Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 ноември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 ноември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 ноември)

КЗК глоби Ozone.bg с близо 100 хил. лв. заради заблуждаваща реклама; Годината, в която телевизия "Алма матер" стана известна; Предстоящи комуникационни обучения; HBO сваля цената на онлайн платформата си; Коледната приказка на John Lewis и др.

3009 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

КЗК глоби Ozone.bg с близо 100 хил. лв. заради заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще глоби с общо 97 170 лв. "Озон ентъртейнмънт" - дружеството, през което оперира популярният онлайн магазин Ozone.bg. Причините за глобата са две рекламни кампании около iPhone 6 и настолната игра Dixit.

Сайтът е глобен заради твърдения в рекламни банери, че предлагат "най-добрата цена" за въпросните продукти. След като от КЗК са установили, че има други магазини в страната, които ги предлагат на по-ниска цена, Ozone.bg е глобена заради заблуждаване на потребителите. Всички сигнали са дошли от "Сторе", дружеството, през което оперира конкурентният онлайн магазин Store.bg.

Повече по темата може да прочетете тук>>

The Smarts с бронзова награда от Epica Awards

Независимата рекламна агенция The Smarts спечели бронзова награда в категорията World Cup Advertising на международния творчески конкурс Epica Awards. Покрай финала на световното първенство по футбол тази година от агенцията използваха похвата на маркетинг в реално време, за да създадат рекламна визия за IKEA. В типичния стил на упътванията на шведската компания от агенцията представиха чадър, "под който има достатъчно място да се съберат двама души". Рекламата е по повод връчването на медалите от финала на първенството, когато от всички държавни глави от дъжда успя да се скрие единствено руският президент Владимир Путин. От агенцията коментираха, че конкретната публикация е достигнала 6 пъти по-голяма аудитория от средното за страницата на IKEA. Това е и единствената награда на българска агенция от Epica Awards тази година.

Годината, в която телевизия "Алма матер" стана известна

Станалият популярен видеоклип на университетската телевизия "Алма матер" към Софийския университет "Св. Климент Охридски" извади на показ странни факти около съществуването й.

Университетът е сключил и продуцентски договор с фирма на Михаил Михайлов (популярен като говорител в кабинета на Иван Костов, който напусна след обвинения в корупция (недоказани); името му излезе и като агент на ДС - бел. ред.), който има богат опит в създаването на две телевизии в България. Договорът е със срок 10 години, а продуцентът се задължава да осигури финансиране в размер на не по-малко от 10 млн. лв. и съдържание за телевизията.

Фактите около телевизията обаче оставят усещането, че с авторитета си университетът може да послужи като параван за интересите на частен тв продуцент, който иска да използва и висшето училище.

Повече по темата може да прочетете тук>>

КЗК не откри нарушения при рекламата на кафето "Нова Бразилия"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не откри нелоялни практики и заблуждаваща реклама от страна на "Якобс Дау Егбертс БГ" ЕООД по отношение на кафето "Нова Бразилия". Производството е образувано по искане на "Балкам груп", която също е в бизнеса с кафе и твърди, че компанията прилага нелоялни заблуждаващи търговски практики при продажбата, дистрибуцията и маркетинга на кафетата с марки, които съдържат думите Nova Brasilia.

Според искането употребата на географското означение Brasilia създава заблуда у крайния потребител, че произходът на кафето е от Бразилия, а това е вид нелоялна търговска практика.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Обучения:

Майсторски клас за стратегически комуникации с Георги Гавазов

Платформата Praktika на рекламната агенция The Smarts организира обучение за стратегически подходи, техники и инструменти в комуникациите с лектор Георги Гавазов. Програмата е подходяща за акаунти и творчески специалисти и ще се проведе през януари в четири полудневни сесии, а цената до края на ноември е 540 лв. без ДДС.

Местата в програмата са ограничени и желаещите да се включат трябва да се представят с до 50 думи защо искат да участват в курса.

Повече за обучението може да видите тук>>

Започва модулът "Перспектива", част от Praktika

Новият модул в рамките на платформата има за цел да представя новите тенденции, похвати и стратегии в областта на маркетинга и комуникациите. Той започва с лекция на българския анимационен режисьор и продуцент Златин Радев, който ще разкаже за използването на технологиите виртуална и добавена реалност. Събитието е безплатно и ще се състои на 28 ноември от 19 ч. в кино "Култура".

Повече може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Два проекта по-малко за Facebook

Facebook прекрати услугите си за доставка на рекламно съдържание на свързани телевизионни устройства като Apple TV, Roku и др. Според източници на изданието AdAge причината е, че най-голямата социална мрежа не е успяла да договори исканите от нея високи цени за услугата с рекламодателите.

Компанията също прекратява и тестовете на услугата Audience Direct, през която позволяваше на малък брой издатели да продават реклама на сайтовете и приложенията си, използвайки данните за таргетиране на платформата.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO вече предлага нова възможност за плащане и по-ниска цена на услугата си HBO GO за директните си абонати. Потребителите, които не са през оператор, вече ще могат да плащат месечната си такса през Pay Pal. Предишната стойност на месечния директен абонамент беше 9.90 лв., а вече е 2.99 евро (или еквивалентът в левове 5.90).

Румъния и България са с най-нисък месечен директен абонамент в региона.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Фотограф: Fred Prouser

Comcast поглежда към европейския пазар на платена телевизия

Американската телеком компания Comcast е насочила вниманието си към 60% от европейските домакинства без абонамент за платена телевизия след приключването на придобиването на паневропейската телевизионна група Sky на стойност 30 млрд. паунда. Компанията оперира във Великобритания, Ирландия, Германия, Италия и Австрия и наскоро се разшири в Испания с цифрова услуга, която не изисква сателитна антена. Анализаторите очакват този модел да бъде използван и на други нови пазари.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Коледната приказка на John Lewis

Тази година в коледната си рекламна кампания веригата британски магазини John Lewis разказа историята на Елтън Джон. Емоционален, празничен и изненадващ е клипът на компанията, който ни показва как един коледен подарък може да промени живота на човек и как едно пиано отключва магията и превръща главния герой в един от най-известните певци и композитори в света.

Коледните кампании на John Lewis служат за пример на рекламната индустрия по света с начина, по който разказват празничната си история, и всяка година са сред най-гледаните клипове в социалните мрежи. Тази Коледа кампанията е дело на агенцията Adam&Eve/DDB и вече има близо 9 млн. гледания в YouTube.

"Тотнъм" получи предупреждение заради реклама за новия стадион

В нея се твърди, че това ще е "единственото място в Лондон", където този сезон ще може да се гледат мачове от Шампионската лига, пише "Дневник".

До момента обаче "шпорите" използват "Уембли" за домакинските си мачове, което е дало повод на фен на големия съперник "Арсенал" да подаде сигнал до Комисията по рекламни стандарти.

Говорител на комисията заяви, че рекламата е подвеждаща, тъй като шансът фенове да гледат Шампионската лига на новия стадион е малка.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Diageo продава 19 марки на американската Sazerac за 550 млн. долара

Британската компания за производството на премиум алкохолни напитки Diageo обяви, че продава портфолио от 19 марки на американската Sazerac. Цената на сделката е 550 млн. долара (427 млн. паунда). В списъка влизат три вида на бранда уиски Seagram, Romana Sambuca и спреният от производство джин Booth's. Придобиването трябва да бъде одобрено от регулаторите и се очаква да приключи в началото на 2019 г.

Повече по темата може да прочетете тук>>

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK