлозар Петров, изпълнителен директор на JobTiger. Модератор на дискусията ще бъде Велислава Попова, главен редактор на "Дневник".

Събитието ще се проведе на 24 октомври в София и е отворено за всички желаещи срещу предварителна регистрация.

Дигитален бизнес

Фотограф: Dado Ruvic

Специализираното издание AdWeek прогнозира пет тенденции в социалната платформа Instagram, собственост на Facebook, които ще са актуални в онлайн комуникацията през 2019 г.

Сравнително новата видеоуслуга IGTV, където могат да се публикуват видеоклипове, не по-дълги от 1 час, през следващите години ще става все по-голям конкурент на YouTube, прогнозира изданието. Съществена разлика в полза на Instagram е форматът на вертикални видеа, удобни за мобилни устройства, докато във видеоплатформата на Google те са все още хоризонтални.

Според изданието именно малките и средните компании ще доминират платформата през идната година. Именно защото Instagram е насочен към разказването на истории през атрактивно съдържание, компаниите отчитат по-голяма ангажираност на потребителите и brand awareness (спонтанна разпознаваемост на бранда - бел. ред.).

Форматът в Instagram за кратко съдържание, наречен Stories, беше печеливш за платформата още от самото начало. Сега резултат виждат и рекламодателите, които вмъкват свое рекламно съдържание между публикациите на приятелите на потребителите, при това с възможност за вертикален банер на цял екран.

Платформата вече предоставя редица опции за пазаруване и според изданието ще продължи да развива възможностите в тази посока. Продажби могат да се осъществяват през статични публикации или съдържание в Stories формата, където върху всеки артикул например има опция да се провери цената му и да отведе потребителите в сайта на компанията, откъдето да си го купят.

5. Инструменти за ангажиране на потребителите

Много функции на Instagram вече все повече улесняват комуникацията на компаниите с потребителите. Сред тях са задаването на въпроси, определяне на емоцията чрез т.нар. Emoji slider, както и провеждането на анкети, които са възможност за взаимодействие с потребителите, brand awareness и влияние.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Aкционерите на Netflix, която за кратко беше най-добре оцененото медийно дружество в света, бяха притеснени след резултатите за второто тримесечие, тъй като Netflix не отговори на собствените си очаквания.

През третото тримесечие обаче резултатите на онлайн платформата за видеострийминг надхвърлиха очакванията. За този период абонатите са нараснали със 7 млн. до 137 млн., което е с 2 млн. повече от предвижданията. Най-голямата компания в сектора очаква да добави още 9.4 млн. абонати през последното тримесечие, от които 7.6 млн. извън САЩ.

Приходите на компанията за периода са били 4 млрд. долара в съответствие с оценките на анализаторите.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Да си свиеш цигара с новия закон за употреба на канабис в Канада

От 17 октомври пушенето и покупката на канабис с развлекателна цел и за лична употреба в Канада е легално. Акселераторът Leaf Forward за развитие на проекти от канабис индустрията отпразнува новия закон, пускайки на пазара лимитирана серия листчета за свиване на цигари, върху които е напечатан именно законът за употреба на канабис в страната. В един комплект има 152 листчета за свиване, точно колкото страници е и законът.

Американският производител на салфетки обяви миналата седмица, че ще ребрандира т.нар. голяма Mansize кутия салфетки след редица оплаквания, че наименованието отправя послание към неравенство между половете. Въпреки че този вид салфетки се продават във Великобритания от 60 години, от Kleenex увериха, че ще променят името им на Extra Large, а в официално изявление обясниха, че са благодарни, когато потребителите им помагат да подобрят продуктите си.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Фотограф: В© Joe Skipper / Reuters

Kандидатите от Републиканската и Демократическата партия се очаква да похарчат 4.5 млрд. долара за клипове за предизборна агитация до междинните избори в САЩ на 6 ноември, пише "Дневник".

Множество кандидати, които се впускат за първи път в политиката обаче и нямат голямо финансиране, ще заложат на онлайн комуникацията и социалните мрежи, през които да стигнат до избирателите.

В перспективата на ноемврийските избори за реклама в интернет се очаква да бъдат похарчени около 800 млн. долара срещу 3.7 млрд. долара за телевизионни реклами според групата Kantar Media.

Повече по темата може да прочетете тук>>

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK