С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 ное 2018, 11:19, 3523 прочитания

Иванка Кючукова: Пропускат се добри решения за сметка на ниска цена

Изпълнителният директор на Havas Group - България пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.

Обяснете с едно изречение какво прави вашата компания?


Компанията ни е интегрирана комуникационна агенция, която предлага комуникационно и маркетинг стратегическо обслужване на клиенти.

На какво се дължи ръстът в приходите на групата ви за 2017 г.?

За нас 2017 г. беше годината на трансформацията. Нашата централа влезе със собственост в българския бизнес и наложи техните процедури и стандарти на работа. Получихме достъп до ресурси, ноу-хау, взаимодействие с други колеги, обмяна на опит, стратегическо консултиране. Инвестирахме в хора, наехме добър ресурс от талантливи специалисти и това се отрази на нашите приходи.



Допълнителен фактор е трансформацията и на международно ниво. Нашата група работи под стратегията together (заедно - бел. ред.) в т.нар Havas Villages, където творчески, медийни, PR, дигитални услуги са под един покрив и екипите работят заедно за 360-градусово обслужване на клиента.



В кои направления се увеличи и в кои намаля бизнесът ви през 2018 г.?

През 2018 г. трансформацията продължава и е по-успешна от 2017 г. В края на миналата година Havas беше придобита 100% от Vivendi, който е най-големият медийно музикален конгломерат в света. Брандовете в групата се увеличиха с Universal Music, Dailymotion, Gameloft - платформата за видео и мобилни игри. При нас обслужването на клиентите не е само маркетинг, медийно, творческо и стратегически, а вкарваме и голяма порция съдържание. Изнасяме комуникацията и през съдържание.

Бизнесът расте във всички звена. Извън дигиталния канал, който расте и ще продължава още няколко години, защото сме доста назад от Европа и света в използването на технологични платформи в дигиталния микс, най-развиващи се са творческите услуги, които много се разраснаха. Най-голямата трансформация направихме в творческия екип и това даде съответния финансов резултат. PR комуникациите също са един от най-добре развиващите се канали при нас.

Посочете една положителна и една отрицателна тенденция на българския комуникационен пазар през 2018 г.?

Пазарът има доста голям капацитет за развитие най-вече в дигиталната сфера. Цените растат, което е нормално, защото бяхме доста подценени като пазар в последните 10 години и сега е нормално да наваксаме. Харесва ми, че все повече се търси съдържание и има все повече възможности да интегрираме това съдържание в комуникационния микс.

Отрицателните тенденции все още са повече от положителните. Фактът, че няма проследяване на всички канали - в печата, радиото и външната реклама няма мониторинг, въпреки че външната реклама е много добър канал, но като ефективността му не е измерима много от клиентите просто не искат да рискуват. Телевизионните метрики също са много голям проблем и създават абсурдни ситуации и възможности за спекулации. Тенденцията на всяка цена да се спечели клиент и конкурс от страна на агенциите, както и от страна на клиента - изборът на партньор по критерий най-ниска цена, не е в полза нито на бранша, нито на самия клиент.

Понякога се пропускат добрите стратегически решения, креативни подходи за сметка на една ниска цена, която в крайна сметка не води до този резултат, който е поставен като цел в началото.

Какви са прогнозите ви за бизнеса ви и за бранша през 2019 г. ?

Според нас пазарът ще продължи да расте и като цени, и като инвестиции на клиенти. Далеч сме още от насищането, но все пак всичко зависи много от международната и българската геополитическа и макроикономическа обстановка. Най-голямо развитие ще има в дигиталните комуникации, най-голям ръст в цените в телевизия, пазарът все още е движен от телевизионния канал за разлика от други пазари.

Какво ще прави вашата компания след пет години?

Ще прави това, което прави и сега. Ще бъде близо до клиентите, ще им помага стратегически за ефикасно развитие на бизнеса им, за ефективно оползотворяване на бюджетите им. Ще бъде партньор и консултант в полза на бизнеса на клиентите, подплатено с технологии, данни и все повече съдържание, интегрирано в комуникацията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 2791 прочитания

ПИК-ът на отровената среда 9 ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

13 сеп 2019, 8793 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 ноември)

Кои са най-големите комуникационни групи в България през 2017 г.; United Partners предлага нова услуга – Data & Insights Driven Strategies; Кампания на Viber и Coca-Cola с награда от конкурса Digiday Europe; НАП продава на търг марката "Стандарт медиа" ; Netflix e готова за конкуренцията на видеострийминг услугата Disney Plus

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг