Мария Грашнова: Посоката за развитие ще бъдат инвестициите в данни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мария Грашнова: Посоката за развитие ще бъдат инвестициите в данни

Мария Грашнова: Посоката за развитие ще бъдат инвестициите в данни

Изпълнителният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

6790 прочитания

© Капитал


Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.

Обяснете с едно изречение какво прави вашата компания?

Dentsu Aegis Network България е комуникационна компания, създадена да иновира начина, по който се развиват марките у нас, с помощта на шест глобални агенции – медийните Carat и Vizeum, агенциите за дигитален криейтив Isobar и за дигитален маркетинг iProspect, звеното за оптимизация на медийни инвестиции Amplifi, както и за автоматизирано закупуване на дигитална реклама Amnet.

На какво се дължи ръстът в приходите на групата ви за 2017 г.?

2017 беше година на сериозно вътрешно израстване за Dentsu Aegis Network България – компанията успя да запази всичките си важни клиенти, както и да спечели нови, започна да инвестира по-усилено в инструменти за събиране и анализ на данни, което в началото на тази година официално прерасна в създаването на специализирано звено за данни Dentsu Data Services (DDS). То използва локалните онлайн и офлайн източници на данни, за да ги консолидира и анализира в реално време, което увеличи в пъти способностите на агенциите ни да проучват потребителския опит и поведение спрямо конкретна марка и подпомага управлението на рекламните инвестиции на нашите клиенти.

През 2017 г. създадохме и Dentsu Digital Camp като уникално събитие и място за споделяне на знания и опит от маркетинг професионалисти за маркетинг професионалисти.

В кои направление се увеличи и в кои намаля бизнесът ви през 2018 г.?

Целта на Dentsu Aegis Network България е да бъде 100% бизнес подготвен за работа в дигиталната икономика. Срокът, който сме си поставили за това, е до 2020 г. През 2018 г. тази цел предопределяше всяка една от стъпките, заложени в годишната ни бизнес стратегия – създаването на специализирано звено за събиране и анализ на данни, инвестиция в нови инструменти и системи за оптимизиране на работата с медии в дигиталната икономика, оптимизация на вече успешно наложения оперативен модел на работа на Dentsu в цял свят, така че всеки един от нашите клиенти да може да се възползва от тези нови компетенции и уменията на специалистите на всеки един от брандовете под шапката на Dentsu Aegis Network България – независимо коя агенция от компанията го обслужва.

Посочете една положителна и една отрицателна тенденция на българския комуникационен пазар тази година?

Още една година с пропуснати възможности за въвеждане на измеримост за ефективността на голяма част от медийните канали. Нула доказуемост на инвестираните средства във външна реклама, преса, радио. Работата с две пийпълметрични метрики за телевизия също затруднява работата на цялата индустрия. Това най-вече са нещата, които в голяма степен не ни позволяват да използваме пълния рекламен потенциал на много от каналите, което ощетява както клиентите, така и медиите.

Положителната тенденция е все по-увеличаващата се ангажираност на бизнеса към инвестицията в данни и хора.

Какви са прогнозите ви за вашия бизнес и за бранша през 2019 г.?

И през 2019 г. посоката за развитие и на нашия бизнес, и на бранша като цяло ще бъдат инвестициите в данни, в хора, в създаване на повече разбиране към трансформацията на пазара, която налага дигиталната икономика. Смятам, че 2019 г. ще бъде определяща за нивото на адаптация, която медийният бранш е постигнал по отношение на дигитализацията на своя бизнес и тук визирам не само увеличаване на инвестициите в дигитални медии, но и в инструменти и хора, които да превърнат данните в смислени резултати за бизнеса и брандовете.

Година преди 2020 г. ще започне много ярко да се откроява разликата между компаниите, които са превърнали трансформацията в свой приоритет, и тези, които се опитват да наваксат в последния момент.

Какво ще прави вашата компания след пет години?Ще бъде водещ фактор в начина, по който се изграждат брандове у нас, предлагайки на своите клиенти бизнес стойност и ефективен бизнес ръст.

Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK