С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 ное 2018, 11:19, 4051 прочитания

Иванка Кючукова: Пропускат се добри решения за сметка на ниска цена

Изпълнителният директор на Havas Group - България пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.

Обяснете с едно изречение какво прави вашата компания?


Компанията ни е интегрирана комуникационна агенция, която предлага комуникационно и маркетинг стратегическо обслужване на клиенти.

На какво се дължи ръстът в приходите на групата ви за 2017 г.?

За нас 2017 г. беше годината на трансформацията. Нашата централа влезе със собственост в българския бизнес и наложи техните процедури и стандарти на работа. Получихме достъп до ресурси, ноу-хау, взаимодействие с други колеги, обмяна на опит, стратегическо консултиране. Инвестирахме в хора, наехме добър ресурс от талантливи специалисти и това се отрази на нашите приходи.



Допълнителен фактор е трансформацията и на международно ниво. Нашата група работи под стратегията together (заедно - бел. ред.) в т.нар Havas Villages, където творчески, медийни, PR, дигитални услуги са под един покрив и екипите работят заедно за 360-градусово обслужване на клиента.



В кои направления се увеличи и в кои намаля бизнесът ви през 2018 г.?

През 2018 г. трансформацията продължава и е по-успешна от 2017 г. В края на миналата година Havas беше придобита 100% от Vivendi, който е най-големият медийно музикален конгломерат в света. Брандовете в групата се увеличиха с Universal Music, Dailymotion, Gameloft - платформата за видео и мобилни игри. При нас обслужването на клиентите не е само маркетинг, медийно, творческо и стратегически, а вкарваме и голяма порция съдържание. Изнасяме комуникацията и през съдържание.

Бизнесът расте във всички звена. Извън дигиталния канал, който расте и ще продължава още няколко години, защото сме доста назад от Европа и света в използването на технологични платформи в дигиталния микс, най-развиващи се са творческите услуги, които много се разраснаха. Най-голямата трансформация направихме в творческия екип и това даде съответния финансов резултат. PR комуникациите също са един от най-добре развиващите се канали при нас.

Посочете една положителна и една отрицателна тенденция на българския комуникационен пазар през 2018 г.?

Пазарът има доста голям капацитет за развитие най-вече в дигиталната сфера. Цените растат, което е нормално, защото бяхме доста подценени като пазар в последните 10 години и сега е нормално да наваксаме. Харесва ми, че все повече се търси съдържание и има все повече възможности да интегрираме това съдържание в комуникационния микс.

Отрицателните тенденции все още са повече от положителните. Фактът, че няма проследяване на всички канали - в печата, радиото и външната реклама няма мониторинг, въпреки че външната реклама е много добър канал, но като ефективността му не е измерима много от клиентите просто не искат да рискуват. Телевизионните метрики също са много голям проблем и създават абсурдни ситуации и възможности за спекулации. Тенденцията на всяка цена да се спечели клиент и конкурс от страна на агенциите, както и от страна на клиента - изборът на партньор по критерий най-ниска цена, не е в полза нито на бранша, нито на самия клиент.

Понякога се пропускат добрите стратегически решения, креативни подходи за сметка на една ниска цена, която в крайна сметка не води до този резултат, който е поставен като цел в началото.

Какви са прогнозите ви за бизнеса ви и за бранша през 2019 г. ?

Според нас пазарът ще продължи да расте и като цени, и като инвестиции на клиенти. Далеч сме още от насищането, но все пак всичко зависи много от международната и българската геополитическа и макроикономическа обстановка. Най-голямо развитие ще има в дигиталните комуникации, най-голям ръст в цените в телевизия, пазарът все още е движен от телевизионния канал за разлика от други пазари.

Какво ще прави вашата компания след пет години?

Ще прави това, което прави и сега. Ще бъде близо до клиентите, ще им помага стратегически за ефикасно развитие на бизнеса им, за ефективно оползотворяване на бюджетите им. Ще бъде партньор и консултант в полза на бизнеса на клиентите, подплатено с технологии, данни и все повече съдържание, интегрирано в комуникацията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри 1 Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 1369 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1397 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 15391 прочитания

28 фев 2020, 5229 прочитания

28 фев 2020, 2963 прочитания

28 фев 2020, 2660 прочитания

28 фев 2020, 2369 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 ноември)

Кои са най-големите комуникационни групи в България през 2017 г.; United Partners предлага нова услуга – Data & Insights Driven Strategies; Кампания на Viber и Coca-Cola с награда от конкурса Digiday Europe; НАП продава на търг марката "Стандарт медиа" ; Netflix e готова за конкуренцията на видеострийминг услугата Disney Plus

Още от Капитал
Еднопосочен билет към енергийната борса

Новото поетапно освобождаване на пазара повдига много въпроси и дава малко отговори

Сбогом, Lafka

Очакването на пазара е веригата да заработи като място за продажба на продуктите на държавния тотализатор

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Тол-системата: Гафове вместо милиони

Тол-системата ще заработи на 1 март, но до 27 март има "гратисен период" без глоби

Произходът на видовете според Сабина Радева

Детската книга за труда на Чарлз Дарвин, която стана хит във Великобритания и по света, излиза на български

Важни ли са дипломите днес

Връзката между образованието и бизнеса – it’s complicated

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10