С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
2 2 ное 2018, 13:53, 3628 прочитания

"Стандарт" става седмичник

Медиата остава да функционира онлайн като 24-часова информационна агенция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Вестник "Стандарт" спира да e всекидневно хартиено издание и ще излиза един път седмично. Това обяви екипът на печатната медиа в дописка, публикувана днес със заглавие "Стандарт" с нов път".

В нея се казва, че новините могат да се четат всеки ден онлайн, а анализите ще се публикуват всеки петък в хартиеното седмично издание.

Последният хартиен брой на ежедневника излезе на 1 ноември, сряда. Вестникът е от 26 години на пазара, но кризата в сектора му се отрази сериозно и днес той сменя бизнес модела си.

"Явно ежедневникът губи битката с технологиите на 21 век. Но понеже държим на традициите и твърдо вярваме, че словото на хартия никога няма да изчезне, а написаното черно на бяло тежи най-много, всеки петък "Стандарт" пак ще бъде на вестникарските сергии. С най-доброто от любимите на нашите читатели рубрики и нещо повече", пишат от редакцията.


Собствеността и финансовото състояние

В началото на януари в "Стандарт" излезе дописка, в която се обявява, че мажоритарен собственик на вестника вече ще са журналистите. В същия контекст издателят на вестника Тодор Батков е цитиран да казва, че "свободата на словото е гарантирана, когато журналистите сами носят пълната отговорност за изданието, което правят".

И до момента обаче в Търговския регистър не се вижда собствеността да е била променена. Според данните в регистъра бизнесменът и адвокат Тодор Батков все още държи дела от 65.5% в компанията "Стандарт нюз", а миноритарната част от собствеността - 34.5%, остава в "Пресгрупа Утро", притежание на австрийската "БГ приватинвест". Собствеността в последното се поделя между българина Христо Грозев и Карл Лотринген-Хабсбург.

В този смисъл все още няма потвърждение през регистрите дали "Стандарт" става първият вестник в последните години, чието управление и бъдеще е в ръцете на журналистическия му екип.



Към септември 2017 г. краткосрочните задължения на "Стандарт нюз" са 5.7 млн. лв., а дългосрочните - 5.1 млн. лв., се вижда от отчета в Търговския регистър. Само данъчните задължения са за 2.8 млн. лв.

През последните години "Стандарт" изпитваше сериозни финансови затруднения. Журналистите не получаваха редовно заплатите си, а отделно се трупаха дългове към доставчици и държавата. Досега обаче адвокат Батков винаги е настоявал, че вестникът не се продава. "Вестникът не е бизнес проект. Това е едно начинание, което аз придобих в памет на моя покоен баща, който беше известен журналист и за мен беше изключителна, голяма личност. Взех "Стандарт", за да продължа делото на баща ми, и в този смисъл последното нещо, с което бих се разделил, е "Стандарт", категоричен бе той през годините. Времената за печата се промениха, вероятно с това и намеренията на издателя. През 2011 г. Тодор Батков частично се раздели със собствеността си в компанията зад вестника. Той запази 65.5%, а останалите 34.5% продаде на "ГМ прес" с намерението да съживи бизнеса си.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 924 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 2059 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (6 ноември)

"Стандарт" става седмичник; What If поема дигиталното обслужване на "Фантастико" и Lavazza; "А1 България" има амбицията да се намеси по-сериозно на ТВ-пазара и др.

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света