С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 ное 2018, 11:19, 3524 прочитания

Иванка Кючукова: Пропускат се добри решения за сметка на ниска цена

Изпълнителният директор на Havas Group - България пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.

Обяснете с едно изречение какво прави вашата компания?


Компанията ни е интегрирана комуникационна агенция, която предлага комуникационно и маркетинг стратегическо обслужване на клиенти.

На какво се дължи ръстът в приходите на групата ви за 2017 г.?

За нас 2017 г. беше годината на трансформацията. Нашата централа влезе със собственост в българския бизнес и наложи техните процедури и стандарти на работа. Получихме достъп до ресурси, ноу-хау, взаимодействие с други колеги, обмяна на опит, стратегическо консултиране. Инвестирахме в хора, наехме добър ресурс от талантливи специалисти и това се отрази на нашите приходи.



Допълнителен фактор е трансформацията и на международно ниво. Нашата група работи под стратегията together (заедно - бел. ред.) в т.нар Havas Villages, където творчески, медийни, PR, дигитални услуги са под един покрив и екипите работят заедно за 360-градусово обслужване на клиента.



В кои направления се увеличи и в кои намаля бизнесът ви през 2018 г.?

През 2018 г. трансформацията продължава и е по-успешна от 2017 г. В края на миналата година Havas беше придобита 100% от Vivendi, който е най-големият медийно музикален конгломерат в света. Брандовете в групата се увеличиха с Universal Music, Dailymotion, Gameloft - платформата за видео и мобилни игри. При нас обслужването на клиентите не е само маркетинг, медийно, творческо и стратегически, а вкарваме и голяма порция съдържание. Изнасяме комуникацията и през съдържание.

Бизнесът расте във всички звена. Извън дигиталния канал, който расте и ще продължава още няколко години, защото сме доста назад от Европа и света в използването на технологични платформи в дигиталния микс, най-развиващи се са творческите услуги, които много се разраснаха. Най-голямата трансформация направихме в творческия екип и това даде съответния финансов резултат. PR комуникациите също са един от най-добре развиващите се канали при нас.

Посочете една положителна и една отрицателна тенденция на българския комуникационен пазар през 2018 г.?

Пазарът има доста голям капацитет за развитие най-вече в дигиталната сфера. Цените растат, което е нормално, защото бяхме доста подценени като пазар в последните 10 години и сега е нормално да наваксаме. Харесва ми, че все повече се търси съдържание и има все повече възможности да интегрираме това съдържание в комуникационния микс.

Отрицателните тенденции все още са повече от положителните. Фактът, че няма проследяване на всички канали - в печата, радиото и външната реклама няма мониторинг, въпреки че външната реклама е много добър канал, но като ефективността му не е измерима много от клиентите просто не искат да рискуват. Телевизионните метрики също са много голям проблем и създават абсурдни ситуации и възможности за спекулации. Тенденцията на всяка цена да се спечели клиент и конкурс от страна на агенциите, както и от страна на клиента - изборът на партньор по критерий най-ниска цена, не е в полза нито на бранша, нито на самия клиент.

Понякога се пропускат добрите стратегически решения, креативни подходи за сметка на една ниска цена, която в крайна сметка не води до този резултат, който е поставен като цел в началото.

Какви са прогнозите ви за бизнеса ви и за бранша през 2019 г. ?

Според нас пазарът ще продължи да расте и като цени, и като инвестиции на клиенти. Далеч сме още от насищането, но все пак всичко зависи много от международната и българската геополитическа и макроикономическа обстановка. Най-голямо развитие ще има в дигиталните комуникации, най-голям ръст в цените в телевизия, пазарът все още е движен от телевизионния канал за разлика от други пазари.

Какво ще прави вашата компания след пет години?

Ще прави това, което прави и сега. Ще бъде близо до клиентите, ще им помага стратегически за ефикасно развитие на бизнеса им, за ефективно оползотворяване на бюджетите им. Ще бъде партньор и консултант в полза на бизнеса на клиентите, подплатено с технологии, данни и все повече съдържание, интегрирано в комуникацията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 3021 прочитания

ПИК-ът на отровената среда 11 ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

13 сеп 2019, 9305 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 ноември)

Кои са най-големите комуникационни групи в България през 2017 г.; United Partners предлага нова услуга – Data & Insights Driven Strategies; Кампания на Viber и Coca-Cola с награда от конкурса Digiday Europe; НАП продава на търг марката "Стандарт медиа" ; Netflix e готова за конкуренцията на видеострийминг услугата Disney Plus

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма