Ненад Лозович: Рекламните бюджети нарастват, но още не са достигнали нивата преди кризата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ненад Лозович: Рекламните бюджети нарастват, но още не са достигнали нивата преди кризата

Ненад Лозович: Рекламните бюджети нарастват, но още не са достигнали нивата преди кризата

Управляващият директор на New Moment New Ideas, пред "Капитал"

3021 прочитания

© Надежда Чипева


Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.

Обяснете с едно изречение какво прави вашата компания?

Ние сме посредник между нашите клиенти и техните потребители, намираме общ език и разговор между брандовете и техните потребители, чрез свежи идеи помагаме на бизнеса на клиента.

На какво се дължи ръстът в приходите на групата ви през 2017 г.?

Беше турбулентна година, защото клиент, с който дълги години работихме, вече не е част от портфолиото ни. Ръстът се дължи на нов бизнес, който сме привлекли в агенцията. Имаме увеличение на броя на клиентите и донякъде на бюджетите.

В кои направления се увеличи и в кои намаля бизнесът ви през 2018 г.?

Това зависи от промените на пазара и на микрониво в агенциите. Като цяло има нарастване в стратегическото и творческото обслужване и изграждането на брандовете. Спад не наблюдаваме, но докато не приключи годината, трудно може да се планира. В четвъртото тримесечие може всичко да се случи.

Посочете една положителна и една отрицателна тенденция на българския комуникационен пазар през 2018 г.?

Положително е това, че нарастват бюджетите, което е и негативно, защото още не сме достигнали нивата, които бяха преди кризата. Възнагражденията на агенциите стават под натиск на клиенти, което се случва навсякъде по света. В България не само в нашия бранш има и проблем с намирането на кадри, хората имат свобода да работят където искат в Европа.

Какви са прогнозите ви за 2019 г. за бизнеса ви и за бранша?

За бизнеса зависи от четвъртото тримесечие тази година. Наблюдава се също ръст в определени сегменти - технологии, дигитални услуги. Добре е да гледаме какво се случва в Западна Европа и в САЩ и може да предвидим какво ще се случи и в България, защото тук малко закъсняват тенденциите.

Какво ще прави вашата компания след пет години?

Трудно е да се каже, защото за период от една, две години индустрията ни се променя толкова много, за колкото преди бяха нужни 10 години. Има отрицателни неща от гледна точка на сегашния рекламен модел, но индустрията е в дълбок процес на трансформация и ние, както всички останали, се опитваме да следим тези тенденции.

Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.