Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 ное 2018, 11:05, 4706 прочитания

София Пенева: Липсата на кадри е основен проблем на пазара ни

Изпълнителният директор на BBDO Group, пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Интервюто е част от годишната класация на рекламните агенции в България, която "Капитал" организира за трета година. Тя традиционно започва с представяне на данните на най-големите групи на пазара по ключов показател приходи за 2017 г. и прогнозите на техните мениджъри за развитието на бизнеса им. Повече по темата четете тук.

Обяснете с едно изречение какво прави вашата компания?


Групата ни прави комуникация, имаме три агенции - Graffiti BBDO, Media Direction и Proximity Sofia, а най-вероятно догодина ще имаме и четвърта агенция в групата, като смятам, и наградите Effie го доказват, правим ефективна комуникация.

На какво се дължи ръстът в приходите на групата ви през 2017 г.?

Приходът се дължи на растящия пазар, не искам да игнорирам работата ни, но всъщност пазарът расте и нормално обемите в агенциите също.





В кои направления се увеличи и в кои намаля бизнесът ви през 2018 г.?

Няма сериозно намаление в конкретно направление. В унисон с общите тенденции на пазара в България расте дигиталното обслужване, а при нас растеше и PR-ът.

Посочете една положителна и една отрицателна тенденция на българския комуникационен пазар през 2018 г.?

Основният проблем е липсата на кадри, на който ако не намерим решение, ще се изправим пред сериозни предизвикателства. Положителната тенденция е, че благодарение на технологии може да се правят по-интересни кампании.

Какви са прогнозите ви за 2019 г. за бизнеса ви и за бранша?

Пазарът вероятно ще продължава да расте като обеми и разчитам, че бизнесът също ще следва пазарната тенденция.

Какво ще прави вашата компания след пет години?

Зависи какво ще се случи с пазара. Планирам да се занимавам с комуникация, но какъв вид комуникация - зависи от пазара. Той се променя доста, потребностите на клиентите са различни, както и потребителите, заради което и не можем да продължим да правим старите неща.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 1339 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5506 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Мария Грашнова: Посоката за развитие ще бъдат инвестициите в данни

Изпълнителният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

Още от Капитал
Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10