Рекламните агенции - между миналото и настоящето

Най-големите компании в сектора достигат общ оборот от близо 61 млн. лв. през миналата година

Измина още една година, през която рекламните агенции в България опитаха различни начини да променят бизнеса си. Дали чрез предлагане на нови услуги, формиране не само на творчески, но и на стратегически екипи или с поглед към разрастване на чужди пазари, агенциите се преструктурират, защото досегашният модел не работи. Определението творческа агенция също вече не отговаря на реалната дейност на компаниите. Те трябва да бъдат цялостни комуникационни специалисти с решения, които бързо да се отразят на бизнеса на клиентите им.

Промените в рекламния бизнес могат да се проследят през приходите на най-големите агенции в България. Общият им оборот от творчески услуги нараства бавно и за 2017 г. достига 60.8 млн. лв. Повече от една трета от тях са генерирани от агенции, част от големи комуникационни групи на пазара, а останалите се разпределят между индивидуални български агенции с фокус върху творческите услуги.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се