С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 ное 2018, 11:06, 4297 прочитания

Мария Грашнова: Посоката за развитие ще бъдат инвестициите в данни

Изпълнителният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.

Обяснете с едно изречение какво прави вашата компания?


Dentsu Aegis Network България е комуникационна компания, създадена да иновира начина, по който се развиват марките у нас, с помощта на шест глобални агенции – медийните Carat и Vizeum, агенциите за дигитален криейтив Isobar и за дигитален маркетинг iProspect, звеното за оптимизация на медийни инвестиции Amplifi, както и за автоматизирано закупуване на дигитална реклама Amnet.

На какво се дължи ръстът в приходите на групата ви за 2017 г.?

2017 беше година на сериозно вътрешно израстване за Dentsu Aegis Network България – компанията успя да запази всичките си важни клиенти, както и да спечели нови, започна да инвестира по-усилено в инструменти за събиране и анализ на данни, което в началото на тази година официално прерасна в създаването на специализирано звено за данни Dentsu Data Services (DDS). То използва локалните онлайн и офлайн източници на данни, за да ги консолидира и анализира в реално време, което увеличи в пъти способностите на агенциите ни да проучват потребителския опит и поведение спрямо конкретна марка и подпомага управлението на рекламните инвестиции на нашите клиенти.



През 2017 г. създадохме и Dentsu Digital Camp като уникално събитие и място за споделяне на знания и опит от маркетинг професионалисти за маркетинг професионалисти.

В кои направление се увеличи и в кои намаля бизнесът ви през 2018 г.?

Целта на Dentsu Aegis Network България е да бъде 100% бизнес подготвен за работа в дигиталната икономика. Срокът, който сме си поставили за това, е до 2020 г. През 2018 г. тази цел предопределяше всяка една от стъпките, заложени в годишната ни бизнес стратегия – създаването на специализирано звено за събиране и анализ на данни, инвестиция в нови инструменти и системи за оптимизиране на работата с медии в дигиталната икономика, оптимизация на вече успешно наложения оперативен модел на работа на Dentsu в цял свят, така че всеки един от нашите клиенти да може да се възползва от тези нови компетенции и уменията на специалистите на всеки един от брандовете под шапката на Dentsu Aegis Network България – независимо коя агенция от компанията го обслужва.

Посочете една положителна и една отрицателна тенденция на българския комуникационен пазар тази година?

Още една година с пропуснати възможности за въвеждане на измеримост за ефективността на голяма част от медийните канали. Нула доказуемост на инвестираните средства във външна реклама, преса, радио. Работата с две пийпълметрични метрики за телевизия също затруднява работата на цялата индустрия. Това най-вече са нещата, които в голяма степен не ни позволяват да използваме пълния рекламен потенциал на много от каналите, което ощетява както клиентите, така и медиите.

Положителната тенденция е все по-увеличаващата се ангажираност на бизнеса към инвестицията в данни и хора.

Какви са прогнозите ви за вашия бизнес и за бранша през 2019 г.?

И през 2019 г. посоката за развитие и на нашия бизнес, и на бранша като цяло ще бъдат инвестициите в данни, в хора, в създаване на повече разбиране към трансформацията на пазара, която налага дигиталната икономика. Смятам, че 2019 г. ще бъде определяща за нивото на адаптация, която медийният бранш е постигнал по отношение на дигитализацията на своя бизнес и тук визирам не само увеличаване на инвестициите в дигитални медии, но и в инструменти и хора, които да превърнат данните в смислени резултати за бизнеса и брандовете.

Година преди 2020 г. ще започне много ярко да се откроява разликата между компаниите, които са превърнали трансформацията в свой приоритет, и тези, които се опитват да наваксат в последния момент.

Какво ще прави вашата компания след пет години?
Ще бъде водещ фактор в начина, по който се изграждат брандове у нас, предлагайки на своите клиенти бизнес стойност и ефективен бизнес ръст.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 3122 прочитания

ПИК-ът на отровената среда 11 ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

13 сеп 2019, 9469 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Александър Дурчев: Целият пазар трябва да преосмисли начина на ценообразуване

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group, пред "Капитал"

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг