С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 ное 2018, 9:27, 4027 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 ноември)

Кои са най-големите рекламни агенции в България; Noble Graphics е най-ефективната рекламна агенция за втора поредна година; Агенцията proof. спечели най-много отличия в конкурса IAB MIXX Awards; КЗК глоби "Нет инфо" заради заблуждаваща и неразрешена сравнителна реклама; Споделените подаръци в коледната кампания на Apple и др.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Кои са най-големите рекламни агенции в България

Общият оборот на най-големите рекламни агенции в страната нараства бавно и за 2017 г. достига 60.8 млн. лв. Повече от една трета от тях са генерирани от агенции, част от големи комуникационни групи на пазара, а останалите се разпределят между индивидуални български агенции с фокус върху творческите услуги. За първи път от 2015 г. насам размествания в класацията има още от първото място. Този път то се заема от guts&brainsDDB. На второто място попада досегашният лидер Publicis Groupe България, с четирите рекламни агенции, част от комуникационната група - Saatchi&Saatchi, Publicis Sofia, Leo Burnet, BrandWorks и Red Lion. Със съвсем малка разлика в приходите третото място отново е за агенция, част от една от най-големите комуникационни групи на пазара - Graffiti BBDO.
Топ 20 на агенциите в страната и техните данни може да видите тук>>

Noble Graphics е най-ефективната рекламна агенция за втора поредна година



Noble Graphics получи едно от най-желаните отличия в комуникационния бранш приза за най-ефективна рекламна агенция в 11-ото издание на конкурса "Effie България", който цели да отличи рекламните кампании, постигнали най-добри резултати през годината.

Агенцията спечели общо седем награди за кампании на Банка ДСК, "Карлсберг България", Kaufland и WWF. На второ и трето място в конкурса се наредиха съответно агенциите Saatchi&Saatchi Sofia и продуцентска къща Switch.

Тази година отличието за най-ефективен рекламодател си поделиха Банка ДСК и "Карлсберг България", като и двете компании са клиенти на Noble Graphics.
Наградените кампании и отличените по категории в състезанието може да видите тук>>

Агенцията proof. спечели най-много отличия в конкурса IAB MIXX Awards

В първото си участие на конкурса IAB MIXX Awards, който цели да отличи най-добрите дигитални кампании през годината, младата рекламна агенция proof. събра общо 10 отличия в 8 от 11-те категории в надпреварата. Това я прави и най-награждаваната агенция в четвъртото издание на конкурса, който традиционно се организира от българския клон на IAB (Interactive Advertising Bureau).

На второто място по брой награди в надпреварата застава агенцията guts&brainsDDB с общо 8 отличия, а All Channels Communications Group се класира на трета позиция с общо 6 награди.
Целия списък с отличените дигитални кампании може да видите тук>>

Xplora пое дигиталното обслужване на Schneider Electric Israel

След като повече от година и половина агенцията за интегриран дигитален маркетинг Xplora работи по онлайн комуникацията на Schneider Electric България, сега тя пое обслужването и на компанията в Израел. Партньорството ще бъде за период от една година и е следствие от препоръка от компанията на българския пазар. Съвместната им работа в Израел включва поддържане на социалния профил на фирмата във Facebook и дигиталното позициониране на продуктите им в различни канали. "Брандът работи на ниво позициониране чрез конференции и събития и поставя акцент върху софтуерния проект за енергиен мениджмънт EcoStruxure", обясняват от Xplora. От агенцията разказват още, че в дигиталната стратегията на Schneider Electric Israel се фокусират върху 5 ключови продукта всеки месец.

КЗК глоби "Нет инфо" заради заблуждаваща и неразрешена сравнителна реклама

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи две глоби на "Нет инфо" АД, част от портфолиото на медийната група "Нова броудкастинг груп", за заблуждаваща реклама на предлагана услуга и неразрешена сравнителна реклама. Всяка от санкциите е в размер на 133 660 лв. и представлява 1% от нетните приходи от продажби на "Нет инфо" за 2017 г.

Преписката е образувана по искане на компанията "Изиадс" ЕООД, която твърди, че в презентация на платформата за онлайн реклама Adwise дружеството "Нет инфо" използва заблуждаващи рекламни слогани, което представлява нелоялна конкуренция. Във втория си сигнал към КЗК компанията твърди, че в същата презентация има сравнение с платформата на "Изиадс", която е посочена като по-слабо представяща се на база резултати при еднакви вложени инвестиции, без да е упоменат източник на информацията.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Търговците по "Графа" ще получат безплатна реклама

Столичната община най-накрая започна диалог с търговците в затворената част на центъра. На първата от тях е предложена безплатна реклама на търговците от затворената за ремонт ул. "Граф Игнатиев", за да компенсират поне малко загубите им.

По продължението на "Графа" ще се поставят двустранни информационни пана, които ще показват къде какви заведения и магазини има. Освен това всеки, който има желание, ще може да се рекламира - от вътрешната страна на трамваите.

Търговците могат сами да предложат изображения във формат АЗ по зададени от общината параметри.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Гражданите в България нямат доверие на медиите

63% от българските граждани, смятат, че медиите в страната са зависими в работата си, показва изследване на фондация "Конрад Аденауер" и "Алфа Рисърч". Едва 10% от българите вярват в независимостта на медиите в страната.

Този резултат затвърждава ниските стойности от предходната 2017 г. Доверието в работата на журналистите също е ниско: само 9% от анкетираните смятат, че журналистите отразяват актуалните събития достоверно.
Повече данни от изследването може да видите тук>>

Дигитален бизнес

YouTube ще показва двойно повече реклами

В опитите си да привлече повече рекламни инвестиции от основния си конкурент телевизията YouTube предлага два варианта на потребителите - да им показва по две pre-roll реклами (пускани в началото на дадено видео – бел. ред.) и да не прекъсва клипа, докато тече или да ги изгледат по средата му. Целта на "рекламния блок" е да показва повече реклами, но същевременно да намали прекъсванията. За момента новата стратегия на платформата е лансирана само за десктоп версията на YouTube, но скоро ще бъде активна за всички устройства.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Очерненият петък за Google и Facebook

В един от най-важните дни за електронните търговци - черният петък, двете най-големи платформи за онлайн реклама Google и Facebook имаха проблем с обслужването на рекламодателите и агенциите в продължение на няколко часа, пише WSJ.

Технически проблеми имаше при Google Display и Video 360 - инструментите за планиране, купуване и проследяване на таргетирани онлайн кампании, като най-дълго те продължиха в Европа. Няколко часа остана неработеща и платформата на Facebook Ads Manager.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Споделените подаръци в коледната кампания на Apple

Към разкриване на творческите умения и споделянето им със света е насочената тазгодишната коледната рекламна кампания на Apple. Близо 3-минутният анимационен клип разказва историята на младо момиче, което твори зад екрана на своя на Macbook, принтира идеите си, но се притеснява ги покаже. Една снежна вечер обаче те отлитат през прозореца й и стигат до своите получатели.

Кампанията е дело на TBWA/Media Arts Lab и студиото Buck Studios и вече има близо 2 млн. гледания в YouTube.


Реклама с пръчици за хранене създаде проблеми на Dolce&Gabbana в Китай

Dolce & Gabbana отмени ревюто си в Шанхай, като причина за това станаха рекламни клипове на марката, в които китайка се мъчи да яде пица и спагети с пръчици, пише "Дневник". Те бяха широко заклеймена от китайски знаменитости в социалните медии. Много от потребителите бяха подразнени пък от покровителствения, както те го наричат, тон в гласа зад кадър от кампанията.
Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Xplora обяви вакантна позиция за Social media specialist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Критична година за медиите Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

17 яну 2020, 950 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 845 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3266 прочитания

17 яну 2020, 2762 прочитания

17 яну 2020, 2019 прочитания

17 яну 2020, 1969 прочитания

17 яну 2020, 1893 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Българската NEXT-DC стъпва на британския пазар

Агенцията отвори офис в Лондон и разширява услугите си до пълно рекламно обслужване

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10