Българската NEXT-DC стъпва на британския пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българската NEXT-DC стъпва на британския пазар

Мария Тодорова, съоснователката и изпълнителен директор на NEXT-DC

Българската NEXT-DC стъпва на британския пазар

Агенцията отвори офис в Лондон и разширява услугите си до пълно рекламно обслужване

6303 прочитания

Мария Тодорова, съоснователката и изпълнителен директор на NEXT-DC

© Цветелина Белутова


Осем години след основаването на NEXT-DC екипът на независимата агенция е готов да излезе на един от най-развитите рекламни пазари в Европа, при това вече с портфолио за пълно рекламно обслужване. Този месец компанията отвори офиса си в Лондон, а целта й е да разшири портфолиото си от клиенти от други пазари, български брандове, които искат да разраснат бизнеса си зад граница, както и да засили експертизата на екипа си.

Първи стъпки на острова

Решението за разрастване на бизнеса на NEXT-DC е следствие от два фактора. От една страна, е малкият български рекламен пазар, където цените на творческия продукт намаляват. От друга страна, се дължи на опита на агенцията на международно ниво. Сред клиентите, за които има проекти, са европейската централа на Canon, която адаптира кампаниите, изготвени в България, на 25 пазара, включително Англия, Испания, Франция, както и проекти за Cartoon Network за Италия и Австрия.

Съоснователката и изпълнителен директор на агенцията Мария Тодорова разказва пред "Капитал", че отварянето на офис в Лондон е отнело близо една година проучване на бизнес условията и рекламния пазар там. "Екипът ни проведе серия от срещи с различни партньори и експерти, които доведоха и до партньорство с лондонска консултантска фирма за дигитален маркетинг, която ще ни помага при разработването на проекти за пазара", обяснява още тя.

За момента NEXT-DC в Лондон има представител, който да координира проектите. Компанията вече е събрала и екип от фрийлансъри и консултанти, които освен по обслужването клиентите ще им съдействат и при представянето на агенцията и осъществяването на контакти на местно ниво.

Въпреки голямата конкуренция на британския пазар според Мария Тодорова NEXT-DC има три ключови предимства пред другите независими агенции там - качество на идеите, цена и бързина. "Там работят с много по-дълги срокове, отколкото тук, в България. Конкурираме се с агенциите от нашия клас там и на ниво стратегия, инсайт (познание за потребителите, поведението им или пазара, направено най-често на база на разбиране на ситуацията или дедукция – бел. ред.), криейтив и изпълнение", казва тя.

Опитът на българската компания до момента показва, че важно за рекламодателите на западните пазари е и портфолиото от клиенти на рекламните агенции и мащаба на изготвените за тях проекти. Сред клиентите на NEXT-DC са Heineken, Brown-Forman, Canon, FOX и KFC.

Първото партньорство на агенцията в Лондон пък е с инвестиционния фонд Gemcorp. "Международните проекти носят на екипа опит и обмяна на знание, като по този начин ще подобряваме и проектите ни за българската аудитория", допълва Тодорова.

Разширяване на услугите

NEXT-DC стъпва на британския пазар с пълен набор от рекламни услуги. Ако в началото на основаването й тя беше позиционирана по-скоро в дигиталните рекламни решения, сега компания се фокусира върху стратегия, съдържание и криейтив. За целта от агенцията формират и екип от специалисти с различна експертиза. "Когато започнахме като дигитална агенция, това определение имаше по-скоро смисъл на иновация. Сега в България то ограничава възможностите и не ни представя пред клиентите с цялата ни палитра от услуги и възможности", казва Тодорова. От началото на тази година агенцията вече има няколко телевизионни продукции.

По думите на Тодорова Лондон е само началото на засилването на международната им дейност. През британската столица агенцията ще се опита да стигне и до другите силно развити рекламни пазари в Европа - Германия, Холандия и Австрия.

Осем години след основаването на NEXT-DC екипът на независимата агенция е готов да излезе на един от най-развитите рекламни пазари в Европа, при това вече с портфолио за пълно рекламно обслужване. Този месец компанията отвори офиса си в Лондон, а целта й е да разшири портфолиото си от клиенти от други пазари, български брандове, които искат да разраснат бизнеса си зад граница, както и да засили експертизата на екипа си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK