Иванка Кючукова: Пропускат се добри решения за сметка на ниска цена
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Иванка Кючукова: Пропускат се добри решения за сметка на ниска цена

Иванка Кючукова: Пропускат се добри решения за сметка на ниска цена

Изпълнителният директор на Havas Group - България пред "Капитал"

4418 прочитания

© Надежда Чипева


Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.

Обяснете с едно изречение какво прави вашата компания?

Компанията ни е интегрирана комуникационна агенция, която предлага комуникационно и маркетинг стратегическо обслужване на клиенти.

На какво се дължи ръстът в приходите на групата ви за 2017 г.?

За нас 2017 г. беше годината на трансформацията. Нашата централа влезе със собственост в българския бизнес и наложи техните процедури и стандарти на работа. Получихме достъп до ресурси, ноу-хау, взаимодействие с други колеги, обмяна на опит, стратегическо консултиране. Инвестирахме в хора, наехме добър ресурс от талантливи специалисти и това се отрази на нашите приходи.

Допълнителен фактор е трансформацията и на международно ниво. Нашата група работи под стратегията together (заедно - бел. ред.) в т.нар Havas Villages, където творчески, медийни, PR, дигитални услуги са под един покрив и екипите работят заедно за 360-градусово обслужване на клиента.

В кои направления се увеличи и в кои намаля бизнесът ви през 2018 г.?

През 2018 г. трансформацията продължава и е по-успешна от 2017 г. В края на миналата година Havas беше придобита 100% от Vivendi, който е най-големият медийно музикален конгломерат в света. Брандовете в групата се увеличиха с Universal Music, Dailymotion, Gameloft - платформата за видео и мобилни игри. При нас обслужването на клиентите не е само маркетинг, медийно, творческо и стратегически, а вкарваме и голяма порция съдържание. Изнасяме комуникацията и през съдържание.

Бизнесът расте във всички звена. Извън дигиталния канал, който расте и ще продължава още няколко години, защото сме доста назад от Европа и света в използването на технологични платформи в дигиталния микс, най-развиващи се са творческите услуги, които много се разраснаха. Най-голямата трансформация направихме в творческия екип и това даде съответния финансов резултат. PR комуникациите също са един от най-добре развиващите се канали при нас.

Посочете една положителна и една отрицателна тенденция на българския комуникационен пазар през 2018 г.?

Пазарът има доста голям капацитет за развитие най-вече в дигиталната сфера. Цените растат, което е нормално, защото бяхме доста подценени като пазар в последните 10 години и сега е нормално да наваксаме. Харесва ми, че все повече се търси съдържание и има все повече възможности да интегрираме това съдържание в комуникационния микс.

Отрицателните тенденции все още са повече от положителните. Фактът, че няма проследяване на всички канали - в печата, радиото и външната реклама няма мониторинг, въпреки че външната реклама е много добър канал, но като ефективността му не е измерима много от клиентите просто не искат да рискуват. Телевизионните метрики също са много голям проблем и създават абсурдни ситуации и възможности за спекулации. Тенденцията на всяка цена да се спечели клиент и конкурс от страна на агенциите, както и от страна на клиента - изборът на партньор по критерий най-ниска цена, не е в полза нито на бранша, нито на самия клиент.

Понякога се пропускат добрите стратегически решения, креативни подходи за сметка на една ниска цена, която в крайна сметка не води до този резултат, който е поставен като цел в началото.

Какви са прогнозите ви за бизнеса ви и за бранша през 2019 г. ?

Според нас пазарът ще продължи да расте и като цени, и като инвестиции на клиенти. Далеч сме още от насищането, но все пак всичко зависи много от международната и българската геополитическа и макроикономическа обстановка. Най-голямо развитие ще има в дигиталните комуникации, най-голям ръст в цените в телевизия, пазарът все още е движен от телевизионния канал за разлика от други пазари.

Какво ще прави вашата компания след пет години?

Ще прави това, което прави и сега. Ще бъде близо до клиентите, ще им помага стратегически за ефикасно развитие на бизнеса им, за ефективно оползотворяване на бюджетите им. Ще бъде партньор и консултант в полза на бизнеса на клиентите, подплатено с технологии, данни и все повече съдържание, интегрирано в комуникацията.

Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK