С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 окт 2018, 9:13, 2187 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 октомври)

Законът на Пеевски за медиите безпрепятствено мина през медийната комисия; Приходите на "Нова броудкастинг груп" са нараснали с 10% през третото тримесечие; Interpartners спечели комуникационното обслужване на "Монбат", Предстои обучение за акаунт и бранд мениджъри и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Законът на Пеевски за медиите безпрепятствено мина през медийната комисия

С пълно единодушие парламентарната комисия по култура и медии одобри на второ четене проекта за промени в Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения, внесен от депутатите от ДПС Делян Пеевски, Йордан Цонев, Хамид Хамид и Велислава Кръстева. Проектът, станал известен като "медийния закон на Пеевски", беше гласуван необичайно бързо и безпрепятствено - без допълнителни обсъждания и въпроси всички текстове бяха гласувани "анблок" и подкрепени от всички 10 присъстващи депутати.
Като вносител и член на медийната комисия депутатката Велислава Кръстева изрази надежда, че законопроектът ще влезе тази седмица за гласуване в пленарната зала.
Повече за закона може да прочетете тук>>

Един скъп клип не може да се изплати от гледания в YouTube

Фотограф: Надежда Чипева

По думите на съоснователите на музикалната компания Facing the Sun Петър Денев и Пламен Кътев, за да се изплати една стандартна музикална продукция през гледания в YouTube, трябва да направи повече от 200 - 250 млн. гледания в платформата. По думите им преди три години приходът на 1 млн. гледания в България е бил около 800 долара. В Германия около 8 пъти повече, а в Америка - 23 пъти повече.



Онлайн каналите, които ползват опцията за монетизация на съдържание, получават много по-малко приходи за 1000 гледания отколкото преди. От Spotify приходите от 1000 слушания са много по-високи, отколкото от Youtube.

Всичко това се дължи на инвестициите в реклама, които по думите им са малко и съответно няма как парите, разпределени между създателите на съдържание в платформите, да са много.
Цялото интервю по темата може да прочетете тук>>

Приходите на "Нова броудкастинг груп" са нараснали с 10% през третото тримесечие

Шведската Modern Times Group (MTG), собственик на "Нова броудкастинг груп", публикува официалния си финансов отчет за периода, според който оборотът на българското дружество е 232 млн. шведски крони (43.6 млн. лв.).

Според MTG делът на аудиторията е отчел слаб спад, но пък телевизионният рекламен пазар расте. Оперативната печалба на "Нова броудкастинг груп" за периода се е увеличила до 49 млн. шведски крони (9.2 млн. лв.) при марж от 21.1%.

През февруари беше подписано споразумението за продажба на "Нова броудкастинг груп" за 185 млн. евро на чешката PPF. Впоследствие КЗК спря сделката с довода, че медията има прекалено голям пазарен дял.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Само един удар на рекламния тъпан

Приключи 25-ото издание на международния рекламен конкурс Golden Drum в Словения, а равносметката от българското участие в него е точно една награда. Агенцията Saatchi&Saatchi, част от групата на Publicis One, спечели сребро за кампанията "Под игото на шльокавица" в категорията Social Good и това е единственото отличие сред общо 28 подадени заявки от 6 различни български агенции.

Големите победители в Golden Drum 2018 г. са McCann Worldgroup за най-успешна комуникационна група, McCann Букурещ за най-успешна агенция, а полската 180hartbeats + JvM беше отличена за най-успешна независима агенция.
Повече за конкурса и разговор с изпълнителния директор на Golden Drum може да прочетете тук>>

Interpartners спечели комуникационното обслужване на "Монбат"

Агенцията Interpartners Communications поема творческото и медийното обслужване на производителя на автомобилни акумулатори "Монбат". Партньорството ще се развие в рамките на предстоящата продуктова кампания на фирмата, като за целта агенцията създава нова творческа платформа за бранда.
Сред клиентите на Interpartners са още "Неделя", Intersport, Американският университет в България и Saint-Gobain Glass, както и спечели творческото обслужване на образователната кампания на Националната агенция за приходите "Влез в час с данъците" за трета поредна година.

Обучения:

Курс за акаунт и бранд мениджъри

Платформата Praktika на рекламната агенция The Smarts организира обучение за акаунт и бранд мениджъри, с фокус върху проблемните зони в отношенията между рекламодател и агенция и правилата, по които те трябва да се изграждат.

Лекторите в курса са Дора Стрезова, която започва кариерата си в "Данон България" през 2000 г. и завършва на позицията изпълнителен директор на компанията за България и Гърция, както и Василиса Иванова, която дълги години е работила в агенцията New Moment New Ideas, след което оглавява отдела "Маркетинг комуникации" в bTV Media Group.

Курсът ще покрие общо 4 модула, като започва на 17 ноември и приключва на 8 декември, а цената му е 450 лв. без ДДС. Желаещите да се включат трябва да изпратят запитване на praktika@thesmarts.eu, като сред задължителните условия е участниците да имат минимум две години опит като акаунт или бранд мениджъри.
Повече за обучението може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Amazon с рекордна печалба

Фотограф: Kim Kyung Hoon

През третото тримесечие печалбата на американския технологичен гигант е нараснала до 2.9 млрд. долара при 256 млн. година по-рано. Приходите на Amazon са нараснали с 29% на годишна база и са достигнали 56.6 млрд. долара.

Огромният ръст на печалбата се дължи главно на облачните услуги, рекламата и търговските услуги за трети лица. Приходите от реклама за периода стигат 2.5 млрд. долара, с което компанията заема третото място сред най-големите рекламните гиганти, след Facebook и Google.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Google не покри очакванията и акциите загубиха 7%

Общите приходи на Alphabet, компанията - майка на Google, се вдигат с 21% до 33.74 млрд. долара за третото тримесечие, като 86% от тях идват от реклами. Този сегмент обаче също бележи спад в темпото, като ръстът му е 20% спрямо 24% през второто тримесечие.

Нетната печалба на групата е 9.2 млрд. долара. Маржът на печалбата се свива от 28% преди година до 25% през настоящия период.

По-ниски цени на рекламите заради опити на ръководството да смекчат страховете от регулация, приемането на GDPR в Европейския съюз и по-остра конкуренция с Amazon също може да са изиграли роля според анализатори.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Данъчни облекчения изстреляха печалбата на Twitter

Въпреки спада на месечните потребители Twitter отчете печалба през третото тримесечие от 789 млн. долара при загуба от 21 млн. година по-рано. Драстичният ръст се дължи на данъчни облекчения в размер на 683 млн. долара.
Twitter попадна под натиск да изчисти платформата си от съмнителни акаунти, въпреки че разчита на ръста на потребителите, за да стимулира рекламния бизнес.

Така броят на месечно активните потребители е намалял до 326 млн. през третото тримесечие, което е с 9 млн. по-малко в сравнение с второто тримесечие. Приходите на платформата пък са нараснали с 29% на годишна база до 758 млн. долара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook започна публично да показва кой какви и колко реклами купува

Facebook представи платформата Ad Archive Report, която дава информация колко харчат рекламодателите за реклами в социалната мрежа, които конкретно насърчават гласуването, споменават политическа надпревара или теми от национална значимост. Данните ще се обновяват всяка седмица, пише "Дневник".

Ще бъдат обхващани реклами и на официални предизборни щабове, както и платени публикации с политически аспект на производители на бутиково облекло, водещи на телевизионни предавания и глобални фирми.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Чех ще купи 49% от френския вестник Le Monde

Kомпанията на чешкия инвеститор Даниел Кретински Czech Media Invest (CMI) ще купи 49% от главния акционер във френския вестник Le Monde, пише "Дневник". Става въпрос за дял от компанията Le Nouveau Monde, но говорител на Кшетински е отказал да спомене подробности.

През юли Czech Media Invest придоби радиостанции в Източна Европа от друга френска група, Lagardere, и преговаря с нея за част от списанията ѝ, включително списание Elle.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Спряха реклами на Ford, Fiat и Nissan заради подтикване към опасно шофиране

Органът по саморегулация на рекламата Advertising Standards Authority (ASA) във Великобритания забрани два реклами на Ford Mustang след сигнали на зрители, че показват кадри на "яростно" шофиране, пишат от BBC. Клиповете са качени в YouTube канала на автомобилния производител и се излъчват по кината.

Телевизионен рекламен клип на Nissan Micra също беше забранен, тъй като представя шофиране с висока скорост. Клипът представя как автомобилът спира рязко, след като шофьорът вижда, че пресича пешеходец. Високата скорост е и основното послание в реклама на четири модела на Fiat, пусната в YouTube, която ASA също забрани.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Първите 5 дни след хероина

Американската организация за борба с тютюнопушенето Truth застана и зад каузата за борба с хероиновата зависимост. В откровена и истинска кампания организацията представи в реално време лечението на 26-годишно зависимо момиче. На екраните на 3 видеобилборда в Ню Йорк минувачите можеха да проследят различните състояния, през които тя преминава в първите 5 дни без хероин. Кампанията е подкрепена от Американската организация за борба с наркотиците, Рекламния съвет и е организирана в партньорство с агенцията 72andSunny.



Starbucks отвори заведение за глухонеми

Кафе веригата Starbucks отвори във Вашингтон първото заведение за глухонеми, позиционирано в близост до университета Gallaudet University за хора с проблеми със слуха. В новото заведение работят служители, които изцяло владеят езика на глухонемите. Това е второто подобно заведение на Starbucks. Първото беше открито в Куала Лумпур през 2016 г., където работят 9 глухонеми служители.

Свободни позиции:

"бТВ медиа груп" обяви вакантна позиция за Digital sales executive.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO" Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

10 окт 2019, 1368 прочитания

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов 1 СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов

Това е първата стъпка за разрешаване на кризата в БНР, следващата седмица се чака окончателно прекратяване на мандата

9 окт 2019, 1842 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Историите на успeха не са точно приказки - Лидл България и Saatchi & Saatchi Sofia

Вкусният хляб не стига цял до вкъщи, Кристина Петрова, Saatchi & Saatchi Sofia и Борислав Хлебников, Лидл България

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма