София Пенева: Липсата на кадри е основен проблем на пазара ни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София Пенева: Липсата на кадри е основен проблем на пазара ни

София Пенева: Липсата на кадри е основен проблем на пазара ни

Изпълнителният директор на BBDO Group, пред "Капитал"

6417 прочитания

© Надежда Чипева


Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.

Обяснете с едно изречение какво прави вашата компания?

Групата ни прави комуникация, имаме три агенции - Graffiti BBDO, Media Direction и Proximity Sofia, а най-вероятно догодина ще имаме и четвърта агенция в групата, като смятам, и наградите Effie го доказват, правим ефективна комуникация.

На какво се дължи ръстът в приходите на групата ви през 2017 г.?

Приходът се дължи на растящия пазар, не искам да игнорирам работата ни, но всъщност пазарът расте и нормално обемите в агенциите също.

В кои направления се увеличи и в кои намаля бизнесът ви през 2018 г.?

Няма сериозно намаление в конкретно направление. В унисон с общите тенденции на пазара в България расте дигиталното обслужване, а при нас растеше и PR-ът.

Посочете една положителна и една отрицателна тенденция на българския комуникационен пазар през 2018 г.?

Основният проблем е липсата на кадри, на който ако не намерим решение, ще се изправим пред сериозни предизвикателства. Положителната тенденция е, че благодарение на технологии може да се правят по-интересни кампании.

Какви са прогнозите ви за 2019 г. за бизнеса ви и за бранша?

Пазарът вероятно ще продължава да расте като обеми и разчитам, че бизнесът също ще следва пазарната тенденция.

Какво ще прави вашата компания след пет години?

Зависи какво ще се случи с пазара. Планирам да се занимавам с комуникация, но какъв вид комуникация - зависи от пазара. Той се променя доста, потребностите на клиентите са различни, както и потребителите, заради което и не можем да продължим да правим старите неща.

Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    evt avatar :-|
    evt

    Малка корекция, на аннонса:

    НЕ липсата на кадри е проблем..

    Липсата на ЕФТИНКИ кадри е проблем..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.