Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.
Обяснете с едно изречение какво прави вашата компания?
Dentsu Aegis Network България е комуникационна компания, създадена да иновира начина, по който се развиват марките у нас, с помощта на шест глобални агенции – медийните Carat и Vizeum, агенциите за дигитален криейтив Isobar и за дигитален маркетинг iProspect, звеното за оптимизация на медийни инвестиции Amplifi, както и за автоматизирано закупуване на дигитална реклама Amnet.
На какво се дължи ръстът в приходите на групата ви за 2017 г.?
2017 беше година на сериозно вътрешно израстване за Dentsu Aegis Network България – компанията успя да запази всичките си важни клиенти, както и да спечели нови, започна да инвестира по-усилено в инструменти за събиране и анализ на данни, което в началото на тази година официално прерасна в създаването на специализирано звено за данни Dentsu Data Services (DDS). То използва локалните онлайн и офлайн източници на данни, за да ги консолидира и анализира в реално време, което увеличи в пъти способностите на агенциите ни да проучват потребителския опит и поведение спрямо конкретна марка и подпомага управлението на рекламните инвестиции на нашите клиенти.
През 2017 г. създадохме и Dentsu Digital Camp като уникално събитие и място за споделяне на знания и опит от маркетинг професионалисти за маркетинг професионалисти.
В кои направление се увеличи и в кои намаля бизнесът ви през 2018 г.?
Целта на Dentsu Aegis Network България е да бъде 100% бизнес подготвен за работа в дигиталната икономика. Срокът, който сме си поставили за това, е до 2020 г. През 2018 г. тази цел предопределяше всяка една от стъпките, заложени в годишната ни бизнес стратегия – създаването на специализирано звено за събиране и анализ на данни, инвестиция в нови инструменти и системи за оптимизиране на работата с медии в дигиталната икономика, оптимизация на вече успешно наложения оперативен модел на работа на Dentsu в цял свят, така че всеки един от нашите клиенти да може да се възползва от тези нови компетенции и уменията на специалистите на всеки един от брандовете под шапката на Dentsu Aegis Network България – независимо коя агенция от компанията го обслужва.
Посочете една положителна и една отрицателна тенденция на българския комуникационен пазар тази година?
Още една година с пропуснати възможности за въвеждане на измеримост за ефективността на голяма част от медийните канали. Нула доказуемост на инвестираните средства във външна реклама, преса, радио. Работата с две пийпълметрични метрики за телевизия също затруднява работата на цялата индустрия. Това най-вече са нещата, които в голяма степен не ни позволяват да използваме пълния рекламен потенциал на много от каналите, което ощетява както клиентите, така и медиите.
Положителната тенденция е все по-увеличаващата се ангажираност на бизнеса към инвестицията в данни и хора.
Какви са прогнозите ви за вашия бизнес и за бранша през 2019 г.?
И през 2019 г. посоката за развитие и на нашия бизнес, и на бранша като цяло ще бъдат инвестициите в данни, в хора, в създаване на повече разбиране към трансформацията на пазара, която налага дигиталната икономика. Смятам, че 2019 г. ще бъде определяща за нивото на адаптация, която медийният бранш е постигнал по отношение на дигитализацията на своя бизнес и тук визирам не само увеличаване на инвестициите в дигитални медии, но и в инструменти и хора, които да превърнат данните в смислени резултати за бизнеса и брандовете.
Година преди 2020 г. ще започне много ярко да се откроява разликата между компаниите, които са превърнали трансформацията в свой приоритет, и тези, които се опитват да наваксат в последния момент.
Какво ще прави вашата компания след пет години?Ще бъде водещ фактор в начина, по който се изграждат брандове у нас, предлагайки на своите клиенти бизнес стойност и ефективен бизнес ръст.
Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.
Благодарим ви, че четете Капитал!
Още от Капитал




0 коментара